תביעה קטנה נגד המדינה

tevagil

New member
תביעה קטנה נגד המדינה

הגשתי תביעה קטנה נגד המדינה והם הביאו מולי מתמחה במשפטים שעומד לקבל את התעודה. אין איזון כוחות וסביר והשופט מושפע יותר ממנו מאשר ממני. אני לא רוצה לשכור עו"ד כי מדובר בתביעה קטנה. גם אם אביא עו"ד הנזק כבר נגרם. האם אני יכול לדרוש שלא יביאו מתמחה? או לבטל את הדיון בטענה כי השופט נתן להם להביא אותו? תודה
 

ימער

New member
אולי אתה רוצה

שיביאו את מחלקת התה ז'ניה?? עוד לא הצלחתי להבין איך הצלחת לתבוע את מדינת ישראל בתביעות קטנות ... אבל ניסים קורים. אני לא מבין בזה. בכל מקרה, מי בדיוק אתה רוצה שייצג את המדינה? משה מהגזברות????
 

tevagil

New member
תבין

שיבוא מי שעשה את הבעיה, העובד שבגללו התביעה. הרי זה כל הרעיון של תביעות קטנות שאין עורך-דינים.
 

shno

New member
ייצוג בתביעות קטנות

כאשר אתה אינך תובע אדם פרטי, אלא גוף כלשהו - אותו גוף זכאי לשלוח כל אדם מטעמו שייצג אותו בתביעה הקטנה, בכפוף לאיסורים שבדין (אסור ייצוג ע"י עו"ד). מן המפורסמות היא שגופים ממשלתיים וחברות שיש להן מחלקות משפטיות שולחות לדיונים בתביעות קטנות מתמחים במשפטים. אתה אינך יכול לבחור מי יעמוד מולך. אתה תובע את המדינה, וזכותה להתגונן בפני התביעה בכל אמצעי חוקי העומד לרשותה. ואם היית תובע בתביעה קטנה את שכנך שהוא במקרה עו"ד, האם היית בא בדרישה שלא הוא יעמוד מולך, אלא אישתו? אם תביעתך מוצדקת, נכונה, הגיונית - העובדה שמולך עומד מתמחה במשפטים לא צריכה לשנות. השופט היושב בדין לא מסתנוור מידיעותיו של המתמחה - אלא מקשיב לעובדות שנטענות על ידך, שומע את טיעוני ההגנה - ומחליט באמצעות הכלים המשפטיים העומדים לרשותו. ושיהיה בהצלחה.
 
ואני תבעתי את המשטרה בתביעות קטנות

וכן גם הם שלחו משפטנית -מנוסה ומפולפלת ששיגעה את השופט ובעקבות כך השופט " אנס אותי " להסכים לפשרה...המפולפלת כל כך שיגעה עד שהפחדן פחד לקבוע פסק דין נגד המשטרה... " ... כי אחר כך המשטרה לא תוכל לעבוד...." -כלשונו... אז קיבלתי פיצוי קטן של 3600 שקל לעומת 120 שקל שהמשטרה הציעה לי מלכתחילה. בכל אופן גם לדעתי זה לא הוגן, זה שהיא מתמתמחה או משפטנית לא הופך אותה פחות טובה מעורך דין. אולי בכלל היא החליטה בכוונה שלא לעבור את מבחני הלישכה כדי להישאר משפטנית או מתמחה במיוחד כדי לעשות ייצוג בתביעות קטנות ?
 

tevagil

New member
העבירו את זה לשלום

כנראה שהשופט בקטנות הבין שברגע שהם הביאו מתמחה אז זה לא מתאים עבורו, והוא העביר את זה לשלום.
 
מותר לתבוע את המדינה בתביעות קטנות

בנוסף לכך: צד בתביעות קטנות כאשר הוא נוכח לדעת שהצד שכנגד מסתייע בעורך-דין ( או לדעתי אפילו מתמחה במשפטים), הרי הוא רשאי לבקש מבית המשפט רשות להיות מיוצג ע"י עורך דין ויש סיכוי שהוא יקבל את הזכות ליצוג משפטי . כך גם כאשר צד לסכסוך הוא עורך-דין כאדם פרטי ועורך הדין מייצג את עצמו, יש זכות לצד שכנגד לבקש רשות מבית המשפט להיות מיוצג ע"י עורך דין, ויש סיכוי שהבקשה תתקבל.
 
למעלה