תבוטל תוכנית רכבת העמק!

מצב
הנושא נעול.
תבוטל תוכנית רכבת העמק!
קריאה ובקשה למומחי רכבת ישראל-כולל אביתר רייטר,(וכולל המומחים בפורום תשתיות), כידוע החליטו פקידי משרד האוצר שלא לבצע את החלטת הממשלה על בניה מחדש של "רכבת העמק",כמו שהם רגילים לעוד החלטות בנושאי תשתיות חשובות במדינה. זה אומר שבשנים הקרובות לא יוקם הפרויקט הזה,אבל מצד שני הגיע הזמן לבדיקה נוספת,מעמיקה של כל הפרויקט הזה. כזכור עלה הנושא הזה עם "פרוץ" השלום עם ירדן,והחלומות על "מזרח תיכון חדש".כל ההצדקה לקימה של מסילה כזאת,הוא רק אם יהיה לה המשך לתוך ירדן-עד לאירביד.לעומת זאת-אין שום צורך כלכלי או חברתי ברכבת מחיפה לבית שאן,חוץ מהנושא הנוסטלגי. לירדנים אין לעת עתה שום כוונות להתחיל לתכנן מסילה מסובכת ויקרה כזאת, שאמורה לעלות מעמק בית שאן להרי הגלעד, ובטח שלא לבצע אותה.אין גם הצדקה למסילה עד למסוף-סחורות במעבר הגבול. למרות הקפאת האוצר נימשכות מלחמות היהודים לגבי התוואי החדש המתוכנן,והמדינה מפסידה הרבה כסף.מצד אחד קיבוץ יגור דורש לשנות את תוואי המסילה,ומצד שני עיריית עפולה נאבקת עם מ.א.הגלבוע-האם המסילה תעבור מצפון או מדרום לעפולה. הכי גרוע שהמדינה על כל גופיה, לא מסוגלת להחליט בנושא מעבר צינור הגז החדש מתחנת חגית למפרץ חיפה (ותחנת אלון תבור),באדמות הדרוזים בג'למי ומנסורה,כי חוששים לשנות את התוואי של המסילה.בינתיים סובלים מאות אלפי תושבים מזיהום אויר,והמדינה משלמת על שימוש בדלק יקר.נוסף לכך המדינה ומעץ לא מקדמות את רשת הכבישים בצפון,שעדיפים לחלוטין על המסילה המיותרת הזאת. הכוונה בעיקר לכבישים מחיפה מזרחה,כלומר הכביש מצומת התשבי לצ.מגידו,הכביש מרמת ישי וצ.נהלל לצ.עדשים,והכביש מעפולה לבית שאן (כביש 71).הפיכת הכבישים האלה לדו-מסלולים חשובה וחיונית הרבה יותר מבניית רכבת העמק, ובנוסף גם הרחבת כביש 65 מעפולה לצ.עמיעד,והשלמה מהירה של מחלפי המוביל וסומך,וכבישים נוספים בצפון.
 

raminec

New member
תבוטל תוכנית רכבת העמק!
קריאה ובקשה למומחי רכבת ישראל-כולל אביתר רייטר,(וכולל המומחים בפורום תשתיות), כידוע החליטו פקידי משרד האוצר שלא לבצע את החלטת הממשלה על בניה מחדש של "רכבת העמק",כמו שהם רגילים לעוד החלטות בנושאי תשתיות חשובות במדינה. זה אומר שבשנים הקרובות לא יוקם הפרויקט הזה,אבל מצד שני הגיע הזמן לבדיקה נוספת,מעמיקה של כל הפרויקט הזה. כזכור עלה הנושא הזה עם "פרוץ" השלום עם ירדן,והחלומות על "מזרח תיכון חדש".כל ההצדקה לקימה של מסילה כזאת,הוא רק אם יהיה לה המשך לתוך ירדן-עד לאירביד.לעומת זאת-אין שום צורך כלכלי או חברתי ברכבת מחיפה לבית שאן,חוץ מהנושא הנוסטלגי. לירדנים אין לעת עתה שום כוונות להתחיל לתכנן מסילה מסובכת ויקרה כזאת, שאמורה לעלות מעמק בית שאן להרי הגלעד, ובטח שלא לבצע אותה.אין גם הצדקה למסילה עד למסוף-סחורות במעבר הגבול. למרות הקפאת האוצר נימשכות מלחמות היהודים לגבי התוואי החדש המתוכנן,והמדינה מפסידה הרבה כסף.מצד אחד קיבוץ יגור דורש לשנות את תוואי המסילה,ומצד שני עיריית עפולה נאבקת עם מ.א.הגלבוע-האם המסילה תעבור מצפון או מדרום לעפולה. הכי גרוע שהמדינה על כל גופיה, לא מסוגלת להחליט בנושא מעבר צינור הגז החדש מתחנת חגית למפרץ חיפה (ותחנת אלון תבור),באדמות הדרוזים בג'למי ומנסורה,כי חוששים לשנות את התוואי של המסילה.בינתיים סובלים מאות אלפי תושבים מזיהום אויר,והמדינה משלמת על שימוש בדלק יקר.נוסף לכך המדינה ומעץ לא מקדמות את רשת הכבישים בצפון,שעדיפים לחלוטין על המסילה המיותרת הזאת. הכוונה בעיקר לכבישים מחיפה מזרחה,כלומר הכביש מצומת התשבי לצ.מגידו,הכביש מרמת ישי וצ.נהלל לצ.עדשים,והכביש מעפולה לבית שאן (כביש 71).הפיכת הכבישים האלה לדו-מסלולים חשובה וחיונית הרבה יותר מבניית רכבת העמק, ובנוסף גם הרחבת כביש 65 מעפולה לצ.עמיעד,והשלמה מהירה של מחלפי המוביל וסומך,וכבישים נוספים בצפון.
שאני אבין
אתה באמת נכנסת לפורום תחבורה ציבורית, איפה שמסתובבים כל מיני פריקים של אוטובוסים ורכבות כדי לגייס אנשים שיעזרו לך במחאה נגד רכבות ובעד פיתוח כבישים לתחבורה הפרטית? חביבי, הגעת לכתובת הלא נכונה...
 

אוהד11

New member
שאני אבין
אתה באמת נכנסת לפורום תחבורה ציבורית, איפה שמסתובבים כל מיני פריקים של אוטובוסים ורכבות כדי לגייס אנשים שיעזרו לך במחאה נגד רכבות ובעד פיתוח כבישים לתחבורה הפרטית? חביבי, הגעת לכתובת הלא נכונה...
 

easylivin

New member
שאני אבין
אתה באמת נכנסת לפורום תחבורה ציבורית, איפה שמסתובבים כל מיני פריקים של אוטובוסים ורכבות כדי לגייס אנשים שיעזרו לך במחאה נגד רכבות ובעד פיתוח כבישים לתחבורה הפרטית? חביבי, הגעת לכתובת הלא נכונה...
 

easylivin

New member
שאני אבין
אתה באמת נכנסת לפורום תחבורה ציבורית, איפה שמסתובבים כל מיני פריקים של אוטובוסים ורכבות כדי לגייס אנשים שיעזרו לך במחאה נגד רכבות ובעד פיתוח כבישים לתחבורה הפרטית? חביבי, הגעת לכתובת הלא נכונה...
האמת, לא בטוח שיש בכלל פורום מתאים
לאג'נדה שכזאת. גם לא פורום תשתיות, שיש בו "פריקים של כבישים", אבל במובן החיובי ולא במובן של העדפת כבישים על פני הסעת המונים... במאה ה-21 צריכים לחפש טוב-טוב את "הפריקים" הנכונים שחושבים כך - אלא אם כן מיודענו נ.ש. (שם מלא שמור במערכת) יפתח פורום משלו בתפוז
 
האמת, לא בטוח שיש בכלל פורום מתאים
לאג'נדה שכזאת. גם לא פורום תשתיות, שיש בו "פריקים של כבישים", אבל במובן החיובי ולא במובן של העדפת כבישים על פני הסעת המונים... במאה ה-21 צריכים לחפש טוב-טוב את "הפריקים" הנכונים שחושבים כך - אלא אם כן מיודענו נ.ש. (שם מלא שמור במערכת) יפתח פורום משלו בתפוז
בשעה כזו שטרסלר נוחר כבר

אולי הוא חולם על "עזרא ונחמיה"? אצפה ממנו לכתוב מאמר על ואודות "הבעייתיות הקשורה באמיתותה של הצהרת כורש....."
התכוונתי לרחוב כורש......
אם עסקינן בכבישים וברחובות.... לילה מבורך מנציגו של המלך ארתחשסטה השלישי...
 
בשעה כזו שטרסלר נוחר כבר

אולי הוא חולם על "עזרא ונחמיה"? אצפה ממנו לכתוב מאמר על ואודות "הבעייתיות הקשורה באמיתותה של הצהרת כורש....."
התכוונתי לרחוב כורש......
אם עסקינן בכבישים וברחובות.... לילה מבורך מנציגו של המלך ארתחשסטה השלישי...
לארתחשסתא לא היתה בעיה
הוא השתמש באמצעי התחבורה המהיר בעולם - גמלים שהוחלפו בתחנות לאורך דרך המלך מפרס עד מצרים. לא צריך לסלול כלום, הם רצים גם על חול טובעני. לא צריך להאכיל אותם, יש דבשת. לא צריך דלק ולא צריך שמן מנוע. אולי מאירי רוצה קו גמלים מחיפה לבית שאן?
 
לארתחשסתא לא היתה בעיה
הוא השתמש באמצעי התחבורה המהיר בעולם - גמלים שהוחלפו בתחנות לאורך דרך המלך מפרס עד מצרים. לא צריך לסלול כלום, הם רצים גם על חול טובעני. לא צריך להאכיל אותם, יש דבשת. לא צריך דלק ולא צריך שמן מנוע. אולי מאירי רוצה קו גמלים מחיפה לבית שאן?
 
תבוטל תוכנית רכבת העמק!
קריאה ובקשה למומחי רכבת ישראל-כולל אביתר רייטר,(וכולל המומחים בפורום תשתיות), כידוע החליטו פקידי משרד האוצר שלא לבצע את החלטת הממשלה על בניה מחדש של "רכבת העמק",כמו שהם רגילים לעוד החלטות בנושאי תשתיות חשובות במדינה. זה אומר שבשנים הקרובות לא יוקם הפרויקט הזה,אבל מצד שני הגיע הזמן לבדיקה נוספת,מעמיקה של כל הפרויקט הזה. כזכור עלה הנושא הזה עם "פרוץ" השלום עם ירדן,והחלומות על "מזרח תיכון חדש".כל ההצדקה לקימה של מסילה כזאת,הוא רק אם יהיה לה המשך לתוך ירדן-עד לאירביד.לעומת זאת-אין שום צורך כלכלי או חברתי ברכבת מחיפה לבית שאן,חוץ מהנושא הנוסטלגי. לירדנים אין לעת עתה שום כוונות להתחיל לתכנן מסילה מסובכת ויקרה כזאת, שאמורה לעלות מעמק בית שאן להרי הגלעד, ובטח שלא לבצע אותה.אין גם הצדקה למסילה עד למסוף-סחורות במעבר הגבול. למרות הקפאת האוצר נימשכות מלחמות היהודים לגבי התוואי החדש המתוכנן,והמדינה מפסידה הרבה כסף.מצד אחד קיבוץ יגור דורש לשנות את תוואי המסילה,ומצד שני עיריית עפולה נאבקת עם מ.א.הגלבוע-האם המסילה תעבור מצפון או מדרום לעפולה. הכי גרוע שהמדינה על כל גופיה, לא מסוגלת להחליט בנושא מעבר צינור הגז החדש מתחנת חגית למפרץ חיפה (ותחנת אלון תבור),באדמות הדרוזים בג'למי ומנסורה,כי חוששים לשנות את התוואי של המסילה.בינתיים סובלים מאות אלפי תושבים מזיהום אויר,והמדינה משלמת על שימוש בדלק יקר.נוסף לכך המדינה ומעץ לא מקדמות את רשת הכבישים בצפון,שעדיפים לחלוטין על המסילה המיותרת הזאת. הכוונה בעיקר לכבישים מחיפה מזרחה,כלומר הכביש מצומת התשבי לצ.מגידו,הכביש מרמת ישי וצ.נהלל לצ.עדשים,והכביש מעפולה לבית שאן (כביש 71).הפיכת הכבישים האלה לדו-מסלולים חשובה וחיונית הרבה יותר מבניית רכבת העמק, ובנוסף גם הרחבת כביש 65 מעפולה לצ.עמיעד,והשלמה מהירה של מחלפי המוביל וסומך,וכבישים נוספים בצפון.
קדימה, לדלת....
תצא בחוץ. תבין, אין פתרון לתחבורה לטווחים ארוכים מלבד רכבות. הגיע הזמן שאתה ושכמותך תבינו את זה - כבישים נועדו רק לגבות את רשת המסילות.
 

amirv

New member
קדימה, לדלת....
תצא בחוץ. תבין, אין פתרון לתחבורה לטווחים ארוכים מלבד רכבות. הגיע הזמן שאתה ושכמותך תבינו את זה - כבישים נועדו רק לגבות את רשת המסילות.
רגע רגע רגע
יש הצדקה מלאה למסילת רכבת עד עפולה, אבל מי באמת חושב שיש הצדקה למסילה לבית שאן, שמונה 16,800 תושבים. ושביחד עם היישובים סביבה בקושי מגרדת את העשרים אלף איש. אחרי הכל מדובר במסילה לעיר קצה ולא לתחנה "בדרך" בין שני מוקדים גדולים כמו שמתוכננת להיות תחנת נתיבות, אנחנו באמת רוצים לחזור על הפיאסקו של תחנת דימונה? ואחר כך ללעוג על כך בפורום. אם תקוצר התוכנית עד עפולה יש לה סיכוי טוב יותר להתגשם.
 

down under

New member
רגע רגע רגע
יש הצדקה מלאה למסילת רכבת עד עפולה, אבל מי באמת חושב שיש הצדקה למסילה לבית שאן, שמונה 16,800 תושבים. ושביחד עם היישובים סביבה בקושי מגרדת את העשרים אלף איש. אחרי הכל מדובר במסילה לעיר קצה ולא לתחנה "בדרך" בין שני מוקדים גדולים כמו שמתוכננת להיות תחנת נתיבות, אנחנו באמת רוצים לחזור על הפיאסקו של תחנת דימונה? ואחר כך ללעוג על כך בפורום. אם תקוצר התוכנית עד עפולה יש לה סיכוי טוב יותר להתגשם.
אתה יותר מאשר צודק
 

יניבל1

New member
קדימה, לדלת....
תצא בחוץ. תבין, אין פתרון לתחבורה לטווחים ארוכים מלבד רכבות. הגיע הזמן שאתה ושכמותך תבינו את זה - כבישים נועדו רק לגבות את רשת המסילות.
אני מסכים איתך לגבי
אבל זה לא אומר שההתנהגות שלך בפורום לא דוחה אותי . הגיע הזמן שתדבר כמו בן אדם לאנשי בפורום, בעיקר כשמדובר במישהו חדש ו"ירוק" בפורום.
 

eman70

New member
תבוטל תוכנית רכבת העמק!
קריאה ובקשה למומחי רכבת ישראל-כולל אביתר רייטר,(וכולל המומחים בפורום תשתיות), כידוע החליטו פקידי משרד האוצר שלא לבצע את החלטת הממשלה על בניה מחדש של "רכבת העמק",כמו שהם רגילים לעוד החלטות בנושאי תשתיות חשובות במדינה. זה אומר שבשנים הקרובות לא יוקם הפרויקט הזה,אבל מצד שני הגיע הזמן לבדיקה נוספת,מעמיקה של כל הפרויקט הזה. כזכור עלה הנושא הזה עם "פרוץ" השלום עם ירדן,והחלומות על "מזרח תיכון חדש".כל ההצדקה לקימה של מסילה כזאת,הוא רק אם יהיה לה המשך לתוך ירדן-עד לאירביד.לעומת זאת-אין שום צורך כלכלי או חברתי ברכבת מחיפה לבית שאן,חוץ מהנושא הנוסטלגי. לירדנים אין לעת עתה שום כוונות להתחיל לתכנן מסילה מסובכת ויקרה כזאת, שאמורה לעלות מעמק בית שאן להרי הגלעד, ובטח שלא לבצע אותה.אין גם הצדקה למסילה עד למסוף-סחורות במעבר הגבול. למרות הקפאת האוצר נימשכות מלחמות היהודים לגבי התוואי החדש המתוכנן,והמדינה מפסידה הרבה כסף.מצד אחד קיבוץ יגור דורש לשנות את תוואי המסילה,ומצד שני עיריית עפולה נאבקת עם מ.א.הגלבוע-האם המסילה תעבור מצפון או מדרום לעפולה. הכי גרוע שהמדינה על כל גופיה, לא מסוגלת להחליט בנושא מעבר צינור הגז החדש מתחנת חגית למפרץ חיפה (ותחנת אלון תבור),באדמות הדרוזים בג'למי ומנסורה,כי חוששים לשנות את התוואי של המסילה.בינתיים סובלים מאות אלפי תושבים מזיהום אויר,והמדינה משלמת על שימוש בדלק יקר.נוסף לכך המדינה ומעץ לא מקדמות את רשת הכבישים בצפון,שעדיפים לחלוטין על המסילה המיותרת הזאת. הכוונה בעיקר לכבישים מחיפה מזרחה,כלומר הכביש מצומת התשבי לצ.מגידו,הכביש מרמת ישי וצ.נהלל לצ.עדשים,והכביש מעפולה לבית שאן (כביש 71).הפיכת הכבישים האלה לדו-מסלולים חשובה וחיונית הרבה יותר מבניית רכבת העמק, ובנוסף גם הרחבת כביש 65 מעפולה לצ.עמיעד,והשלמה מהירה של מחלפי המוביל וסומך,וכבישים נוספים בצפון.
אתה צודק ש*כרגע* אין טעם ברכבת כזו. אבל
כשעושים תוכניות לטווח ארוך חייבים לקחת בחשבון התפתחויות עתידיות. כי אם בעוד 20 שנה או 50 שנה כן יהיה "מזרח תיכון חדש" וכן הירדנים ירצו לבנות מסילה בצד שלהם, מה יהיה אז? נזיז את הצינור? נפרק את המחלפים? אנחנו רואים היום את המחיר של החלמאות וקוצר הראי שכשבנו את השלוחה של איילון שעוברת דרך חולון בת ים וראשון, שכחו להשאיר מקום לרכבת. היום כשממשים את התוכנית לבנית הרכבת צריך להזיז את הכבישים בעלויות ענק, בגלל הטימטום של לפני 20 שנה, והפרוייקט התעכב בשנים רבות. אסור לחזור על הטעות הזו. חייבים לשמור תוואי למסילה, גם אם בניתה לא תהיה בדור שלנו.
 

בועז ל

New member
אתה צודק ש*כרגע* אין טעם ברכבת כזו. אבל
כשעושים תוכניות לטווח ארוך חייבים לקחת בחשבון התפתחויות עתידיות. כי אם בעוד 20 שנה או 50 שנה כן יהיה "מזרח תיכון חדש" וכן הירדנים ירצו לבנות מסילה בצד שלהם, מה יהיה אז? נזיז את הצינור? נפרק את המחלפים? אנחנו רואים היום את המחיר של החלמאות וקוצר הראי שכשבנו את השלוחה של איילון שעוברת דרך חולון בת ים וראשון, שכחו להשאיר מקום לרכבת. היום כשממשים את התוכנית לבנית הרכבת צריך להזיז את הכבישים בעלויות ענק, בגלל הטימטום של לפני 20 שנה, והפרוייקט התעכב בשנים רבות. אסור לחזור על הטעות הזו. חייבים לשמור תוואי למסילה, גם אם בניתה לא תהיה בדור שלנו.
 
אתה צודק ש*כרגע* אין טעם ברכבת כזו. אבל
כשעושים תוכניות לטווח ארוך חייבים לקחת בחשבון התפתחויות עתידיות. כי אם בעוד 20 שנה או 50 שנה כן יהיה "מזרח תיכון חדש" וכן הירדנים ירצו לבנות מסילה בצד שלהם, מה יהיה אז? נזיז את הצינור? נפרק את המחלפים? אנחנו רואים היום את המחיר של החלמאות וקוצר הראי שכשבנו את השלוחה של איילון שעוברת דרך חולון בת ים וראשון, שכחו להשאיר מקום לרכבת. היום כשממשים את התוכנית לבנית הרכבת צריך להזיז את הכבישים בעלויות ענק, בגלל הטימטום של לפני 20 שנה, והפרוייקט התעכב בשנים רבות. אסור לחזור על הטעות הזו. חייבים לשמור תוואי למסילה, גם אם בניתה לא תהיה בדור שלנו.
יש הבדל בין רצוי לעשוי
כבר כשראיתי את התוכנית היה נראה לי מאוד חשוד שלא מתכננים אלא מסילה בודדת מחיפה לתחנת הרכבת של בית שאן. מכך התברר לי שכנראה הענין הוא מסחרי לחלוטין וכנראה מתכוונים לרכבת משאות בלבד (במקום המשאיות מירדן) , ואם תהיה איזו רכבת נוסעים, זה יהיה מס שפתיים בלבד. הדרכתי לאורך המסילה את צוות הממונה על הביצוע התיכנוני המפורט, ובאופן מוזר מה שענין אותם בעיקר אלו היו הגשרים והגשרונים. למה רק עד בית שאן? כתבתי בזמנו מכתב למנכ"ל הרכבת, (כשכמובן לא נעניתי) לקחת את הפרוייקט הזה קצת יותר עם חשיבה כוללת יותר, ולהמשיך את המסילה כמו ברכבת-העמק המקורית עד צמח, ואפילו להמשיך עד מבואות טבריה (זו צריכה להיות חוויה מדהימה למטייל לנופש לתייר ולסתם נוסע, לעבור בתוך חורשות הדקלים,מול חצר כנרת,לחיד העתיקות ותחנה סופית מאחורי בית הקברות העתיק, משם יקח אותו אוטובוס למרכז העיר או למלון). ואז מי שרוצה מדימונה לצאת לנופש לטבריה, יש לו רכבת כמו בכל ארץ מתוקנת, אבל אנחנו כנראה לא בקטגוריה הזו. דבר נוסף. תוואי המסילה כמו התחנות שייכים לרכבת ישראל לפי החוק היבש. אולם בתקדימים שנקבעו על ידי בית המשפט העליון נקבע כי מי שלא הפעיל נוכחות של בעלות שנים רבות, זכותו מופקעת ממנו. כמו כן, כל ישובי האיזור שלאורך הקו הריחו אפשרות לעשות כסף רב מאוד מתביעות נגד הרכבת, כמו דרישות לפיצויים, דרישות להרחקת המסילה (יגור,טבעון, כפר יהושע וכו) דרישות לבניית גשרים במעבר לאיזורי החקלאות וכדומה. הרחיקו לכת יגור ועפולה, שמיהרו ובנו שכונות שלמות על תוואי המסילה ומעבר לו כדי למנוע אפשרות כל שהיא שיבנו שם מסילה. וכך עשו מעשה שלא נעשה משך כמעט 60 שנה, החוצפה לבנות על תוואי ציר התנועה הציבורי כדי לפגוע באפשרות לקיימו. אגב, נגד עפולה יש פתרון מצויין: על הנהלת הרכבת לבקש מהמדינה צו מימוש קרקע בתחום העיר עפולה, ואז לבנות את הרכבת ....באמצע עפולה, חוצה את העיר ממערב למזרח, אפשר להתחשב בתושבים ולהוריד את הרכבת לא למנהרה אלא לתוואי נמוך ממפלס הכביש. הסיבה? כל תוואי מסילת הרכבת בעיר עפולה, פנוי, ואפילו תחנת רכבת יש מן המוכן:טרמינל,מבנה משני,שירותים. אבל מהכירנו את הנפשות הפועלות, לא יתרחש באמת שום דבר, מוציאים כספים על תיכנוני סרק, ואפילו שגידרו את השטח מסביב לתחנות 4.5 ובלאד-אל-שיח שביחד אמורות להיקרא תחנת-נשר (בלי קשר לתחנת נשר המקורית) ואפילו שהלכו ועקרו את כל עמודי הטלגרף של רכבת העמק שהלכו אחר כבוד למפעלי יציקה במפרץ, הכל זה "כאילו". ומי כמוני יצטער על אי חזרתה של רכבת-העמק.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה