תבוטל תוכנית רכבת העמק!
קריאה ובקשה למומחי רכבת ישראל-כולל אביתר רייטר,(וכולל המומחים בפורום תשתיות), כידוע החליטו פקידי משרד האוצר שלא לבצע את החלטת הממשלה על בניה מחדש של "רכבת העמק",כמו שהם רגילים לעוד החלטות בנושאי תשתיות חשובות במדינה. זה אומר שבשנים הקרובות לא יוקם הפרויקט הזה,אבל מצד שני הגיע הזמן לבדיקה נוספת,מעמיקה של כל הפרויקט הזה. כזכור עלה הנושא הזה עם "פרוץ" השלום עם ירדן,והחלומות על "מזרח תיכון חדש".כל ההצדקה לקימה של מסילה כזאת,הוא רק אם יהיה לה המשך לתוך ירדן-עד לאירביד.לעומת זאת-אין שום צורך כלכלי או חברתי ברכבת מחיפה לבית שאן,חוץ מהנושא הנוסטלגי. לירדנים אין לעת עתה שום כוונות להתחיל לתכנן מסילה מסובכת ויקרה כזאת, שאמורה לעלות מעמק בית שאן להרי הגלעד, ובטח שלא לבצע אותה.אין גם הצדקה למסילה עד למסוף-סחורות במעבר הגבול. למרות הקפאת האוצר נימשכות מלחמות היהודים לגבי התוואי החדש המתוכנן,והמדינה מפסידה הרבה כסף.מצד אחד קיבוץ יגור דורש לשנות את תוואי המסילה,ומצד שני עיריית עפולה נאבקת עם מ.א.הגלבוע-האם המסילה תעבור מצפון או מדרום לעפולה. הכי גרוע שהמדינה על כל גופיה, לא מסוגלת להחליט בנושא מעבר צינור הגז החדש מתחנת חגית למפרץ חיפה (ותחנת אלון תבור),באדמות הדרוזים בג'למי ומנסורה,כי חוששים לשנות את התוואי של המסילה.בינתיים סובלים מאות אלפי תושבים מזיהום אויר,והמדינה משלמת על שימוש בדלק יקר.נוסף לכך המדינה ומעץ לא מקדמות את רשת הכבישים בצפון,שעדיפים לחלוטין על המסילה המיותרת הזאת. הכוונה בעיקר לכבישים מחיפה מזרחה,כלומר הכביש מצומת התשבי לצ.מגידו,הכביש מרמת ישי וצ.נהלל לצ.עדשים,והכביש מעפולה לבית שאן (כביש 71).הפיכת הכבישים האלה לדו-מסלולים חשובה וחיונית הרבה יותר מבניית רכבת העמק, ובנוסף גם הרחבת כביש 65 מעפולה לצ.עמיעד,והשלמה מהירה של מחלפי המוביל וסומך,וכבישים נוספים בצפון.
קריאה ובקשה למומחי רכבת ישראל-כולל אביתר רייטר,(וכולל המומחים בפורום תשתיות), כידוע החליטו פקידי משרד האוצר שלא לבצע את החלטת הממשלה על בניה מחדש של "רכבת העמק",כמו שהם רגילים לעוד החלטות בנושאי תשתיות חשובות במדינה. זה אומר שבשנים הקרובות לא יוקם הפרויקט הזה,אבל מצד שני הגיע הזמן לבדיקה נוספת,מעמיקה של כל הפרויקט הזה. כזכור עלה הנושא הזה עם "פרוץ" השלום עם ירדן,והחלומות על "מזרח תיכון חדש".כל ההצדקה לקימה של מסילה כזאת,הוא רק אם יהיה לה המשך לתוך ירדן-עד לאירביד.לעומת זאת-אין שום צורך כלכלי או חברתי ברכבת מחיפה לבית שאן,חוץ מהנושא הנוסטלגי. לירדנים אין לעת עתה שום כוונות להתחיל לתכנן מסילה מסובכת ויקרה כזאת, שאמורה לעלות מעמק בית שאן להרי הגלעד, ובטח שלא לבצע אותה.אין גם הצדקה למסילה עד למסוף-סחורות במעבר הגבול. למרות הקפאת האוצר נימשכות מלחמות היהודים לגבי התוואי החדש המתוכנן,והמדינה מפסידה הרבה כסף.מצד אחד קיבוץ יגור דורש לשנות את תוואי המסילה,ומצד שני עיריית עפולה נאבקת עם מ.א.הגלבוע-האם המסילה תעבור מצפון או מדרום לעפולה. הכי גרוע שהמדינה על כל גופיה, לא מסוגלת להחליט בנושא מעבר צינור הגז החדש מתחנת חגית למפרץ חיפה (ותחנת אלון תבור),באדמות הדרוזים בג'למי ומנסורה,כי חוששים לשנות את התוואי של המסילה.בינתיים סובלים מאות אלפי תושבים מזיהום אויר,והמדינה משלמת על שימוש בדלק יקר.נוסף לכך המדינה ומעץ לא מקדמות את רשת הכבישים בצפון,שעדיפים לחלוטין על המסילה המיותרת הזאת. הכוונה בעיקר לכבישים מחיפה מזרחה,כלומר הכביש מצומת התשבי לצ.מגידו,הכביש מרמת ישי וצ.נהלל לצ.עדשים,והכביש מעפולה לבית שאן (כביש 71).הפיכת הכבישים האלה לדו-מסלולים חשובה וחיונית הרבה יותר מבניית רכבת העמק, ובנוסף גם הרחבת כביש 65 מעפולה לצ.עמיעד,והשלמה מהירה של מחלפי המוביל וסומך,וכבישים נוספים בצפון.