תאורת ראיון על גבי רקע ירוק

z i s m a n

New member
תאורת ראיון על גבי רקע ירוק

ברצוני לראיין על רקע בד ירוק על מנת לערוך אחר כך בפרמייר. הכוונה לראיון שיבוצע בבית. האם יש המלצה איך להאיר את הרקע או הדמות ? באיזה מנורות כדי להשתמש בלי להיכנס להוצאות בלתי נשלטות .. מה המרחק הרצוי בין המצלמה לדמות ולרקע ? האם וכיצד נדרש לבצע איזון צבעים למצלמה. דרך אגב ברשותי מצלמת סוני MINIDV RTV33 תודה
 
רקע כחול / ירוק

רקע כחול מעט יותר פופולרי מהירוק, לפחות בכל הקשור לוידאו. תחילה, מומלץ שהרקע יהיה בגוון אחד רציף לאורך כל הבד, עם עוצמת אור אחידה בכל שיטחו. (איכות החיתוך ניקבעת גם באיכות מערכת העריכה שאתה משתמש בה) מומלץ להשתמש באור רך, על מנת שלא יווצרו צללים מקיפולים לא רצויים בבד. כדי להוריד מעט את כמות הפרטים בבד ( Details), אני ממליץ למקם את הדמות במרחק של לפחות מטר וחצי מהרקע ואז החדות תהיה על הדמות והרקע יהיה מעט רך. חשוב שיהיה אור אחורי על הדמות (Back light), לפי כל מיני חישובים ודברים שקשורים לטכנולוגיה של הוידאו (בגדול, כדי שהכחול יחתך יפה מומלץ שהאור שמשמש את קווי המתאר של הדמות יהיה בצבע הניגודי לכחול לפי סקאלת הצבעים), לכן מומלץ שהאור יהיה בגוון שנוטה לצהוב. כלומר לא מומלץ להניח מתקן צבע כחול על הפנס (דהיינו ז'לטין) אם אתה כבר רוצה לעשות איזון צבע, אז אין כל שינוי מהתהליך המוכר, רק לא לבצע אותו על כחול או אדום, אלא על לבן שנמצא בתנאי התאורה שמשמשת להאיר את הכחול. אני, אולי לצערי ואולי לא, לא אוהב לעשות איזוני לבן (white balance), אולי בגלל שכיום המצלמות מגיעות עם אופציות שונות לתיקון הצבעים ללא צורך ב- W/B . אולי זה סתם בגלל התחושה שאי ביצוע W/B מזכיר מעט עבודה בפילם והרי לי יש תסביך רב שנים עם הפורמט הזה שעדיין לא היה לי העונג לצלם בו (הייתי רק תאורן בכמה הפקות פילם). עזבו, סתם שטויות. העיקר שהתוצאה תהיה טובה. ברגע שהתוצאה טובה ויש עמידה בזמנים, לאף אחד לא יהיה אכפת באיזו צורה ביצעתם את העבודה. יש לי רק בעייה קטנה עם סוג המצלמה שאתה עובד איתה, שלפי דעתי הרזולוציה הנמוכה שלה יכולה להוות מכשול בכמה מקומות בביצוע העריכה.
 
למעלה