חיובי אז מדובר על תאוצה של 15 מ/שנ^2 למטה. וגם להפך. בוודאי. אם אתה מגדיר את "למעלה" בתור הכיוון השלילי אז מדובר על תאוצה של 15 מ/שנ^2 למעלה. וזה נכון לכל ציר. הכיווניות וגם הצירים מוגדרים ע"פ נוחות. תחשבי על ציר X למשל. הוא יכול להיות בכל מקום במציאות