תאונת רכבות בדימונה

מצב
הנושא נעול.
ייצור הקטרים החדשים - מפרט

אין הרבה מה להבין
השלדות ישנות, המנועים משופצים, החוגונים משופצים, מנועי ההסעה משופצים וגם המדחסים. שכחתי, נורות הלד שמקיפות את הקטר מכל עבר חדשות וגם הצופר חדש.
זה לא מה שעושה את הקטרים האלו חדשים.
המפעל בקרואטיה הרכיב רכיבים לקטר. אלו קטרים יד שניה.
ייצור הקטרים החדשים - מפרט
אמנם לא הייתי במפעל בקרואטיה, אבל לפחות לפי המפרט שקיבלה בזמנו רכבת ישראל (ומצורף להלן) בהחלט מדובר על קטרים מייצור חדש, עליהם התקינו רכיבים מחודשים.
בנוסף, הצורה החיצונית שלהם שונה מעט מזו של הישנים מהדגם הדומה שהיה בקרואטיה, אז קשה להאמין שהם מבוססים עליהם.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
End of Train device

ייצור הקטרים החדשים - מפרט
אמנם לא הייתי במפעל בקרואטיה, אבל לפחות לפי המפרט שקיבלה בזמנו רכבת ישראל (ומצורף להלן) בהחלט מדובר על קטרים מייצור חדש, עליהם התקינו רכיבים מחודשים.
בנוסף, הצורה החיצונית שלהם שונה מעט מזו של הישנים מהדגם הדומה שהיה בקרואטיה, אז קשה להאמין שהם מבוססים עליהם.
End of Train device
הערה מעניינת מהמסמך:
Note: No radio or End of Train device will be provided, however these items can be provided as options with their costs added..

ו... חתום על המסמך סגן נשיא NRE - מייק אלבז?!
 

luckydude

Active member
הגיוני. בארץ לא משתמשים בזה ולכן לא מתקינים ציוד "WILMA"

End of Train device
הערה מעניינת מהמסמך:
Note: No radio or End of Train device will be provided, however these items can be provided as options with their costs added..

ו... חתום על המסמך סגן נשיא NRE - מייק אלבז?!
הגיוני. בארץ לא משתמשים בזה ולכן לא מתקינים ציוד "WILMA"
בקטר שיוצר את הקשר עם הFRED (כינוי אחר ל End of train device) שמתקינים בקצה האחורי של הרכבת.
&nbsp
&nbsp
 

Rubim88

New member
לפי מה שאני מבין מהמפרט, מה שחדש בחלקי המבנה זו השלדה עצמה

ייצור הקטרים החדשים - מפרט
אמנם לא הייתי במפעל בקרואטיה, אבל לפחות לפי המפרט שקיבלה בזמנו רכבת ישראל (ומצורף להלן) בהחלט מדובר על קטרים מייצור חדש, עליהם התקינו רכיבים מחודשים.
בנוסף, הצורה החיצונית שלהם שונה מעט מזו של הישנים מהדגם הדומה שהיה בקרואטיה, אז קשה להאמין שהם מבוססים עליהם.
לפי מה שאני מבין מהמפרט, מה שחדש בחלקי המבנה זו השלדה עצמה
"main frame"(במפרט) ומיכל הדלק ולא הגוף עצמו(bodywork), ועוד רכיבים "קטנים" שונים חדשים(בנוסף למחודשים).
 
היתה לי סיבה לחשוב למה החברה מקרואטיה ייצרה את הקטרים של ר״י

הקטרים נבנו בקרואטיה
מדובר בקטרים חדשים שנבנו בזאגרב תוך שימוש ברכיבים מחודשים מסויימים - בעיקר מנועים וחוגונים. ראה לדוגמה כאן
היתה לי סיבה לחשוב למה החברה מקרואטיה ייצרה את הקטרים של ר״י
במפעל המשנה שלה בעיירה הקטנה Dobošnica שבבוסניה-הרצגובינה, אבל ......טלח.
איפה נעשה הצלום המצורף(קטר 714T)?

 

Rubim88

New member
זה נראה כמו הסדנה שלהם בקרואטיה

היתה לי סיבה לחשוב למה החברה מקרואטיה ייצרה את הקטרים של ר״י
במפעל המשנה שלה בעיירה הקטנה Dobošnica שבבוסניה-הרצגובינה, אבל ......טלח.
איפה נעשה הצלום המצורף(קטר 714T)?
זה נראה כמו הסדנה שלהם בקרואטיה
זה נכון שיש לחברה הקרואטית בעלות חלקית על סדנא בבוסניה, אבל זה לא אומר ששם חודשו הקטרים.
 

Rubim88

New member
סביר שהם ברחו לצד השני דרך חדר המכונות

נראה שהנהגים יצאו בזול...
...
סביר שהם ברחו לצד השני דרך חדר המכונות
כשקלטו את המתרחש, מאיך שזה נראה אי אפשר לצאת בזול אם היו נשארים שם.
 
הצוות לא היה בצד הזה של הקטר

סביר שהם ברחו לצד השני דרך חדר המכונות
כשקלטו את המתרחש, מאיך שזה נראה אי אפשר לצאת בזול אם היו נשארים שם.
הצוות לא היה בצד הזה של הקטר
הקרון ש-'עבר' דרך תא הנהג של קטר 709 היה מאלו שנגררו על-ידיו, ולא מאלו שנותרו על המסילה ובהם הקטר ההתנגש.
&nbsp
ועדיין זה כמובן מזל גדול שהצוות יצא בפגיעות קטנות יחסית.
 

Rubim88

New member
כלומר התמונה צולמה בזמן פינוי הקרונות המנותקים

הצוות לא היה בצד הזה של הקטר
הקרון ש-'עבר' דרך תא הנהג של קטר 709 היה מאלו שנגררו על-ידיו, ולא מאלו שנותרו על המסילה ובהם הקטר ההתנגש.
&nbsp
ועדיין זה כמובן מזל גדול שהצוות יצא בפגיעות קטנות יחסית.
כלומר התמונה צולמה בזמן פינוי הקרונות המנותקים
שמהם נשארו 2 שלא פונו? והקרון שנסדק היה למעשה על הרכבת הפוגעת?
אם כך מזלם שלא עברו לצד השני, השילוב של קרון שטוח עם קרונות רבים אחריו בתנועה ועוד בשיפוע שלילי פשוט חתך את תא הניהוג כמו סכין.
 

WarDog

New member
קצת מוזר לא?

הצוות לא היה בצד הזה של הקטר
הקרון ש-'עבר' דרך תא הנהג של קטר 709 היה מאלו שנגררו על-ידיו, ולא מאלו שנותרו על המסילה ובהם הקטר ההתנגש.
&nbsp
ועדיין זה כמובן מזל גדול שהצוות יצא בפגיעות קטנות יחסית.
קצת מוזר לא?
איך יש פגיעה רק בצד אחד אם בצד אחד הרכבת פגעה בקרונות על המסילה והקטר הפגוע היה ב"אמצע" הרכבת.
הרי לפי ההגיון תהיה פגיעה משני הצדדים(גם מהקרונות שנשארו, וגם מהקרון ש"קפץ" לתוך הקטר).
 

amit1270

New member
אלא אם כן הקטר הספיק כמעט לבלום לפני ההתנגשות

קצת מוזר לא?
איך יש פגיעה רק בצד אחד אם בצד אחד הרכבת פגעה בקרונות על המסילה והקטר הפגוע היה ב"אמצע" הרכבת.
הרי לפי ההגיון תהיה פגיעה משני הצדדים(גם מהקרונות שנשארו, וגם מהקרון ש"קפץ" לתוך הקטר).
אלא אם כן הקטר הספיק כמעט לבלום לפני ההתנגשות
רק שהבלימה הייתה כל כך חזקה שהקרונות שנגררו עפו וחתכו אותו ודווקא הקרונות העומדים נפגעו פחות (וגם פגעו פחות בקטר עצמו).
 

Rubim88

New member
העניין הוא זה הקפיצה

קצת מוזר לא?
איך יש פגיעה רק בצד אחד אם בצד אחד הרכבת פגעה בקרונות על המסילה והקטר הפגוע היה ב"אמצע" הרכבת.
הרי לפי ההגיון תהיה פגיעה משני הצדדים(גם מהקרונות שנשארו, וגם מהקרון ש"קפץ" לתוך הקטר).
העניין הוא זה הקפיצה
הקרון השטוח "קפץ" מעל לשלדת הקטר המאסיבית(צבע שחור בתמונות) ועם כל התנע הרב שלו+שאר הקרונות פשוט מעך את כל הקבינה(שהיא בהרבה פחות חזקה מהשלדה), ובחלק מקדימה ההתנגשות גרמה לקטר "לקפוץ" עם השלדה על הקרון המשפכי ולכן בו נגרמה הדפורמציה.
כנראה שברגע ההתנגשות הקטר קפץ על הקרון המשפכי גרם לו דפורמציה ולמעשה נעצר(או כמעט נעצר), ואז בו זמנית הקרון השטוח קפץ מעל השלדה וגרם לדפורמציה של הקבינה(עם דחיפה של הקרונות מאחוריו, שהתחילו גם לעוף מהמסילה וגם לדחוק את השטוח לצד).
 

amit1270

New member
אני מניח שהייתה בלימה לפני ההתנגשות

העניין הוא זה הקפיצה
הקרון השטוח "קפץ" מעל לשלדת הקטר המאסיבית(צבע שחור בתמונות) ועם כל התנע הרב שלו+שאר הקרונות פשוט מעך את כל הקבינה(שהיא בהרבה פחות חזקה מהשלדה), ובחלק מקדימה ההתנגשות גרמה לקטר "לקפוץ" עם השלדה על הקרון המשפכי ולכן בו נגרמה הדפורמציה.
כנראה שברגע ההתנגשות הקטר קפץ על הקרון המשפכי גרם לו דפורמציה ולמעשה נעצר(או כמעט נעצר), ואז בו זמנית הקרון השטוח קפץ מעל השלדה וגרם לדפורמציה של הקבינה(עם דחיפה של הקרונות מאחוריו, שהתחילו גם לעוף מהמסילה וגם לדחוק את השטוח לצד).
אני מניח שהייתה בלימה לפני ההתנגשות
תקן אותי אם אני טועה.
 

Rubim88

New member
סביר שהנהג לחץ על בלימת החירום ברגע שקלט את המתרחש

אני מניח שהייתה בלימה לפני ההתנגשות
תקן אותי אם אני טועה.
סביר שהנהג לחץ על בלימת החירום ברגע שקלט את המתרחש
אני לא יודע מתי בדיוק הוא קלט את זה, אבל הבלימה היא לא מיידית ולרכבת לוקח זמן לעצור. כך שגם אם הבלימה "נכנסה לפעולה" היא לכל היותר רק האטה את הרכבת.
 

Bus Nerd

Active member
סתם לידע כללי: יש איזשהו סטנדרט למהירות נסיעה במקרה כזה?

בסביבות ה- 40 קמ"ש, אולי פחות.
סתם לידע כללי: יש איזשהו סטנדרט למהירות נסיעה במקרה כזה?
ארוך מדי לכותרת, ניסיתי לשאול: יש איזשהו סטנדרט למהירות נסיעה במקרה שעוברים סימנור אדום?
&nbsp
לפי מה שהבנתי מאיזשהו דוקומנטרי בריטי על בטיחות רכבות שראיתי פעם, במקרה שמאשרים לעבור באדום צריך להתקדם במהירות כמה שיותר איטית ובזהירות יתרה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה