ש"ס 2

ש"ס 2

מערכת הבחירות הזו, ועמיר פרץ בראשה, הפכו את מפלגת העבודה לש"ס 2, ולמפלגה בעל מנטליות של מפלגה קטנה. אני אסביר: מפלגות גדולות, כאלו הרוצות את השלטון, בד"כ נוטות להתעסק, או כאילו להתעסק, בתמונה הגדולה. כלומר - מפלגות גדולות בד"כ מציגות תוכניות מדיניות, כלכליות, חברתיות, בתחום החינוך, תשתיות וכן הלאה. למפלגות קטנות יש את הפריבילגיה של להתמקד בתחום מסויים,מספר מצומצם של דוגמאות הן מפלגת הגימלאים, ש"ס, יהדות התורה, שינוי, הדרך השלישית למי שזוכר וכן הלאה... ומה ראינו במערכת הבחירות הזו? מה שמענו ממפלגת העבודה ובעיקר מעמיר פרץ מלבד הבטחות ל"צדק חברתי",פנסיה וכו' וכו'... שום תוכנית מדינית (מקס' חוסר התנגדות להתכנסות של אולמרט), בלי תוכנית בחינוך, בלי כלום. אתם בוודאי תגידו שהוא אמר עוד הרבה דברים... אבל תגידו את האמת, זה לא נבלע בתוך הדרישות ל"צדק חברתי"? אני לא זוכר דיבורים שלו על נושאים אחרים, ואני בד"כ מעודכן (ולא, השלום עם הכלניות לא נחשב). מה כן? דרישות תקציביות. כסף וכסף וכסף. מזכיר לכם מישהו? אההה... כן... עמיר פרץ מנסה להקים "גוש חברתי" עם המפלגה הזו - ש"ס כמובן. לי נפל האסימון כאשר שמעתי חדשות ואחת הכותרות הייתה "הדרישות הכספיות של מפלגות העבודה, ש"ס והגמלאים יגיעו כנראה ל12 מיליארד ש"ח". הדרישות הכספיות של מפלגת העבודה?! מפלגת העבודה אמורה להיות זו שדורשים ממנה... מפלגת העבודה תמיד הייתה זו שאמורה לשים את הבלמים לדרישות כמפלגה גדולה, מפלגת שלטון לעתים. ומה היום? ש"ס 2, לא יותר... מה באמת ההבדל בין ש"ס לעבודה? הדרישות של ש"ס הן בעיקר נוגעות לציבור החרדי והדרישות של העבודה לא. האם זה שוני מהותי? לדעתי לא. פנסיה, קצבאות, שכר מינימום... מה שהכי לא ברור, זה איך חוגגים ניצחון אחרי ירידה של מנדט אחד... זו ממש מנטליות של מפלגה קטנה שחרדה על קיומה! אמרו את זה טוב ממני בארץ נהדרת: מתי מפלגת העבודה הצליחה לקבל 20 מנדטים? עם עמרם מצנע, בימיה הגרועים ביותר... מעניין מה פרץ יגיד כשהוא יתעורר עם 10 מנדטים בבחירות 2008 (מישהו באמת חושב על 4 שנים עד הבחירות הבאות?). בהצלחה.
 

ETZ301

New member
חבל שהודעה רצינית לא זוכה בתגובות.

אין ספק פרץ הוא המנצח הגדול של מערכת הבחירות. הוא ברוורמן ויחימוביץ' התעסקו רק בהפרחת ססמאות ללא הצגת תוכנית רצינית. דבר שמאפשר להם להתנהג עכשיו כמו שבא להם (הרי הם לא התחחיבו לדרך ברורה). ובדיוק כמו שאמרת הרבה יותר קל להתנהג כמו מפלגה קטנה, להציג דרישות לקבל טובין, ולחלק אותם תוך שלשלול חלק נכבד לקופת המפלגה.
 
מדינה שלא דואגת לחלשים שבה

לא תדאג לשום דבר אחר, לא לכלכלה, לא לביטחון, לא לבריאות ולא לחינוך. גם לא ניתן לסמוך על מדינה כזאת. וזאת מלבד העובדה שאין לה בכלל זכות קיום, כי מדינה שלא דואגת לחלשים שבה אין לה זכות קיום, שכן המדינה היא האזרחים שחיים בה, בלעד זה רק שטח אדמה ריק מכל תוכן. כך שמדינה שלא דואגת לאזרחיה ובעיקר לחלשים שבהם, והעשירים זה לא החלשים שבהם, אין לה בכלל זכות קיום. ועל אף כל זאת, מפלגת העבודה המחודשת דווקא כן הסתכלה ומסתכלת בתמונה הגדולה. עובדה שסיסמת הקמפיין שלנו היתה "נלחמים בטרור, מנצחים את העוני" ובנוסף עמיר פרץ בא עם מדיניות של ציר עוקף חמאס. לגבי החינוך: מפלגת העבודה פרשה תוכנית מפורטת שבה תסובסד מערכת החינוך מהגן ועד האוניברסיטה, מה שיאפשר גם לכל מי שאין ידו משגת ללמוד באוניברסיטה ולהחזיר את הכסף למדינה רק אם וכאשר הוא יתקבל לעבודה בעקבות הלימודים שלו בה. כך שאני לא מבין מאיפה הגעת למסקנות שהגעת.
 

EverMan

New member
שטויות.

כל מפלגה מריצה קמפיין בדגש כלשהו. אולמרט רץ על הנושא המדיני וכך גם ביבי, פרץ שם דגש על הנושא החברתי-כלכלי. אין אדם שלא יודע מה הדעות המדיניות של העבודה, והן קיימות גם במצע שלנו.
 
מסכים עם כל מילה ולכן הצבעתי קדימה

אע``פ שתמיד הייתי מצביע עבודה.אני רק אוסיף מילה. אילו דרישות הכספיות של עמיר פרץ באמת היו ממוחשבות וריאליות אז לפחות משהו היה במפלגה הזו אבל גם זה ססמאות ריקות אבל מסוכנות שיכולות למוטט את כל המשק והבורסה כולה.וזה לא רק אני אומר ויש לי ידע אלא כל ואני מדגיש כל האנליסטים בארץ ובעולם אומרים בסקירתם על המשק ושוק ההון המקומי.והרי מי יסבול מהמפולת הזו אנחנו אלא שאז לא רק העניים יסבלו אלא גם הבינוניים.אני מתבייש מהמדינה שלנו שנתנה לבן אדם הזה למשול במפלגה השניה במדינה. חוץ מהסימפטיה ואהדה שלו לציבור(לא אמיתית כמובן) צריך גם ובעיקר ידע והבנה וזה פשוט אין לו.הוא כמעט הרס את המשק בעודו י``ר ההסתדרות. הוא הרס את ההסתדרות עצמו. איזה תפקיד אפשר לתת לו עכשיו?חוץ? הצחקתם אותי ואפילו אותו.ביטחון? יש לו בכלל ידע מינימלי בזה.האם מותר לנו להפקיד את ההחלטות במיוחד במדינה המסובכת שלנו בידו?מה נשאר אוצר? על זה דברנו כבר.חינוך בדיעבד אפשר אבל זה הוא לא ירצה.הוא הרי י``ר מפלגה השניה במדינה .בקיצור אני מקווה שיחליפו אותו מהר.וכמו שאומרים מושחת עדיף מטפש וחוץ מזה הוא לא מושחת?אולי עוד לא הוכיחו למצוא כבר מצאו..................................................
 
זה בסדר, כבר הבנו שחכם אתה לא

וכבר אמרתי לכם, תוכלו להמשיך להחזיק בתיק האוצר ביחד עם כל האנלטים שלכם, אבל אנחנו לא נהיה בממשלה שלכם, אם בכלל תהיה לכם ממשלה. ועוד משהו: כאשר פקידי האוצר באצמם מודים בפה גלוי שהתצ'ריזם מת, כדאי מאוד שתקשיב להם, כי הם יודעים מה שהם מדברים.
 

negative

New member
על מה אתם מקשקשים?!?!?

מצע מפלגת העבודה הוצג בין הראשונים , בוודאי שלפני קדימה והליכוד. תוכניתה המדינית של מפלגת העבודה הוצגה הרבה הרבה לפני קדימה , שהיא דווקא זו ש"העתיקה" או "הסכימה" למפלגת העבודה. שלא נדבר על הליכוד שפירסם את תוכניתו המדינית יומיים לפני הבחירות וזילזל בבוחריו - קיבל את המגיע לו לטעמי.
 

טשאפק

New member
האם אתה קובע את דעתך

על המפלגה על סמך תשדיר או שניים?! מרבית המפלגות הזניחו את נושא החברה. העבודה התייחסה גם לנושאים נוספים ובראשם כמובן הנושא המדיני וגם לשבר החברתי. הייתי בכנס עם פרץ וחלק ניכר מנאומו הוקדש לנושאים מדיניים ולנושאים נוספים. ש"ס בגדול דואגת לציבור קטן שלה, לא אכפת לה מפירוק מדינת הרווחה כל עוד נותנים לה להקים מיני-מדינת רווחה של עצמה לציבור שלה. זה בדיוק הפוך מן העבודה.
 
למעלה