שתפו בשיעורי שבת-שני 08-10.04.06

efratoio

New member
ראשון 22:00; ווי ווי ווי

ברכה על הדשא. יש לי מצב רוח בהיר מאוד. להתמקד באמנות הלחימה, אחר כך להתמקד באמנות הריפוי, ובאמנות היכולת. בסוף להרגיש את הגוף. פותחים עיניים, לנסות להמשיך להרגיש את הגוף. מתחלקים לזוגות, לא לאנשים שקרובים אלינו. מתחילים ללכת ומחליפים מידע על מה שהרגשנו הולכים מהר מאוד. אני מנסה להקשיב לזוג שלי. בן עוצר אותנו. אם שנינו לא העברנו מידע אז נכשלנו בביצוע המשימה. מה שאומר שאני והזוג שלי נכשלנו במשימה. מנסים שוב להעביר מידע בנוגע לאמנות הריפוי. הפעם החלפת המידע יותר סימטרית. עוצרים שוב ועוברים להעביר מידע על אמנות היכולת. מחליפים זוג, הפעם מחליפים מידע על כל אחד משלושת התחומים לפי בחירתנו. שוב אני רק מקשיבה. עוצרים. מחליפים זוגות. העברת מידע. מגיעים למקום. בן עוצר אותנו, מי שצריך לשתות או לעשות פיפי עושה את זה, השאר מתחילים מתיחות. אני רצה מהר לעשות פיפי, נכנסת בין העצים לאט, ועושה פיפי. חוזרת מהר ומתחילה למתוח את הגב. עומדים מול בן ומתחילים טרום חימום. מתחלקים לזוגות, ומתאמנים על בעיטה מבחוץ פנימה. המורה אומר שננסה לתת לעצמנו הנחיה כזאת: אף אחד בקבוצה לא עושה את הבעיטה בדיוק כמו המורה, אנחנו יכולים לעשות אותה כמו המורה אז אנחנו ננסה לעשות אותה בדיוק כמו המורה. הנחיה שמתאימה לעיתים. נשמעת כמו הנחיה שנתתי לעצמי בעבר, אבל כבר שכחתי אותה. עוד עבודה על בעיטות. בעבודה על בעיטה אחרי סיבוב אני שוב מגלה שצד אחד קל לי בצורה משמעותית מהשני. ואיך נמנעים מהסחרחורת? תעשי את זה שוב, הפעם כאילו אף פעם לא הייתה לך סחרחורת כשעשית את הבעיטה הזאת. זה חצי עובד. אני לא לגמרי מאמינה לעצמי. לשתות מים, לחזור למתיחות חופשיות. אני מרגישה מאוד "שם" בתוך השיעור ובתוך המתיחה. אני נותנת לעצמי להתקרב יותר לפוטנציאל שלי, באופן משמעותי יותר משיעורים אחרים, ומהשנים האחרונות. בן לוקח את חלקנו לצד. לדמיין אפשרות של הנחייה להעביר שיעור קונג פו של חמש דקות לקבוצה (ממש לא בטוח שזה הנוסח) לוקח איתו את שמואל. מתחילים להעביר שיעורים אחד לשני. נהדר נהדר נהדר.
 
אפרתוש ../images/Emo24.gif

נשמע שהיה לך אחלה שיעור
, ורואים שהאש שלך בוערת
ויש מי שמקשיב לך
 
שני 20:30 10.4.06 מנוחה ../images/Emo39.gif

שיעורים מוזרים מאוד עוברים עלי בימים האחרונים
, נתתי לעצמי הנחיה לא לתרגל כלום או כמעט כלום פיזי לפני השיעורים לשבוע הקרוב כדי לראות ולבדוק כמה דברים. להבין אם יש עלי עומס מסוים שמקשה עלי או שזה סתם איזה משהו שבא וחולף. השיעורים שלי הפכו למן סתלבט קליל כזה שאני די לא יודע איך להתמודד איתו
או שאני סתם הוזה. ב-19:20 ישבתי לעבודה פנימית של 20 דק' של שקט פנימי, הרפיית הגוף, והתחברות לעצמי הפנימי שלי, הרגשתי קצת צמרמורות ורטטים בגוף, קפצו לי חלקים בגוף
, אחרי זה שכבתי עוד 10 דק' על הריצפה למשהו דומה, מידי פעם קמתי בעיניים בעצומות לישיבה וחזרתי לשכיבה ובסוף לעמידה. פקחתי עיניים והתחלתי קצת בתנועות מתיחה לזרועות ולרגליים. ועוד כל מיני תנועות למיניהן, בסוף טיפסתי פעמיים על הקיר שמאחורי המדרגות וזהו. בן מתחיל את השיעור, יש תלמידת שיעור ניסיון וכמה אורחים, רפי, אורן, ואלון, ועירית תלמידת ניסיון. בן מודיע שלראשונה בהיסטוריה של שמבאלה אין תלמידים בהתחלה המרגשת
. אז יאללה תהיו כבר מדריכים יש 67 ממתינים, ובקרוב בתקווה שכולם יהיו צהובות ובן יודיע שוב שאין לבנות, למרות שיש לכך יתרונות שיש גם תלמידים מתחילים. ברכה. ליצור מעגל, לעצום עיניים ולהרגיש את הגוף בצורה עמוקה בהתאם לרמתנו כרגע, להעביר את תשומת הלב לאומנות הלחימה להרגיש אותה או לדמיין אותה או לחשוב עליה, להעביר את תשומת הלב לאומנות הבריאות והריפוי כנ"ל, ולאומנות היכולת כנ"ל. אם הריכוז ברח נרצה קודם לשים לב לכך ואח"כ להחזיר אותו, אם אנחנו ממש מתחילים סביר להניח שבכלל לא נשים לב שהוא ברח, אם אנחנו מנוסים יותר זה יקרה לעיתים רחוקות יותר. להחזיר את תשומת הלב חזרה אל הגוף להרגיש גם את הנשימה, מתישהו ב-10 שניות שאנחנו נבחר את השניה המדויקת לפקוח עיניים בלי לאבד את תשומת הלב אל הגוף. מה השתנה בהרגשת הגוף
הרגשתי הרבה יותר רפוי נעים והרבה יותר מרוכז. עוד מעט חלקנו ימשיכו בתרגיל וחלקנו לא. אני, אלון, אפרת, עירית, כרמל ווארה נשלפנו, ובועז ש' העביר לנו טרום חימום. אח"כ חימום בבעיטת שני שלבים שפטתי את עצמי
קרקרתי לעצמי שהבעיטות האלו אצלי ממש מעפנות
. אח"כ עבודה בזוגות עבדתי עם אלון ובשלב כלשהו מיכל אמרה לי לאלון לאפרת ולעירית לגשת לליעוז, המשכנו עוד קצת בעבודת הבעיטות והחלפנו לבעיטת סיבוב, ליעוז הדגים ממש יפה היה ממש מהנה לראות אותו. הצלחתי סבבה בבעיטות סיבוב, אח"כ עברנו למגל ששם ממש התלהבתי כמו ילד קטן
, הבעיטות שלי יצאו כ"כ יפות
שממש קיפצתי בעליצות
. כ"כ נהניתי לראות את עצמי בועט בצורה חלקה זורמת ויפה שממש שמחתי לרגע
. עברנו לתרגל עבודת הזזות עבדתי עם עירית והיא זרקה אותי לכל הרוחות
. לא יכולתי להתרכז וכמעט חשבתי לרגע שפשוט נתתי לה אבל אז גיליתי את האמת
כ"כ צחקתי מהתגובה הטבעית האופיינית שלי
. במקום להתרכז בתרגיל התרכזתי בה היתה די יפיופית והריכוז שלי ברח
. גדול בוזי ענק אתה
. זמן קצר אח"כ הצלחתי להתעשת ולחזור לעצמי
. אחרי זה תרגלנו הזזות בקבוצה זמן טעימה קטנה. עברנו לתרגל טכניקה מגניבה שליעוז הקריץ שוב פעם
. טכניקה - מוצלב, אגרוף לפנים, הסטת נחש, היד התחתונה לופתת את שורש כף היד של הפרטנר, והיד שהסיטה מצליפה עם גב כף היד באוזן של הפרטנר, אותה יד מחליקה אל הצוואר ולופתת אותו, בו זמנית היד הלופתת את הצוואר מורידה את הפרטנר לקרקע והיד השניה שלפתה את שורש כף היד מרימה את היד ישרה כלפי מעלה ומפילים את הפרטנר לקרקע. נתתי לעירית לתרגל יותר פעמים הרגשתי שהפלתי אותה ממש בעדינות, היא לעומת זאת חבטה בי פעם אחת ונבהלה ואני חייכתי ואמרתי לה שהכל בסדר
, ושהיא יכולה להפיל אותי לקרקע אני אסתדר.
שאלה אותי אם זה לא כואב לי אמרתי לה לא
. עברנו לתרגל חמש החיות אני אפרת ואלון, תרגלתי פעם אחת בצורה מדהימה או לא יצא לי לתרגל ברמה כזו של תנועה חלקה וזורמת
ווהוהוהוהו
, לא הספקתי לתרגל שוב מיכל אמרה לי להחליף את ליעוז וללמד את עירית פורמה בסיסית ראשונה כשאני לצידה. התחלתי זה לקח אולי שתי דק' והיא למדה כבר את הפורמה לצד ימין בצורה מאוד טובה ומהירה. שאלתי את מיכל אם להמשיך לצד שני היא אמרה לי לשאול את ליעוז
, והמשכתי איתה לצד שני. אמרתי לה שזה מרשים מאוד שמישהי בשיעור ניסיון קולטת כ"כ מהר את הפורמה בצורה כ"כ יעילה לשני צדדים.
זה אכן היה מרשים זה היה פשוט מהיר. עברנו לשבת במעגל, ישבתי על הברכיים והיה לי ממש נוח, להתחיל להתבונן בנשימה, רק בנשימה, זיהיתי כל מיני מחשבות שצצות פתאום שהסיטו לי את הריכוז
, הצלחתי להתמקד שוב לזמן קצר, ליעוז חזר על להתבונן בנשימה, ואחרי זמן קצר להרפות מהתרגיל, להרגיש את הסביבה החיצונית, את הקרקע, ולפקוח עיניים. ברכה. איזה שיעור קצר
היה לי ממש מוזר הרגשתי שהוא היה ממש קצרצר למרות שהזמן היה סטנדרטי
מה קורה פה בימים האחרונים. נשארתי עוד קצת וקולינה.
 
גם אותי ../images/Emo35.gif../images/Emo12.gif

את מי עוד
וכן טוב לדעת הרבה זמן לא קרה לי דבר כזה ולרגע כמעט נחרדתי
, וחשבתי שאולי אני איבדתי את הרגש
.
 

carmelidia

New member
ב' ערב: דאווין ../images/Emo98.gif וריפוי ../images/Emo193.gif

הגעתי לשיעור עם זיהום טרי בחניכיים, כאבים ונפיחות בחצי פרצוף ובגלל החג אני הולכת להסתובב ככה שבועיים ולנסות גם לעבור דירה תוך כדי.. יש כמה אורחים כמו אורן, שחר, רפי ואלון. יש תלמידת ניסיון, עירית. שי א. הסתפר, יותר מתאים לו קצוץ. בן מספר שאין כרגע אף תלמיד מתחת לשלב 1 בבית הספר ואולי יגיע יום שלא יהיה אף תלמיד בחגורה לבנה. ברכה עם כולם, כולל הצהובות. מעגל גדול. כל אחד ברמתו לחוש את הגוף ממש לעומק (אני נושמת לתוך הכאב בחניכיים ומנסה להרגיש אותו ולא לברוח ממנו). לחוש את אמנות הלחימה, הריפוי והתרגול/יכולת. לחזור לחישת גוף. לפתוח עיניים תוך כדי המשך חישת הגוף למראות המראות החדשים. מיכל מוציאה אותי, את עירית, וארה, בוזי, אפרת, בועז ש. ואלון. בועז ש. מעביר לנו טרום חימום. אני קצת סובלת בטרום חימום, הקפיצות ממש קשות לי עם הכאב בפנים, ההתרוממות מהמתיחות גם כן. ממשיכים לחימום והמעברים משכיבה לישיבה ממש מקשים עלי, מזל שזה קורה רק פעם אחת. ההנחיה של בועז היא לקדם אותנו בבעיטות ושבין השאר נעבוד גם בזוגות. אני עם אפרת ועושים בעיטה מבחוץ לבפנים ומיד עם אותה רגל מבפנים לבחוץ ליד של הפרטנר. אני מופתעת לראות שרמת וגובה הבעיטות שלי לא נפגעים ובכלל אי אפשר לראות שאני בכאבים כרגע, זה מאד מעודד. כמעט כולם מועברים לליעוז ורק אני ווארה נשארות עם בועז ש. התרגיל מתחלף: בעיטה מבחות לבפנים ואז מגל אחורי גבוה שהעקב פוגע בכף היד של הפרטנר. שוב להפתעתי, המגל שלי גבוה ומדוייק ואני מרגישה שאני עובדת ברמה קרובה לשל וארה וברמה גבוהה ואני ממש מופתעת, זה ישר משפר לי את מצב הרוח וגם מסית קצת תשומת לב מהכאב. עוברים לרגליים מתחת לגובה מתניים. אחר כך רק אחת תוקפת ואחת מגינה ומתחלפים ואז שוב רגיל. התרגיל הזה שאני עושה אותו עם טל לפני השיעור בד"כ מאד מקדם אותי. אני לומדת המון מה"קוליות" של וארה, היא בכלל לא זזה, מרימה רגל פה רגל שם ועוצרת הכל. כשמגיע תורי אני מנסה לחקות אותה. אני גם מגלה שאפשר לטפל כמעט בכל עם הסטות עגולות כלפי חוץ רק צריך להיות מספיק מהירים. פיתחתי כל מני שיטות הגנה שהן בעצם התקפיות ומערערות את היציבות של הפרטנר, אני מאד מרוצה מהן, זה נשקו של החלש, אני אומרת לוארה. באמת עשיתי דרך ארוכה בעבודת רגליים ואני מאד מרוצה מהרמה הנוכחית שלי אפילו שאני ממש רואה את המקומות שאליהם אני צריכה ללכת, את הרמות הבאות. פעם כשהייתי רואה מה הרמה הבאה לא הייתי מרוצה עד שלא הייתי מגיעה אליה (וגם אז לא, כי כבר הייתי רואה רמה נוספת), עכשיו אני יכולה גם לראות אותה וגם להיות מרוצה מאיפה שאני עכשיו. לומדים טכניקה: מוצא מוצלב, יציאה באגרוף, הסטת קוף מומשיכה של היד הלאה מהגוף כדי לוודא יציאתה מטווח, ואז מעין טוויסט כזה באגן, שמסובב קצת גם את הרלגיים על צירן, והיד שהגנה צלעות קרובה יותר עכשיו לפרטנר והיא נפתחת למכה עם הלהב שמתחת לכף היד בחלק הרגיש של הצוואר מקדימה. בהתחלה הטוויסט קשה לי וכשהכל מפורק טכנית זה קצת מעצבן אבל פתאום זה נהיה תנועה אחת והדגש של בועז שצריך להרחיק את היד שהוסטה פתאום הופך את זה לטכניקה מגניבה ומהירה, כזו שעושים איתה דאווינים, יש בה דאווין כזה ווארה ואני ממש נהנות מהמהירות ומהסטייל שלה ומשתפרות מאד בעשייה שלה. בשלב הזה אני מרגישה שכשאני באמת נהנית והעבודה ברמה גבוהה ומדוייקת, זה עצמו ריפוי, ממש שכחתי לרגע את מצב הפרצוף שלי ואת כל הכאבים. וארה מקבלת הנחיה ללמד אותי את פורמת חמשת החיות כפי שהיא יודעת. מזמן לא עשו לי תיקונים על חמשת החיות. היא משנה לי את ההתחלה שדלית נתנה לי במנזר, כפות הידיים פרושות וכן צמודות ומגיעות לגובה האף. היא מחדדת 2 קטעים נוספים שכריחים אוית להאט ולחלק רצף שאני רגילה לעשות אותו כבר במהירות ושוב אין פה נכון או לא נכון, הפורמה הזו טוב שתשתנה ותתגמש כמה שיותר, אני מפנימה. בועז מפסיק אותנו לעבודה פנימית: שוב לחוש את הגוף לעומק והנשימה. להזכר בשיעור שעברנו ולהעריך כמה התקדמנו בו. הוא מזכיר תרגילים שעשינו, להזכר בהם ולחוש אותם. לפתוח עיניים. ברכה.
 
בעז האמן סיימת כיתה ח' או ט' ?

פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח סיימתי 12 שנות לימוד 6 ב-א' 6 ב-ב'
עכשיו מה יש לכם להציע לי
חבורת ספאמרים ארורים. אם לא תביאו משהו טוב אשלח בכם דבר שחין וכינים.... ולא כיני ראש
.
 

carmelidia

New member
כרמלידיה, לומד לבגרות במתמתיקה?

כוסשילאמאשלכם זה היה הסיוט הכי גדול שלי והוא הספיק לי פעם אחת בחיים. חוצמזה זה "לומדת" בשבילכם, מה יש, אין בנות בחמש יחידות?
 

carmelidia

New member
כרמלידיה, חיילת, תתאפסי! לקבלת

bluetooth לחצי. תודה יש לי כבר infected tooth. לפחות שורדגתי בריפרש אחד מהבגרות במתמתיקה ישר לבקו"ם.
 
שבת 8.4.06

לירן אגוזי מעביר את השיעור. התחלה של תשומת לב לגוף ולנשימה ותנועה בעיניים עצומות. ספירה של לירן שאנחנו משתמשים בה כרצוננו, העיקר להחליף צדדים באמצע. אגרוף עם צעד קדימה. בוזי לוקח אותי ומבקש שאעביר מה שבא לי. בוזי, עופרי, אבי וחגי בקרב נוח. אחרי זמן קצר משחזרים את העבודה עד עכשיו. מצטרפים דגשים של להרגיש את הפרטנר כעומד לקרוע לנו את הצורה, דגש של לנסות לנטרל אותו תוך הספירה הכי קצרה שעושים בלב. בוזי נותן לנו זמן של עבודה חופשית. עשיתי גמישות וריכוך אגן עם עבודות פנימיות כל מיני. עופרי מעבירה עבודה של תנועה מהנה. שוכבים ומרפים ומאפשרים תנועה חופשית לגוף. חמוד. לירן קורא לכולם. עושים התעמלות של תשומת לב. וזהו כמדומני
 
שני 10.4.06

בן מתחיל את השיעור. יש תלמידה בשיעור ניסיון. הסתכלתי עליה במהלך השיעור ונפעמתי בכל פעם מהכישרון הטבעי. עומדים במעגל גדול. מרגישים את הגוף. ואז את אמנות הלחימה, הבריאות והיכולת. שוב את הגוף. עוצמים עיניים. ושוב את האמנויות חופשי. שוב את הגוף, כשאפשר לנוע איתו, מתוך זהירות והתחשבות בזה שאנחנו עם עיניים עצומות. להתמקד עכשיו בדברים שמפרשים כנוח ולא נוח, או נעים ולא נעים. לפקוח עיניים ולהמשיך אותו דבר. להתחלק לזוגות ולעשות עבודה. טל נשארה עם עיניים עצומות. עשיתי ראי קצרצר עם יוליה וכתפיים שובב עם רפי. מתבקשת לתת הנחיות לאורן ויוליה וכל פעם לחזור לעבודה עם עצמי. משהו בסוף שבן אומר לא נראה לי הגיוני ושואלת כדי לברר, אבל התשובה לא עוזרת. בסוף באמת לא היה ברור ואני חוטפת קריזה פשוט מזה. איך העיזו להטעות אותי ולהוציא אותי לא בסדר
המנגנון הזה מתעורר בי ומשתלט על היצור. אני מסתכלת מהצד על ההשפעה של זה עליי ונגנבת. נוצר לי כאב ראש ואני די חסרת אונים. מנסה להכיל. בן מבקש שאמשיך להכיל ואוסיף אמון. ואז מבקש שאעבור להתבונן על כל מה שעובר. אחרי כן כשאומרת שהתבוננתי על כל מה שעובר (והתכוונתי למה ששמתי לב אליו), אומר שלא על כל מה שעובר. שיש דברים שלא שמתי לב ושאם היו מפנים את תשומת לבי או בדיעבד אז אולי הייתי מבחינה בהם. להמשיך לנסות לראות כל מה שעובר. לשבת או לעמוד בתנוחה של אדם שעושה מדיטציה עמוקה. ההנחיות שנתתי לאורן ויוליה היו מגניבות ביותר. מאתגרות, אבל מגניבות. הרגשתי שבן לא הכי מרוצה, הדמיון שלי אללי. הייתי שמחה אם הייתי מקבלת במציאות פידבקים שמפריכים אותו כל פעם, אחרת אני פשוט נשארת תקועה איתו, עם הדמיון. בכל מקרה בן מבקש שאסיים להם את השיעור, היה ממש באמצע של משהו. הם המשיכו עוד הרבה אחרי זה בעצמם. מגניב ביותר. מקבלת לעשות את מה שהכי מתחשק לי, ולהעביר אותו דבר גם לרפי, שחר ואלה. עשינו מלא עבודות של ריכוך ונענועים של האגן. סטייל ריקודי בטן בין היתר. היה מגניב ומצחיק וכייפי. בן נותן לי זמן סיום גבול, רק ליתר בטחון. משעשע מאד. מסיימים. היה מעניין לראות במהלך הזמן שהתבוננתי במה שעובר בתוכי, כל מיני רעיונות לדברים, בעיקר הדרכות, שאחרת לא הייתי שמה לב אליהם, סביר להניח, או שוכחת מהם מהר יותר.
 
למעלה