שתי שאלות

מצב
הנושא נעול.

luckydude

Active member
שתי שאלות

שתי שאלות
1. האם ישנו תכנון רציני לישר את העקומות בקו לוד-באר שבע? 2. האם אי פעם מתוכננת תחנה בפתח תקוה קרוב יותר למרכז העיר (אולי לאורך שלוחת הרכבת הישנה החוצה את קצה רחוב פינסקר)?
 

Brendan

New member
בנוגע לפ"ת

שתי שאלות
1. האם ישנו תכנון רציני לישר את העקומות בקו לוד-באר שבע? 2. האם אי פעם מתוכננת תחנה בפתח תקוה קרוב יותר למרכז העיר (אולי לאורך שלוחת הרכבת הישנה החוצה את קצה רחוב פינסקר)?
בנוגע לפ"ת
עד כמה שיודע לי, יש כוונה להקים תחנה חדשה בנתיב הקיים מערבית לתחנת "סגולה" שתשרת את תושבי השכונה "אם המושבות" והבאים לעבוד באיזור התעשייה של קירת-אריה. אני לא חושב שיש כוונה לחדש את המסילה עד רחוב פינסקר וזאת מכיוון שאין שם מספיק מקומות חניה לרכבים פרטיים. כמו כן, חלק מהמסילה הזו חסר וישנו איזה גשר שעובר מעל תעלת ניכוז שניראה כאילו עומד ליפול. כן ידוע לי שבקרוב יוצא מכרז להפעלת קו מוניות שירות לתחנה בסגולה. יש עוד מסילה שמתפצלת מהמסילה הראשית (תחת מחלף כביש 4) לכיוון קרית-אריה אך רוב המסילה גולחה לטובת מרכזי ההי- טק במקום.
 
תגובה להודעתך

בנוגע לפ"ת
עד כמה שיודע לי, יש כוונה להקים תחנה חדשה בנתיב הקיים מערבית לתחנת "סגולה" שתשרת את תושבי השכונה "אם המושבות" והבאים לעבוד באיזור התעשייה של קירת-אריה. אני לא חושב שיש כוונה לחדש את המסילה עד רחוב פינסקר וזאת מכיוון שאין שם מספיק מקומות חניה לרכבים פרטיים. כמו כן, חלק מהמסילה הזו חסר וישנו איזה גשר שעובר מעל תעלת ניכוז שניראה כאילו עומד ליפול. כן ידוע לי שבקרוב יוצא מכרז להפעלת קו מוניות שירות לתחנה בסגולה. יש עוד מסילה שמתפצלת מהמסילה הראשית (תחת מחלף כביש 4) לכיוון קרית-אריה אך רוב המסילה גולחה לטובת מרכזי ההי- טק במקום.
תגובה להודעתך
Brendan (שם מוזר...) כתבתי תגובה לשאלה המקורית ולתגובה שלך אליה, תחת ההודעה המקורית. אתה מוזמן לעיין בה ולהתייחס.
 

Brendan

New member
תודה חן עבור האינפורמציה...

תגובה להודעתך
Brendan (שם מוזר...) כתבתי תגובה לשאלה המקורית ולתגובה שלך אליה, תחת ההודעה המקורית. אתה מוזמן לעיין בה ולהתייחס.
תודה חן עבור האינפורמציה...
אני זוכר לפני כמה שנים הייתה כתבה באחד המקומונים של פ"ת שעסקה בנושא תחנות הרכבת בפ"ת וזאת עוד לפני שהפעילו את קו ראש-העין ת"א דרך תחנת "סגולה". אחד הטענות המרכזיות נגד הפעלת התחנה בסוף רחוב פינסקר הייתה נושא גודל המקום. פ"ת היא עיר גדולה ויש לקחת בחשבון את יתרונותיה המובהקים של השימוש ברכבת, יתרונות שימשכו רבים לעשות בא שימוש. היות וכך יש לבנות תחנה אשר תתן מענה לביקוש הגדול. התחנה ממוקמת באיזור תעשייה בבעלות פרטית (אם אני לא טועה). התחנה שימשה בעבר את מפעל "עץ לבוד" אשר בנתיים סגר את שעריו. יתכן והסיבה לחוסר הרצון לחדש את המסילות לתוך פ"ת נובע מן העובדה שיש תוכנית להקים רכבת קלה אשר תחבר את פ"ת ל-ת"א בנתיב כביש ז´בוטינסקי. אם זאת, ישנה תנופה רצינית בפיתוח האזור אשר צפונית לרחוב גיסין לבניה למגורים. כיום בונים מבני דיור בסמוך למסילת הרכבת העוברת במרכז העיר. יתכן ותנופת בניה זו תביא לשיקול מחדש בנוגע לחידוש מסילת הברזל (לפחות כך אני מקווה) אשתדל להביא לך תמונות משאריות מסילות הברזל שיש באיזור התעשיה של סגולה וקרית אריה.
 

יהוושע

New member
חן - השב לו תשובה מהירה.

שתי שאלות
1. האם ישנו תכנון רציני לישר את העקומות בקו לוד-באר שבע? 2. האם אי פעם מתוכננת תחנה בפתח תקוה קרוב יותר למרכז העיר (אולי לאורך שלוחת הרכבת הישנה החוצה את קצה רחוב פינסקר)?
חן - השב לו תשובה מהירה.
 
תשובות

שתי שאלות
1. האם ישנו תכנון רציני לישר את העקומות בקו לוד-באר שבע? 2. האם אי פעם מתוכננת תחנה בפתח תקוה קרוב יותר למרכז העיר (אולי לאורך שלוחת הרכבת הישנה החוצה את קצה רחוב פינסקר)?
תשובות
1. אכן, כוונת רכבת ישראל מזה זמן רב היא לישר את העקומות (הסיבובים) בקו מנען (הצומת בה מתפצל הקו הקו לבאר שבע מהקו לירושלים) לבאר שבע. למטב ידיעתי, כיום התכנון הוא לשלב את השדרוג הזה בפרויקט הכפלת הקו, שלאחרונה קיבל עידוד ממשלתי עקרוני (אבל עוד לא כספי...) במסגרת התוכנית לשיקום המצב הכללי. 2. כמו שציינת, קיימת שלוחת מסילה לכיוון מרכז פתח תקווה. השלוחה נבנתה בשנות ה-20 במימון המתיישבים במושבה ותחילתה היתה בתחנת ראש העין (החלק לבני ברק ותל-ברוך נבנה ע"י רכבת ישראל בשנות ה-50). כמו שניתן לראות עד היום, בקצה השלוחה עמדה תחנה לא קטנה, גם אם הדגש היה תמיד על משא, ורכבת ישראל אף פעם לא הפעילה לשם רכבות נוסעים. כמו שמצויין בהודעה הבאה, כיום מתוכננת בנייה של תחנה חדשה על הקו לבני ברק, מערבית לסגולה, שתקרא קרית אריה. למיטב ידיעתי אין כוונה לשקם את הקו לתוך פתח תקווה, אולם בכל המפות העתידיות של הרכבת מופיעה שלחה חדשה, הפוכה בדיוק לזו הקיימת, כלומר מכיווון תל-אביב. משום מה, במפות האלו מסתיימת השלוחה בתחנה חדשה, ולא בזו הקיימת, דבר שנראה לי כבזבוז משמעותי. לגבי ההערות בהודעה הבאה (של Brendan) - כמו שאמרתי התחנה בפתח תקווה גדולה למדי, ויש גם הרבה שטח פנוי לידה, כך שלא אמורה להיות בעיה לבנות שם מגרשי חנייה. מכיוון שבכל מקרה, כל שיקום של קו רכבת ברכבת ישראל מקבילה כמעט לבניית הקו מחדש, אין חשיבות למצבו של הגשרון הקיים, מה גם שכאמור, מתוכנן תוואי חדש לגמרי. ומה קשורה הפעלת קו מוניות שירות לכדאיות ולסבירות של הקמת קו רכבת???
 

Brendan

New member
על רכבות ומוניות (או אוטובוסים)

תשובות
1. אכן, כוונת רכבת ישראל מזה זמן רב היא לישר את העקומות (הסיבובים) בקו מנען (הצומת בה מתפצל הקו הקו לבאר שבע מהקו לירושלים) לבאר שבע. למטב ידיעתי, כיום התכנון הוא לשלב את השדרוג הזה בפרויקט הכפלת הקו, שלאחרונה קיבל עידוד ממשלתי עקרוני (אבל עוד לא כספי...) במסגרת התוכנית לשיקום המצב הכללי. 2. כמו שציינת, קיימת שלוחת מסילה לכיוון מרכז פתח תקווה. השלוחה נבנתה בשנות ה-20 במימון המתיישבים במושבה ותחילתה היתה בתחנת ראש העין (החלק לבני ברק ותל-ברוך נבנה ע"י רכבת ישראל בשנות ה-50). כמו שניתן לראות עד היום, בקצה השלוחה עמדה תחנה לא קטנה, גם אם הדגש היה תמיד על משא, ורכבת ישראל אף פעם לא הפעילה לשם רכבות נוסעים. כמו שמצויין בהודעה הבאה, כיום מתוכננת בנייה של תחנה חדשה על הקו לבני ברק, מערבית לסגולה, שתקרא קרית אריה. למיטב ידיעתי אין כוונה לשקם את הקו לתוך פתח תקווה, אולם בכל המפות העתידיות של הרכבת מופיעה שלחה חדשה, הפוכה בדיוק לזו הקיימת, כלומר מכיווון תל-אביב. משום מה, במפות האלו מסתיימת השלוחה בתחנה חדשה, ולא בזו הקיימת, דבר שנראה לי כבזבוז משמעותי. לגבי ההערות בהודעה הבאה (של Brendan) - כמו שאמרתי התחנה בפתח תקווה גדולה למדי, ויש גם הרבה שטח פנוי לידה, כך שלא אמורה להיות בעיה לבנות שם מגרשי חנייה. מכיוון שבכל מקרה, כל שיקום של קו רכבת ברכבת ישראל מקבילה כמעט לבניית הקו מחדש, אין חשיבות למצבו של הגשרון הקיים, מה גם שכאמור, מתוכנן תוואי חדש לגמרי. ומה קשורה הפעלת קו מוניות שירות לכדאיות ולסבירות של הקמת קו רכבת???
על רכבות ומוניות (או אוטובוסים)
בנוסף לתשטית של מסילות ברזל יש להוציא לפועל תשטית של תחבורה ציבורית אשר תחבר את העיר לתחנת הרכבת. נכון להיום אין תשטית כזו כלל בין העיר פ"ת לבין תחנת הרכבת בסגולה. זאת מלבד קו אוטובוס אחד שעובר שם פעם בשעה ולא במקביל לזמני הנסיעה של הרכבת. רכבת ישראל יצאה לפני כמה חודשים במכרז להפעלת תחנת מוניות בתחנת הרכבת של סגולה וזאת מיתוך הבנה שהתחבורה הציבורית העירונית חייבת להשלים את התחבורה הציבורית הבין-עירונית. נכון להיום יש קושי רב להגיע לתחנת הרכב תבסגולה, עובדה שגורמת להרבה אנשים לוותר על הנסיעה ברכבת לטובת נסיעה באוטובוס או מוניות שירות לכיוון ת"א. לצערי המצב דומה בראש העין. התחנה ממוקמת באיזור שהוא מחוץ לתחום העירוני של ראש-העין. התחבורה הציבורית מראש העין לתחנת הרכבת היא דלה ולא כידאית (זה קו איטי אשר נוסע בכל ראש העין עד התחנה) והגישה הרגלית לתחנה מהעיר היא בלתי אפשרית וזאת בשל סלילת כביש חוצה ישראל אשר חוצץ בין העיר לבין תחנת הרכבת.
 
מה אפשר לאמר... אתה צודק!

על רכבות ומוניות (או אוטובוסים)
בנוסף לתשטית של מסילות ברזל יש להוציא לפועל תשטית של תחבורה ציבורית אשר תחבר את העיר לתחנת הרכבת. נכון להיום אין תשטית כזו כלל בין העיר פ"ת לבין תחנת הרכבת בסגולה. זאת מלבד קו אוטובוס אחד שעובר שם פעם בשעה ולא במקביל לזמני הנסיעה של הרכבת. רכבת ישראל יצאה לפני כמה חודשים במכרז להפעלת תחנת מוניות בתחנת הרכבת של סגולה וזאת מיתוך הבנה שהתחבורה הציבורית העירונית חייבת להשלים את התחבורה הציבורית הבין-עירונית. נכון להיום יש קושי רב להגיע לתחנת הרכב תבסגולה, עובדה שגורמת להרבה אנשים לוותר על הנסיעה ברכבת לטובת נסיעה באוטובוס או מוניות שירות לכיוון ת"א. לצערי המצב דומה בראש העין. התחנה ממוקמת באיזור שהוא מחוץ לתחום העירוני של ראש-העין. התחבורה הציבורית מראש העין לתחנת הרכבת היא דלה ולא כידאית (זה קו איטי אשר נוסע בכל ראש העין עד התחנה) והגישה הרגלית לתחנה מהעיר היא בלתי אפשרית וזאת בשל סלילת כביש חוצה ישראל אשר חוצץ בין העיר לבין תחנת הרכבת.
מה אפשר לאמר... אתה צודק!
 

luckydude

Active member
מרכז פ"ת.

תשובות
1. אכן, כוונת רכבת ישראל מזה זמן רב היא לישר את העקומות (הסיבובים) בקו מנען (הצומת בה מתפצל הקו הקו לבאר שבע מהקו לירושלים) לבאר שבע. למטב ידיעתי, כיום התכנון הוא לשלב את השדרוג הזה בפרויקט הכפלת הקו, שלאחרונה קיבל עידוד ממשלתי עקרוני (אבל עוד לא כספי...) במסגרת התוכנית לשיקום המצב הכללי. 2. כמו שציינת, קיימת שלוחת מסילה לכיוון מרכז פתח תקווה. השלוחה נבנתה בשנות ה-20 במימון המתיישבים במושבה ותחילתה היתה בתחנת ראש העין (החלק לבני ברק ותל-ברוך נבנה ע"י רכבת ישראל בשנות ה-50). כמו שניתן לראות עד היום, בקצה השלוחה עמדה תחנה לא קטנה, גם אם הדגש היה תמיד על משא, ורכבת ישראל אף פעם לא הפעילה לשם רכבות נוסעים. כמו שמצויין בהודעה הבאה, כיום מתוכננת בנייה של תחנה חדשה על הקו לבני ברק, מערבית לסגולה, שתקרא קרית אריה. למיטב ידיעתי אין כוונה לשקם את הקו לתוך פתח תקווה, אולם בכל המפות העתידיות של הרכבת מופיעה שלחה חדשה, הפוכה בדיוק לזו הקיימת, כלומר מכיווון תל-אביב. משום מה, במפות האלו מסתיימת השלוחה בתחנה חדשה, ולא בזו הקיימת, דבר שנראה לי כבזבוז משמעותי. לגבי ההערות בהודעה הבאה (של Brendan) - כמו שאמרתי התחנה בפתח תקווה גדולה למדי, ויש גם הרבה שטח פנוי לידה, כך שלא אמורה להיות בעיה לבנות שם מגרשי חנייה. מכיוון שבכל מקרה, כל שיקום של קו רכבת ברכבת ישראל מקבילה כמעט לבניית הקו מחדש, אין חשיבות למצבו של הגשרון הקיים, מה גם שכאמור, מתוכנן תוואי חדש לגמרי. ומה קשורה הפעלת קו מוניות שירות לכדאיות ולסבירות של הקמת קו רכבת???
מרכז פ"ת.
ייתכן כי ההיגיון בהקמת קו לתוך מרכז פ"ת בקו ההפוך מהשלוחה הקימת הנו שקו כזה ככול הנראה ייסתיים בידיוק באזור התחנה המרכזית הקיימת של פ"ת ודבר זה יקל על נגישות לאמצעי תחבורה אחרים. יש לציין כי מצבה הנוכחי של התחנה המרכזית בפ"ת אינו טוב במיוחד. דרך אגב... בקשר למפות שציינת המראות את הקוים העתידים של הרכבת... האם אפשר למצוא אותם באינטרנט היכן שהוא? אולי אתה יכול בבקשה להעלותם ל"חדשות הרכבת"?
 
השלוחה החדשה לפתח תקווה

מרכז פ"ת.
ייתכן כי ההיגיון בהקמת קו לתוך מרכז פ"ת בקו ההפוך מהשלוחה הקימת הנו שקו כזה ככול הנראה ייסתיים בידיוק באזור התחנה המרכזית הקיימת של פ"ת ודבר זה יקל על נגישות לאמצעי תחבורה אחרים. יש לציין כי מצבה הנוכחי של התחנה המרכזית בפ"ת אינו טוב במיוחד. דרך אגב... בקשר למפות שציינת המראות את הקוים העתידים של הרכבת... האם אפשר למצוא אותם באינטרנט היכן שהוא? אולי אתה יכול בבקשה להעלותם ל"חדשות הרכבת"?
השלוחה החדשה לפתח תקווה
אני מניח שהסיבה העיקרית לכוונה להקמת שלוחה חדשה לפתח-תקווה היא אפשור הגעה ישירות מתל-אביב (המסילה המקורית היא מכיוון ראש העין). עם זאת, בשביל זה היה היה מספיק לבנות צלע חדשה ולהשלים את צומת עולמית המקורית (הצומת בין קו ראש-העין-תל אביב לקו לפתח תקווה, כבר לא קיימת כיום) למשולש, ובכל לאפשר הגעה מתל-אביב. הסיבה שאתה מציע (קירוב התחנה בפתח תקווה לתחנת האוטובוסים המרכזית) נראית לי הגיונית מאוד. רכבת ישראל והממשלה פירסמו לאורך השנים מפות עתידיות רבות מאוד, וכמעט אף-אחת מהן לא דומה לרעותה, אפילו אם ניתן למצוא הרבה מאוד מאפיינים דומים בין העתיד של 1955 לעתיד של 1995. אחת מהגרסאות הפחות טובות דווקא נמצאת באתר של רכבת ישראל עצמה. גרסא קצת יותר טובה, אם כי לא מפורטת מספיק, מופיעה בחוברת שפרסמה הרכבת לכבוד היובל שלה ב-1998 (סריקה שלה מצורפת כאן, אבל בלי המקרא ובלי ההסברים) את החוברת ניתן להשיג מדובר הרכבת או ע"י ביקור במוזיאון הרכבת בחיפה. לי יש בבית גרסא קצת יותר מדויקת אבל ממקור פנימי, כך שאינני יכול לפרסם אותה בצורה במלאה. את השלוחה החדשה לפתח תקווה ראיתי דווקא במפה אחרת, שהתרפסמה פעם בעיתונות המקצועית של הרכבות, אם אני לא טועה. אם אראה אותה, אסרוק ואוסיף לפורום. כרגע, כל עוד אין תוכנית ברורה ומסודרת, איתי בירגר (מקים ועורך האתר ´חדשות הרכבת´) ואנוכי לא רואים טעם בפרסום מפה דמיונית, ומעדיפים להסתפק בפרסום של דברים קונקרטיים בלבד (כמו הקו לכפר סבא, הקו לראשונים וכיו"ב). דרך אגב, לפי דו"ח מבקר המדינה האחרון, רכבת ישראל נמצאת בפיגור מהותי מבחינת לוח הזמנים של יישום תוכנית ´רכבת 2000´ שגובשה באמצע שנות ה-90.
 

luckydude

Active member
קוים עתידיים

השלוחה החדשה לפתח תקווה
אני מניח שהסיבה העיקרית לכוונה להקמת שלוחה חדשה לפתח-תקווה היא אפשור הגעה ישירות מתל-אביב (המסילה המקורית היא מכיוון ראש העין). עם זאת, בשביל זה היה היה מספיק לבנות צלע חדשה ולהשלים את צומת עולמית המקורית (הצומת בין קו ראש-העין-תל אביב לקו לפתח תקווה, כבר לא קיימת כיום) למשולש, ובכל לאפשר הגעה מתל-אביב. הסיבה שאתה מציע (קירוב התחנה בפתח תקווה לתחנת האוטובוסים המרכזית) נראית לי הגיונית מאוד. רכבת ישראל והממשלה פירסמו לאורך השנים מפות עתידיות רבות מאוד, וכמעט אף-אחת מהן לא דומה לרעותה, אפילו אם ניתן למצוא הרבה מאוד מאפיינים דומים בין העתיד של 1955 לעתיד של 1995. אחת מהגרסאות הפחות טובות דווקא נמצאת באתר של רכבת ישראל עצמה. גרסא קצת יותר טובה, אם כי לא מפורטת מספיק, מופיעה בחוברת שפרסמה הרכבת לכבוד היובל שלה ב-1998 (סריקה שלה מצורפת כאן, אבל בלי המקרא ובלי ההסברים) את החוברת ניתן להשיג מדובר הרכבת או ע"י ביקור במוזיאון הרכבת בחיפה. לי יש בבית גרסא קצת יותר מדויקת אבל ממקור פנימי, כך שאינני יכול לפרסם אותה בצורה במלאה. את השלוחה החדשה לפתח תקווה ראיתי דווקא במפה אחרת, שהתרפסמה פעם בעיתונות המקצועית של הרכבות, אם אני לא טועה. אם אראה אותה, אסרוק ואוסיף לפורום. כרגע, כל עוד אין תוכנית ברורה ומסודרת, איתי בירגר (מקים ועורך האתר ´חדשות הרכבת´) ואנוכי לא רואים טעם בפרסום מפה דמיונית, ומעדיפים להסתפק בפרסום של דברים קונקרטיים בלבד (כמו הקו לכפר סבא, הקו לראשונים וכיו"ב). דרך אגב, לפי דו"ח מבקר המדינה האחרון, רכבת ישראל נמצאת בפיגור מהותי מבחינת לוח הזמנים של יישום תוכנית ´רכבת 2000´ שגובשה באמצע שנות ה-90.
קוים עתידיים
תודה על סריקת המפה! אולי במקום `רכבת 2000` היו צריכים לקרוא לזה `חזון ימות המשיח.` ייתכן שבאמת ביום מן הימים נזכה לראות רשת רכבות לאורכה ורוחבה של הארץ כמתואר במפה. נתפלל ונראה. ממש חבל שלא עושים מאמאץ יותר אינטנסיבי לקראת `רכבת 2000` מכיון שמרבית זכויות הדרך לתוכנית הגרנדיוזית הזו כבר הוקצו לרכבת כל מה שצריך זה להתחיל לבנות!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה