שתי בקשות

שתי בקשות../images/Emo3.gif../images/Emo28.gif../images/Emo1.gif

1. המלצה לתוכנת FTP טובה
2. מה עדיף: לקנות דומיין או לקצר כתובת? ואם לקצר, אז אפשר קישור לאתר שמקצר כתובות אבל לא שם בAddress את השם שלו? לא אכפת לי לשים איזה כפתור בסוף העמוד אבל רק שלא ישים כלום בכתובת... תודה רבה מראש
 
cuteFTP

ובקשר לכתובת....אם זה אתר רציני ויש לך מספיק כסף אז תקני דומיין אחרת פשוט תקצרי כתובת... אני אישית אוהב את www.dot.tk...אבל יש עוד בFAQ....
 
אתה הולך לאתרים שנונתים את השרות

הזה..... כמו: www.dot.tk www.jemix.co.il www.v3.com www.cjb.co.il ויש עוד כמה שמופיעים בfaq
 

מר ON

New member
שאלות לגבי טקסט

רוכב על השרשור... 1. האם יש דרך למקם שורה טקסט (מעין טאג-ליין אבל קבועה) במקום מדוייק בדף? יש לי כרגע שורת כותרת ומתחתיה שורת תפריט נגלל. מתחת יש לי שורת הודעה שאני מעוניין להעלות מעל שורת התפריט אבל לא עם כל כך הרבה רווח משורת הכותרת שהיא <H1>. 2. מתי כדאי להשתמש ב <Hn> ומתי בגודל פונט שאני מגדיר? 3. מתי כדאי לכתוב טקסט בתוך תא של טבלה ומתי לא בתוך טבלה? 4. מתי משתמשים ב - <p> (באתר של סיגל לא ראיתי דיון על זה)? והאם יש טעם להשתמש ב - <p> רק עבור שורה אחת?
 

אורי רז

New member
התייחסות לשאלה 2

אתה מבלבל בין תיוג לצורך סיווג מידע ובין תיוג לצורך הצגת מידע. הכנסת טקסט לתוך תגית Hn מסמנת אותו ככותרת, וככזאת תוכנות כמו Word ומנועי חיפוש מתייחסות אליה בצורה מיוחדת ללא קשר לצורת ההצגה שלה. מנועי חיפוש מתייחסים לתוכן של תגיות Hn (כמו גם Caption ו TH) כאל תיאור תמציתי של בלוק הטקסט שבא אחריהן (לדוגמא של תוכן הטבלה, של עמודה או שורה, או של כל הטקסט עד תגית ה Hn הבאה), ולכן נותנים לו משקל גדול יותר ברלוונטיות של המסמך עבור אותן מילות חיפוש. Word מאפשר ליצור תוכן עניינים ואינדקס מתוכן של תגיות כאילו, אבל לא מסתם טקסט שסומן כגדול יותר או בצבע שונה. אני ממליץ לך להפריד בין תיוג לצרכי סיווג תוכן (=> בעזרת תגיות HTML כ Hn) ובין תיוג לצרכי הצגת מידע (=> בעזרת CSS).
 

מר ON

New member
../images/Emo51.gif

אך אם מנוע חיפוש לא מעניין אותי במקרה הזה (אתר פרטי), מה היתרון של כל אחד מהם? למה לכתוב כותרת ב - H ולא סתם עם הגדרת font? איך בכותרת גדולה אני גורם שלא יהיה רווח גדול של white space לשורה הבאה?
 

מר ON

New member
גיליתי ש...

אם אני לא משתמש ב <H> אלא ב <font> לא נוצר לי כשורת רווח לבנה... עדיין אני לא יודע מתי כדאי להשתמש בכל אחד מהם.
 

אורי רז

New member
אני די בטוח שאפשר לבטל את שורת

הרווח בעזרת CSS, שמאפשר לשלוט בפרטים קטנים שכאילו. מנוע חיפוש לא חייב להיות חיצוני - אולי יום אחד תוסיף מנוע חיפוש פנימי לאתר, ואז זה עדיין ישנה לך. כמו כן, אם תרצה יום אחד להמיר את המסמך לפורמט אחר (לדוגמא Word, או אולי PDF), תיוג נכון יעזור לך המון. ואם כל מה שמעניין אותך בעולם זה איך הטקסט נראה, אז באמת אין שום סיבה שתטריח את עצמך להבדיל בין Hn ובין font.
 

מר ON

New member
ציינתי קודם שאני צריך לקרוא על CSS

זאת הקריאה הבאה שלי (עד מחר
) בסה"כ למדתי לבנות אתר מהאתר של סיגל לפני מספר ימים. זה לא שכל מה שמעניין אותי זה רק איך טקסט נראה. אני שואל את השאלות האלה כדי לדעת מה השיקולים השונים שצריך לקחת בחשבון כשבונים אתר. כרגע, שיניתי את הכותרת מ - H ל font size אבל לאחר שאלמד CSS, אשנה זאת חזרת ל H ואשלוט על הרוו.
בכל מקרה.
 
למעלה