שתיי שאלות

שתיי שאלות ../images/Emo9.gif

1) מה לעזאזל יש במנטוס?!
2) יש גבינות צהובות שלא עשויות מחלב? תודה מראש
 
אממ מנטוס אני לא ממש יודעת.

לפי מה שהבנתי היה שם ג'לטין.. (שעשוי מעצמות) אבל אני לא יודעת לגבי עכשיו.. וגבינות שונות יש עשויות מסויה.. אולי זה לא אותו טעם אבל אפשר לנסות. אני אישית עוד לא ניסיתי..
 

מאי Mai

New member
מנטוס

פה יש ג'לטין מבקר במנטוס, סביר להניח שהוציאו אותו בארץ בגלל הכשרות והחליפו בדגים, או שאין ג'לטין בכלל. תחפשי ברכיבים. ואם אני לא טועה יש איזו גבינה שנקראית טופוטי (או משהו כזה) שהיא טבעונית..
 

barakbl

New member
מה זה פה?

אני לא יודע מה המצב בחו"ל, אבל במנטוס שנמכר בארץ כבר שנים שאין ג'לטין. זה אגב לא מונע ממני לבדוק כל פעם מחדש, כדי להיות בטוח...
 

ta l

New member
מנטוס

שייך לחברה שעושה ניסויים בבע"ח (כתבו כאן בפורום פעם)
 

barakbl

New member
שמעתי על זה משהו, אבל

אני לא מחרים כל חברה שקשורה איכשהו לניסוים בצורה עקיפה (חברה אם וכו'), אם אין החרמה מסודרת.. כי זה לא יעיל. אני לא מחרים את החברות הישראליות שקשורות לקונצרן יונילוור למשל (כמו כולנו כאן אני מעריך), ובאותו אופן אני לא מוצא לנכון להחרים את מנטוס. אני מחרים חברות שעושות ניסוים בבעלי חיים ולא מחרים חברות שמוכרות בשר, לא בגלל שאני חושב שהניסוים גרועים יותר (לפחות בכל מה שקשור להיקפים, אני די משוכנע שהם לא), אלא מהסיבה שזה אפקטיבי יותר: יש חרם צרכני מוגדר שפשוט מעלה את האג'נדה לסדר היום הציבורי. אבל אם הסיבה של האפקטיביות לא קיימת (החרמת מנטוס כפרט נראית לי לא אפקטיבית), אני מוותר על ההחרמה.
 

Neta558

New member
גבינה צהובה

אין כרגע בארץ גבינה צהובה טבעונית. בעבר היו גבינות של טופוטי אך הן נעלמו מהמדפים. ישנן גבינות צהובות אחרות מטופו שנמכרות בארץ אך הן חלביות (למשל "טבע טוסט" המכילה קזאין-חלבון חלב).
 
למעלה