האם היה מכרז *רק* על נושא האחזקה?
כמדומני שהיה מכרז על אספקת קרונות + אחזקה, אך לאחר שנבחר הזוכה במכרז הקרונות (בומברדיה) יש רק שני גופים שיכולים לבצע תחזוקה לקרונות בומברדיה בישראל - מחלקת התחזוקה של רכבת ישראל וחברת בומברדיה עצמה. האם ישנם חברות נוספות שיכולות להתמודד במרכז שתוכנו אחזקת קרונות מתוצרת חברת צד שלישי? לדעתי החלופה הטובה ביותר היא תחרות: מחלקת התחזוקה של רכבת ישראל מול חברת בומברדיה, מי שיצליח להפיק תוצאה טובה יותר, יזכה בנתח גדול יותר בתחוזקת הקרונות. אם בומברדיה תשאר לבדה היא יכולה להעלות מחירים בעתיד כי לא תהיה לה חלופה, אם מחלקת התחזוקה של הרכבת תהיה לבדה, עלולה להיות בעיה של תחזוקה ירודה, לכן חייבים שתהיה תחרות, כמו בכל תחום בחיים.
האם היה מכרז *רק* על נושא האחזקה?המכרז כבר נעשה, והוא כלל בתוכו גם אחזקה.
בומברדייה זכתה בו, וכל הטענות שהועלו כנגדו ע"י הועד וגופים אחרים נדחו באופן סופי בערכאות משפטיות. הכל דווח בהרחבה בפורום במשך תקופה ארוכה. הקשר לאורי יוגב היה פרי מוחם הקודח של העותרים, שעתירתם כאמור נדחתה סופית.
כמדומני שהיה מכרז על אספקת קרונות + אחזקה, אך לאחר שנבחר הזוכה במכרז הקרונות (בומברדיה) יש רק שני גופים שיכולים לבצע תחזוקה לקרונות בומברדיה בישראל - מחלקת התחזוקה של רכבת ישראל וחברת בומברדיה עצמה. האם ישנם חברות נוספות שיכולות להתמודד במרכז שתוכנו אחזקת קרונות מתוצרת חברת צד שלישי? לדעתי החלופה הטובה ביותר היא תחרות: מחלקת התחזוקה של רכבת ישראל מול חברת בומברדיה, מי שיצליח להפיק תוצאה טובה יותר, יזכה בנתח גדול יותר בתחוזקת הקרונות. אם בומברדיה תשאר לבדה היא יכולה להעלות מחירים בעתיד כי לא תהיה לה חלופה, אם מחלקת התחזוקה של הרכבת תהיה לבדה, עלולה להיות בעיה של תחזוקה ירודה, לכן חייבים שתהיה תחרות, כמו בכל תחום בחיים.