שר התחבורה הנחה הנהלת הרכבת לחתום

מצב
הנושא נעול.

נתנאל531

Well-known member
האם היה מכרז *רק* על נושא האחזקה?

המכרז כבר נעשה, והוא כלל בתוכו גם אחזקה.
בומברדייה זכתה בו, וכל הטענות שהועלו כנגדו ע"י הועד וגופים אחרים נדחו באופן סופי בערכאות משפטיות. הכל דווח בהרחבה בפורום במשך תקופה ארוכה. הקשר לאורי יוגב היה פרי מוחם הקודח של העותרים, שעתירתם כאמור נדחתה סופית.
האם היה מכרז *רק* על נושא האחזקה?
כמדומני שהיה מכרז על אספקת קרונות + אחזקה, אך לאחר שנבחר הזוכה במכרז הקרונות (בומברדיה) יש רק שני גופים שיכולים לבצע תחזוקה לקרונות בומברדיה בישראל - מחלקת התחזוקה של רכבת ישראל וחברת בומברדיה עצמה. האם ישנם חברות נוספות שיכולות להתמודד במרכז שתוכנו אחזקת קרונות מתוצרת חברת צד שלישי? לדעתי החלופה הטובה ביותר היא תחרות: מחלקת התחזוקה של רכבת ישראל מול חברת בומברדיה, מי שיצליח להפיק תוצאה טובה יותר, יזכה בנתח גדול יותר בתחוזקת הקרונות. אם בומברדיה תשאר לבדה היא יכולה להעלות מחירים בעתיד כי לא תהיה לה חלופה, אם מחלקת התחזוקה של הרכבת תהיה לבדה, עלולה להיות בעיה של תחזוקה ירודה, לכן חייבים שתהיה תחרות, כמו בכל תחום בחיים.
 

easylivin

New member
הרכבת תמשיך לתחזק יותר מ-140 קרונות DD קיימים

האם היה מכרז *רק* על נושא האחזקה?
כמדומני שהיה מכרז על אספקת קרונות + אחזקה, אך לאחר שנבחר הזוכה במכרז הקרונות (בומברדיה) יש רק שני גופים שיכולים לבצע תחזוקה לקרונות בומברדיה בישראל - מחלקת התחזוקה של רכבת ישראל וחברת בומברדיה עצמה. האם ישנם חברות נוספות שיכולות להתמודד במרכז שתוכנו אחזקת קרונות מתוצרת חברת צד שלישי? לדעתי החלופה הטובה ביותר היא תחרות: מחלקת התחזוקה של רכבת ישראל מול חברת בומברדיה, מי שיצליח להפיק תוצאה טובה יותר, יזכה בנתח גדול יותר בתחוזקת הקרונות. אם בומברדיה תשאר לבדה היא יכולה להעלות מחירים בעתיד כי לא תהיה לה חלופה, אם מחלקת התחזוקה של הרכבת תהיה לבדה, עלולה להיות בעיה של תחזוקה ירודה, לכן חייבים שתהיה תחרות, כמו בכל תחום בחיים.
הרכבת תמשיך לתחזק יותר מ-140 קרונות DD קיימים
אף קרון קיים לא יועבר למערך התחזוקה הפרטי המקביל. כך שתחרות תהיה, בהחלט תהיה... מעניין יהיה לראות מי ינצח בה בפרמטרים השונים, כגון איכות העבודה וגם מבחינת תנאי העובדים שההסתדרות אמורה לדאוג להם.
 

נתנאל531

Well-known member
'תחרות' בסגנון משרד התחבורה?

הרכבת תמשיך לתחזק יותר מ-140 קרונות DD קיימים
אף קרון קיים לא יועבר למערך התחזוקה הפרטי המקביל. כך שתחרות תהיה, בהחלט תהיה... מעניין יהיה לראות מי ינצח בה בפרמטרים השונים, כגון איכות העבודה וגם מבחינת תנאי העובדים שההסתדרות אמורה לדאוג להם.
'תחרות' בסגנון משרד התחבורה?
כמו שמפעילי תחבורה ציבורית שונים 'מתחרים' ביניהם כשבעצם לכל אחד מונופול על איזור גיאוגרפי מסויים? אם ישנה אפשרות של שינוי במספר הקרונות שכל צד יתחזק, זו תחרות, אחרת יוצא שלכל אחד משני הגופים יש מונופול על מספר קרונות מסויים. בינתיים נדמה שמדיניות משרד התחבורה היא למנוע תחרות בכל מחיר, ע"ע ביטול קווי אגד בירושלים שהיו יכולים להתחרות ברכבת הקלה, ודרך ניהול הזכיונות להפעלת קווים.
 

easylivin

New member
אין צורך במרכאות. תמיד ניתן לבטל חוזה

'תחרות' בסגנון משרד התחבורה?
כמו שמפעילי תחבורה ציבורית שונים 'מתחרים' ביניהם כשבעצם לכל אחד מונופול על איזור גיאוגרפי מסויים? אם ישנה אפשרות של שינוי במספר הקרונות שכל צד יתחזק, זו תחרות, אחרת יוצא שלכל אחד משני הגופים יש מונופול על מספר קרונות מסויים. בינתיים נדמה שמדיניות משרד התחבורה היא למנוע תחרות בכל מחיר, ע"ע ביטול קווי אגד בירושלים שהיו יכולים להתחרות ברכבת הקלה, ודרך ניהול הזכיונות להפעלת קווים.
אין צורך במרכאות. תמיד ניתן לבטל חוזה
ברגע שאחד מהצדדים אינו עומד בתנאיו... אם הזכיין הפרטי לא יעמוד בתנאים, המדינה תבטל את ההסכם כפי שעשתה למשל ברק"ל גוש דן. חוץ אין פה שום קשר לתחום האוטובוסים. שם לא מדובר על תחזוקה בכלל, זה עולם אחר לגמרי עם כללים שונים. איך זה עובד בעולם הגדול, אפשר לראות בין היתר על סמך הקישורים שהבאתי.
 

kobiz99

New member
איזי קבל זה בשבילך

אין צורך במרכאות. תמיד ניתן לבטל חוזה
ברגע שאחד מהצדדים אינו עומד בתנאיו... אם הזכיין הפרטי לא יעמוד בתנאים, המדינה תבטל את ההסכם כפי שעשתה למשל ברק"ל גוש דן. חוץ אין פה שום קשר לתחום האוטובוסים. שם לא מדובר על תחזוקה בכלל, זה עולם אחר לגמרי עם כללים שונים. איך זה עובד בעולם הגדול, אפשר לראות בין היתר על סמך הקישורים שהבאתי.
איזי קבל זה בשבילך
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000545031
 

easylivin

New member
נראה שכתבה חדשה יותר לא מצאת...

נראה שכתבה חדשה יותר לא מצאת...
ואני העליתי שתיים כאלו רק בתור דוגמה (ויש עוד הרבה). כל "החשדות" נגד המכרז הופרכו בבית המשפט. מי שהעלו אותם היו אינטרסנטים, וטוב שלא קיבלו את מבוקשם. אז מעתה ואילך המכרז תקין.
זה שאתם עדיין לא ירדתם מהעץ הזה, רק פוגע במאבקכם; כי בעיני הציבור, זה נראה שאתם נתפסים בתירוצים קלושים במקום לומר את האמת: "אנחנו חושים מפגיעה בהתארגנות העובדים בחברה". מה כל-כך קשה להגיד את הדברים האלה?! למה חייבים להמציא איזשהו "מכרז תפור" או "דלת של קטר"?!
 

easylivin

New member
"חושים" = חוששים

נראה שכתבה חדשה יותר לא מצאת...
ואני העליתי שתיים כאלו רק בתור דוגמה (ויש עוד הרבה). כל "החשדות" נגד המכרז הופרכו בבית המשפט. מי שהעלו אותם היו אינטרסנטים, וטוב שלא קיבלו את מבוקשם. אז מעתה ואילך המכרז תקין.
זה שאתם עדיין לא ירדתם מהעץ הזה, רק פוגע במאבקכם; כי בעיני הציבור, זה נראה שאתם נתפסים בתירוצים קלושים במקום לומר את האמת: "אנחנו חושים מפגיעה בהתארגנות העובדים בחברה". מה כל-כך קשה להגיד את הדברים האלה?! למה חייבים להמציא איזשהו "מכרז תפור" או "דלת של קטר"?!
"חושים" = חוששים
 

darkshadow1

New member
זה ממש לא דומה למקרה סיטיפס.

'תחרות' בסגנון משרד התחבורה?
כמו שמפעילי תחבורה ציבורית שונים 'מתחרים' ביניהם כשבעצם לכל אחד מונופול על איזור גיאוגרפי מסויים? אם ישנה אפשרות של שינוי במספר הקרונות שכל צד יתחזק, זו תחרות, אחרת יוצא שלכל אחד משני הגופים יש מונופול על מספר קרונות מסויים. בינתיים נדמה שמדיניות משרד התחבורה היא למנוע תחרות בכל מחיר, ע"ע ביטול קווי אגד בירושלים שהיו יכולים להתחרות ברכבת הקלה, ודרך ניהול הזכיונות להפעלת קווים.
זה ממש לא דומה למקרה סיטיפס.
רכבת ישראל תרכוש עוד לא מעט קרונות בשנים הקרובות. אם בומברדייה תספק את הסחורה- זה יתן לה יתרון מאוד משמעותי במכרזים הבאים. אם היא תסתכסך עם רכבת ישראל העניין יהפוך לחיסרון וכנראה שתחזוקת הרכש העתידי תישאר בידי עובדי ר"י. לגבי סיטיפס וקווי אוטובוס מתחרים- במכרז BOT המדינה מבטיחה ליזם הפרטי רווח מסויים. במילים אחרות- אם לא היו מספיק נוסעים ברק"ל, המדינה הייתה נאלצת לשלם כסף לסיטיפס.
 

kobiz99

New member
לגבי 150 הקרונות יש מחיר

זה ממש לא דומה למקרה סיטיפס.
רכבת ישראל תרכוש עוד לא מעט קרונות בשנים הקרובות. אם בומברדייה תספק את הסחורה- זה יתן לה יתרון מאוד משמעותי במכרזים הבאים. אם היא תסתכסך עם רכבת ישראל העניין יהפוך לחיסרון וכנראה שתחזוקת הרכש העתידי תישאר בידי עובדי ר"י. לגבי סיטיפס וקווי אוטובוס מתחרים- במכרז BOT המדינה מבטיחה ליזם הפרטי רווח מסויים. במילים אחרות- אם לא היו מספיק נוסעים ברק"ל, המדינה הייתה נאלצת לשלם כסף לסיטיפס.
לגבי 150 הקרונות יש מחיר
לאחר שבומברדיה תקים מפעל תחזוקה. רכבת ישראל תהיה שבויה בידי ספק יחיד שהוא יקבע את המחיר והמדינה תשלם. המפעל שבומברדיה יקים יהיה שייך לבומברדיה לא תתאפשר שום תחרות והם יהיו מונופול פרטי.
 

amit1270

New member
וזה עדיין לא עניינו של הוועד.

לגבי 150 הקרונות יש מחיר
לאחר שבומברדיה תקים מפעל תחזוקה. רכבת ישראל תהיה שבויה בידי ספק יחיד שהוא יקבע את המחיר והמדינה תשלם. המפעל שבומברדיה יקים יהיה שייך לבומברדיה לא תתאפשר שום תחרות והם יהיו מונופול פרטי.
וזה עדיין לא עניינו של הוועד.
 

kobiz99

New member
אם מעבירים עבודה מליבת המפעל לקבלני משנה

וזה עדיין לא עניינו של הוועד.
אם מעבירים עבודה מליבת המפעל לקבלני משנה
זה בוודאי עיניין לוועד העובדים. את זה כתבה נשיאת בית הדין לעבודה, בגלגול הקודם ספטמבר/נובמבר 2011.
 

amit1270

New member
לא מעבירים כלום. רק ציוד חדש יטופל ע"י היצרן

אם מעבירים עבודה מליבת המפעל לקבלני משנה
זה בוודאי עיניין לוועד העובדים. את זה כתבה נשיאת בית הדין לעבודה, בגלגול הקודם ספטמבר/נובמבר 2011.
לא מעבירים כלום. רק ציוד חדש יטופל ע"י היצרן
 

itamo

New member
גם מערך התחזוקה של רכבת ישראל הוא ספק יחיד

לגבי 150 הקרונות יש מחיר
לאחר שבומברדיה תקים מפעל תחזוקה. רכבת ישראל תהיה שבויה בידי ספק יחיד שהוא יקבע את המחיר והמדינה תשלם. המפעל שבומברדיה יקים יהיה שייך לבומברדיה לא תתאפשר שום תחרות והם יהיו מונופול פרטי.
גם מערך התחזוקה של רכבת ישראל הוא ספק יחיד
לפחות בבומברדיה לא יהיו שביתות ועיצומים.
 

darkshadow1

New member
הקרונות הספציפיים יהיו שבויים,

לגבי 150 הקרונות יש מחיר
לאחר שבומברדיה תקים מפעל תחזוקה. רכבת ישראל תהיה שבויה בידי ספק יחיד שהוא יקבע את המחיר והמדינה תשלם. המפעל שבומברדיה יקים יהיה שייך לבומברדיה לא תתאפשר שום תחרות והם יהיו מונופול פרטי.
הקרונות הספציפיים יהיו שבויים,
בעסקה שאת תנאיה רכבת ישראל הכתיבה במכרז שבו זכתה בומברדייה. בומברדייה חייבת לעמוד בתנאי המכרז, אם היא לא תעמוד בהם יהיה אפשר להוציא את תחזוקת 150 הקרונות מידיה והעניין יהווה חיסרון משמעותי מבחינתה במכרזים הבאים.
 

kobiz99

New member
גם כאן אתה מיתמם

הרכבת תמשיך לתחזק יותר מ-140 קרונות DD קיימים
אף קרון קיים לא יועבר למערך התחזוקה הפרטי המקביל. כך שתחרות תהיה, בהחלט תהיה... מעניין יהיה לראות מי ינצח בה בפרמטרים השונים, כגון איכות העבודה וגם מבחינת תנאי העובדים שההסתדרות אמורה לדאוג להם.
גם כאן אתה מיתמם
אתה יכול להבטיח שכח האדם ברכבת יהיה 1:1 כמו מה שיאשרו לבוברדיה. הרכבת יבשה כח האדם לתחזוקה מזה כמה שנים
 

easylivin

New member
וגם כאן אתה טוען דברים ללא ביסוס.

גם כאן אתה מיתמם
אתה יכול להבטיח שכח האדם ברכבת יהיה 1:1 כמו מה שיאשרו לבוברדיה. הרכבת יבשה כח האדם לתחזוקה מזה כמה שנים
וגם כאן אתה טוען דברים ללא ביסוס.
ולמען הסר ספק, "אני עובד רכבת ויודע יותר טוב" זה לא ביסוס. ודווקא עובדת היותך עובד רכבת וחבר ועד לא מחזקת את טיעוניך בעיניי. זה לא אומר שאינך יכול להביע דעה; אבל לפחות נמק אותה, אל תחזור סתם על טענותיך אלף פעמים ותוסיף "אני יודע כי אני עובד ברכבת", כי לפעמים יש הבדל בין "יודע" לבין "אומר את האמת, רק את האמת ושום דבר מלבד האמת".
 

kobiz99

New member
לפי מיטב זכרוני בית המשפט לא דן כלל בעיניין

המכרז כבר נעשה, והוא כלל בתוכו גם אחזקה.
בומברדייה זכתה בו, וכל הטענות שהועלו כנגדו ע"י הועד וגופים אחרים נדחו באופן סופי בערכאות משפטיות. הכל דווח בהרחבה בפורום במשך תקופה ארוכה. הקשר לאורי יוגב היה פרי מוחם הקודח של העותרים, שעתירתם כאמור נדחתה סופית.
לפי מיטב זכרוני בית המשפט לא דן כלל בעיניין
ושלח המתדיינים למשא ומתן. ככל הזכור לי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה