שר החוץ המצרי: לא העברתי מסר בנוגע למסלול הסו...

שר החוץ המצרי: לא העברתי מסר בנוגע למסלול הסו...

שר החוץ המצרי: לא העברתי מסר בנוגע למסלול הסורי

ראש הממשלה שרון נועד עם השר המצרי ועם הגנרל עומר סולימאן; בשעה זו מתקיימת מסיבת עיתונאים של השר השלום ועמיתו המצרי; ב-14:00 ייפגש השר מופז עם סולימאן; במוקד השיחות: ההינתקות, המו"מ עם סוריה והבחירות ברשות הפלשתינית בינואר

ראש הממשלה שרון נועד עם שר החוץ המצרי, אחמד אבו אל-ריט, ושר המודיעין המצרי, הגנרל עומר סולימאן. השניים הגיעו לישראל הבוקר (ד`, 1.12.04) לאחר שביקורם באזור נדחה פעמיים - פעם בעקבות מותו של יאסר ערפאת ופעם נוספת בעקבות תקרית הירי בשוגג בגבול, בה נהרגו שלושה שוטרים מצרים.

בפתח הפגישה אמר שר החוץ המצרי, כי הביקור נערך במועד חשוב לקידום היציבות באזור. ראש הממשלה מצדו הביע תקווה, שהביקור יתרום לקידום הקשרים בין שתי המדינות ותהליך השלום באזור.

במוקד השיחות: תוכנית ההינתקות, חידוש המו"מ עם סוריה והבחירות ברשות הפלשתינית. כמו כן, סוגיית פריסת כוחות השיטור המצרים תועלה בביקור (תגבור כוחות של מאות שוטרים נושאי נשק עם שיריוניות), סוגייה שכפי הנראה תוסדר באמצעות חילופי איגרות, על-מנת שלא לפתוח את הסכם השלום.

השניים הגיעו לישראל לאחר שבתחילת השבוע נועדו עם ההנהגה הפלשתינית החדשה בקהיר ולאחר הפסגה אתמול בשארם א-שייח` של נשיאי מצרים וסוריה.

בתום פגישת אבו אל-ריט עם שר החוץ, סילבן שלום, זימנו השניים מסיבת עיתונאים. שר החוץ המצרי אמר במסיבת העיתונאים, כי לא העביר לישראל כל מסר בנוגע למסלול הסורי "סוריה מעוניינת תמיד בחידוש תהליך השלום על-פי עקרונות של שטחים תמורת שלום והחלטות מועצת הביטחון", אמר אבו אל-ריט.

השר המצרי אמר עוד, כי העם המצרי כועס מאוד בעקבות תקרית הירי בשוגג בגבול, בה נהרגו השוטרים המצרים. הוא ציין, כי בתוך יומיים שלושה ישראל תעדכן את מצרים בתוצאות התחקיר בפרשה. לדבריו, שרון התחייב בפניו לדבוק ב`מפת הדרכים`.

השר שלום ציין, כי ישראל מוכנה לתגבור הכוחות המצריים לאורך הגבול כדי להבטיח רגיעה לקראת הנסיגה הצפויה בשנה הבאה. שלום אמר, כי טרם סוכם באיזה סד"כ מדובר או סוג נשק שאלה יורשו לשאת.

בצהריים ייפגש שר הביטחון, שאול מופז, בנפרד עם הגנרל עומר סולימאן. אחר הצהריים ייפגשו שני הבכירים המצרים עם שליח האו"ם למזרח התיכון, טריה לארסן.

בתקשורת הערבית פורסם אתמול, כי השניים יבקשו מראש הממשלה לשחרר את ששת הסטודנטים המצרים העצורים בישראל. בלשכת ראש הממשלה סירבו אמש להתייחס לדברים.

הששה נעצרו לפני כשלושה חודשים על-ידי משמר הגבול באזור ניצנה, לאחר שהסתננו לשטח ישראל במטרה לבצע פיגועים. באמצע חודש ספטמבר הוגש נגדם כתב אישום בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. לפי כתב האישום, הם תכננו גם לשדוד סניף בנק במצפה רמון ולממן בכספים פיגועים נוספים.



עודכן ב- 01/12/2004 14:13:00
 
למעלה