שרשור תרופות טבעיות

שרשור תרופות טבעיות

התירוץ לשרשור הוא שאנחנו (גמדי ואני) מצוננים. חילופי מזג האויר האירופאיים התכופים עושים לנו בלגן במערכת. אז אני בדיוק לקחתי שוֹט של שום כתוש, שמן זית ולימון, והבאתי לעצמי חליטת קינמון וג'ינג'ר, ולגמדי הקטן שמתי כמוסת שמן אקליפטוס במכשיר האדים. אני מחפשת להעשיר את אוסף התרופות הטבעיות שלי - לצינון יש לי כמה מניעתיים (הפחתת חלב בקר, בננות, בוטנים) וכמה טיפוליים (כמו אלה שמניתי לעיל), ואני מחפשת עוד - לא רק לצינון אלא לשלל דברים. אז אם מתאים לכם (לכן? או שיש לנו כבר נוכחות גברית בפורום?) לחלוק מרקחות, כשפים ושאר ירקות - הבה נעשה זאת ...
 

פלגיה

New member
מה שאני עושה

חליטת קמומיל - תרופת הפלא להרבה זיהומים. לוקחים פרחי קמומיל (בבונג) וחולטים במים רותחים. למשל - לכאב גרון מגרגרים את הנוזל הזה (לא טעים, אבל עוזר) עוד לכאב גרון - לאכול שום חי. למרות החריפות והסירחון מניעתי - לאכול הרבה פירות הדר לזיהומים בדרכי השתן - לבשל פטרוזיליה ולשתות את מי הבישול.
 
אני נעזרת בצמחים מהגינה

בעיקר השפתניים, צמחי תבלין שגדלים אצלנו. קורנית (טימין) - נהדר להרגעת שיעול. מרווה, אזוב, זעתר - מחטאים. טוב לדלקות גרון (לגרגר) ובכלל כחליטה לשתיה במקרים של מחלה. למדתי שהחומרים הפעילים נספגים דרך העור באותה יעילות כמו דרך מערכת העיכול, לכן עם ילדים קטנים אני מעדיפה טיפול חיצוני : מכינה חליטה מרוכזת, מוסיפה למי האמבטיה ונותנת לילד להשתכשך לפחות עשר דקות. לרוב זה מועיל במהירות, לבטח לא מזיק.
 

אום נטע

New member
מטבל מזרעי חילבה - לאיזון הסוכר בדם

טוב לסוכרת הריונית ובכלל לסכרתיים לאכול חילבה באופן קבוע.
 
להתקררות- לא טעים אך עושה עבודה

נפלאה. קמצוץ/חצי ציפורן שורש ג'ינג'ר טרי אפשר פרוסה דקה ולגרד שן שום חצי לימון - את המיץ שלו כוס מים חותכים דבש לפי הטעם. הורג הכל. שיעול : לפרוס בצל לפורסות ולכסותו בדבש ללילה למחרת לתת כף כל שעה. מסריח אבל סביר בטעם. לחה ושיעול מלווה בליחה תה - כמה גרגרי ציפורן, פלוס מקל קינמון או אבקת קינמון וכף דבש לשתות כמה שרוצים. מאד חשוב לזכור אם יש חום לוותר על הקינמון.
 

Rakefetsagman

New member
לאף סתום

חציבצל מתחת למיטה כפית של מלח עם 4 מ"ל מים פושרים. לטפטף 1-2 טיפות לכל נחיר 3-4 פעמים ביום. למניעה - לשטוף אף עם מי מלח. ללכת לסאונה, או לעשות בבית, או לנשום אדים מעל קערה עם מים חמים וקמומיל/אקליפטוס תרגישו טוב.
 

גל 400

New member
אומנם יש לי הצתה מאוחרת אך אני

חייבת להוסיף תשובה לבקשה לתרופות טבעיות, מצטערת על האיחור.... לשיעול או סטרידו (זאת אומרת שיעול נבחני)-חותכים בצל ולימון ושמים בצנצנת, עליהם שופכים דבש (כמובן שרצוי שיהיה טוב, אורגני ולא רק סירופ סוכר) הדבש צריך לכסות את הבצל והלימון ומשאירים כמה שאפשר במקרר. זו תרופת סבתא מעולה, לצינון ותחושת מחלה רצוי שיהיה בבית ויטמין C טוב, אפשר לקחת ויטמין C חומצי באבקה ולערבב עם מים ונוצרת תערובת בטעם לימונדה, לשתות זאת מספר פעמים ביום, לפחות 4-5 פעמים. אפשר גם לבלוע ויטמין C של 500 מ"ג 4 פעמים ביום + אבץ, שלוש פעמים ביום. זה רק לתקופת המחלה כיומיים שלושה. ומבריאים די מהר. ויטמין C למציצה עוזר לדלקות גרון. גם מים עם מלח - לגרגר או כוס מים עם 5 טיפות שמן אתרי לבנדר -לגרגר בלבד. ובינתיים שתהיו רק בריאים, אך אם יש שאלות אני כאן.
 
למעלה