שרשור שאלות לפסיכולוגית דר' ציפי העצני

רוייקו

New member
שרשור שאלות לפסיכולוגית דר' ציפי העצני

פסיכולוגית קלינית מומחית להפרעות אכילה עם דגש על קשיים אצל מנותחי קיצור קיבה לפני או אחרי הניתוח. אתם מוזמנים להשאיר לה שאלות (יום שלישי) בנושאים אלה.
 
מקווה שעוד אפשרי לשאול ועוד שאלה חריגה../images/Emo9.gif

אני נוטלת כדורים פסיכיאטריים (וגם כדורים אחרים, למחלות נילוות וכו') כבר 5 שנים. אני גם מאובחנת עם הפרעה מסויימת, שלא אפרט פה - מעדיפה לא לעשות לעצמי אאוטינג. שאלתי: האם יש סיכוי שבזמן תהליך הפחתת המשקל, כדורים שאחת מתופעות הלוואי הן נטייה להשמנה - יפריעו לעניין? תודה מראש!
 
אפשר לשאול וזאת לא שאלה חריגה

ישנם כדורים מסויימים שאחת מתופעות הלוואי שלהם יכולים להיות עלייה בתיאבון ו/או עלייה במשקל. בד"כ מדובר בחלק מהתרופות לטיפול בדיכאון וגם חלק מהתרופות נגד פסיכוזה. רצוי להתייעץ ספציפית עם פסיכיאטר ואף לבדוק אם יש תרופות יעילות לבעיה הספציפית שפחות ישפיעו על נושא המשקל. בכול מקרה, עדיין ניתן לרדת יפה במשקל כל עוד שומרים על הוראות התזונה והפ"ג.
 
תודה../images/Emo13.gif לרגע חשבתי שזה פלפל שחור../images/Emo12.gif

מי אמר מכורה לפורומי מתכונים ולא קיבל?
 

אופירA

New member
מנהל
בד"כ תופעות לוואי של השמנה

נובעות מעלייה בתיאבון שגורמת את ההשמנה, ולא מהפרעה מטבולית שגורם הכדור. יש כדורים מסוימים שגורמים הפרעה מטבולית, אבל רוב הכדורים שגורמים עלייה במשקל זה בגלל עלייה בתיאבון. כאשר עוברים ניתוח, הוא מועיל להפחתת הרעב. כי כאשר הבטן מלאה בד"כ לא רעבים. ולכן גם אם תרדי במשקל בקצב מעט איטי, בגלל יתר תיאבון יחסי, עדיין תוכלי לרדת במשקל עשרות ק"ג בזכות כמויות המזון שנהיות קטנות מאוד עקב הניתוח.
 

רוייקו

New member
עסקו בפורום רבות אודות ההשפעה של תרופות פסיכ'

גם ממשפחות הנוגדות דיכאון (SSRI ו SNRI או אף הטריצקלים הישנות וכלה בתרופות ה-אטיפיות שחלקן גורמות להשמנה וחלקן פחות. אם לוקחים לדוגמא את הנוירולפטים, מעידים על התרופה גאודון כאחת האופציות הפחות משמינות מהנוגדי דיכאון הרשימה עשויה להיות ארוכה לגבי אלה שמשפיעים פחות. זה גם לא משהו מוכח לגמריי כי התרופות עובדות אינדבידואלי על כך אחד ואחת. למשל, אם בהתחלה חשבו שפבוקסיל היא אחת האופציות הטובות לאכילת יתר, היום הדיעות חלוקות. אם חשבו שפלואוקסטין או פלובוקסמין הן ה-תשובה לאובססיות אכילה, היום יודעים שהן משמינות. היום מדברים טובות על הציפרלקס. השאלה עד מתי.
 

אופירA

New member
מנהל
גם ציפרלקס גרם לחלק מהאנשים לעליית תיאבון

זה בהחלט מאוד אינדיבידואלי. אנשים דיווחו בפורומים על השמנה מציפרלקס. טוענים שה-SNRI ברובן אינן מעוררות תיאבון. אני חושבת שזה נכון.
 
אה, אני נוטלת פבוקסיל, בין היתר../images/Emo9.gif

האמת שאני לא ממש רואה הבדל כלשהו כשאני נוטלת כדורים, זה יותר כאילו המשקל תקוע ואני נראית נפוחה. מאוד נפוחה. לא בצקות, אלא פשוט לא "שומן רגיל".
 

שגימא

New member
שלום ד"ר העצני

יש לי תאריך לניתוח באוגוסט. על מנת לעבור את הוועדה של מכבי עליתי מס' מועט של ק"ג, הגעתי ל - 39.6 BMI וקיבלתי אישור. הבעיה היא שאני לא מצליחה מאז להפסיק לאכול. אני ממש בסוג של בולמוס, כנראה שבתת מודע ההרגשה היא שזהו, זה הזמן האחרון שלי לאכול את מה שאני אוהבת כמה שאני רוצה כי אח"כ הכל משתנה. אני מודעת לזה אבל לא מרוצה מהתנהגותי הנוכחית ורוצה נואשות לתפוס את עצמי ולהתאזן. זה לא טוב לי גם מבחינה נפשית כי אני מרגישה ששיחררתי לגמרי רסן. מאז ההחלטה לעבור את הניתוח עליתי במשקל הרבה מעבר למה שתיכננתי (3-4 קילו לוועדה) ואני לא רואה איך אני עוצרת את זה. מאד חבל לי להגיע לניתוח בתוספת של עוד 10 קילו ואולי יותר, הדרך אח"כ פשוט מתארכת כל כך. איך עוצרים את כדור השלג המטורף הזה? נשארו לי עוד למעלה מחודשיים לניתוח! האם זה קורה לכולם? תודה מראש.
 

שמחה37

New member
גם אני לכבוד הניתוח

העליתי במשקל איזה 6-7 ק"ג. נפרדתי מכל סוגי המזון עשיתי את כל המסיבות שבעולם. איזה ניתוח את הולכת לעבור? (סליחה מראש אם כתבת ולא זכרתי) שמחה
 
the last supper effect

בספרות המקצועית מכנים את התופעה אפקט ארוחת הערב האחרון (אכול ושתה היום כי אין מחר). ישנם כל מיני הסברים לתופעה אבל העובדה שאנשי מקצוע מצאו לנכון להתייחס אליה כבר אומר לך שלא רק שזה קיים, זה שכיח! השאלה הפרקטית יותר זה איך עוצרים את הגלגל. לדעתי יש לך כאן הזמנות ללמוד קצת על הרגשות המעורבים שיש לך כלפי הניתוח. מצד אחד לרצות לשנות מצד שני כנראה שיש גם רגשות אחרים- כמו אולי פחד להתמודד עם ההגבלה (רק דוגמה). החשוב הוא לא להתייחס לכך כהוכחה לאי יכולת להשתנות. הנה הזדמנות להכיר את עצמך ולהכין את עצמך לקראת הניתוח. חשוב מאד להבנות את סדר האכילה ולהשאיר פחות מקום לאכילה אימפולסיבית. כמו שפיתחת הרגלים חדשים מאז ההשמנה לניתוח, גם אותם ניתן לשנות. במידה ואת רואה שאת מתקשה לחזור להרגלים מסודרים, אני מאד ממליצה לא לחכות ולפנות לייעוץ מקצועי כדי שתגיעי לניתוח בכושר פיזי ורגשי.בהצלחה רבה!- ציפי
 
למעלה