שרשור רעיונות לייעול ופישוט קווים בחולון

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
תודה, האם אתה חולוני אגב?

לדעתי את כל מנהלת הרפורמה בנתיבי איילון
היו צריכים להחליף בך בלבד. לדעתי רעיונות מצויינים. אגב, מה לגבי 172 שעובר בחנקין/סוקולוב במקום שנקר/ההסתדרות כפי שעשה קו 1 ? אני עד היום לא מבין את השינוי הזה. זה לא שיש מאתיים קווים בשנקר שצריך לפזר אותם על חנקין.
תודה, האם אתה חולוני אגב?
לגבי 172, בהתבוננות במפה, נראה לי שהשינוי היה כדי שברחוב חנקין יהיה קשר לקוגל (להחלפה נוחה) ות"א. בשנקר יש את קו 89 ו-271 שכבר מאפשרים הגעה ישירה לתל אביב.
 

orchilit

New member
אפשר אבל להחליף בסוקולוב פינת שנקר עם 189/289

תודה, האם אתה חולוני אגב?
לגבי 172, בהתבוננות במפה, נראה לי שהשינוי היה כדי שברחוב חנקין יהיה קשר לקוגל (להחלפה נוחה) ות"א. בשנקר יש את קו 89 ו-271 שכבר מאפשרים הגעה ישירה לתל אביב.
אפשר אבל להחליף בסוקולוב פינת שנקר עם 189/289
לא צריך לקשר את חנקין לקוגל כשיש אותם. פשוט משתמשים ב87 עד שם ומחליפים. פשוט התבוננות במפת חולון מראה שיש מעין חלקי רחובות שרק קו אחד עובר בהם , כאילו חשבו לכסות יותר רחובות בעוד שקודם יותר קווים עברו באותם רחובות (וחלק מהרחובות היו מבודדים יותר). מצחיק קצת. כן, אני יליד חולון במקור , גרתי שם עד גיל 18 :) ומגיל 9 התחיל הרומן שלי עם התח"צ כשהייתי נוסע לבדי לסבתות שלי .
 

alantan

New member
מה שיותר מוזר לי זה הזיגזג שעושה 88

אפשר אבל להחליף בסוקולוב פינת שנקר עם 189/289
לא צריך לקשר את חנקין לקוגל כשיש אותם. פשוט משתמשים ב87 עד שם ומחליפים. פשוט התבוננות במפת חולון מראה שיש מעין חלקי רחובות שרק קו אחד עובר בהם , כאילו חשבו לכסות יותר רחובות בעוד שקודם יותר קווים עברו באותם רחובות (וחלק מהרחובות היו מבודדים יותר). מצחיק קצת. כן, אני יליד חולון במקור , גרתי שם עד גיל 18 :) ומגיל 9 התחיל הרומן שלי עם התח"צ כשהייתי נוסע לבדי לסבתות שלי .
מה שיותר מוזר לי זה הזיגזג שעושה 88
דרך חומה ומגדל... אם כך, אני שמח מאוד שקיבלתי את ברכתו של תושב חולון לשעבר שכנראה בכל זאת מבין קצת יותר ממני לגבי העיר. אגב, בגיל 10 עליתי ללא רשות הוריי על קו 567 מכ"ס לת"א כדי לסייר בתמ"י ולתעד את מספרי הקווים והיעדים (כי אז לא היה אינטרנט...).
 

אוהד11

New member
88 נסע מאז ומתמיד דרך חומה ומגדל

מה שיותר מוזר לי זה הזיגזג שעושה 88
דרך חומה ומגדל... אם כך, אני שמח מאוד שקיבלתי את ברכתו של תושב חולון לשעבר שכנראה בכל זאת מבין קצת יותר ממני לגבי העיר. אגב, בגיל 10 עליתי ללא רשות הוריי על קו 567 מכ"ס לת"א כדי לסייר בתמ"י ולתעד את מספרי הקווים והיעדים (כי אז לא היה אינטרנט...).
88 נסע מאז ומתמיד דרך חומה ומגדל
 

guyweiss

New member
גם דרך גבעת התחמושת ולא משה שרת כמו השאר

מה שיותר מוזר לי זה הזיגזג שעושה 88
דרך חומה ומגדל... אם כך, אני שמח מאוד שקיבלתי את ברכתו של תושב חולון לשעבר שכנראה בכל זאת מבין קצת יותר ממני לגבי העיר. אגב, בגיל 10 עליתי ללא רשות הוריי על קו 567 מכ"ס לת"א כדי לסייר בתמ"י ולתעד את מספרי הקווים והיעדים (כי אז לא היה אינטרנט...).
גם דרך גבעת התחמושת ולא משה שרת כמו השאר
 
:)

מה שיותר מוזר לי זה הזיגזג שעושה 88
דרך חומה ומגדל... אם כך, אני שמח מאוד שקיבלתי את ברכתו של תושב חולון לשעבר שכנראה בכל זאת מבין קצת יותר ממני לגבי העיר. אגב, בגיל 10 עליתי ללא רשות הוריי על קו 567 מכ"ס לת"א כדי לסייר בתמ"י ולתעד את מספרי הקווים והיעדים (כי אז לא היה אינטרנט...).
:)
 

guyweiss

New member
רעיונות מצוינים. לדאבוני אינני יכול לחוות דעה

אז אני אמור להבין שהתכנית שלי מושלמת?
לפי חוסר התגובה כאן, צריך להטמיע את התכנית מיד. אני מגיע מחר לארץ, ומיד עם הנחיתה מרים טלפון לגברת מנתיבי אילון שתעשה את השינוי המתבקש בחולון. נו בחייאת חברים, אין מה לומר על הרעיון?
רעיונות מצוינים. לדאבוני אינני יכול לחוות דעה
במלואה, שכן אינני גר באזור. עם זאת לפי המפה אכן קווים 10, 11 ו - 20 עושים סיבובים ארוכים מדי בדרך ליעדם - כך יחד עם קווים אחרים בראשל"צ (83,84,85 וכד').
 

alantan

New member
וזו אולי הסיבה שעוד לא נגעו בקו 3 - כי השינוי

רעיונות מצוינים. לדאבוני אינני יכול לחוות דעה
במלואה, שכן אינני גר באזור. עם זאת לפי המפה אכן קווים 10, 11 ו - 20 עושים סיבובים ארוכים מדי בדרך ליעדם - כך יחד עם קווים אחרים בראשל"צ (83,84,85 וכד').
וזו אולי הסיבה שעוד לא נגעו בקו 3 - כי השינוי
המתבקש ישפיע על קווי ראשון לציון שעדיין לא טופלו. אגב, גם אני לא תושב האיזור, וזו הסיבה שקיוויתי שמישהו מהאיזור יוכל להעביר חוות דעת מהשטח.
 

אוהד11

New member
שילוב של 3 ו- 19 אינו יעיל, כי 3 מחבר בין

וזו אולי הסיבה שעוד לא נגעו בקו 3 - כי השינוי
המתבקש ישפיע על קווי ראשון לציון שעדיין לא טופלו. אגב, גם אני לא תושב האיזור, וזו הסיבה שקיוויתי שמישהו מהאיזור יוכל להעביר חוות דעת מהשטח.
שילוב של 3 ו- 19 אינו יעיל, כי 3 מחבר בין
מרכז חולון, הרחובות וייצמן ואהרונוביץ', בגין, איילון והקניון, קרית שרת ואזור התעשיה. די שביטלו את מעברו של 3 דרך וולפסון [ביטול שאינו מחויב המציאות) וביטלו את 90, ולא צריך להוסיף "חטא על פשע" עם שינוי של 3. הסטת 172 (לשעבר 1) משנקר לחנקין הצר היא דבר לא הגיוני, מה עוד שהמסלול הקודם ממילא הגיע להסתדרות/חנקין ועבר במקביל לחנקין. טעות שלא האריכו באותה הזדמנות את 3 לתוך אזור, ואולי עדיף היה להאריך אותו במקום להפעיל את 289 שנוסע משום מקום לשום מקום
 

אוהד11

New member
אלו, תגובתי נכתבת כתושב חולון שגר באזור שבו

שילוב של 3 ו- 19 אינו יעיל, כי 3 מחבר בין
מרכז חולון, הרחובות וייצמן ואהרונוביץ', בגין, איילון והקניון, קרית שרת ואזור התעשיה. די שביטלו את מעברו של 3 דרך וולפסון [ביטול שאינו מחויב המציאות) וביטלו את 90, ולא צריך להוסיף "חטא על פשע" עם שינוי של 3. הסטת 172 (לשעבר 1) משנקר לחנקין הצר היא דבר לא הגיוני, מה עוד שהמסלול הקודם ממילא הגיע להסתדרות/חנקין ועבר במקביל לחנקין. טעות שלא האריכו באותה הזדמנות את 3 לתוך אזור, ואולי עדיף היה להאריך אותו במקום להפעיל את 289 שנוסע משום מקום לשום מקום
אלו, תגובתי נכתבת כתושב חולון שגר באזור שבו
עוברים 3, 189, 289, 271, 172, ואחרים
 

alantan

New member
תודה אוהד, אינני מטיל ספק בידע הנרחב שלך

אלו, תגובתי נכתבת כתושב חולון שגר באזור שבו
עוברים 3, 189, 289, 271, 172, ואחרים
תודה אוהד, אינני מטיל ספק בידע הנרחב שלך
והיותך תושב חולון מהווה משקל נכבד גם הוא. אשמח להתיחסות לנקודות שעליהן עניתי לפני כדקה-דקותיים...
 

alantan

New member
הבעיה (כפי שאני רואה אותה) היא שקו 3

שילוב של 3 ו- 19 אינו יעיל, כי 3 מחבר בין
מרכז חולון, הרחובות וייצמן ואהרונוביץ', בגין, איילון והקניון, קרית שרת ואזור התעשיה. די שביטלו את מעברו של 3 דרך וולפסון [ביטול שאינו מחויב המציאות) וביטלו את 90, ולא צריך להוסיף "חטא על פשע" עם שינוי של 3. הסטת 172 (לשעבר 1) משנקר לחנקין הצר היא דבר לא הגיוני, מה עוד שהמסלול הקודם ממילא הגיע להסתדרות/חנקין ועבר במקביל לחנקין. טעות שלא האריכו באותה הזדמנות את 3 לתוך אזור, ואולי עדיף היה להאריך אותו במקום להפעיל את 289 שנוסע משום מקום לשום מקום
הבעיה (כפי שאני רואה אותה) היא שקו 3
עושה זאת בצורה מפותלת ולא יעילה. יש חלופות טובות יותר לאזה"ת: השינוי שהצעתי לקו 99 יקשר בין הקניון ודרום ויצמן לאזה"ת. קו 143 (ובמידה מסויימת 289) כבר מחברים לקולנוע רינה בצורה טובה יותר מקו 3. קו 4 אף ממשיך לויצמן. גם לקניון חולון יוותר קשר טוב עם מרכז חולון באמצעות קווים 2, 89 ו-99, ועם דרום חולון באמצעות קו 5. נכון שהדבר יפגע בקשר שבין הקניון למרכזו של רחוב אהרונוביץ', אבל יש פיצוי מסויים בכך שקו 2 יעבור בבגין ועדיין יש את קו 99 להופיין פינת אהרונוביץ'. האם האפשרויות שמניתי לעיל סבירות? אם כן, הפגיעה היא מזערית לעומת התועלות שבשינויים. גם משפרים תדירות בצירי דרישה חשובים וגם חוסכים עלויות תפעול - מה שנקרא win-win.
 

אוהד11

New member
3, 5 במסלולו החדש ו- 11 נותנים מענה

הבעיה (כפי שאני רואה אותה) היא שקו 3
עושה זאת בצורה מפותלת ולא יעילה. יש חלופות טובות יותר לאזה"ת: השינוי שהצעתי לקו 99 יקשר בין הקניון ודרום ויצמן לאזה"ת. קו 143 (ובמידה מסויימת 289) כבר מחברים לקולנוע רינה בצורה טובה יותר מקו 3. קו 4 אף ממשיך לויצמן. גם לקניון חולון יוותר קשר טוב עם מרכז חולון באמצעות קווים 2, 89 ו-99, ועם דרום חולון באמצעות קו 5. נכון שהדבר יפגע בקשר שבין הקניון למרכזו של רחוב אהרונוביץ', אבל יש פיצוי מסויים בכך שקו 2 יעבור בבגין ועדיין יש את קו 99 להופיין פינת אהרונוביץ'. האם האפשרויות שמניתי לעיל סבירות? אם כן, הפגיעה היא מזערית לעומת התועלות שבשינויים. גם משפרים תדירות בצירי דרישה חשובים וגם חוסכים עלויות תפעול - מה שנקרא win-win.
3, 5 במסלולו החדש ו- 11 נותנים מענה
לשכונות החדשות של חולון "ח300", "ח301" ובעתיד "ח500". בכלל, המבנה הגיאוגרפי של חולון, משבוסס על כבישי אורך ורוחב ארוכים, אינו מקבל מענה בכל המקרים, ביחוד חיבור בין צירי הרוחב לבין עצמם
 

alantan

New member
ברור לי מה ניסו להשיג עם הפיתולים של קו 3

3, 5 במסלולו החדש ו- 11 נותנים מענה
לשכונות החדשות של חולון "ח300", "ח301" ובעתיד "ח500". בכלל, המבנה הגיאוגרפי של חולון, משבוסס על כבישי אורך ורוחב ארוכים, אינו מקבל מענה בכל המקרים, ביחוד חיבור בין צירי הרוחב לבין עצמם
ברור לי מה ניסו להשיג עם הפיתולים של קו 3
אני רק חושב שיש דרך יותר טובה להשיג את הכיסוי הזה, במחיר נמוך יותר וברמת שירות (תדירות) טובה יותר.
 

אורי404

New member
לא ממש קשור מיזוג תחנות. לגבי ב"ב

שרשור רעיונות לייעול ופישוט קווים בחולון
ישבתי וחשבתי על מספר קווים עם תדירות בינונית, שאפשר היה לשפר את תדירותם על ידי ביטול קווים אחרים והפניית המשאבים המתפנים אליהם. זאת בנוסף לשינוי שהציע מתן לגבי קווים 40, 42, 142, 240 שנידון כאן לפני מספר שבועות. בדקות הקרובות אוסיף כל שינוי מוצע בתור תגובה להודעה זו. אתם יכולים לראות את המצב הקיים במפה חדשה שפרסמתי באתר: http://telaviv.busmappa.com/pdf השלב הבא צריך להיות חשיבה על מה עושים עם הקווים המסורבלים והמבלבלים בבני ברק...
לא ממש קשור מיזוג תחנות. לגבי ב"ב
אולי לא ממש קשור. אבל מיזוג תחנות למשל מיזוג תחנות קווים 72/172 עם קווים 25/125. ברחוב אלנבי התחנות נמצאות במרחק מה זו מזו, כאשר יש צורך במעבר כביש. אמש היעד שלי היה אזור פלורנטין והקווים הנ"ל היו רלוונטיים עבורי. הסתכלתי מרחוק איזה אוטובוס מגיע וקיוויתי, שיגיע האוטובוס הרלוונטי בתחנה, בה אני ממתין. מסכים לחלוטין, שהמצב בבני ברק לא נוח. זאת ועוד אין קווי אוטובוס נורמאליים לאורך בני ברק (נניח לאורך רחוב השומר). רק קו 18 בתדירות נמוכה. עד שהוא מגיע, עוברים כמה וכמה אוטובוסים בקווים הבינעירוניים השונים, שלא ניתן לנסוע בשירות פנימי. חיסרון נוסף הוא מיעוט נסיעות קו 45. הקו כזכור בוטל. לאור המחאה פעל פעם בשעה ולימים פעמיים בשעה. עדיין זה לא מספיק ומוטב להפעילו כבעבר - כל 15-20 דקות. מבחינתי, שיבטלו את קו 160 העוד יותר מסורבל.
 

alantan

New member
אני מבין שלפני שבוע שבועיים בוצעו שינויים

לא ממש קשור מיזוג תחנות. לגבי ב"ב
אולי לא ממש קשור. אבל מיזוג תחנות למשל מיזוג תחנות קווים 72/172 עם קווים 25/125. ברחוב אלנבי התחנות נמצאות במרחק מה זו מזו, כאשר יש צורך במעבר כביש. אמש היעד שלי היה אזור פלורנטין והקווים הנ"ל היו רלוונטיים עבורי. הסתכלתי מרחוק איזה אוטובוס מגיע וקיוויתי, שיגיע האוטובוס הרלוונטי בתחנה, בה אני ממתין. מסכים לחלוטין, שהמצב בבני ברק לא נוח. זאת ועוד אין קווי אוטובוס נורמאליים לאורך בני ברק (נניח לאורך רחוב השומר). רק קו 18 בתדירות נמוכה. עד שהוא מגיע, עוברים כמה וכמה אוטובוסים בקווים הבינעירוניים השונים, שלא ניתן לנסוע בשירות פנימי. חיסרון נוסף הוא מיעוט נסיעות קו 45. הקו כזכור בוטל. לאור המחאה פעל פעם בשעה ולימים פעמיים בשעה. עדיין זה לא מספיק ומוטב להפעילו כבעבר - כל 15-20 דקות. מבחינתי, שיבטלו את קו 160 העוד יותר מסורבל.
אני מבין שלפני שבוע שבועיים בוצעו שינויים
במיקום התחנות באלנבי, אבל עדיין לא הבנתי האם מדובר בשיפור או הרעה של המצב הקודם. לגבי בני ברק, עיקר קצפי יוצא על חוסר העקביות המטורף והמבלבל של מסלולי הקווים הפנימיים - 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8 ו-18.
 

אורי404

New member
מסכים על בני ברק

אני מבין שלפני שבוע שבועיים בוצעו שינויים
במיקום התחנות באלנבי, אבל עדיין לא הבנתי האם מדובר בשיפור או הרעה של המצב הקודם. לגבי בני ברק, עיקר קצפי יוצא על חוסר העקביות המטורף והמבלבל של מסלולי הקווים הפנימיים - 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8 ו-18.
מסכים על בני ברק
מלבד קו 18, יתר הקווים (ביחד עם 92) מבלבלים. לא ידעתי, שנעשה שינוי בתחנות ברחוב אלנבי. אני לא נמצא שם לעתים קרובות. אבל אמש היה מעט מצער, להתוודא למרחק גדול בין קווי אוטובוסים שונים, שנוסעים לאזורים דומים.
 

alantan

New member
אתה צודק - אין שום רע במסלול של קו 18

מסכים על בני ברק
מלבד קו 18, יתר הקווים (ביחד עם 92) מבלבלים. לא ידעתי, שנעשה שינוי בתחנות ברחוב אלנבי. אני לא נמצא שם לעתים קרובות. אבל אמש היה מעט מצער, להתוודא למרחק גדול בין קווי אוטובוסים שונים, שנוסעים לאזורים דומים.
אתה צודק - אין שום רע במסלול של קו 18
אבל התדירות מזעזעת...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה