<שרשור פרידה>

cool tzali

New member
<שרשור פרידה>

היות שאני נפרד מהפורום עקב שאני נוסע לישיבה נקיים המאמר (תענית בהתחלה) ב' ת"ח שנפרדים לא יפרדו אלא בדבר הלכה" ברשותכם איזה דבר תורה מתומצת. יש מושג שמה שחכמים קובעים נהיה טבע. חז"ל (מגילה יח':) "ומה ראו לומר רפואה בשמינית (בתפילת שמונה עשרה) אמר ר' אחא מתוך שנתנה מילה בשמיני שצריכה רפואה קבעוה בשמינית". ומבואר שברכת רפואה מתייחסת בפרט למילה ולכן נקבע בסדר הברכה השמינית וצ"ב ממעשים שבכל יום שכמעט אף אחד לא מתפלל על הרך הנימול ואפי' כשהמוהל עושה מי שברך בסוף הברית כמעט אף אחד לא שם לב. התירוץ- שאם חז"ל היו מתקנים ברכת רפואה כנגד החולים א"כ בנוסח התפילה יש בקשה על חולים דהיינו שבכל יום יהיה חולים, וממילא היה יוצא מכח חכמים הנ"ל שהיה נקבע מציאות הבריאה שיהיו בו חולים. ולכך תיקנו בפרט כנגד המילה שע"כ היה בטבע שתמיד יהיו נימולים, אבל חולים לא מוכרח.יש עוד הרבה מה לכתוב בנושא אבל אמרתי בתמצות...
 

חנוך671

New member
אני שמח

לקרוא שאתה לא לוקח את הסלולרי לישיבה. הלואי וכולם יהיו כמוך.
 

cool tzali

New member
ואת המחשב אני לא לוקח

לישיבה כמובן מסיבות מובנות, מה שא"א לומר על הסלולרי. אבל אני לא מחובר לGPRS בגלל הבזבוז שעות שינה שזה גרם לי בעבר...
 
למעלה