שרשור השיר שהדליק אתכם על דילן

Gerdie

New member
שרשור השיר שהדליק אתכם על דילן

סקרנית לדעת: מה השיר שהתחיל אצלכם את האהבה לדילן, ולמה זה תפס אתכם? אצלי זה היה Hattie Carroll, צפיתי בו בקטע מתוך Don't Look Back ששודר במקרה בטלוויזיה. הצורה שבה הוא ביצע את השיר, לא ראיתי משהו דומה לפני זה. מה שתפס אותי מלבד השיר עצמו היה הבעת הפנים שלו כשהוא שר: נטולת פוזה, אינטליגנטית, נראה כאילו הוא היה שם ויודע על מה הוא מדבר. הוא פשוט מספר את השיר, העיניים מהפנטות, המילים חזקות וכמובן הקול שאין שני לו.
 

Oyster Girl

New member
אני לא יודעת את השם של השיר..

הייתי בת 14 בערך.. אני זוכרת שבן דוד שלי השמיע לי אותו ואמר לי את השם,אבל שכחתי ומאז לא הפסקתי לחשוב על השיר. לאט לאט התחלתי לקנות חלק מהאלבומים ועכשיו אני לא יכולה להפסיק להקשיב לדילן
לשיר היה כזה קסם מוזר,לא יודעת כיצד להסביר. מקווה שאני אגלה את שמו מתישהו. ואני חדשה אגב
 

garcia

New member
גם אותי השיר הזה הדליק משמיעה

ראשונה וגם Positively 4th Street. שני השירים האלו מופיעים באלבום אוסף ישן ונושן שאותו שמעתי לראשונה בגיל 14 או 15. ג'רי גרסייה עשה גירסת כיסוי מעולה ל-Positively 4th Street באלבום Live At Keystone. אלבום מומלץ מאד.
 

orenharp

New member
אני אהיה בנאלי...

knocking on heaven's door and blowing in the wind... גם הראשונים שלמדתי לנגן על מפוחית שהייתי בגיל 15...
 

Gerdie

New member
המפוחית בשיר הזה

מזכירה לי מאוד, משמיעה לא מלומדת, את המפוחית ב-Crippled Inside של לנון. אולי orenharp יכול לתת השוואה מקצועית?
 
סיפור קצרצר...

לקחתי כמה דיסקים אכותיים מאחותי... נסעתי לוינגיט,ובדיוק שהייתי ליד עזריאלי הוצאתי את האוסף של בוב מהקייס והשאר היסטוריה. קשה להסביר את זה אבל בשניה הראשונה ששמעתי אותו ידעתי שמצאתי משהו שאי אפשר להסביר במילים.
 

orenharp

New member
רגע -

א. לאיזה מהשירים אתה מתכוון? ב. לא הייתי קורא לעצמי מקצועי. אבל אחד שבהחלט יודע לנגן. הרווחתי כמה גרושים על זה פה ושם...:) ג. לא מכיר שירים של לנון (לא חובב כלל של הביטלס). ד. אין השוואה מקצועית - זה או שהוא מנגן על מפוחית אחת מתוך שני סוגים (במוזיקה הרווחת אז והיום) - והסטייל של הנגן - למשל לדילן יש סטייל מאד מיוחד - לדעתי מאד מינורי הוא לא עושה הרבה על המפוחית. לאהוד בנאי למשל - סטייל אחר לחלוטין - משלו - אבל גם הוא משתמש במפוחית בתור ליווי בלבד ואף פעם לא בתור כלי מוביל - תנסה להוריד פעם שירים של סוני טרי ובראוני מקגי - ותבין על מה אני מדבר.
 

orenharp

New member
סליחה - לקנות.......

תנסה לא להוריד כי זה לא חוקי כלל!!!!! אבל אולי תקנה איזה דיסק שלהם!! למרות שאני בשביל להשיג דיסק שלהם נסעתי עד לפרוור לא מוכר של מלבורן אוסטרליה כי אין בארץ אנשים שמוכרים בלוז בצורה נאותה. וחבל!
 

גילי162

New member
With God On Our Side

אחד השירים המרגשים ביותר לדעתי .....The Times They Are A-Changin פשוט דיסק מושלם מושלם
 

anatyp

New member
subteranean homesick blues

הייתה לי הערכה גדולה לאיש ולפועלו מאז שלמדתי בשיעור אנגלית את Blowin' in the wind אבל השיר הנ"ל השאיר אותי נפעמת זוכרת שישבתי עם אחי לחפש את מילות השיר באינטרנט ואז ישבנו עם מילון לתרגם... ופניתי למרצה באוניברסיטה שתעזור לי להבין את ההקשרים לתרבות האמריקאית יש שמחשיבים אותו כשיר הראפ הראשון בהיסטוריה בכל מקרה לדעתי אחד הטקסטים הכי לא ייאמנו שנכתבו אי פעם והקליפ ענק
 
למעלה