שרשור אירופה מס' 2 - הונגריה

מצב
הנושא נעול.

JayZed

New member
18 - ה-GANZ מהצד

שרשור אירופה מס' 2 - הונגריה
ובכן, באיחור קל, אני חוזר להעלות את התמונות מהנסיעה של מארש דונדורמה למרכז אירופה. השרשור הראשון, המוקדש לסרביה, נמצא כאן. השרשור הזה יוקדש לתח"צ בבירתה של הונגריה - בודפשט, עיר מדהימה ביופיה, שגם מדהימה (אותי לפחות) במהירות שבה התאקלמה העיר אחרי נפילת האימפריה הקומוניסטית וחזרה להיות עיר מערב-אירופיית מתקדמת לכל דבר. ותח"צ בעיר היא לא יוצא מן הכלל: מערכת יעילה, מתוזמנת ואינפורמטיבית, שאנחנו פה בארץ היינו מתים לקבל. הציוד הנייד ישן ברובו, אבל מתוחזק בצורה מופתית - חשמליות בנות 30 שנה נראות שם נקיות יותר (ותקינות יותר) מאוטובוס ישראלי בן שנתיים. המערכת מורכבת מרכבת תחתית (מטרו) בת 3 קווים, חשמליות / רכבות קלות, טרוליבוסים ואוטובוסים. כל המערכת מופעלת על ידי חברת BKV, המסובסדת עיי העיריה, ולכן זולה להפליא ומשולבת למופת. המטרו מחולק לסוגים: קו M1 ידוע כ-"מטרו קל", או "מטרו מילניום", והקווים הנותרים M2 ו-M3 כ-"מטרו כבד". המטרו הקל, קו M1, הוא בעצם קו המטרו החשמלי הראשון בעולם והמטרו שראשון באירופה היבשתית, והוא נבנה בשנות ה-90 של המאה ה-19, ומהווה בפני עצמו מין מוצג מוזיאוני. הרכבות שעובדות בו הן אמנם רכבות מודרניות, אבל הן נבנו להיות דומות לרכבות המקוריות שעבדו בקו - והתחנות גם כן שומרו במצבן האוריגינלי. הרכבות העובדות הקו הן רכבות זעירות בעלות 2 סקציות של 2 קרונות קטנים כל אחת, המחוברים עיי מפרק. הקווים M2 ו-M3 הם קווי מטרו סטנדרטיים לארצות אקס-סובייטיות, עם תחנות מרהיבות ביופיין וציוד נייד תוצרת המפעל לקרונות מטרו במישטיצי שברוסיה. השרשור הנ"ל יתחיל איפה שהשרשור הקודם נגמר - בנסיעת הרכבת שלנו חזרה מסרביה להונגריה. הוא יכלול את הביקור הדו-יומי בבודפשט, למעט הביקור שלי במוזיאון הלאומי לרכבות, שלו אקדיש שרשור נפרד בעתיד הקרוב. שוב, ברצוני להבהיר, שהנסיעה שלנו הייתה, כמובן, למטרות מוסיקיות בלבד. זה לא היה סיור תיירותי של חובב תח"צ. לכן, רוב הזמן, היינו בריצה ממקום למקום, מהופעה להופעה, ולא היה לי זמן לצלם כמו שצריך. רבות מהתמונות צולמו בחופזה, נגד השמש, בתנועה ולכן יצאו חלקיות / מטושטשות / שטופות אור וכד'. זה מה שיש, ואני מתנצל מראש. בתמונה: מארש אוכלים ארוחת בוקר בחצר של מעוניינו בבודפשט. צולם עיי ארנון דה-בוטון, הטרומבוניסט המהולל שלנו
18 - ה-GANZ מהצד
 

JayZed

New member
19 - והנה יצור מעניין שנקנה משומש

שרשור אירופה מס' 2 - הונגריה
ובכן, באיחור קל, אני חוזר להעלות את התמונות מהנסיעה של מארש דונדורמה למרכז אירופה. השרשור הראשון, המוקדש לסרביה, נמצא כאן. השרשור הזה יוקדש לתח"צ בבירתה של הונגריה - בודפשט, עיר מדהימה ביופיה, שגם מדהימה (אותי לפחות) במהירות שבה התאקלמה העיר אחרי נפילת האימפריה הקומוניסטית וחזרה להיות עיר מערב-אירופיית מתקדמת לכל דבר. ותח"צ בעיר היא לא יוצא מן הכלל: מערכת יעילה, מתוזמנת ואינפורמטיבית, שאנחנו פה בארץ היינו מתים לקבל. הציוד הנייד ישן ברובו, אבל מתוחזק בצורה מופתית - חשמליות בנות 30 שנה נראות שם נקיות יותר (ותקינות יותר) מאוטובוס ישראלי בן שנתיים. המערכת מורכבת מרכבת תחתית (מטרו) בת 3 קווים, חשמליות / רכבות קלות, טרוליבוסים ואוטובוסים. כל המערכת מופעלת על ידי חברת BKV, המסובסדת עיי העיריה, ולכן זולה להפליא ומשולבת למופת. המטרו מחולק לסוגים: קו M1 ידוע כ-"מטרו קל", או "מטרו מילניום", והקווים הנותרים M2 ו-M3 כ-"מטרו כבד". המטרו הקל, קו M1, הוא בעצם קו המטרו החשמלי הראשון בעולם והמטרו שראשון באירופה היבשתית, והוא נבנה בשנות ה-90 של המאה ה-19, ומהווה בפני עצמו מין מוצג מוזיאוני. הרכבות שעובדות בו הן אמנם רכבות מודרניות, אבל הן נבנו להיות דומות לרכבות המקוריות שעבדו בקו - והתחנות גם כן שומרו במצבן האוריגינלי. הרכבות העובדות הקו הן רכבות זעירות בעלות 2 סקציות של 2 קרונות קטנים כל אחת, המחוברים עיי מפרק. הקווים M2 ו-M3 הם קווי מטרו סטנדרטיים לארצות אקס-סובייטיות, עם תחנות מרהיבות ביופיין וציוד נייד תוצרת המפעל לקרונות מטרו במישטיצי שברוסיה. השרשור הנ"ל יתחיל איפה שהשרשור הקודם נגמר - בנסיעת הרכבת שלנו חזרה מסרביה להונגריה. הוא יכלול את הביקור הדו-יומי בבודפשט, למעט הביקור שלי במוזיאון הלאומי לרכבות, שלו אקדיש שרשור נפרד בעתיד הקרוב. שוב, ברצוני להבהיר, שהנסיעה שלנו הייתה, כמובן, למטרות מוסיקיות בלבד. זה לא היה סיור תיירותי של חובב תח"צ. לכן, רוב הזמן, היינו בריצה ממקום למקום, מהופעה להופעה, ולא היה לי זמן לצלם כמו שצריך. רבות מהתמונות צולמו בחופזה, נגד השמש, בתנועה ולכן יצאו חלקיות / מטושטשות / שטופות אור וכד'. זה מה שיש, ואני מתנצל מראש. בתמונה: מארש אוכלים ארוחת בוקר בחצר של מעוניינו בבודפשט. צולם עיי ארנון דה-בוטון, הטרומבוניסט המהולל שלנו
19 - והנה יצור מעניין שנקנה משומש
מגרמניה: ה-DUWAG TW6000 המפורסם, שבגרמניה משמש כמין חשמלית-פרברים כזאת. יש לו יכולת של מהירות גבוהה ויכולת להעלות נוסעים בתחנות בעלות פלטפורמה, וכמו כן גם באמצע הרחוב, בעזרת מדרגות נפתחות. בבודפשט משתמשים בו כחשמלית רגילה, לכן המדרגות נפתחות תמיד. הם נקנו משומשים ב-2001 (יוצרו במהלך שנות ה-80), עברו שיפוץ ומאז עובדים במספר קווים, בעיקר במזרח בודפשט. ושימו לב לזה: למרות התחכום המכאני שלהם, אלה התבררו להיות (בשנים שהם עובדים בינתיים) החשמליות הכי אמינות בבודפשט... וזה מביא אותי ללקח השני של נשרשור הזה: גרמנים הם גרמנים, ואין מה לעשות...
הנה סרטון של איך הדלתות שלו עובדות מבפנים, והנה זה מבחוץ.
 

JayZed

New member
20 - והנה הקומביינו היפה של סימנס

שרשור אירופה מס' 2 - הונגריה
ובכן, באיחור קל, אני חוזר להעלות את התמונות מהנסיעה של מארש דונדורמה למרכז אירופה. השרשור הראשון, המוקדש לסרביה, נמצא כאן. השרשור הזה יוקדש לתח"צ בבירתה של הונגריה - בודפשט, עיר מדהימה ביופיה, שגם מדהימה (אותי לפחות) במהירות שבה התאקלמה העיר אחרי נפילת האימפריה הקומוניסטית וחזרה להיות עיר מערב-אירופיית מתקדמת לכל דבר. ותח"צ בעיר היא לא יוצא מן הכלל: מערכת יעילה, מתוזמנת ואינפורמטיבית, שאנחנו פה בארץ היינו מתים לקבל. הציוד הנייד ישן ברובו, אבל מתוחזק בצורה מופתית - חשמליות בנות 30 שנה נראות שם נקיות יותר (ותקינות יותר) מאוטובוס ישראלי בן שנתיים. המערכת מורכבת מרכבת תחתית (מטרו) בת 3 קווים, חשמליות / רכבות קלות, טרוליבוסים ואוטובוסים. כל המערכת מופעלת על ידי חברת BKV, המסובסדת עיי העיריה, ולכן זולה להפליא ומשולבת למופת. המטרו מחולק לסוגים: קו M1 ידוע כ-"מטרו קל", או "מטרו מילניום", והקווים הנותרים M2 ו-M3 כ-"מטרו כבד". המטרו הקל, קו M1, הוא בעצם קו המטרו החשמלי הראשון בעולם והמטרו שראשון באירופה היבשתית, והוא נבנה בשנות ה-90 של המאה ה-19, ומהווה בפני עצמו מין מוצג מוזיאוני. הרכבות שעובדות בו הן אמנם רכבות מודרניות, אבל הן נבנו להיות דומות לרכבות המקוריות שעבדו בקו - והתחנות גם כן שומרו במצבן האוריגינלי. הרכבות העובדות הקו הן רכבות זעירות בעלות 2 סקציות של 2 קרונות קטנים כל אחת, המחוברים עיי מפרק. הקווים M2 ו-M3 הם קווי מטרו סטנדרטיים לארצות אקס-סובייטיות, עם תחנות מרהיבות ביופיין וציוד נייד תוצרת המפעל לקרונות מטרו במישטיצי שברוסיה. השרשור הנ"ל יתחיל איפה שהשרשור הקודם נגמר - בנסיעת הרכבת שלנו חזרה מסרביה להונגריה. הוא יכלול את הביקור הדו-יומי בבודפשט, למעט הביקור שלי במוזיאון הלאומי לרכבות, שלו אקדיש שרשור נפרד בעתיד הקרוב. שוב, ברצוני להבהיר, שהנסיעה שלנו הייתה, כמובן, למטרות מוסיקיות בלבד. זה לא היה סיור תיירותי של חובב תח"צ. לכן, רוב הזמן, היינו בריצה ממקום למקום, מהופעה להופעה, ולא היה לי זמן לצלם כמו שצריך. רבות מהתמונות צולמו בחופזה, נגד השמש, בתנועה ולכן יצאו חלקיות / מטושטשות / שטופות אור וכד'. זה מה שיש, ואני מתנצל מראש. בתמונה: מארש אוכלים ארוחת בוקר בחצר של מעוניינו בבודפשט. צולם עיי ארנון דה-בוטון, הטרומבוניסט המהולל שלנו
20 - והנה הקומביינו היפה של סימנס
בקרוב במחזותיינו אמן!
 

JayZed

New member
כן, נכון, אבל לא אלה של בודפשט כי

יפה אבל עתיר תקלות ! 30 מערכים כאלה
הוחזרו לסימנס לתיקונים ובעיתון הארץ הופיעו על כך הגיגים רבים.
כן, נכון, אבל לא אלה של בודפשט כי
הם שונים הקומביינו סטנדרטיים. BKV בבודפשט היו חכמים מספיק לדרוש מסימנס קומביינו שאומנם נראים כמו קומביינו רגילים אבל בעצם מערכת ההינע שלהם מבוססת על ה-GT6N הגרמני הבדוק, שנבנו בזמנו עיי AEG וכבר שנים רבות משרתים נאמנה את ברלין וערים גרמניות נוספות. כך שנקומביינו הספציפי הזה דווקא אמין.
 
גם הדגם המשודרג לוקה באותם תחלואים.

כן, נכון, אבל לא אלה של בודפשט כי
הם שונים הקומביינו סטנדרטיים. BKV בבודפשט היו חכמים מספיק לדרוש מסימנס קומביינו שאומנם נראים כמו קומביינו רגילים אבל בעצם מערכת ההינע שלהם מבוססת על ה-GT6N הגרמני הבדוק, שנבנו בזמנו עיי AEG וכבר שנים רבות משרתים נאמנה את ברלין וערים גרמניות נוספות. כך שנקומביינו הספציפי הזה דווקא אמין.
גם הדגם המשודרג לוקה באותם תחלואים.
מצחיק שדווקא טומי מצא על כך בדיוק איזכור גם באתר הונגרי אך בעיתון הארץ דיברו על כך לא מעט. השדרוג של סימנס מקומבינו לסופר קומבינו לא פתר מאומה ואספר לך בהזדמנות מדוע.
 

JayZed

New member
21 - הקומביינו שוב

שרשור אירופה מס' 2 - הונגריה
ובכן, באיחור קל, אני חוזר להעלות את התמונות מהנסיעה של מארש דונדורמה למרכז אירופה. השרשור הראשון, המוקדש לסרביה, נמצא כאן. השרשור הזה יוקדש לתח"צ בבירתה של הונגריה - בודפשט, עיר מדהימה ביופיה, שגם מדהימה (אותי לפחות) במהירות שבה התאקלמה העיר אחרי נפילת האימפריה הקומוניסטית וחזרה להיות עיר מערב-אירופיית מתקדמת לכל דבר. ותח"צ בעיר היא לא יוצא מן הכלל: מערכת יעילה, מתוזמנת ואינפורמטיבית, שאנחנו פה בארץ היינו מתים לקבל. הציוד הנייד ישן ברובו, אבל מתוחזק בצורה מופתית - חשמליות בנות 30 שנה נראות שם נקיות יותר (ותקינות יותר) מאוטובוס ישראלי בן שנתיים. המערכת מורכבת מרכבת תחתית (מטרו) בת 3 קווים, חשמליות / רכבות קלות, טרוליבוסים ואוטובוסים. כל המערכת מופעלת על ידי חברת BKV, המסובסדת עיי העיריה, ולכן זולה להפליא ומשולבת למופת. המטרו מחולק לסוגים: קו M1 ידוע כ-"מטרו קל", או "מטרו מילניום", והקווים הנותרים M2 ו-M3 כ-"מטרו כבד". המטרו הקל, קו M1, הוא בעצם קו המטרו החשמלי הראשון בעולם והמטרו שראשון באירופה היבשתית, והוא נבנה בשנות ה-90 של המאה ה-19, ומהווה בפני עצמו מין מוצג מוזיאוני. הרכבות שעובדות בו הן אמנם רכבות מודרניות, אבל הן נבנו להיות דומות לרכבות המקוריות שעבדו בקו - והתחנות גם כן שומרו במצבן האוריגינלי. הרכבות העובדות הקו הן רכבות זעירות בעלות 2 סקציות של 2 קרונות קטנים כל אחת, המחוברים עיי מפרק. הקווים M2 ו-M3 הם קווי מטרו סטנדרטיים לארצות אקס-סובייטיות, עם תחנות מרהיבות ביופיין וציוד נייד תוצרת המפעל לקרונות מטרו במישטיצי שברוסיה. השרשור הנ"ל יתחיל איפה שהשרשור הקודם נגמר - בנסיעת הרכבת שלנו חזרה מסרביה להונגריה. הוא יכלול את הביקור הדו-יומי בבודפשט, למעט הביקור שלי במוזיאון הלאומי לרכבות, שלו אקדיש שרשור נפרד בעתיד הקרוב. שוב, ברצוני להבהיר, שהנסיעה שלנו הייתה, כמובן, למטרות מוסיקיות בלבד. זה לא היה סיור תיירותי של חובב תח"צ. לכן, רוב הזמן, היינו בריצה ממקום למקום, מהופעה להופעה, ולא היה לי זמן לצלם כמו שצריך. רבות מהתמונות צולמו בחופזה, נגד השמש, בתנועה ולכן יצאו חלקיות / מטושטשות / שטופות אור וכד'. זה מה שיש, ואני מתנצל מראש. בתמונה: מארש אוכלים ארוחת בוקר בחצר של מעוניינו בבודפשט. צולם עיי ארנון דה-בוטון, הטרומבוניסט המהולל שלנו
21 - הקומביינו שוב
הדבר הזה מדהים באורכו - יש לו יותר פרקים ממה שהספקתי לספור
הנה סרטון של הזחל המרהיב הזה יוצא מתחנה.
 

JayZed

New member
המשך מחר יבוא מחר - ובו יהיו

21 - הקומביינו שוב
הדבר הזה מדהים באורכו - יש לו יותר פרקים ממה שהספקתי לספור
הנה סרטון של הזחל המרהיב הזה יוצא מתחנה.
המשך מחר יבוא מחר - ובו יהיו
אוטובוסים וטרוליבוסים של בודפשט. בינתיים ליילה טוב, אני צריך לעבוד
 

talitalitali

New member
תודה רבה על התמונות!

21 - הקומביינו שוב
הדבר הזה מדהים באורכו - יש לו יותר פרקים ממה שהספקתי לספור
הנה סרטון של הזחל המרהיב הזה יוצא מתחנה.
תודה רבה על התמונות!
והנה בשבילך - אצטדיון פושקאש בבודפשט. רק בגלל האיש הגדול שעל שמו נקרא האצטדיון שווה להעלותו לפורום...
 

JayZed

New member
22 - ../images/Emo41.gif המשך - ישן מול חדש בתחנת

שרשור אירופה מס' 2 - הונגריה
ובכן, באיחור קל, אני חוזר להעלות את התמונות מהנסיעה של מארש דונדורמה למרכז אירופה. השרשור הראשון, המוקדש לסרביה, נמצא כאן. השרשור הזה יוקדש לתח"צ בבירתה של הונגריה - בודפשט, עיר מדהימה ביופיה, שגם מדהימה (אותי לפחות) במהירות שבה התאקלמה העיר אחרי נפילת האימפריה הקומוניסטית וחזרה להיות עיר מערב-אירופיית מתקדמת לכל דבר. ותח"צ בעיר היא לא יוצא מן הכלל: מערכת יעילה, מתוזמנת ואינפורמטיבית, שאנחנו פה בארץ היינו מתים לקבל. הציוד הנייד ישן ברובו, אבל מתוחזק בצורה מופתית - חשמליות בנות 30 שנה נראות שם נקיות יותר (ותקינות יותר) מאוטובוס ישראלי בן שנתיים. המערכת מורכבת מרכבת תחתית (מטרו) בת 3 קווים, חשמליות / רכבות קלות, טרוליבוסים ואוטובוסים. כל המערכת מופעלת על ידי חברת BKV, המסובסדת עיי העיריה, ולכן זולה להפליא ומשולבת למופת. המטרו מחולק לסוגים: קו M1 ידוע כ-"מטרו קל", או "מטרו מילניום", והקווים הנותרים M2 ו-M3 כ-"מטרו כבד". המטרו הקל, קו M1, הוא בעצם קו המטרו החשמלי הראשון בעולם והמטרו שראשון באירופה היבשתית, והוא נבנה בשנות ה-90 של המאה ה-19, ומהווה בפני עצמו מין מוצג מוזיאוני. הרכבות שעובדות בו הן אמנם רכבות מודרניות, אבל הן נבנו להיות דומות לרכבות המקוריות שעבדו בקו - והתחנות גם כן שומרו במצבן האוריגינלי. הרכבות העובדות הקו הן רכבות זעירות בעלות 2 סקציות של 2 קרונות קטנים כל אחת, המחוברים עיי מפרק. הקווים M2 ו-M3 הם קווי מטרו סטנדרטיים לארצות אקס-סובייטיות, עם תחנות מרהיבות ביופיין וציוד נייד תוצרת המפעל לקרונות מטרו במישטיצי שברוסיה. השרשור הנ"ל יתחיל איפה שהשרשור הקודם נגמר - בנסיעת הרכבת שלנו חזרה מסרביה להונגריה. הוא יכלול את הביקור הדו-יומי בבודפשט, למעט הביקור שלי במוזיאון הלאומי לרכבות, שלו אקדיש שרשור נפרד בעתיד הקרוב. שוב, ברצוני להבהיר, שהנסיעה שלנו הייתה, כמובן, למטרות מוסיקיות בלבד. זה לא היה סיור תיירותי של חובב תח"צ. לכן, רוב הזמן, היינו בריצה ממקום למקום, מהופעה להופעה, ולא היה לי זמן לצלם כמו שצריך. רבות מהתמונות צולמו בחופזה, נגד השמש, בתנועה ולכן יצאו חלקיות / מטושטשות / שטופות אור וכד'. זה מה שיש, ואני מתנצל מראש. בתמונה: מארש אוכלים ארוחת בוקר בחצר של מעוניינו בבודפשט. צולם עיי ארנון דה-בוטון, הטרומבוניסט המהולל שלנו
22 -
המשך - ישן מול חדש בתחנת
MOZKVA TER
 

JayZed

New member
23 - צמד חמד

שרשור אירופה מס' 2 - הונגריה
ובכן, באיחור קל, אני חוזר להעלות את התמונות מהנסיעה של מארש דונדורמה למרכז אירופה. השרשור הראשון, המוקדש לסרביה, נמצא כאן. השרשור הזה יוקדש לתח"צ בבירתה של הונגריה - בודפשט, עיר מדהימה ביופיה, שגם מדהימה (אותי לפחות) במהירות שבה התאקלמה העיר אחרי נפילת האימפריה הקומוניסטית וחזרה להיות עיר מערב-אירופיית מתקדמת לכל דבר. ותח"צ בעיר היא לא יוצא מן הכלל: מערכת יעילה, מתוזמנת ואינפורמטיבית, שאנחנו פה בארץ היינו מתים לקבל. הציוד הנייד ישן ברובו, אבל מתוחזק בצורה מופתית - חשמליות בנות 30 שנה נראות שם נקיות יותר (ותקינות יותר) מאוטובוס ישראלי בן שנתיים. המערכת מורכבת מרכבת תחתית (מטרו) בת 3 קווים, חשמליות / רכבות קלות, טרוליבוסים ואוטובוסים. כל המערכת מופעלת על ידי חברת BKV, המסובסדת עיי העיריה, ולכן זולה להפליא ומשולבת למופת. המטרו מחולק לסוגים: קו M1 ידוע כ-"מטרו קל", או "מטרו מילניום", והקווים הנותרים M2 ו-M3 כ-"מטרו כבד". המטרו הקל, קו M1, הוא בעצם קו המטרו החשמלי הראשון בעולם והמטרו שראשון באירופה היבשתית, והוא נבנה בשנות ה-90 של המאה ה-19, ומהווה בפני עצמו מין מוצג מוזיאוני. הרכבות שעובדות בו הן אמנם רכבות מודרניות, אבל הן נבנו להיות דומות לרכבות המקוריות שעבדו בקו - והתחנות גם כן שומרו במצבן האוריגינלי. הרכבות העובדות הקו הן רכבות זעירות בעלות 2 סקציות של 2 קרונות קטנים כל אחת, המחוברים עיי מפרק. הקווים M2 ו-M3 הם קווי מטרו סטנדרטיים לארצות אקס-סובייטיות, עם תחנות מרהיבות ביופיין וציוד נייד תוצרת המפעל לקרונות מטרו במישטיצי שברוסיה. השרשור הנ"ל יתחיל איפה שהשרשור הקודם נגמר - בנסיעת הרכבת שלנו חזרה מסרביה להונגריה. הוא יכלול את הביקור הדו-יומי בבודפשט, למעט הביקור שלי במוזיאון הלאומי לרכבות, שלו אקדיש שרשור נפרד בעתיד הקרוב. שוב, ברצוני להבהיר, שהנסיעה שלנו הייתה, כמובן, למטרות מוסיקיות בלבד. זה לא היה סיור תיירותי של חובב תח"צ. לכן, רוב הזמן, היינו בריצה ממקום למקום, מהופעה להופעה, ולא היה לי זמן לצלם כמו שצריך. רבות מהתמונות צולמו בחופזה, נגד השמש, בתנועה ולכן יצאו חלקיות / מטושטשות / שטופות אור וכד'. זה מה שיש, ואני מתנצל מראש. בתמונה: מארש אוכלים ארוחת בוקר בחצר של מעוניינו בבודפשט. צולם עיי ארנון דה-בוטון, הטרומבוניסט המהולל שלנו
23 - צמד חמד
 

JayZed

New member
24 - בתוך הקומביינו

שרשור אירופה מס' 2 - הונגריה
ובכן, באיחור קל, אני חוזר להעלות את התמונות מהנסיעה של מארש דונדורמה למרכז אירופה. השרשור הראשון, המוקדש לסרביה, נמצא כאן. השרשור הזה יוקדש לתח"צ בבירתה של הונגריה - בודפשט, עיר מדהימה ביופיה, שגם מדהימה (אותי לפחות) במהירות שבה התאקלמה העיר אחרי נפילת האימפריה הקומוניסטית וחזרה להיות עיר מערב-אירופיית מתקדמת לכל דבר. ותח"צ בעיר היא לא יוצא מן הכלל: מערכת יעילה, מתוזמנת ואינפורמטיבית, שאנחנו פה בארץ היינו מתים לקבל. הציוד הנייד ישן ברובו, אבל מתוחזק בצורה מופתית - חשמליות בנות 30 שנה נראות שם נקיות יותר (ותקינות יותר) מאוטובוס ישראלי בן שנתיים. המערכת מורכבת מרכבת תחתית (מטרו) בת 3 קווים, חשמליות / רכבות קלות, טרוליבוסים ואוטובוסים. כל המערכת מופעלת על ידי חברת BKV, המסובסדת עיי העיריה, ולכן זולה להפליא ומשולבת למופת. המטרו מחולק לסוגים: קו M1 ידוע כ-"מטרו קל", או "מטרו מילניום", והקווים הנותרים M2 ו-M3 כ-"מטרו כבד". המטרו הקל, קו M1, הוא בעצם קו המטרו החשמלי הראשון בעולם והמטרו שראשון באירופה היבשתית, והוא נבנה בשנות ה-90 של המאה ה-19, ומהווה בפני עצמו מין מוצג מוזיאוני. הרכבות שעובדות בו הן אמנם רכבות מודרניות, אבל הן נבנו להיות דומות לרכבות המקוריות שעבדו בקו - והתחנות גם כן שומרו במצבן האוריגינלי. הרכבות העובדות הקו הן רכבות זעירות בעלות 2 סקציות של 2 קרונות קטנים כל אחת, המחוברים עיי מפרק. הקווים M2 ו-M3 הם קווי מטרו סטנדרטיים לארצות אקס-סובייטיות, עם תחנות מרהיבות ביופיין וציוד נייד תוצרת המפעל לקרונות מטרו במישטיצי שברוסיה. השרשור הנ"ל יתחיל איפה שהשרשור הקודם נגמר - בנסיעת הרכבת שלנו חזרה מסרביה להונגריה. הוא יכלול את הביקור הדו-יומי בבודפשט, למעט הביקור שלי במוזיאון הלאומי לרכבות, שלו אקדיש שרשור נפרד בעתיד הקרוב. שוב, ברצוני להבהיר, שהנסיעה שלנו הייתה, כמובן, למטרות מוסיקיות בלבד. זה לא היה סיור תיירותי של חובב תח"צ. לכן, רוב הזמן, היינו בריצה ממקום למקום, מהופעה להופעה, ולא היה לי זמן לצלם כמו שצריך. רבות מהתמונות צולמו בחופזה, נגד השמש, בתנועה ולכן יצאו חלקיות / מטושטשות / שטופות אור וכד'. זה מה שיש, ואני מתנצל מראש. בתמונה: מארש אוכלים ארוחת בוקר בחצר של מעוניינו בבודפשט. צולם עיי ארנון דה-בוטון, הטרומבוניסט המהולל שלנו
24 - בתוך הקומביינו
זה רק אני או שהאיש מימין ליד הדלת דומה שתי טיפול לרוברט דובאל?..
 

JayZed

New member
25 - קו 2, הקו היפה ביותר בעיר

שרשור אירופה מס' 2 - הונגריה
ובכן, באיחור קל, אני חוזר להעלות את התמונות מהנסיעה של מארש דונדורמה למרכז אירופה. השרשור הראשון, המוקדש לסרביה, נמצא כאן. השרשור הזה יוקדש לתח"צ בבירתה של הונגריה - בודפשט, עיר מדהימה ביופיה, שגם מדהימה (אותי לפחות) במהירות שבה התאקלמה העיר אחרי נפילת האימפריה הקומוניסטית וחזרה להיות עיר מערב-אירופיית מתקדמת לכל דבר. ותח"צ בעיר היא לא יוצא מן הכלל: מערכת יעילה, מתוזמנת ואינפורמטיבית, שאנחנו פה בארץ היינו מתים לקבל. הציוד הנייד ישן ברובו, אבל מתוחזק בצורה מופתית - חשמליות בנות 30 שנה נראות שם נקיות יותר (ותקינות יותר) מאוטובוס ישראלי בן שנתיים. המערכת מורכבת מרכבת תחתית (מטרו) בת 3 קווים, חשמליות / רכבות קלות, טרוליבוסים ואוטובוסים. כל המערכת מופעלת על ידי חברת BKV, המסובסדת עיי העיריה, ולכן זולה להפליא ומשולבת למופת. המטרו מחולק לסוגים: קו M1 ידוע כ-"מטרו קל", או "מטרו מילניום", והקווים הנותרים M2 ו-M3 כ-"מטרו כבד". המטרו הקל, קו M1, הוא בעצם קו המטרו החשמלי הראשון בעולם והמטרו שראשון באירופה היבשתית, והוא נבנה בשנות ה-90 של המאה ה-19, ומהווה בפני עצמו מין מוצג מוזיאוני. הרכבות שעובדות בו הן אמנם רכבות מודרניות, אבל הן נבנו להיות דומות לרכבות המקוריות שעבדו בקו - והתחנות גם כן שומרו במצבן האוריגינלי. הרכבות העובדות הקו הן רכבות זעירות בעלות 2 סקציות של 2 קרונות קטנים כל אחת, המחוברים עיי מפרק. הקווים M2 ו-M3 הם קווי מטרו סטנדרטיים לארצות אקס-סובייטיות, עם תחנות מרהיבות ביופיין וציוד נייד תוצרת המפעל לקרונות מטרו במישטיצי שברוסיה. השרשור הנ"ל יתחיל איפה שהשרשור הקודם נגמר - בנסיעת הרכבת שלנו חזרה מסרביה להונגריה. הוא יכלול את הביקור הדו-יומי בבודפשט, למעט הביקור שלי במוזיאון הלאומי לרכבות, שלו אקדיש שרשור נפרד בעתיד הקרוב. שוב, ברצוני להבהיר, שהנסיעה שלנו הייתה, כמובן, למטרות מוסיקיות בלבד. זה לא היה סיור תיירותי של חובב תח"צ. לכן, רוב הזמן, היינו בריצה ממקום למקום, מהופעה להופעה, ולא היה לי זמן לצלם כמו שצריך. רבות מהתמונות צולמו בחופזה, נגד השמש, בתנועה ולכן יצאו חלקיות / מטושטשות / שטופות אור וכד'. זה מה שיש, ואני מתנצל מראש. בתמונה: מארש אוכלים ארוחת בוקר בחצר של מעוניינו בבודפשט. צולם עיי ארנון דה-בוטון, הטרומבוניסט המהולל שלנו
25 - קו 2, הקו היפה ביותר בעיר
רץ לאורך גדת הדנובה, והוא גם במקרה אחד הקווים המעניינים ביותר לחובבים, כי הוא מאד עתיק, יש בו סיבובים חדים מאד וקטעים שהחשמלית מרגישה תלוייה ממש מעל המים... ואגב, וממש ליד התחנה שבתמונה אנחנו הופענו באותו ערב שהתמונה שזו צולמה, עם החשמליות מתקתקות מאחוריינו
 

JayZed

New member
26 - בתוך ה-GANZ ARTICULATED בקו 2

שרשור אירופה מס' 2 - הונגריה
ובכן, באיחור קל, אני חוזר להעלות את התמונות מהנסיעה של מארש דונדורמה למרכז אירופה. השרשור הראשון, המוקדש לסרביה, נמצא כאן. השרשור הזה יוקדש לתח"צ בבירתה של הונגריה - בודפשט, עיר מדהימה ביופיה, שגם מדהימה (אותי לפחות) במהירות שבה התאקלמה העיר אחרי נפילת האימפריה הקומוניסטית וחזרה להיות עיר מערב-אירופיית מתקדמת לכל דבר. ותח"צ בעיר היא לא יוצא מן הכלל: מערכת יעילה, מתוזמנת ואינפורמטיבית, שאנחנו פה בארץ היינו מתים לקבל. הציוד הנייד ישן ברובו, אבל מתוחזק בצורה מופתית - חשמליות בנות 30 שנה נראות שם נקיות יותר (ותקינות יותר) מאוטובוס ישראלי בן שנתיים. המערכת מורכבת מרכבת תחתית (מטרו) בת 3 קווים, חשמליות / רכבות קלות, טרוליבוסים ואוטובוסים. כל המערכת מופעלת על ידי חברת BKV, המסובסדת עיי העיריה, ולכן זולה להפליא ומשולבת למופת. המטרו מחולק לסוגים: קו M1 ידוע כ-"מטרו קל", או "מטרו מילניום", והקווים הנותרים M2 ו-M3 כ-"מטרו כבד". המטרו הקל, קו M1, הוא בעצם קו המטרו החשמלי הראשון בעולם והמטרו שראשון באירופה היבשתית, והוא נבנה בשנות ה-90 של המאה ה-19, ומהווה בפני עצמו מין מוצג מוזיאוני. הרכבות שעובדות בו הן אמנם רכבות מודרניות, אבל הן נבנו להיות דומות לרכבות המקוריות שעבדו בקו - והתחנות גם כן שומרו במצבן האוריגינלי. הרכבות העובדות הקו הן רכבות זעירות בעלות 2 סקציות של 2 קרונות קטנים כל אחת, המחוברים עיי מפרק. הקווים M2 ו-M3 הם קווי מטרו סטנדרטיים לארצות אקס-סובייטיות, עם תחנות מרהיבות ביופיין וציוד נייד תוצרת המפעל לקרונות מטרו במישטיצי שברוסיה. השרשור הנ"ל יתחיל איפה שהשרשור הקודם נגמר - בנסיעת הרכבת שלנו חזרה מסרביה להונגריה. הוא יכלול את הביקור הדו-יומי בבודפשט, למעט הביקור שלי במוזיאון הלאומי לרכבות, שלו אקדיש שרשור נפרד בעתיד הקרוב. שוב, ברצוני להבהיר, שהנסיעה שלנו הייתה, כמובן, למטרות מוסיקיות בלבד. זה לא היה סיור תיירותי של חובב תח"צ. לכן, רוב הזמן, היינו בריצה ממקום למקום, מהופעה להופעה, ולא היה לי זמן לצלם כמו שצריך. רבות מהתמונות צולמו בחופזה, נגד השמש, בתנועה ולכן יצאו חלקיות / מטושטשות / שטופות אור וכד'. זה מה שיש, ואני מתנצל מראש. בתמונה: מארש אוכלים ארוחת בוקר בחצר של מעוניינו בבודפשט. צולם עיי ארנון דה-בוטון, הטרומבוניסט המהולל שלנו
26 - בתוך ה-GANZ ARTICULATED בקו 2
תראו איזה נקיון מבריק ושימור מדהים בחשמלית בת 30 שנה! הלוואי עליינו.
 

JayZed

New member
27 - ונעבור לאוטובוסים ושאר ירקות.

שרשור אירופה מס' 2 - הונגריה
ובכן, באיחור קל, אני חוזר להעלות את התמונות מהנסיעה של מארש דונדורמה למרכז אירופה. השרשור הראשון, המוקדש לסרביה, נמצא כאן. השרשור הזה יוקדש לתח"צ בבירתה של הונגריה - בודפשט, עיר מדהימה ביופיה, שגם מדהימה (אותי לפחות) במהירות שבה התאקלמה העיר אחרי נפילת האימפריה הקומוניסטית וחזרה להיות עיר מערב-אירופיית מתקדמת לכל דבר. ותח"צ בעיר היא לא יוצא מן הכלל: מערכת יעילה, מתוזמנת ואינפורמטיבית, שאנחנו פה בארץ היינו מתים לקבל. הציוד הנייד ישן ברובו, אבל מתוחזק בצורה מופתית - חשמליות בנות 30 שנה נראות שם נקיות יותר (ותקינות יותר) מאוטובוס ישראלי בן שנתיים. המערכת מורכבת מרכבת תחתית (מטרו) בת 3 קווים, חשמליות / רכבות קלות, טרוליבוסים ואוטובוסים. כל המערכת מופעלת על ידי חברת BKV, המסובסדת עיי העיריה, ולכן זולה להפליא ומשולבת למופת. המטרו מחולק לסוגים: קו M1 ידוע כ-"מטרו קל", או "מטרו מילניום", והקווים הנותרים M2 ו-M3 כ-"מטרו כבד". המטרו הקל, קו M1, הוא בעצם קו המטרו החשמלי הראשון בעולם והמטרו שראשון באירופה היבשתית, והוא נבנה בשנות ה-90 של המאה ה-19, ומהווה בפני עצמו מין מוצג מוזיאוני. הרכבות שעובדות בו הן אמנם רכבות מודרניות, אבל הן נבנו להיות דומות לרכבות המקוריות שעבדו בקו - והתחנות גם כן שומרו במצבן האוריגינלי. הרכבות העובדות הקו הן רכבות זעירות בעלות 2 סקציות של 2 קרונות קטנים כל אחת, המחוברים עיי מפרק. הקווים M2 ו-M3 הם קווי מטרו סטנדרטיים לארצות אקס-סובייטיות, עם תחנות מרהיבות ביופיין וציוד נייד תוצרת המפעל לקרונות מטרו במישטיצי שברוסיה. השרשור הנ"ל יתחיל איפה שהשרשור הקודם נגמר - בנסיעת הרכבת שלנו חזרה מסרביה להונגריה. הוא יכלול את הביקור הדו-יומי בבודפשט, למעט הביקור שלי במוזיאון הלאומי לרכבות, שלו אקדיש שרשור נפרד בעתיד הקרוב. שוב, ברצוני להבהיר, שהנסיעה שלנו הייתה, כמובן, למטרות מוסיקיות בלבד. זה לא היה סיור תיירותי של חובב תח"צ. לכן, רוב הזמן, היינו בריצה ממקום למקום, מהופעה להופעה, ולא היה לי זמן לצלם כמו שצריך. רבות מהתמונות צולמו בחופזה, נגד השמש, בתנועה ולכן יצאו חלקיות / מטושטשות / שטופות אור וכד'. זה מה שיש, ואני מתנצל מראש. בתמונה: מארש אוכלים ארוחת בוקר בחצר של מעוניינו בבודפשט. צולם עיי ארנון דה-בוטון, הטרומבוניסט המהולל שלנו
27 - ונעבור לאוטובוסים ושאר ירקות.
IKARUS 412, אולי האוטובוס הנפוץ ביותר בבודפשט. בעל מכלולים ומנוע של MAN. אפשר לתאר אותו במילה אחת: EL. רק בטח קצת יותר אמין
הנסיעה בו מרגישה 1:1 כמו נסיעה ב-EL, וזה לא רע בשביל איקארוס.
 

JayZed

New member
28 - ואיך אפשר בלי ה-280 האגדי...

שרשור אירופה מס' 2 - הונגריה
ובכן, באיחור קל, אני חוזר להעלות את התמונות מהנסיעה של מארש דונדורמה למרכז אירופה. השרשור הראשון, המוקדש לסרביה, נמצא כאן. השרשור הזה יוקדש לתח"צ בבירתה של הונגריה - בודפשט, עיר מדהימה ביופיה, שגם מדהימה (אותי לפחות) במהירות שבה התאקלמה העיר אחרי נפילת האימפריה הקומוניסטית וחזרה להיות עיר מערב-אירופיית מתקדמת לכל דבר. ותח"צ בעיר היא לא יוצא מן הכלל: מערכת יעילה, מתוזמנת ואינפורמטיבית, שאנחנו פה בארץ היינו מתים לקבל. הציוד הנייד ישן ברובו, אבל מתוחזק בצורה מופתית - חשמליות בנות 30 שנה נראות שם נקיות יותר (ותקינות יותר) מאוטובוס ישראלי בן שנתיים. המערכת מורכבת מרכבת תחתית (מטרו) בת 3 קווים, חשמליות / רכבות קלות, טרוליבוסים ואוטובוסים. כל המערכת מופעלת על ידי חברת BKV, המסובסדת עיי העיריה, ולכן זולה להפליא ומשולבת למופת. המטרו מחולק לסוגים: קו M1 ידוע כ-"מטרו קל", או "מטרו מילניום", והקווים הנותרים M2 ו-M3 כ-"מטרו כבד". המטרו הקל, קו M1, הוא בעצם קו המטרו החשמלי הראשון בעולם והמטרו שראשון באירופה היבשתית, והוא נבנה בשנות ה-90 של המאה ה-19, ומהווה בפני עצמו מין מוצג מוזיאוני. הרכבות שעובדות בו הן אמנם רכבות מודרניות, אבל הן נבנו להיות דומות לרכבות המקוריות שעבדו בקו - והתחנות גם כן שומרו במצבן האוריגינלי. הרכבות העובדות הקו הן רכבות זעירות בעלות 2 סקציות של 2 קרונות קטנים כל אחת, המחוברים עיי מפרק. הקווים M2 ו-M3 הם קווי מטרו סטנדרטיים לארצות אקס-סובייטיות, עם תחנות מרהיבות ביופיין וציוד נייד תוצרת המפעל לקרונות מטרו במישטיצי שברוסיה. השרשור הנ"ל יתחיל איפה שהשרשור הקודם נגמר - בנסיעת הרכבת שלנו חזרה מסרביה להונגריה. הוא יכלול את הביקור הדו-יומי בבודפשט, למעט הביקור שלי במוזיאון הלאומי לרכבות, שלו אקדיש שרשור נפרד בעתיד הקרוב. שוב, ברצוני להבהיר, שהנסיעה שלנו הייתה, כמובן, למטרות מוסיקיות בלבד. זה לא היה סיור תיירותי של חובב תח"צ. לכן, רוב הזמן, היינו בריצה ממקום למקום, מהופעה להופעה, ולא היה לי זמן לצלם כמו שצריך. רבות מהתמונות צולמו בחופזה, נגד השמש, בתנועה ולכן יצאו חלקיות / מטושטשות / שטופות אור וכד'. זה מה שיש, ואני מתנצל מראש. בתמונה: מארש אוכלים ארוחת בוקר בחצר של מעוניינו בבודפשט. צולם עיי ארנון דה-בוטון, הטרומבוניסט המהולל שלנו
28 - ואיך אפשר בלי ה-280 האגדי...
מה אתם אומרים, מעומד שווה לתואר "האוטובוס המכוער ביותר עלי אדמות"?.. בעצם לא, הניאופלאן החדש לקח ממנו את התואר הזה כבר. אוטובוסים מסדרת ה-200 הולכים ונעלמים מהנוף של בודפשט, התחליף שלהם זה הוולבואים החדשים.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
כן הוא לא דוגמן...

28 - ואיך אפשר בלי ה-280 האגדי...
מה אתם אומרים, מעומד שווה לתואר "האוטובוס המכוער ביותר עלי אדמות"?.. בעצם לא, הניאופלאן החדש לקח ממנו את התואר הזה כבר. אוטובוסים מסדרת ה-200 הולכים ונעלמים מהנוף של בודפשט, התחליף שלהם זה הוולבואים החדשים.
כן הוא לא דוגמן...
 

JayZed

New member
29 - מארש עולים לוולבו 7700

שרשור אירופה מס' 2 - הונגריה
ובכן, באיחור קל, אני חוזר להעלות את התמונות מהנסיעה של מארש דונדורמה למרכז אירופה. השרשור הראשון, המוקדש לסרביה, נמצא כאן. השרשור הזה יוקדש לתח"צ בבירתה של הונגריה - בודפשט, עיר מדהימה ביופיה, שגם מדהימה (אותי לפחות) במהירות שבה התאקלמה העיר אחרי נפילת האימפריה הקומוניסטית וחזרה להיות עיר מערב-אירופיית מתקדמת לכל דבר. ותח"צ בעיר היא לא יוצא מן הכלל: מערכת יעילה, מתוזמנת ואינפורמטיבית, שאנחנו פה בארץ היינו מתים לקבל. הציוד הנייד ישן ברובו, אבל מתוחזק בצורה מופתית - חשמליות בנות 30 שנה נראות שם נקיות יותר (ותקינות יותר) מאוטובוס ישראלי בן שנתיים. המערכת מורכבת מרכבת תחתית (מטרו) בת 3 קווים, חשמליות / רכבות קלות, טרוליבוסים ואוטובוסים. כל המערכת מופעלת על ידי חברת BKV, המסובסדת עיי העיריה, ולכן זולה להפליא ומשולבת למופת. המטרו מחולק לסוגים: קו M1 ידוע כ-"מטרו קל", או "מטרו מילניום", והקווים הנותרים M2 ו-M3 כ-"מטרו כבד". המטרו הקל, קו M1, הוא בעצם קו המטרו החשמלי הראשון בעולם והמטרו שראשון באירופה היבשתית, והוא נבנה בשנות ה-90 של המאה ה-19, ומהווה בפני עצמו מין מוצג מוזיאוני. הרכבות שעובדות בו הן אמנם רכבות מודרניות, אבל הן נבנו להיות דומות לרכבות המקוריות שעבדו בקו - והתחנות גם כן שומרו במצבן האוריגינלי. הרכבות העובדות הקו הן רכבות זעירות בעלות 2 סקציות של 2 קרונות קטנים כל אחת, המחוברים עיי מפרק. הקווים M2 ו-M3 הם קווי מטרו סטנדרטיים לארצות אקס-סובייטיות, עם תחנות מרהיבות ביופיין וציוד נייד תוצרת המפעל לקרונות מטרו במישטיצי שברוסיה. השרשור הנ"ל יתחיל איפה שהשרשור הקודם נגמר - בנסיעת הרכבת שלנו חזרה מסרביה להונגריה. הוא יכלול את הביקור הדו-יומי בבודפשט, למעט הביקור שלי במוזיאון הלאומי לרכבות, שלו אקדיש שרשור נפרד בעתיד הקרוב. שוב, ברצוני להבהיר, שהנסיעה שלנו הייתה, כמובן, למטרות מוסיקיות בלבד. זה לא היה סיור תיירותי של חובב תח"צ. לכן, רוב הזמן, היינו בריצה ממקום למקום, מהופעה להופעה, ולא היה לי זמן לצלם כמו שצריך. רבות מהתמונות צולמו בחופזה, נגד השמש, בתנועה ולכן יצאו חלקיות / מטושטשות / שטופות אור וכד'. זה מה שיש, ואני מתנצל מראש. בתמונה: מארש אוכלים ארוחת בוקר בחצר של מעוניינו בבודפשט. צולם עיי ארנון דה-בוטון, הטרומבוניסט המהולל שלנו
29 - מארש עולים לוולבו 7700
בקו 54 בדרך לשוק הפשפשים המדהים של בודפשט.
 

JayZed

New member
30 - בתוך הוולבו, מבט קדימה

שרשור אירופה מס' 2 - הונגריה
ובכן, באיחור קל, אני חוזר להעלות את התמונות מהנסיעה של מארש דונדורמה למרכז אירופה. השרשור הראשון, המוקדש לסרביה, נמצא כאן. השרשור הזה יוקדש לתח"צ בבירתה של הונגריה - בודפשט, עיר מדהימה ביופיה, שגם מדהימה (אותי לפחות) במהירות שבה התאקלמה העיר אחרי נפילת האימפריה הקומוניסטית וחזרה להיות עיר מערב-אירופיית מתקדמת לכל דבר. ותח"צ בעיר היא לא יוצא מן הכלל: מערכת יעילה, מתוזמנת ואינפורמטיבית, שאנחנו פה בארץ היינו מתים לקבל. הציוד הנייד ישן ברובו, אבל מתוחזק בצורה מופתית - חשמליות בנות 30 שנה נראות שם נקיות יותר (ותקינות יותר) מאוטובוס ישראלי בן שנתיים. המערכת מורכבת מרכבת תחתית (מטרו) בת 3 קווים, חשמליות / רכבות קלות, טרוליבוסים ואוטובוסים. כל המערכת מופעלת על ידי חברת BKV, המסובסדת עיי העיריה, ולכן זולה להפליא ומשולבת למופת. המטרו מחולק לסוגים: קו M1 ידוע כ-"מטרו קל", או "מטרו מילניום", והקווים הנותרים M2 ו-M3 כ-"מטרו כבד". המטרו הקל, קו M1, הוא בעצם קו המטרו החשמלי הראשון בעולם והמטרו שראשון באירופה היבשתית, והוא נבנה בשנות ה-90 של המאה ה-19, ומהווה בפני עצמו מין מוצג מוזיאוני. הרכבות שעובדות בו הן אמנם רכבות מודרניות, אבל הן נבנו להיות דומות לרכבות המקוריות שעבדו בקו - והתחנות גם כן שומרו במצבן האוריגינלי. הרכבות העובדות הקו הן רכבות זעירות בעלות 2 סקציות של 2 קרונות קטנים כל אחת, המחוברים עיי מפרק. הקווים M2 ו-M3 הם קווי מטרו סטנדרטיים לארצות אקס-סובייטיות, עם תחנות מרהיבות ביופיין וציוד נייד תוצרת המפעל לקרונות מטרו במישטיצי שברוסיה. השרשור הנ"ל יתחיל איפה שהשרשור הקודם נגמר - בנסיעת הרכבת שלנו חזרה מסרביה להונגריה. הוא יכלול את הביקור הדו-יומי בבודפשט, למעט הביקור שלי במוזיאון הלאומי לרכבות, שלו אקדיש שרשור נפרד בעתיד הקרוב. שוב, ברצוני להבהיר, שהנסיעה שלנו הייתה, כמובן, למטרות מוסיקיות בלבד. זה לא היה סיור תיירותי של חובב תח"צ. לכן, רוב הזמן, היינו בריצה ממקום למקום, מהופעה להופעה, ולא היה לי זמן לצלם כמו שצריך. רבות מהתמונות צולמו בחופזה, נגד השמש, בתנועה ולכן יצאו חלקיות / מטושטשות / שטופות אור וכד'. זה מה שיש, ואני מתנצל מראש. בתמונה: מארש אוכלים ארוחת בוקר בחצר של מעוניינו בבודפשט. צולם עיי ארנון דה-בוטון, הטרומבוניסט המהולל שלנו
30 - בתוך הוולבו, מבט קדימה
אני יודע שיש תנוע אנטי-וולבואית בפורום שלנו, ולמרות סכנת זעמם אני חייב להגיד שהתרשמתי מהוולבו המוגמר מאד. האוטובוס נוח, שקט, עם מושבים נוחים וסידור פנימי מופתי, תאוצה לא רעה ובלימת זעזועים שטובה לפחות פי-2 מהמאן נמוך רצפה המוכר לנו. כמובן לגבי האמינות אני לא יכול להעיד, אבל איכות הבניה נראתה במבט ראשון מצויינת, לא היו חלקים מרעישים ומשרשקים באוטובוס, כל העמודים מחוברים הייתב והכסאות גם כן מוברגים כמו שצריך. והכבישים בבודפשט (לפחות בקו שנסענו בו, 54) הם לא משהו בכלל, הייתי אומר אפילו שהם לא נופלים בכמות המהלומות מהכבישים בבת ים
בסכה"כ - אחלה אוטובוס. השאלה הגדולה היא, כמובן, איך הוא יתמודד עם עליות, וההרגשה שלי שלא כל כך טוב, כי יש לו רק 315 כ"ס. אבל לעיר שטוחה כמו בודפשט (או ת"א) הוא תפור כמו כפפה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה