שרון ומופז: לא יתקיים פינוי תחת אש

שרון ומופז: לא יתקיים פינוי תחת אש

שרון ומופז: לא יתקיים פינוי תחת אש

ראש הממשלה ושר הביטחון אמרו בישיבת הממשלה שצה``ל הונחה לקיים את הפינוי באופן הבטוח ביותר. מופז: ``צה``ל מפעיל אמצעים ייחודיים בעזה``

לקראת ההתנתקות, ראש הממשלה אריאל שרון ושר הביטחון שאול מופז אמרו היום (ראשון) בישיבת הממשלה שצה"ל ערוך לקיים את פינוי התנחלויות באופן הבטוח ביותר, וכי סיום מבצע "ימי תשובה" אינו מסמן את תום המעורבות הצבאית של ישראל בעזה.

שרון אמר בישיבה שלצה"ל ניתנה הנחייה למנוע מצב בו פינוי ההתנחולויות יתקיים תחת אש. שרון התייחס בדבריו לשאלתו של השר עוזי לנדאו בנוגע לאפשרות הפינוי תחת אש. גם מופז אישר ש"כוחות צה"ל מנסים ליצור באזור מצב שימנע פינוי תחת אש".

מופז אמר עוד כי "צה"ל לא הפסיק את הלחימה ברצועת עזה ומפעיל אמצעים ייחודיים שונים" בפעילותו ברצועה. מופז סקר את היערכות הכוחות ברצועהעם תום מבצע "ימי תשובה" ואמר שמטרותיו ויעדיו העיקריים של המבצע הושגו. בין אלה צמצום מספרי רקטות הקסאם המשוגרות לעבר שטחי ישראל, פגיעה ביכולת שיגור הרקטות ושיפור שליטת צה"ל על השטח. כמו כן אמר מופז שצה"ל ערוך לשוב ולהיכנס באופן מיידי לרצועה, אם ירי רקטות הקסאם יחודש.

ב-17 ימי מבצע "ימי תשובה" ברצועה נהרגו 129 פלסטינים, לפחות 42 מהם אזרחים לא-חמושים. חמישה ישראלים נהרגו במהלך המבצע, בהם שני ילדים.

במהלך הישיבה הזכירה שרת החינוך לימור לבנת, את הצעת הפשרה שגיבשה הלילה, עם נציגי מועצת יש"ע. לפי ההצעה, הממשלה תתחייב לקיום משאל עם בנושא ההתנתקת ובתמורה יסכימו המתנחלים לקבל את הכרעת העם במשאל. ראש הממשלה, שצפוי להיפגש ראשי יש"ע אחא הצהררים, לא הגיב לדבריה של לבנת.

בנושא אחר, התייחס שר הביטחון מופז גם לתגובות הבינלאומיות לגרעין האיראני. מופז אמר שארצות הברית עשויה להטיל סנקציות על איראן, הממשיכה לקדם את תכנית הגרעין שלה. כמו כן טען כי איראן פועלת לקראת הסכם עם האיחוד האירופי שיעביר אליה את השליטה על מאגרים של דלק גרעיני.

שר החוץ סילבן שלום הביע בישיבה התנגדות למתן חופש תנועה ליו"ר הרשות הפלסטינית יאסר עראפת. שלום אמר ש"החופש היחיד שיסייע למשא ומתן בין הרשות לישראל הוא חופש התנועה של ערפאת אל מחוץ לאזור ולתהליך כולו". שלום תייחס גם לפרסומים האחרונים לגבי כוונתה של סוריה לחדש את תהליך השלום עם ישראל, ואמר כי ישראל תסכים לחזור למשא ומתן, "רק אם סוריה תזנח את דרך הטרור".



(צילום-רויטרס)

עודכן ב- 17/10/2004 12:31:00
 
למעלה