שרון אישר לצה``ל לצאת מג`באליה

שרון אישר לצה``ל לצאת מג`באליה

שרון אישר לצה``ל לצאת מג`באליה

ראש הממשלה אישר לצה``ל להיערך מחדש בצפון הרצועה. בכך קיבל שרון את עמדת הצבא, אליה הצטרף שר הבטחון. פלסטינים: רוב הכוחות יצאו מג`באליה

ראש הממשלה, אריאל שרון, אישר הערב (חמישי) לצה"ל להיערך מחדש בצפון הרצועה ולצאת ממחנה הפליטים ג´באליה. שרון קיבל את עמדת צה"ל, אליה הצטרף הפעם גם שר הבטחון, שאול מופז.

שרון ערך הערב שיחה עם מופז, ולאחריה אישר את יציאת צה"ל מפאתיו המזרחיים של מחנה הפליטים. צה"ל יערך מחדש בגבעות מעל המחנה. עם זאת, בדיון סוכם כי מבצע "ימי תשובה" בצפון הרצועה ימשך, וכי כוחות נוספים יכנסו לאזורים אחרים אם ישוגרו רקטות קסאם לעבר ישראל.

גורמים פלסטינים מסרו כי צה"ל הוציא את רוב כוחותיו מג´באליה ופרש אותם בגבעות עוד לפני הדיון הערב. כך מדווח "הארץ". לדברי הגורמים, צה"ל הוציא את כוחותיו גם מהעיירה בית להיה.

דובר מחלקת המדינה האמריקנית, ריצ´רד באוצ´ר, אמר הערב כי ישראל צריכה "לסיים את פעולת צה"ל בעזה בהקדם האפשרי ובאופן שיצמצם ככל שניתן אובדן חיי אדם". עוד אמר באוצ´ר הממשל האמריקני "הביע את חששותיו בפני ממשלת ישראל".

בימים האחרונים הביעו גורמים בצה"ל חשש כי המשך המבצע מסכן את חיי החיילים. בפיקוד הדרום ובמפקדת כוחות צה"ל העריכו כי ככל שכוחות צה"ל נשארים יותר זמן בשטח כך גובר הסיכון לחייהם.

כמו כן טענו הקצינים כי חוליות משגרי רקטות הקסאם עברו לשגר רקטות מחוץ למחנה הפליטים. צה"ל המליץ לעבור לפעילות התקפית באיזורים שרקטות קסאם משוגרות מהם. עם זאת, שרון התנגד להמלצת צה"ל עד כה.

(צילום-רויטרס)

עודכן ב- 14/10/2004 22:58:00
 
למעלה