שקרים שקרים ושוב שקרים

שקרים שקרים ושוב שקרים

איך גומלים מזה? אני כבר משתדעת בן ה 4 לא מפסיק לשקר עד לפניי מספר חודשים זה היה ממש קל כי הוא היה נשבר ואומר שהוא לא רוצה שהאף שלו יגדל כמו פינוקיו ומספר לי את האמת בלי שאשאל בימים האחרונים הוא משקר יש עיצות??
 

Shellylove

New member
את יכולה לנסות להבין

מאיפה נובע הצורך שלו לשקר? זה מהותי להבין כדי לדעת איך להתייחס. האם השקר הוא כדי להסתיר דברים "רעים" שהוא עושה? האם זה פשוט ייפוי המציאות? האם זה כדי לרצות? הוא הרי משקר מסיבה מסוימת, זה משרת אותו באיזה אופן- השקר הוא האמצעי לא המטרה. כשתביני למה הוא משקר, תוכלי לטפל בסיבה ולא בסימפטום, שהוא השקר.
 

לאה_מ

New member
../images/Emo45.gif ואם תוכלי גם לספר איזה סוג של

שקרים הוא משקר.
 
מגיבה ביחד

ואתחיל מהסוף בהחלט האף של פינוקיו סקר!~ ואכן זאת דילמה אבל ממש לא אמרנו לו זאת מעולם הוא שמע את הסיפור מספר פעמים ואפילו לא בבית בדיוק מהסיבה הזאת לדעתי אף גודל הוא גם שקר אבל כשהילד חוזר אלי ואומר לי "טוב אני אספר לך כדי שלא יגדל לי האף" אז אני שותקת כי ככה מגיעה האמת לצערי לא מצאתי דרך לגלות את סיבת השקר שכן ברור לו (אני מקווה) ואני מבהירה תמיד שהאמת היא הטובה ביותר כשהוא יגיד את האמת אבא ואמא תמיד יקבלו אותה לא מדובר בשקר לעונש או כעס
 

א R נ ב ת

New member
אבל...

אם את שותקת כשהוא אומר לך שככה לא יגדל לו האף... את בעצם די מנציחה את השקר הזה, לא? אפילו שהוא לא שמע אותו בבית, את לא מתקנת אותו ומרגיעה אותו שזאת אגדה... אני מבינה שזתא הדרך לקבל את האמת.. אבל זה נראה לי קצת בעייתי. איך את מגיבה כשהוא משקר? לא כשאומר אמת, אלא כשמשקר? בן הארבע שלי גם אמר לי פעם או פעמיים משהו שידעתי בוודאות שהוא לא נכון. לא עשיתי מזה עניין, מקסימום הערתי שאני במקרה יודעת שזה לא בדיוק היה ככה וכו'. לא הוכחתי אותו על זה ולא כעסתי. התנהגתי כרגיל, כאילו הוא רק התבלבל. אני לא יודעת מה קורה אצלכם, אבל תבדקי אם יתכן שהשקרים האלה מביאים איתם תשומת לב מיוחדת או משהו שבגללו שווה לו להמשיך (מעבר להנחה האפשרית שזה פשוט דמיון מפותח שעובד שעות נוספות בגיל הזה). בכל אופן מאחלת שזו תהיה רק תקופה שתחלוף לה.
 

Shellylove

New member
אז תני דוגמאות לשקרים

ואולי נוכל ככה ביחד לחשוב על הסיבה (האם הוא מנסה להסתיר דברים רעים? האם זה דמיונות מוגזמים? וכו').
 
קניתי ספר "לשקר אין רגליים"

הוא לא לשימוש מיידי (פשוט היה מחיר אטרקטיבי), אבל אני מניחה שבאמצעות משלים וסיפורים אפשר לנסות להעביר את המסר לילד. לאמא שלי יש שיטה, כשעומר אומר משהו לא נכון, כמו למשל אמר "סבא הרביץ לי" כשאבא שלי דחף אותו הצידה כשפתח את ברז המים על עצמו, אמא שלי שאלה אותו "זה נכון? או לא כ"כ נכון" והוא מיד אמר "לא כ"כ נכון"...דרך להוציא ממנו תשובות כנות.
 
למעלה