שעור פרטי במתמטיקה

noa128

New member
שעור פרטי במתמטיקה

לילד בחטיבה כתה ז' - כמה עולה אצלכם? (שעה עגולה)
 

לורליי43

New member
תלוי, בין 50 ל-120...

לחבר של הבן יש מורה (רוסיה) שלוקחת 50 שח'. אנחנו שילמנו למורה שנחשב משהו סופר דופר- 120 שח'. כמובן שזה לא מתאים לאורך זמן. תלוי גם אם רוצים שהמורה יהיה עם אורינטציה של הוראה מתקנת וידע להתייחס נכון לקושי למידה. מורים כאלה עולים יחסית יקר (105-110).
 

noa128

New member
מורה רגילה, אבל בלי הנד עפעף

נקבה ב 120 ש"ח לשעה עגולה....ובמקרה שלנו מדובר בשיעור קבוע. רצינו פעמיים בשבוע, כי המורה הקודמת לקחה 60. כשההיא דיברה על 120, אז קודמקול זה מייד ירד לפעם בשבוע, והשרוע גם הפטיר (לדעתי היא שמעה) "מקווה שהיא שווה את זה".. הבן בקריסה טוטאלית של נושא המתמטיקה, שורה של בחנים נכשלים והוא לוקח את זה מאד קשה. הבטחנו לו עזרה מיידית.
 

noa128

New member
א. מלא אצלה, אנחנו ברשימת המתנה

הילד רטן "מה זה פה, קופת חולים? למה אנחנו ברשימת המתנה? אנחנו לא מספיק טובים?" פה ושם הצלחתי להשחיל ותו לשיעור חד פעמי לפני בחינות, אבל מעבר לזה שהפעם מדובר במשהו קבוע, הוא גם נכשל בבחינה אחרי השיעור אצלה (ברור שייכשל, נתנה לו אקמול" במקום טיפול שורש..) ב. אחרי שנכשל אמר "לא רוצה אותה, הנה, נכשלתי אחרי שהלכתי אליה" וגם כאמור - אין אצלה מקום...
 

noa_f

New member
ואיפה בדיוק המורה של ביה"ס בסיפור?

הייתי פונה גם אליה. יש לה שעות "חלון", צריכה להיות לה בכל זאת איזושהי אחריות מיניסטריאלית כלשהי. אגב, הוא מכין שיעורי בית?
 

noa128

New member
מכין. אבל עושה רושם

שכשהגענו עכשיו לאלגברה ומשוואות צפים ועולים כל ה"חוסרים" משנים של זלזול, של "מצליח לי בלי מאמץ".. הוא יושב, ולומד, אבל מיתקשה הן בהבנה והן בפתרון נכון, כי כנראה שמשהו ביסודות לא מספיק חזק. הוא צריך עזרה אחד על אחד לחזק את היסודות ולאפשר לו להשלים מה שצריך ולהבין בקצב שלו בלי לצבור פער מהכיתה תוך כדי. המורה שלו רואה את הציונים, אבל גם יודעת שכמעט כל הכתה (כולל ה"חזקים") מגובה באופן קבוע בשיעורים פרטיים.... כשראיתי שהמצב קטסטרוף (בהתחלה היה בסדר, אח"כ 70 ועכשיו זה כבר נכשלים, בכיוון הנכון לרדת הקבצה והנזק למוטיבציה והערך העצמי הוא בעיניי הוא החמור מכל, פוחדת שירים ידיים ויתייאש.) - התקשרתי למחנכת שלו וביקשתי שתברר עם המורות למתמטיקה בביה"ס אם הן מכירות מורות למתמטיקה טובות ויכולות לתת שיעורים פרטיים (הרי כמעט כל הכתה הולכת לשיעורים פרטיים....). אחרי 10 דקות היא חזרה אליי עם שני שמות מומלצים. אצל הראשונה אין מקום, השנייה )זו שרוצה 120 לשעה) לימדה בעבר בביה"ס הזה, גם המורה הקודמת שלו לימדה שם. הן מורות מקצועיות בחטיבה = תואר שני עם התמקצעות במתמטיקה, וחלקן (הקודמת למשל) גם מלמדות בבית ספר בבקרים.
 

noa128

New member
אצלנו הן מתחילות בז' ב"כאילו"

רוב הכתה בהקבצה א'... המתקשים ב- ב' ו-ג'...
 

noa_f

New member
עדיין, לדעתי, המורה צריכה לשבת איתו

כמה פעמים, אחד על אחד. גם בשביל לחדד אצלו (ואצלכם) מה הבעיה ומה דרוש כדי להחזיר אותו למסלול. יכול להיות שזה אפילו יעודד אותו קצת. היא יכולה להמליץ על נושאי חזרה ותרגול. (מורת ביה"ס, כמובן)
 

noa128

New member
הצחקת.

ב 30 שעות שבועיות הם אמורים לקבל הכל. בכתה ז'. כולל של"ח, ידיעת הארץ, מקרא, מדעים, אנגלית, צרפתית, לשון. המורות בכלל לא נמצאות בביה"ס בשעות שהן לא מלמדות. את המורות המקצועיות לא פגשנו בכלל, וכשחיפשנו את הורה לאנגלית כי הילד רצה לערער על ציון בהתנהגות זה לקח 4 ימים של השארת הודעות בביה"סועל המשיבון שלה עד שטרחה לחזור אלינו בטלפון... לשבת איתו? לא נראה לי שיש דבר כזה אצלם, שלא לדבר על כך שהילד לא יסכים לזה. מחמת השמירה על ה"דימוי" שלו... ("מה, אני איזה דפוק? שהמורה צריכה לתת לו חיזוק?" אפילו מהחברים שלו הוא כבר לא רוצה לבקש עזרה..) כשפניתי למחנכת לבקש המלצות על מורות למתמטיקה היא הציעה לי גם את קבוצות הלמידה במתנ"ס, היהברור שהילד לא יילך ל"כיתת חיזוק" כזו, רק אחד על אחד. הקטע החברתי מאד חשוב לו, והצטיינות בלימודים היא עדיין חלק מזה.
 

noa128

New member
לא הובאה לידיעתי אפשרות כזו

בתחילת השנה באסיפת הורים, נתנה המחנכת (הנפלאה שלהם) את מס' הטלפון שלה, בבית ובניד וזה כל הקשר שיש לי עם ביה"ס. אם אני מאד רוצה אפשר לבקש מביה"ס או מהמורה עצמה את הטלפון שלה, יש מצב שהיא תיתן, אבל היא ממש לא חייבת, אם יהיה קשר זו צריכה להיות יוזמה של הורה, אף מורה חוץ מהמחנכת לא יזמה שום קשר. כאמור, לא פגשתי או תקשרתי בשום צורה עם אף אחת מהמורות המקצועיות שלו, למעט המחנכת, ולא כי לא רציתי. הכל עובר דרך המחנכת, היא "אשת הקשר", היא מדברת עם המורה ומעבירה אלינו את תשובתה אם יש שאלה או משהו. ההבדל בין ביה"ס הזה ליסודי הוא מאד גדול. שם יש נגישות מלאה למורים, יחס אישי וכד'. כאן זה ממש כמו מפעל.
 
זו גישה לא גישה. אין פה אינסטנט,

אחרי שיעור אחד הוא לא יכול לעבור בחינה במיוחד שאת אומרת שצבר חורים בזמן האחרון.
 

noa128

New member
בשלב ההוא זה עוד היה חומר

שהחיזוק אמור היה "להעביר" אותו את הבחינה. הוא לא בור לגמרי, עובדה שעד לפני חודשיים הציונים שלו עוד היו בסדר. רק עכשיו אני מעריכה שמדובר בבורות בהשכלה וגם כן, בכלל לא בטוח שזה העניין. המורה הקודמת הסבירה לי שעכשיו שמים את הדגש בתכנית הלימודים בחטיבות על "חשיבה מתמטית" WHAT EVER THAT IS... אין לי מושג מה זה, כל שכן יכולת להקנות לו את זה או להבין למה זה כל כך קשה לו... המורה היקרנית ניסתה אתמול להבין ממני איפה הבעייה, אמרתי לה "את המורה, את מכירה את החומר, אחרי שתפגשי אותו אשמח אם תאמרי לי את".. צר לי, אבל ההשכלה המתמטית של השרוע ושלי נגמרת אי שם בסוף היסודי, גדול עלינו לעזור לו, ללמד אותו, או להבין איפה הבעייה. בלשון למשל, הוא גם כן מתקשה, ואתמול השרוע התחיל לשבת איתו וללמד אותו, לזה אנחנו עוד לא מוכנים לקחת מורה פרטית. לשלם למי שמסוגל לעזור לו במתמטיקה אנחנו מסוגלים ומעוניינים ויפה שעה אחת קודם, רוצה אותו מצליח בתחום גם אח"כ בשנות התיכון הבאות עלינו לטובה. בכל המקצועות ההומניים ובעיקר בשפות הוא תותח - מאיות ותשבוחות לרוב, מתמטיקה ולשון הפכו לכשלון קולוסאלי.
 
למעלה