שנת 2006 האם תיהיה משולגת

snowman007

New member
שנת 2006 האם תיהיה משולגת../images/Emo35.gif

לפי התאוריה שכתובה באתר של בועז דיין, צריך לרדת שלג פעם אחת בכל 4 שנים בהרים שגובהם מעל 400 מטר ומעלה. אני גר בראש פינה הבית שלי בגובה 500 מטר מעל פני הים והאירוע שלג האחרון שהיה אצלנו זה היה בשנת 2002 אז אם תעשו חישוב השנה צריך להיות אירוע שלג משמעותי... אתם חושבים שיש עוד סיכוי חאירוע שלג כזה גם השנה
 

supercellstorm

New member
סטטיסטיקה או לא, הטבע לא עובד

ככה. יכול להיות רצף של 20 שנה ללא שלג ב-400 מטרים, ויכול להיות רצף של 20 שנה עם שלג רב בכל שנה ב-400 מ'. כל 4 שנים זה ממוצע, הדבר משתנה מאוד ודינאמי-צריך להבין שאין לנו מעקב מדויק של יותר מ-80/100 שנה (שמתוכם כ-55 מדויקים יותר).
 

supercellstorm

New member
ניתן אולי להגיד שהסיכוי גובר ככל

שעובר זמן ללא אירוע שלג כזה- אבל צריך לקחת בחשבון כל כך הרבה פרמטרים...שינויי אקלים, הצפנה/הדרמת מערכות,עבר מול הווה (מהעבר הרחוק נתונים ארעיים) ...
 

snowman007

New member
נכון שהטבע לא עובד ככה, אבל אם אני

אגיד לך את השנים שירד כאן שלג בראש פינה מאז שעברתי לגור פה, אז התאוריה קצת עובדת. עברתי לגור ב-1998 באותה שנה ירד שלג 4 שנים לאחר מכן ב-2002 גם כן היה אירוע שלג משמעותי, אז בוא נקווה שגם ב-2006 התאוריה תיהיה אמינה ונזכה לראות שלג גם בהרים שגובהם 400 מטר ומעלה.
 

supercellstorm

New member
כן ברור אני מקווה גם! אבל תדע שיש

סיכוי לא רע גם בשנה הבאה !
בעעע איזה ניחוס!
 

gurdesh

New member
אני מקווה שכתבתם את זה כבדיחה

הסטטיסטיקה היא בלתי תלויה. כלומר בכל שנה יש הסתברות 1 ל 4 לצורך העניין לירידת שלג. זה ששנה שעברה לא ירד, לא משנה בכלום את הסטטיסקה של השנה לא מגדיל ולא מקטין ולכן השנה בהסתברות 1 ל 4 ירד שלג.
 

supercellstorm

New member
אבל ההסתברות אינה 1ל-4,ניסיתי

להסביר שהסטטיסטיקה הזאת אינה נכונה כיוון שמסתמכת על נתונים מאוד דלים.
 
למעלה