שני דברים שרציתי להעלות פה בפורום!

n i e m a n d

New member
הפריימריז זו שיטה טובה בסך הכל, אבל צריך לבצע

בה שינויים כדי להפוך אותה ליעילה הרבה יותר. למשל לתת רק למי ששילם באופן קבוע במשך שנתיים סכום סמלי על מנת להיחשב כחבר מפלגה, את הזכות לבחור ולהיבחר. כך אתה מחליש את קבלני הקולות.
 

n i e m a n d

New member
אופס ../images/Emo9.gif

קראתי רק את הפסקה הראשונה, ולא שמתי לב שיש בכלל המשך. סורי
 

טשאפק

New member
זה תלוי רק בציבור

מה שיחליש ויעלים את קבלני הקולות זו רק התפקדות של אזרחים חופשיים, על דעת עצמם, במאות אלפים, כל אחד למפלגה שבה הוא תומך. ככל שיש יותר חברי מפלגה "בלתי משוחדים" כוחם של הקבלנים הולך וקטן, והתועלת שבהפעלתם נעשית קטנה מן הנזק התדמיתי והסיכוי להסתבכות פלילית. לעומת זאת, אם הציבור יעדיף לייבב ולהדיר רגליו מהמערכת הפוליטית, הרקבון יימשך, ולא משנה באיזה אמצעים ינקטו.
 

עדכאן

New member
ריאליזם מפוקפק

מי שאתה קורה לא אפס פוליטי הוכיח שיש לו לא מעט תומכים, אז או שאתה לא בדיוק בעניינים, או שיש עוד כמה אנשים במדינה הזאת שלא מקבלים הנמקות כמו 'אפס פוליטי' כעובדות חיים. מהבחינה המשפטית, חמש שנות חברות במפלגה יהפכו לעובדה רק אחרי שיעברו ....חמש שנים מיום קבלת ההחלטה ! אחרת זו תהיה אפליה כלפי מי שיודעים מראש שהם יכולים לחדש את חברותם לשנה אחת ולקבל זכות בחירה. האמת? אני בהחלט הארכת התקופה, אבל לטעמי גם שנתיים רצופות יספיקו. הביטחון המוחלט שלך כאילו פרס הוא מועמד ראוי וכל השאר לא ראויים שבגללם מישהו יחמיץ את חדר השירותים... להזכירך, מי שבאמת רוצה את טובת המדינה כדאי לו לחשוב במושגים של יושר אישי. כל מה שאמרת על התחברות מבישה למפלגות אחרות, פרס הוא אבטיפוס לעניין, מימי רפי העליזים ועד העריקה המבישה שלו ממפלגה שלא בחרה בו להיות היו"ר שלה. אז הוא נזכר שבעצם מי שמעניין אותו זה ... קדימה. אז אם כבר לדבר על נשיא, במידה והוא פוליטקאי, אני מעדיף אותו חיוור ולא צבעוני כמו פרס, שזיקית גם גם כן חיוורת מולו... ואם לא ידעת את זה עד עכשיו הרי החדשות - אף אחד בעולם לא בדיוק התרגש ממוסד הנשיאות בישראל, לא בעבר ולא בהווה (סלח לי שאני נמנע מביטויים שאני מעדיף להשאיר בחדרי השירותים), וספק אם יתרגש בעתיד. מכל מקום, הריגוש של מדינות זרות כלפי פרס נובע בעיקר בגלל תפקידו בתהליך אוסלו, שנתפס עד עכשיו בעולם, כתהליך יחיד שהיה לו סיכוי להזיז משהו לכיוון חיובי. לזה אתה מתכוון בשיקולים פוליטיים קטנוניים?
 

ריאליסט

New member
לא מדוייק.

שמעון פרס ממש אינו האידאל שלי. הוא עשה הרבה דברים מכוערים כפוליטיקאי-אבל הוא גם גדול התורמים לבטחון מדינת ישראל-מקים חיל האוויר הישראלי, מקים הכור הגרעיני, היוזם הגדול של הברחות הנשק מאירופה לישראל כאשר עדיין לא היתה ארה"ב שתתמוך בנו. הציל יחד עם יצחק מודעי את כלכלת ישראל משואה שהביא עליה הליכוד של בגין,שמיר וחבר שרי האוצר הכושלים שלהם. הוציא את צה"ל יחד עם רבין מהבוץ הלבנוני שבגללו קיפחו רבים מחיילי צה"ל את חייהם לשוא (איני מדבר על נסיגת ברק אלא על רצועת הבטחון). הוביל את הסכם אוסלו שלצערי נכשל-אבל לו היה מצליח לא היינו חושבים היום על בעיות כמו הפצצה האיראנית ועוד. נכון שהוא ביצע תרגילים מסריחים רבים כפוליטיקאי. אני אישית הייתי מעדיף לראות כנשיא מועמד א-פוליטי בעל שם. אבל כשעומדים מול פרס קולט ורובי-האמת-אני יכול להיות נשיא טוב משני אילו-וגם אתה וגם אחרים. הם הרי כלום! בעולם לא מתרגשים ממוסד הנשיאות? הרי בגלל הטעות הנוראית שעשתה הכנסת כשבחרה את קצב האפס להיות נשיא, הפכנו לחוחא ואיטלולא בעיני כל העולם כאשר נשיא מדינת ישראל הפך לחשוד באונס. מאידך בשל הכבוד האדיר שהעולם רוכש לפרס (וזו עובדה), הוא יכול להפוך את מוסד הנשיאות לסמל מרכזי בעיני העולם. חוץ מזה-העם ברובו רוצה את פרס (כאן לא מדובר בטעות בסקרים כי ההבדלים עצומים). הכנסת אמורה לייצג את רצון העם. אי בחירתו של פרס (למשל בגלל שהערבים חושבים שרובי היה נחמד אישית כשהיה יו"ר הכנסת, או כי אחת שלי יחימוביץ מאוהבת ברובי)-תהיה הפקרות לשמה.
 

TheHock

New member
כור אטומי?

יש לישראל כור אטומי? זה לא מפעל טקסטיל ?
 

עדכאן

New member
חבל, אם זה מה שאתה חושב על פרס

לא הגיע הזמן שנמחוק ממפת הנבחרים שלנו כל מי שיש בעבר שלו התנהלות מבישה? חוסר יושר אישי? מכל הדברים שמנית בשניים פרס היה מעורב במידה מכרעת - הקמת הכור הגרעיני, והתכנית הכלכלית שהביאה לעצירתה של האנפלציה המשתוללת. תכנית שנרקמה בניגוד למה שכלכלנים חשבו שהוא נכון, ואפילו בניגוד למה שמודעי הטיף לו עד אז. נראה ששניהם הבינו שהשעה היא שעת חרום, וכל התיאוריות הקפיטליסטיות הקלאסיות פשוט לא עובדות. בכל השאר, לא משנה אם היה זה פרס או מישהו אחר. ממילא לא הוא האיש שקבע את הדברים. בדמוקרטיה ייצוגית הכנסת אמורה לייצג את רצון העם בכך שאנשיה יפעלו על פי שיקול דעתם. לא סקרים ולא פופליזים מסוג כזה או אחר. מה שבאמת עצוב, זה לא שיהיה לנו נשיא לא ראוי. מה שעצוב הוא שיש לנו כנסת לא ראויה, זה יותר חמור ויותר חשוב. ואת האיש פרס הייתי שולח הבייתה לנוח ולטפל בסוניה. מספיק היה לנו ממנו. מבחנתי קולט מספיקה בהחלט. את תפקידיה במשרד החוץ בצעה כראוי. טוב יהיה אם אשה תעמוד סמבולית (והרי מדובר רק בסמל), בראש המדינה. הדבר ישמש איזון מה לחבורת הדגנרלים שמנהלת לנו את החיים.
 
למעלה