שנה טובה לכולם! שרשור תצפיות הסטוריות של 1.1

שנה טובה לכולם! שרשור תצפיות הסטוריות של 1.1

סתם מניפולציה בשביל לשתף פה את כולם במה שכבר מת. אז היום לפני 15 שנה ב 1.1.1996, לא התעוררתי בבוקר בבית אמי, כי השעון לא צלצל ב 06:00 כפי שרציתי, ואמא שלי הניחה לי לישון עד 08:00 וכשקמתי הבנתי שהתכנון ליום פתיחת השנה החדשה הולך להתחרבש. אבל, החלטתי בכל זאת להיצמד לתוכנית העיקרית. נכנסתי לאוטו ויצאתי לחיפוש אחר שני מינים שעד אז לא ראיתי: סתרי צוקים וגבתון לבן כיפה. לשם כך החלטתי להתחיל בארבל ולהמשיך לאחר מכן לביריה. ב 10:00 הייתי כבר בארבל וב 11:00 ראיתי כבר שלושה סתריי צוקים. היה שמח מאוד בנקודה ההיא. לביריה אני חושב שהגעתי ב 13:00. התחלתי לתור את המטע לאורך ולרוחב. היו שם כ 30 גבתונים צהובים וכמה גבתוני סלעים אבל לבן כיפה לא מצאתי. לאחר כמה שעות של חריש, השמש ירדה מעבר להרים, והתאורה החלה מתעמעמת. דקות לפני שהתחיל באמת להחשיך, החלטתי על עוד נסיון אחרון. קבוצה של גבתונים עסקה באכילה על הקרקע בפינה הצפון מערבית של המטע, מקום שטרם ביקרתי בו משום מה. הצלחתי להתקרב מבלי שעפו. פתאום הבחנתי בציפור שעמדה על הקרקע והראתה לי את צידה, כשהיא מפנה לי את גבה. ברגע הראשון ראיתי פלאנקס כתומים כירח הזורח בחציו. באותו שבריר שניה עברו לי מספר מינים בראש, הדבר צילצל לי מוכר כמשהו מיוחד, אבל באותו שבריר האסימון עוד לא ירד, משהו מהעמוד ההוא...רגע לאחר מכן הבחנתי שהזנב כחול. הדברים התחברו. נו...מהעמוד ההוא בהינצל -פיטר אנ פרסלאו, יחד עם אדום הגרון וכחול החזה...כחול זנב! התרגשות. רגע...זה טרם נראה בארץ. צרחה בלב מחמת מחסור בקהל. איזו פתיחה של שנה. באותו ערב הרגשתי אושר עילאי שרק אנשים שהפכו ברגע להיות חלק בלתי נפרד מהקונסנזוס לאחר שנים של נידוי יכולים להרגיש. עקב כך לקחתי לא פחות מ 7 חיילים וחיילות טרמפ ב שלוש נגלות שונות (3, 3 ו 1) לכיוון ת"א. אה. נ.ב. זה היה לפני עידן הסלולר. לפני הטרמפים מצאתי טלפון ציבורי וטלפני לאהוד דברת להעביר לו את הבשורה ע"פ גרניט. למקרה שיקרה לי משהו בדרך. שיהיה מה לכתוב על.
 

harier

New member
01-01-10

את היום הראשון של העשור החדש החלטנו דובי דיויד, קיטן ואנוכי לחגוג בצורה מיוחדת ,באותו הזמן היינו בפארק מאנו בפרו שהוא המקום היפה ביותר שהייתי בו בחיי ומספר מיני העופות בו הוא מעל 1000. עלינו על סירה והתחלנו לשוט על נהר המדרה-דה-דיוס (יובל של האמזונס ונהר ענק בפני עצמו) אל מקום בו יש קיר של חימר שבכל בוקר מתקבצים בו תוכים ממינים שונים כשהכוכבים הגדולים בהם הם ארות אדומות ירוקות Red-and-green Macaw התמקנו במקום התצפית ואט אט החלו להופיע תוכים והמחזה הלך והעצים ומצאנו את עצמנו כשעתיים אח"כ צופים בקיר חימר עם בערך 250 ארות ועוד מינים אחרים.
 

harier

New member
לפתע בשמיים הופיע דורס

Ornate Hawk-eagle ,מעין עיט ניצי של יערות האמזונס עם ציצית יפיפיה הופיע בשמיים ונתן לנו לראות אותו היטב,זהו מין מבוקש מאד ע"י צפרים והיה ליפר גם לדובי שצופה כמה שנים בדרום אמריקה .
 

harier

New member
תמונה אחרונה מהיום הנפלא הזה

עוד סמל של האמזונס הוא התוכן שהופיע על עץ כ 200 מטר מאתנו. התמונה היא קרופ מטורף והתוכן היה מעל 200 מטר מאתנו.הוא לא השמיע קולות ולכן לא הצלחנו למצוא דרך לזהות אותו בודאות ולדעת אם הוא White-throated Toucan או Channel-billed Toucan . הרבה געגועים ליער הנפלא של מאנו היו לי היום לאחר שחלפה שנה מביקורי במקום.
 

qwaega

New member
בשלהי 2006 איפשהו באביב/חורף

נסעתי לי להנאתי יחד עם עוד חברה לצפות קצת במאגר חצבה. עם רדת הערב,הבחנתי בשולי המאגר במשהו לא ברור,שהסתבר כפורפיריה...ההתרגשות הייתה רבה,ולמחרת,מצוייד בעוד שני אנשים והרבה התלהבות,הגעתי למקום,ולהפתעתי,גיליתי לא אחת,כי אם שתי פורפיריות נחמדות... במהלך הימים ניצפו שם ארבע(!) פורפיריות ביחד. הן שהו שם כשבוע בערך,והתאיידו להן לבסוף....
 
למעלה