שמעתם על החדשות של אינטל בארץ?

סלסרו

New member
שמעתם על החדשות של אינטל בארץ?

השקעה של 3.5 מיליאד ירוקין! בפוקס הסבירו שאחת הסיבות לכך היא העובדה שישראל היא מספר אחד בעולם ביחס של מדענים וטכנאים per capita. גאווה! מישהו יודע אם לביבי יש קשר לזה? מה שהפך את ישראל לאטרקטיבית להשקעה היה המיסוי הנמוך מאד שישראל הסכימה לו. מתאים מאד למדיניות ביבי. זה יוסיף 4000 מקומות עבודה לישראלים ויזרים לישראל מיליארדים. כיום אינטל מהווה 9% מיצוא האלקטרוני והטכנולוגי של ישראל. בשנה שעברה היצוא היה 1.4 מיליארד דולרים. אבל הקפיטליזם הורס את ישראל...
 

נצר1

New member
המשפט האחרון היה ציני?!?

אני דווקא חושבת שבמקרה הספציפי הזה, זה מעולה שנתנו להם את התמריצים (מס נמוך). וזה אכן נשמע כמו מדיניות ביבי.... לטוב (לדעתי האישית במקרה הזה), ולרע.
 

Ani15

New member
אינטל בונה מפעל גדול באריזונה

למה? כי הם קיבלו פה הטבות מס מטורפות. האם אנחנו רואים את הPATTERN?
 

Dublinoa

New member
כנ"ל השקעה גדולה נוספת של אינטל

באירלנד... השקעה נוספת של 1.6 בליון דולאר במפעל ב-Leixlip. אחת הבעיות של האירים זה שאומנם הם רוצים לתת את ההטבות במס שממשיכות לעשות את אירלנד אטרקטיבית, רק שהם צריכים לקבל אישור מה-EU וזה לא תמיד הולך (תחרות לא הוגנות מול שאר מדינות ה-EU). זה אכן מדאיג את האירים שהכלכלה שלהם בונה על ההשקעות הללו של טכנולגיה מבחוץ... בדומה מאוד לחשראל.
 

KajaGugu

New member
בהחלט...

אירלנד הייתה מועמדת יחד עם ישראל, US וסינגפור להיות יעד למיפעל הזה. צרפת וגרמניה התנגדו נחרצות להטבות שהיא הציעה והתוצאה היא שהיא איבדה את מקומה.
 

hello all

New member
נכון מאוד

ויבוא מר עמיר פרץ, יעלה מיסים במשק בכדי לקדם את משתנו הכלכלית של תמיכה בחלשים והעלאת שכר מינימום, המשקיעים יברחו וישראל תצלול את תהומות השפל. העיקר שהוא "דואג לחלשים". אני לא יודעת מה הוא יותר שקרן או מטומטם.
 

galgal0ne

New member
בהחלט יותר מטומטם

אם הוא היה יותר שקרן ממטומטם, אזל פחות הוא היה פוליטיקאי מצליח
 

joojoo

New member
מטומטם

תמיד היה. אבל אני חושב שרוב האנשים מבינים את זה.
 

forglemmigej

New member
במיוחד בשבילך

בכל פעם שז'וז'ו המרוקאי, פוגש במדרגות את שכנו - ד"ר שניידר. הוא מברכו לשלום: "שלום ד"ר שניידר" והד"ר לא עונה. יום אחד, ז'וז'ו התעצבן ופנה אל הד"ר: "מדוע אינך מתייחס אלי?" הד"ר: "בגלל שהמרוקאים לא מבינים כלום." ז'וז'ו: "מי אמר לך דבר כזה?" ד"ר: "אני, וגם אוכיח לך את זה, אתה יודע מי זה באך?" ז'וז'ו: "לא" ד"ר: "אתה יודע מי זה היידן?" ז'וז'ו: "לא" ד"ר: "אתה יודע מי זה מוצארט?" ז'וז'ו: "וואלה לא" ד"ר: "אתה רואה, אתה טיפש, אלו גדולי היוצרים, מחברי הקונצרטים, החשובים בתבל." ז'וז'ו: "טוב, אני אשאל אותך ונראה אם תצליח לענות לי, אתה יודע מי זה בוזגלו?" ד"ר: "לא" ז'וז'ו: "אתה יודע מי זה פרחי?" ד"ר: "לא" ז'ז'ו: "אתה יודע מי זה ג'ורג'י?" ד"ר: "לחלוטין לא." ז'וז'ו: "אתה רואה, כשאתה הולך לקונצרטים שלך, הם הולכים לאשתך!"
 

KajaGugu

New member
השאלה האמיתית היא...

איך יש כל כך הרבה מטומטמים בארץ שמוכנים לאכול את הלוקשים שלו. אני מבין איך קל לו לפתות אדם שמרוויח שכר מינימום ומיואש. אני מבין שיש למי שעובד בחברת חשמל ,מקורות, אלעל, רשויות מקומיות סיבה טובה להצביע לו. אני לא מבין איך ציבור כל כך גדול של ישראלים, חילונים, עובדים מצביע כל פעם למי שרק ידפוק אותו יותר אם זה הליכוד, העבודה וכו'.
 

Ani15

New member
רוב הציבור הבוחר בישראל

(לדעתי, לא סטטיסטיקה מדוייקת) הוא אדם שמרוויח שכר מינימום ומיואש או עובד בחברת חשמל ,מקורות, אלעל, רשויות מקומיות פרץ מציע שינוי, ולרוב המיואשים בישראל (גם אלה שמרוויחים יותר משכר מינימום) זה קורץ. ואגב, לא מדובר רק בכלכלה.
 

KajaGugu

New member
רוב ציבור הבוחרים?

אני לא חושב שרוב ציבור הבוחרים מרוויח שכר מינימום.
 
לא מדובר כלל בהרבה אנשים

אל תשכח שמספר האנשים שבחר בו לראשות מפלגת העבודה ממש קטן וכולל הרבה קבוצות אינטרסנטיות שמחזיקות את המדינה ב...עקבים. לפרץ יש בבית מראה מגדילה והוא מביט בה ורואה עצמו כבר ראש ממשלה. פרט קטן ושולי מבחינתו הוא העובדה שעדין לא היו בחירות ואיש מחוץ ל"אנשי שלומנו" במפלגת העבודה לא בחר בו. עובדה נוספת שנעלמה ממוחו הקודח של מר פרץ היא הקרבות שמחכים לו עתה בתוך מפלגתו שלו וההתפצלויות הבאות בה. מבחינתו הוא ובוש כבר עשו את זה והם שולטים בעולם.
 

KajaGugu

New member
זאת בדיוק ההרגשה שלי...

זכיכות הדעת שלו מדהימה, יש לו ללא ספק שיגעון גדלות.
 
ולשמעון פרס אין שיגעון גדלות? ../images/Emo6.gif

הבנאדם מנסה כבר 60 שנה להיות מספר אחד ולא מצליח לו. אפילו לתפקיד הממלכתי של נשיא המדינה הוא לא הצליח להבחר. והוא בכל זאת ממשיך לנסות... כמה פאתטי.
 

Dublinoa

New member
לדעתי זה לא שיהיה להם מי יודע

אופציות לבחור... הליכוד והעבודה הן עדיין המפלגות הגדולות ודי ברור שאחת מהן היא שתיצור קואליציה. דווקא כשהמצב לא טוב, יש יותר נטיה להצביע לאחת הגדולות ופחות למפלגות הקטנות... כך שזה או הליכוד או העבודה (אם כי צריך לראות מה קורה עם הקדימה של שרון).
 

sirpad

New member
סלסרו היקר

פופוליזם עליך שמשון! העולם הוא לא שחור ולבן, ואתה יודע זאת היטב. מאותה הסיבה בדיוק, מעשיו של ביבי הם לא לחלוטין חרפה ולא לחלוטין ברכה, הוא עשה דברים טובים ודברים פחות טובים. כמו תמיד כל אדם ואדם בוחר לראות ולחשב את הסהכ שלו. שלעולם לא יהיה אותו סהכ. בדיוק באותו האופן, שאכן יש דברים טובים שבאים עם פתיחה של מפעל ענק בישראל. אבל אם המפעל הזה יעסיק עובדים במשכורות נמוכות מדי, אז ביבי לא עשה כלום! ואם אינטל תוכל לגזור קופון על ישראל, אז גם ישראל לא עשתה כלום. אני לא טוען חלילה שזוהי טעות למשוך משקיעים, או שזוהי טעות להפוך את ישראל לאטרקטיבית. מה שכן הייתי הרבה יותר שמח אם ישראל הייתה אטרקטיבית לא בגלל כח העבודה הזול שלה, כי אם בגלל כוח העבודה האיכותי שלה. תמיד ראיתי בדנמרק ובישראל כ2 מדינות בעלות תנאי התחלה יחסית שווים. כשדנמרק מאידך מנצלת את המשאבים שלה בכדי לגרור משקיעים לדנמרק לא בגלל שהיא זולה, תאמין לי היא רחוקה שנות אור מלהיות זולה, כי אם עי ידי יצירת שם טוב לחברות הדניות. בדנמרק הבינו מזמן, שאין לדנים טעם להתחרות בסין, כי זולים כמו סין הדנים לא רוצים להיות. אז אם לא זולים יותר, בואו נהיה איכותיים יותר. ופה לדעתי קבור הכלב. החילוף בתפיסה פה בדנמרק יוצר כמובן מצבים שמפעלים לואו טק נסגרים, אפילו מפעלי היי טק נסגרים. אבל חברות ממקמות את מרכזי הפיתוח שלהם, ואת ההנהלה פה בדנמרק. הייתי רוצה לראות את אינטל פותחת יותר מפעלים במדינות אחרות, ויותר מרכזי פיתוח כמו זה שבחיפה. כי ככה אתה מכניס כסף גדול!! לכלכלה הישראלית ומעלה את הערך של ישראל בעולם. ככה כל מי שרוצה להיחשב משו פותח מרכז פיתוח בישראל, וככה אקדמאים ומהנדסים לא נשארים מובטלים או לחילופין עוזבים את הארץ. הייתי רוצה לראות את מדינת ישראל תופסת בביצים את בעית החינוך בישראל! הייתי רוצה לראות מדינת ישראל שמבינה שהנכס שלנו זה הידע שלנו! אבל דברים כאלה לוקחים זמן, ופוליטקאי לעולם לא יוליך מהלך שלא יגזור לו קופון בבחירות הבאות, אז כנראה מהכנסת לא תבוא הישועה.
 
למעלה