שמן

roeyil

New member
שמן

דילמה קשה - לפי הוראות היצרן של האופנוע צריך לרוקן את שמן המנוע לאחר 300 ק"מ ואז לאחר טיפול 1000 (הרצה) לפי המוסך - לא לגעת בשמן ואין סיבה לרוקן עד 1000 ק"מ - שם עושים החלפה כוללת של השמנים (משימני הרצה לרגילים) לפי חבר - לרוקן את השמן למסננת (כזו של קמח/סוכר) ולהחזיר את אותו השמן חזרה למנוע מה עושים?? נ.ב מדובר בשמן מנוע אדום והאם יש דבר כזה שמן להרצה ששונה משמן אחר? תודה
 

c881

New member
א. איזה אופנוע? איזה שמן?

צבע שמן? אני יכול להוסיף לך צבע מאכל, E107. פיצוץ. עד כמה שאני מכיר אומרים להחליף אחרי 1000 או בגמר הרצה (יש יצרנים שאומרים הרצה של 500.) אם אתה כבר כיוון של לסנן שמן במסננת קמח, אז עדיף שבמקום לקנות שמן אופנוע ב-50 ש"ח לליטר, קנה שמן לרכב ב-50 ש"ח לגלון. עדיף שמן חדש על שמן משומש. אולי המסננת אכן תוציא לך את כל הלכלוך מהשמן (ספק רב, היא לא עובדת במיקרונים) אבל חוץ מזה יש תוספים בשמן שעם הזמן "נשרפים". ואותם מסננת לא תחליף.
 

roeyil

New member
יש לך מושג

אם השמן בהרצה הוא שמן מיוחד או פשוט שמן רגיל?
 

NeeD 4 SpeeD

New member
קודם כל אל תקשיב לחבר

אם אתה מרוקן , אל תחזיר את אותו השמן! שמן הרצה בדרך כלל שמן מינרלי רגיל (לא סינטטי ולא חצי סינטטי) צריך להחליף את השמן אחרי ההרצה , אם ההרצה באופנוע שלך זה 1000 קמ אז תחליף אחרי 1000 . איזה אופנוע?
 

mz 2t power

New member
תחליף אחרי ההרצה......

אין טעם להחליף אחרי 300 ק"מ.היצרן אומנם ממליץ אבל זה בעיקר בשביל לנקות את השמן אחרי השחיקה הראשונית ב 300 הק"מ שמורידה שכבה יחסית גדולה של חומר מחלקי המנוע שמתחככים ומתאימים את עצמם זה לזה.אבל זה בסדר גמור להחליף פעם אחת אחרי ההרצה.בכל מקרה אל תוציא ותחזיר את אותו השמן!
 
למעלה