שמן זית.

lirlurim

New member
שמן זית.

אשמח אם תוכלו לשבור לי מיתוס א לאשש אותו. לרוב אני משתמש בשמן זית "אמיתי" ולא בשמן סויה זול שנחשב לפחות בריא. תמיד אומרים שאם כבר מטגנים - עדיף עם שמן סויה כי טיגון של שמן זית הוא פחות בריא. האם זה נכון? אגב, אני לא מדבר על טיגון עמוק של צ'יפס (שלא נדע) אלא על מעט שמן כשמכינים חביתה או משהו. תודה.
 

inglor

New member
טיגון בשמנים

שמן זית הינו שמן טעים ומעולה גם תזונתית אך כמו שמנים רבים הוא מאבד את ערכו התזונתי ואף נותרים בו תוצרים רעילים כשהוא מטוגן. מומלץ להמעיט בטיגון במידת האפשר ולהעדיף אם אפשר אידוי בישול אפייה או כל צורה אחרת שלא כוללת חימום שמן. אם אתה כבר מטגן בשמן עדיף לטגן בשמן קנולה כי הוא מכיל כמות נמוכה יחסית של אומגה 6 ולכן לא פוגע במאזן בין האומגה 6 והאומגה 3 בגוף. כמו כן בשמנים שלא לטיגון עדיף לצרוך שמנים שעברו כבישה קרה ולא מזוקקים.
 

NetoGreen

New member
טיגון בשמן זית

האמונה שלא בריא לטגן בשמן זית היא שגויה, ההיפך הוא הנכון, שמן זית איכותי (לפחות דרגת כתית) מעולה לטיגון, וטוב יותר אפילו מהשמנים הנמצאים בשימוש באופן יותר רווח. לתשובה המלאה לחץ כאן
 

מתכNET

New member
טעות בידייך!

אני מכיר תוצאות של מחקר שמראות ההיפך,והסיבה היא שבשמנים אחרים מוסיפים נוגדי חמצון וכיו"ב שמגינים עליהם ואילו בשמן זית לא עושים זאת כי אז פוגעים באיכות שלו. בכל מקרה כל טיגון מקצר את החיים...של המטגן....עדיף בתנור ואחרי זה קצת שמן זית כי הוא בעיקר לטעם.
 
טמפרטורה בטיגון נכון היא מעלות173

התהליך הדומיננטי בהליך הטיגון הוא פירוק המבנה המולקולרי שלו-השרפותו של השמן מעבר ממולקולות סיס לטרנס וכו .תכונות חיוניות לשמן שמשתמשים בו לטיגון הוא נקודת רתיחה גבוהה טמפרטורה בטיגון נכון היא 173 מעלות,נקודת הרתיחה של שמן הזית גבוהה יותר 223 מעלות. ולכן גם שמן זית מתאים לטיגון "נכון" . לגבי טיגון עמוק ,ממושך ובטמפרטורות גבוהות יותר-אין שמן צמחי שאני מכיר המותאם לכך למעט שמן מכונות חג שמח
 
למעלה