שמירת דם טבורי כשאין הסטוריה של סרטן במשפחה

שמירת דם טבורי כשאין הסטוריה של סרטן במשפחה

היי,
המליצו לנו על שמירת דם טבורי אך אין לנו היסטוריה של סרטן במשפחה
זה לא מיותר?
 
דם טבורי מטפל גם במחלות שאינן סרטניות

שלום וברכה ,

ראשית, יש לדעת כי רוב מחלות הסרטן הן אקראיות ולא תורשתיות, כלומר המחלה מאובחנת אצל חולה אחד במשפחה בלי שיש חולים נוספים במשפחה.
מחלת הסרטן הינה שכיחה ביותר, והסיכון של כל אדם לחלות בה במהלך חייו נע בין 36% ל-50%. הסטטיסטיקה היא ש: 1 מכל 3 אנשים בעולם יחלה בסרטן כלשהו במהלך חייו ולפיכך, ייתכן מצב שבו במשפחה אחת יהיו מספר מקרי סרטן מבלי שיש קשר תורשתי.

שנית, יש לזכור שדם טבורי מטפל גם במחלות שאינן סרטניות, כגון אנמיות ותסמונות למיניהן. למעשה, רוב המחלות המטופלות באמצעות דם טבורי אינן סרטניות.
להלן רשימת המחלות המטופלות באופן סטנדרטי ושגרתי (לא במחקר) : https://www.taburit.co.il/all-about-taburit/cord-blood-save/disease-list#standard

בנוסף, קיימים היום שימושים קליניים (השתלות בבני אדם במסגרת מחקרית) בדם טבורי ברפואה הרה-גנרטיבית (=רפואת שיקום איברים) למחלות נוספות שאף לא אחת מהן סרטנית, כגון: שיתוק-מוחין, אוטיזם, איבוד שמיעה נרכש, סכרת מסוג 1 (=סכרת נעורים) ועוד. הטיפול במחלות אלו מתאפשר היום אך ורק אם יש לילד/ה מנת דם טבורי עצמית. להלן קישור לרשימת המחלות הנ"ל: https://www.taburit.co.il/all-about-taburit/cord-blood-save/disease-list#clynical

אגב, הסיכוי של אדם כלשהו להשתמש במנת תאי גזע במהלך חייו (70 שנה) הוא 1 ל-217 כפי שתוכלי לראות במאמר המדעי הבא:
[URL]https://www.taburit.co.il/images/files/1_217.pdf[/URL]

בברכת בריאות טובה ושלמה
 
למעלה