שמירה על קשר עם המשפחה בארץ

שמירה על קשר עם המשפחה בארץ


באיזו תדירות אתם משוחחים בטלפון/שיחת וידיאו עם המשפחה בארץ?
מי בד"כ יוזם את השיחה- אתם או המשפחה בארץ?

נגיד לי ממש חשוב שהקטנה תזהה את הפרצופים של המשפחות שלנו ולכן ממש מקפידה לפחות פעם בשבוע לדבר עם הסבים/ות אבל מתחילה להרגיש שזה חד צדדי במיוחד בצד השני, אולי כי הם פחות מתחברים לילדים ולגיל של הקטנה.
 
גם אצלי זה חד צדדי

אבל זה בעיקר בגלל שיש לי שיחות חינם לארץ בסופי שבוע (שיחות לטלפונים נייחים), אז אני מתקשרת אליהם.

כשאבא שלי היה בחיים, התקשרתי אליו כל סופ"ש, ובסקייפ כאשר שנינו היינו מחוברים במחשב. לאחרים אני מתקשרת מידי פעם. היחידה שמתקשרת אלי היא בת זוגו של אבא שלי. יש לה בן באנגליה והיא רגילה

המצחיק הוא, שלפחות ופחות אנשים יש טלפונים נייחים בימנו, וגם אלה שיש להם, לא תמיד עונים כי חושבים שזה טלפון מכירה/תרומה וכד'. לחלקם יש שיחות חינם לחו"ל בנייד במסגרת חבילת הסלולר שלהם, והם עדין לא יוזמים התקשרות.
בזמנו שאלתי למה הם לא מתקשרים, והתשובה היתה שהם לא יודעים מתי נוח. אני מאוד מתחברת לזה, כי גם אני מנסה תמיד לחשוב, האם עכשיו זה נוח להם
 

נחמנית

New member
יש משפחה ויש משפחה

עם ההורים אני מדברת כמעט כל יום. יש לי קו 012 שאחרי הרבה הלוך חזור בין החברות יצא הכי זול ומאפשר שיחות ללא הגבלה לישראל לקווים ולסלולארי וגם שיחות נכנסות מישראל ל3 קווים (או אולי יותר).
יש קבוצת ווטסאפ משפחתית שבה אנחנו מדברים כולם, בעיקר האחים ועכשיו גם האחיינית הצטרפה. זה מתנהל בעברית וקצת חבל לי שהבן שלי (שבאותו גיל של האחיינית) לא יכול לקרוא בגלל זה.
מדי פעם אני מתכתבת מדברת עם גיסתי. מדי פעם עם ההורים של בעלי. לעיתים רחוקות יותר. משאירה את זה לבעלי, הוא מדבר איתם כמה פעמים בשבוע, עם אחיו כל יום וכו (כמו שאמרתי, יש קו פתוח לישראל)
יש חברה אחת שאני מדברת איתה לפחות כל שבוע אם לא יותר. קבוצת ווטסאפ לחברות מהתיכון. ווטסאפ עם חברים מהצבא (משפחה מסוג אחר)

הווטסאפ משמש גם לשיחות וידיאו - עם ההורים שלי כל סופש לכמה שעות. עם ההורים של הבעל באחריות שלו. להורים שלי יותר קל עם הפורמט, הם מקריאים להם סיפורים, מגיבים על מה שהם עושים, משחקים מחבואים (דורש שיתוף פעולה של כל הצדדים).

אני יכולה להגיד שהגדול תמיד זיהה את כל דודיו משני הצדדים למרות שהשמות קצת התבלבלו לפעמים (יש אחיינים, אחים, שהוא תמיד רואה ביחד ותמיד קוראים להם דני וגדי, והוא לא זוכר מי זה דני ומי זה גדי כי תמיד תמיד תמיד הוא פוגש אותם ביחד או מדבר איתם יחד). הקטן שלי לא זוכר אף שם אבל יודע שיש סבתא-אמא וסבתא-אבא וכשהם הגיעו לביקור זיהה ורץ בזרועות פתוחות. הדודים מבחינתו זה מישמש אחד גדול ובלתי ניתן לזיהוי. אז, אין אמת אחת לאפקטיביות של זה והכל תלוי בילד, במבוגרים מהצד השני וכו.

יש לנו גם לוחות שנה משפחתיים שהילדים מכל הצדדים מדפדפים בהם ומתרגלים לזהות פרצופים דרכם.
 

נחמנית

New member
שני הצדדים

לשיחות וידיאו, הצד של בעלי לא יוזם, צריך להתקשר אליהם. הצד שלי יוזם - אמא שלי שולחת הודעה כשהם זמינים, אחי שולח הודעה כשהאחיינים רוצים לדבר וגם אני שולחת לו (אולי אפילו הוא שולח יותר)

שיחות טלפון, כולם יוזמים - יש את הקו הישראלי. אני נוסעת לעבודה בערך בזמן שהם חוזרים מהעבודה. אנחנו מדברים בנסיעה (היתרון שזה לא מבוסס אינטרנט כי אצלנו החבילות גלישה יקרות יותר). אם אני לא מתקשרת להורים לספר על הילדים תוך כדי הנסיעה בבוקר, הם כבר יתקשרו קצת אחר כך. אם אני בהליכה בין בניינים באוניברסיטה, אני מתקשרת למישהו. האחיינים שולחים אחד לשני סרטוני וידיאו, כי הבן שלי לא כותב בעברית, אז הוא מקליט את עצמו מדבר והאחיינים עונים לו בהקלטות. כולם מקליטים לכולם "מזל טוב" (כל הילדים)

זה לא היה ככה בהתחלה. דרש קצת התמדה מאיתנו בהתחלה. אבל בסוף זה תופס. אחרי שאנחנו הקלטנו כמה סרטים, האחיינים עצמם מבקשים להקליט ובגיל מסויים כבר יודעים לתפעל לבד. אני גם שולחת וידיאו בווטסאפ אז הם רגילים לראות אחד את השני והילדים מבקשים גם לשלוח (נגיד, הבנים שלי משחקים תופסת, אז הילדים בצד השני עונים בסרטון של משחק דומה). ואכן, הילדים הישראלים מבקשים שהילדים שלנו כבר יגיעו לביקור כי מתגעגעים, והילדים שלי רוצים את הבני דודים שלהם. זה מאמץ משתלם בעיני
 

La Milagrosa

New member
אני לא סובלת טלפון וסקייפ

זה מנג'ס, ותמיד מפריע לי באמצע משהו.
אמא שלי בת 84 ותמיד גם יש לה בעיות עם הסקייפ, והיא לא שומעת, כן שומעת, ואני מאבדת סבלנות וזה תמיד נגמר במריבה.
אז טלפון פעם בשבוע והשאר בווטסאפ.
אם היו לי ילדים אין לי מושג מה הייתי עושה. מניחה שזה משפיע.
 

forglemmigej

New member
רק וואטסאפ

אני לא כל כך אוהבת את השיחת וידאו שלהם אז מי שבאמת חשוב לו אני מוצאת זמן בסקייפ אבל כמו שהבנתי בארץ כמעט לא מדברים יותר הכל בתכתובת, מבחינת תיאום זמנים אין בעיה זה סהכ שעה הבדל , לפעמים שולחים קבצי קול בוואטסאפ אבל העיקר בתכתובת, אם חברים ממש קרובים אפשר אפילו שיחה של חצי שעה .
 
למעלה