שם השם

stifapt

New member
שם השם ../images/Emo13.gif

אני שומע שאומרים במקום א-ל קל ובמקום הללוי-ה הללוקה אבל מצד שני לא ראיתי את זה בכל מקום... לפי כל הפוסקם צריך ככה? ואם אני אומר חצי פסוק מותר להגיד בו שם השם? או רק אם אני אומר פסוק שלם? ומה הכוונה שבדרך תחננונים מותר? אפשר כמה דוגמאות ספצפיות כי יש דוגמא אחת שראיתי על מה מותר ועל מה אסור להגיד לדוגמא יהי רצון או מודה אני... ואגב צבאות, צריך להגיד צבקות? וכו' לגבי שאל השמות?
 
אצל

האשכנזים נהגו להחמיר ולהגיד צבקות(גם הספרדים התחילו עם זה עכשיו אבל השמועות אומרות שהם -הספרדים לא תמיד נהגו בזה - אולי כי לא חובה) עד כמה שידוע לי אסור להגיד חצי פסוק(עם שם השם) אם זאת תפילה/בקשה שרשומה בסידור מותר אבל לא להמציא שבת שלום
 
למעלה