שליפוחית חלב/יבלת
לרוב נגרמת ע"י אחיזה לא נכונה של תינוק בשד,אולי יש מקום לשפר את האחיזה. טיפול מונע:שיפור אחיזה,לעתים היא עוברת מעצמה ותינוק עוזר לפתוח אותה ע"י יניקה,תנסי לעסות את השד לכיוון השליפוחית(כמו שהיית עושה כאשר הייתה מרגישה בצינורית חסומה,תנסי לפורר ).כמובן,תעשי זאת במקלחת עם מים חמים או שפשוט תשרי את שדייך/שד בכלי עם מים חמים.תוודאי שתינוק תופס היטב ומרוקן טוב את החלב ,אפשר להעזר גם בקומפרסיט חמים.לתת לו לינוק בכל מקרה. אמא של טל