שליט בבית

אניה28

New member
שליט בבית

הי לכולם
איך אתם מתיחסים לשליט המזל ומיקומו? לדוגמה אדם שבית שתיים שלו עקרב ופלוטו נמצא בבית חמש אריה? (סתם דוגמה)
 
שליט הבית

מיקומו של הכוכב ששולט במזל שפותח את הבית מראה את הנסיבות החיצוניות, את "ההזדמנויות" שבהן יתבטאו נושאי הבית. מה הטריגר שיפעיל אותם. בדוגמה שנתת, כששליט בית 2 נמצא בבית 5, אז ההזדמנויות לפרנסה, לצבירת רכוש, להבטחת הישרדות ואפילו לצבירת ערכים יגיעו בנסיבות של בית 5 - אם זה דרך רומן גדול או הימורים והגרלות, ספורט או תחביבים, שאו ביזנס ומופעים או אפילו דרך ילדים מוצלחים. בואי ניקח תסריט אפשרי (אחד מיני רבים) למיקום הזה. נניח שבמפה מסויימת פלוטו בבית 5 מראה שלבעל המפה יש ילד גאון, שונה מהכלל, בעל כישורים יוצאי דופן שאינם נפוצים, מה שגורם לו להתפרסם מגיל קטן, להיות חשוף לעין הציבור, להרוויח סכומים גדולים של כסף ולאבד את הילדות הנורמלית שלו. עכשיו, פלוטו הוא שליט של בית 2 שנפתח בעקרב, ובית 2 בעקרב מראה על סכומי כסף גדולים שמגיעים מאדם אחר, שליטה, ניהול או נאמנות על כסף ששייך בדין למישהו אחר (צריך לבדוק במקביל מה קורה בבית 8) ויכול גם להצביע לפעמים על חשדנות, כריתת בריתות ובריתות שכנגד, משברים כספיים, אובדן וצורך להתחיל כל פעם מחדש (לא חייב) או כשרון גדול להביא סכומים גדולים של כסף ולנהל אותם בצורה ממולחת. ומאחר שעקרב הוא מזל מים, הכול מאוד אישי, קרוב, רגיש ומועד לאינטריגות שבמקרה הזה הן חלק מהיחסים המורכבים ממילא בין הורה לילד שבמקרה הזה מורכבים במיוחד כפי שרומז פלוטו בבית 5 שמפעיל כאן את הבית ומייצג את הילד. במקרה הטוב ההורה הוא בן הברית הקרוב ביותר של הילד, הוא מציל אותו מטעויות ודואג לעתידו במובנים שהילד לא מסוגל להבין או להסכים אותן באותו הרגע. במקרה הרע יש כאן עושק וניצול מצד ההורה שנהנה מהכסף שמכניס לו הילד ומפקיע אותם לעצמו, או שההורה עושה טעויות כספיות ומנהל את הכסף לא נכון, או שיש מאבק ו"דם רע" בין ההורה לילד על רקע כספי שמביא לסכסוכים משפחתיים וכספיים קשים שיכולים להגיע לבית משפט.
נתתי דוגמה קיצונית ונדירה יחסית מתוך הרבה תסריטים אפשריים למיקום הזה אבל אני מקווה שהעיקרון הובן.
 
הסבר פשוט ביותר מבלי להסתבך עם שורות ארוכות מדי :

* הערה: תלוי האם יש כוכבים היוצרים זוית ממקום X ל - Y בבתים כלשהם
כי גם בכך צריך להתחשב, כך שהסבר כללי במקרה הספיצפי הזה במתבטא בשאלתך, הוא 'נטול הנ"ל.'

אז להסבר הקצרצר 'והממוקד מטרה':

ראשית מה שמפעיל את העקרב הם צמד הכוכבים: פלוטו ומארס הם 'המנוע' שמאחורי מזל העקרב.
תחילה נבחן את המנוע וסגולותיו. א- פלוטו 'יבצע בכול מזל טיפול 10,000' ודומיננטי במבט הרחב יותר בתוך המפה, אותו טיפול יחדש או יקפיא זמנית (או או 'אם תרצי' ימית- לזמן מה...) את מה שמסמל הבית בו הוא נימצא ויעשה זאת בסודיות רבה, ככול שניתן.
ב- מרס יעניק ויאציל על אותו בית את: האומץ הכוח ואת האינטנסיביות.

ההשפעה 'בשטח':

התיחסות בעל המזל לכסף היא שהוא (הכסף) לא הכי דומיננטי בחייו. היות והוא נשאר חסר כול...גם עם חובות...ואיך שהוא הסתדר ויישר פנים וגב...אז הוא כבר רגיל לתהפוכות הזמן שהשאיר את רישומו על כיסו ועל ביתו. הוא היה רוצה להתפרנס מעמקות החשיבה, האינטימיות...ומהעזרה לזולת. בעל המפה ינהה אחר צפונות הכוכבים, אחר סיפורים טרגיים (באחרים והמעלים בו זכרונות כאובים משלו) אותם ירצה לחשוף בעצמו - לעצמו בלבד, כי שומר סוד הוא/היא. בית 2 עקרב זה 'אומר': עומק רגשי רב המציף אותו כול הזמן (גם בשעת השינה וגם כשהוא חוצה את השער בין המציאות ולבין העולם 'שמעבר' - כאן זה תלוי מה 'עבר' בחייו כדי להגיע 'לעמקות המיסטית' שנקנתה על ידיו 'בדם ובכאב'.
בעל המפה ירגיש אהבה עמוקה לבן הזוג גם כשבן/ת הזוג חיה בעולמנו הגשמי וגם כשהיא חוצה את דרכה אל העולם- 'שכולו-טוב'. בעל המפה הוא חד משמעי: או שהוא אוהב...או שהוא שונא.

פלוטו בית 5: * שוב מדגיש (צריך להסתכל במכלול המפה)

פוטו בבית 5 (ברוב המקרים) עלול 'להפיל' על ראשו של בעל המפה את טרגדית האהבה או... הטרגדיה היוונית הקשורה לאהבתו- כן....לצערי יתכן מאוד שיחווה מוות מוקדם של מי שהוא אהב מאוד, או כלפי מי שמייצג אצלו את האהבה האמיתית. יצירתו, צורת הבילוי שלו והיחס לילדים יקבלו את השפעתו המיטיבה של פלוטו וכמו כן ...גם למצב 'הפוך... מהמיטיב'.
פלוטו בבית 5 ימית על בן/ת המזל את... שואת- ביתו -אהבתו ויחד עם זאת ישיב אותו לחיים בהדרגתיות מורטת עצבים. כך שגם 'שם' יש לבעל המפה בית ספר ארוך-טווח...עד כדי ללמד אותו להסתפק במועט כמו למשל לקבל ירושה או הטבה שצצה לה מאי-שם.
כך שבעל המפה (בגיל היותר מבוגר) ייקח את החיים 'באיזי' ויתמקד בילדיו ובהנאות קטנות הקשורות לבית וללימוד- 'כתוצאה ממה שקיבל מכוכב חשוב זה. אפשר לומר שכשפלוטו מבקר 'במקום כלשהו' במפה, הוא יוצר בבעל המפה 'קעקוע- מנטלי' ארוך - טווח.
 

אניה28

New member
תודה לשניכם (ראש סוס ואודי ברגר)

השכלתי הבנתי ממכם גם למה אסטרולוגיה כלכך מעניינת אותי וזה כי שליט בית 5 אצלי ( צדק) יושב לו בבית 8 בדגים בצמוד לכירון ומול פלוטו בחיים לא יחסתי לזה ביכלל משמעות תודה רבה
 
למעלה