שליטה ביריב

  • פותח הנושא Yin
  • פורסם בתאריך

Yin

New member
שליטה ביריב

אני נשאל רבות על שליטה. איך אפשר להגביר את השליטה בעובדים, ספקים/לקוחות וגם שליטה ביריב.
ביום שבת שעבר העברתי סדנה בנושא שליטה ביריב - צ'ין נה קוראים לזה.

בסדנה דיברנו ותרגלנו באופן פיזי מאוד את העקרונות:
1. הצמדות
2. חוסר הצמדות
3. הקשבה לסיפור של האחר. למעשה, הקשבה לחללים שמאפשרים לנו להחלץ ממצבים לא נעימים.
4. עבודה עם כאב ולא נגדו
5. לקיחת המרכז של היריב
ועוד.

נורא נהניתי.
אני מצרף רשומה על עיבוד שליטה מתוך הבלוג.

כרגיל, דיון בכיף.
 

ש מים

New member
מסכים עם דיס. נפלא.


 
נהניתי

רק הערה קטנונית, מי שלא מתמצא בנושא יכול לא להבין את כוונתך.
אם הפוסט מיועד למי שעוסק בתחום ניהול בני אדם כנראה יבין.
מי שרק מתחיל בתחום או לא נחשף לרעיונות שהעלית, כנראה שלא יבין.

ולעצם העניין,
חושבני שהיתרון הגדול בתחום ההתמודדות הפיזית היא שקל להעביר את המסר ויש משוב מיידי וברור.
The road to domination is through self dominance
 

Yin

New member
תודה

אני מודע לבעיתיות המסוימת הזו בכתיבה שלי, אך בחרתי בה.
אחרת יהיה לי קשה, נדמה לי, לכתוב בקצרה. אני מקווה שמי שקורא יהיה מספיק סקרן לחטט קצת בהיסטוריה של הבלוג ודרך הקריאה של הרשומות הקודמות יהיה קל יותר להכנס לראש שלי.
 

Arpegio

New member
צ'ין נה

נתקלתי לא מזמן במושג הזה...
זה לא כזה אוסף של טכניקות בסגנון אייקידו, רק סיני ו"מרושע" יותר?
 

Yin

New member
צ'ין נה

זו אחת הדרכים להסתכל על כך.

אפשר לחפש ביוטיוב - chin na.
 
צ'ין-נה, בתרגום גס: תפיסה והשתלטות

כולל תפיסות, בריחים והטלות ופגיעה בנקודות תורפה. בדרך כלל לא מדובר על שיטה בפני עצמה אלא על חלק משיטות שונות - אפשר להגיד שאייקידו מתמחה בסוג מסויים של צ'ין-נה, ו-וינג-צ'ון באחר. אני לא יודע על שיטה בידיים ריקות שאפשר לומר שאין בה בכלל צ'ין-נה. אפילו באיגרוף מערבי מנסים לפגוע בנקודות תורפה, רק לא משתמשים בשם צ'ין-נה.
 

Yin

New member
צ'ין נה היא אמנות השליטה

בריחים, נעילות, הטלות, שבירות ומניפולציות מטווח קרוב. יש, באופן טבעי, גם עיסוק נרחב בנקודות לחיצה ותורפה.
אני גם מלמד להשתמש בכל חלקי הידיים והרגליים לצורך הקשבה, תקיפה והגנה.

ועם זאת, אני לא מכניס אגרופים ובעיטות לנושא הצ'ין נה, לא נראה לי הכרחי וקשור.
 
מסכים עם הכל.


אנקדוטה: באיגרוף מערבי - יש אפילו תפיסות / טריקות מיפרקים - ונעילות...
לא הכי חוקי
, אבל כשהשופט לא מבחין
והקרב צמוד...
 
למעלה