שלוש התחנות בנתניה נראות לכם צפופות מדי? ראש עיריית נתניה

מצב
הנושא נעול.
שלוש התחנות בנתניה נראות לכם צפופות מדי? ראש עיריית נתניה

שלוש התחנות בנתניה נראות לכם צפופות מדי? ראש עיריית נתניה
סבורה שזה לא מספיק:
"
מדובר במפה תחבורתית חדשה של העיר הכוללת רה ארגון מערך הקווים הפנימיים בתחבורה הציבורית והתאמתו לתנופת הפיתוח שאפיינה בשנים האחרונות את העיר ולפיתוחה העתידי, מפה הכוללת גם את קידום הקמתה של תחנת רכבת חדשה ליד האוניברסיטה (המכללה האקדמית נתניה) ביוזמתה ובהנחייתה של ראש העיר, מרים פיירברג-איכר.
"
רפורמה בתחבורה הציבורית בעיר
ועוד מאותה כתבה:
"
התחבורה הציבורית בנתניה לקראת שינוי. הכנס שנערך נועד להציג את הצעד הראשון ברפורמה המתוכננת בנושא, צעד שיכנס לתוקפו כבר באפריל 2018.
במסגרת זו יוחלפו 6 קווי תחבורה קיימים קצרים וסיבוביים ב- 3 קווים בעלי מסלול יעיל וארוך יותר, הכוללים מוקדי תעסוקה, השכלה ובריאות הממוקמים בדרום העיר, מזרחה וצפונה ולמעשה יוסיפו הקווים החדשים כ-3,400 ק"מ מדי יום.

להלן פירוט הקוים החדשים:
קו 102: מעין התכלת, דרך רח' ויצמן, הרצל, א.ת. ק.אליעזר, נאות גנים, קריית רבין, קריית השרון, א.ת. ספיר, עד תחנת הרכבת ספיר. אורך הקו 17.3 ק"מ, 116 נסיעות ביום (58 לכיוון). תהיה חלופה נוספת לקו זה כל חצי שעה אשר תכנס לבית העלמין.
קו 103: מעין התכלת, דרך רח' טהון, בורוכוב, שמואל הנציב, ששת הימים, ויצמן, בנימין, בן צבי, קריית נורדאו, גשר השלום, א.ת. ספיר, עד תחנת הרכבת ספיר. אורך הקו 16.5 ק"מ, 242 נסיעות ביום (121 לכיוון).
קו 107: מהתחנה המרכזית, דרך א.ת .ק.אליעזר, נאות גנים, קריית רבין, קריית השרון, א.ת. ספיר, שד' שז"ר, עד החוף הירוק. אורך הקו 14 ק"מ, 116 נסיעות ביום (58 לכיוון).

קווים חדשים אלה יחליפו את הקוים: 3, 6, 11, 22, 23 ו – 27, כאשר הקוים החדשים כוללים את המסלול המקורי בתוספת מוקדים נוספים כגון תחנת הרכבת ספיר ובית החולים לניאדו.
"
 

aryeri

Member
מרים פיירברג לא במעצר בית או במשפט? היא לא מושעית?

שלוש התחנות בנתניה נראות לכם צפופות מדי? ראש עיריית נתניה
סבורה שזה לא מספיק:
"
מדובר במפה תחבורתית חדשה של העיר הכוללת רה ארגון מערך הקווים הפנימיים בתחבורה הציבורית והתאמתו לתנופת הפיתוח שאפיינה בשנים האחרונות את העיר ולפיתוחה העתידי, מפה הכוללת גם את קידום הקמתה של תחנת רכבת חדשה ליד האוניברסיטה (המכללה האקדמית נתניה) ביוזמתה ובהנחייתה של ראש העיר, מרים פיירברג-איכר.
"
רפורמה בתחבורה הציבורית בעיר
ועוד מאותה כתבה:
"
התחבורה הציבורית בנתניה לקראת שינוי. הכנס שנערך נועד להציג את הצעד הראשון ברפורמה המתוכננת בנושא, צעד שיכנס לתוקפו כבר באפריל 2018.
במסגרת זו יוחלפו 6 קווי תחבורה קיימים קצרים וסיבוביים ב- 3 קווים בעלי מסלול יעיל וארוך יותר, הכוללים מוקדי תעסוקה, השכלה ובריאות הממוקמים בדרום העיר, מזרחה וצפונה ולמעשה יוסיפו הקווים החדשים כ-3,400 ק"מ מדי יום.

להלן פירוט הקוים החדשים:
קו 102: מעין התכלת, דרך רח' ויצמן, הרצל, א.ת. ק.אליעזר, נאות גנים, קריית רבין, קריית השרון, א.ת. ספיר, עד תחנת הרכבת ספיר. אורך הקו 17.3 ק"מ, 116 נסיעות ביום (58 לכיוון). תהיה חלופה נוספת לקו זה כל חצי שעה אשר תכנס לבית העלמין.
קו 103: מעין התכלת, דרך רח' טהון, בורוכוב, שמואל הנציב, ששת הימים, ויצמן, בנימין, בן צבי, קריית נורדאו, גשר השלום, א.ת. ספיר, עד תחנת הרכבת ספיר. אורך הקו 16.5 ק"מ, 242 נסיעות ביום (121 לכיוון).
קו 107: מהתחנה המרכזית, דרך א.ת .ק.אליעזר, נאות גנים, קריית רבין, קריית השרון, א.ת. ספיר, שד' שז"ר, עד החוף הירוק. אורך הקו 14 ק"מ, 116 נסיעות ביום (58 לכיוון).

קווים חדשים אלה יחליפו את הקוים: 3, 6, 11, 22, 23 ו – 27, כאשר הקוים החדשים כוללים את המסלול המקורי בתוספת מוקדים נוספים כגון תחנת הרכבת ספיר ובית החולים לניאדו.
"
מרים פיירברג לא במעצר בית או במשפט? היא לא מושעית?
"ביוזמתה ובהנחייתה של ראש העיר" נשמע לי קצת תמוה.

לגבי הקווים עצמם: למה הקווים ימוספרו במספרים תלת-ספרתיים? נתניה לא כזו גדולה שאין בשבילה מספיק מספרים מתחת ל-100...
 

חוטהשני

New member
זה אומר בעצם...

שלוש התחנות בנתניה נראות לכם צפופות מדי? ראש עיריית נתניה
סבורה שזה לא מספיק:
"
מדובר במפה תחבורתית חדשה של העיר הכוללת רה ארגון מערך הקווים הפנימיים בתחבורה הציבורית והתאמתו לתנופת הפיתוח שאפיינה בשנים האחרונות את העיר ולפיתוחה העתידי, מפה הכוללת גם את קידום הקמתה של תחנת רכבת חדשה ליד האוניברסיטה (המכללה האקדמית נתניה) ביוזמתה ובהנחייתה של ראש העיר, מרים פיירברג-איכר.
"
רפורמה בתחבורה הציבורית בעיר
ועוד מאותה כתבה:
"
התחבורה הציבורית בנתניה לקראת שינוי. הכנס שנערך נועד להציג את הצעד הראשון ברפורמה המתוכננת בנושא, צעד שיכנס לתוקפו כבר באפריל 2018.
במסגרת זו יוחלפו 6 קווי תחבורה קיימים קצרים וסיבוביים ב- 3 קווים בעלי מסלול יעיל וארוך יותר, הכוללים מוקדי תעסוקה, השכלה ובריאות הממוקמים בדרום העיר, מזרחה וצפונה ולמעשה יוסיפו הקווים החדשים כ-3,400 ק"מ מדי יום.

להלן פירוט הקוים החדשים:
קו 102: מעין התכלת, דרך רח' ויצמן, הרצל, א.ת. ק.אליעזר, נאות גנים, קריית רבין, קריית השרון, א.ת. ספיר, עד תחנת הרכבת ספיר. אורך הקו 17.3 ק"מ, 116 נסיעות ביום (58 לכיוון). תהיה חלופה נוספת לקו זה כל חצי שעה אשר תכנס לבית העלמין.
קו 103: מעין התכלת, דרך רח' טהון, בורוכוב, שמואל הנציב, ששת הימים, ויצמן, בנימין, בן צבי, קריית נורדאו, גשר השלום, א.ת. ספיר, עד תחנת הרכבת ספיר. אורך הקו 16.5 ק"מ, 242 נסיעות ביום (121 לכיוון).
קו 107: מהתחנה המרכזית, דרך א.ת .ק.אליעזר, נאות גנים, קריית רבין, קריית השרון, א.ת. ספיר, שד' שז"ר, עד החוף הירוק. אורך הקו 14 ק"מ, 116 נסיעות ביום (58 לכיוון).

קווים חדשים אלה יחליפו את הקוים: 3, 6, 11, 22, 23 ו – 27, כאשר הקוים החדשים כוללים את המסלול המקורי בתוספת מוקדים נוספים כגון תחנת הרכבת ספיר ובית החולים לניאדו.
"
זה אומר בעצם...
שלתושבי נתניה (העיר) באמת אין מה לחפש יותר בתחנת הרכבת הקרובה אליהם (נתניה מרכז...)
אני אישית כבר הרבה זמן מעדיפה לסוע לתל אביב וגם לחיפה באוטובוסים מאשר ברכבת... הנסיעה ברכבת רק מאריכה לי את הדרך...
 

DanBus43Maalit72

Active member
שניים מהקווים החזקים בנתניה(3, 22) אמורים להיות מוחלפים

שלוש התחנות בנתניה נראות לכם צפופות מדי? ראש עיריית נתניה
סבורה שזה לא מספיק:
"
מדובר במפה תחבורתית חדשה של העיר הכוללת רה ארגון מערך הקווים הפנימיים בתחבורה הציבורית והתאמתו לתנופת הפיתוח שאפיינה בשנים האחרונות את העיר ולפיתוחה העתידי, מפה הכוללת גם את קידום הקמתה של תחנת רכבת חדשה ליד האוניברסיטה (המכללה האקדמית נתניה) ביוזמתה ובהנחייתה של ראש העיר, מרים פיירברג-איכר.
"
רפורמה בתחבורה הציבורית בעיר
ועוד מאותה כתבה:
"
התחבורה הציבורית בנתניה לקראת שינוי. הכנס שנערך נועד להציג את הצעד הראשון ברפורמה המתוכננת בנושא, צעד שיכנס לתוקפו כבר באפריל 2018.
במסגרת זו יוחלפו 6 קווי תחבורה קיימים קצרים וסיבוביים ב- 3 קווים בעלי מסלול יעיל וארוך יותר, הכוללים מוקדי תעסוקה, השכלה ובריאות הממוקמים בדרום העיר, מזרחה וצפונה ולמעשה יוסיפו הקווים החדשים כ-3,400 ק"מ מדי יום.

להלן פירוט הקוים החדשים:
קו 102: מעין התכלת, דרך רח' ויצמן, הרצל, א.ת. ק.אליעזר, נאות גנים, קריית רבין, קריית השרון, א.ת. ספיר, עד תחנת הרכבת ספיר. אורך הקו 17.3 ק"מ, 116 נסיעות ביום (58 לכיוון). תהיה חלופה נוספת לקו זה כל חצי שעה אשר תכנס לבית העלמין.
קו 103: מעין התכלת, דרך רח' טהון, בורוכוב, שמואל הנציב, ששת הימים, ויצמן, בנימין, בן צבי, קריית נורדאו, גשר השלום, א.ת. ספיר, עד תחנת הרכבת ספיר. אורך הקו 16.5 ק"מ, 242 נסיעות ביום (121 לכיוון).
קו 107: מהתחנה המרכזית, דרך א.ת .ק.אליעזר, נאות גנים, קריית רבין, קריית השרון, א.ת. ספיר, שד' שז"ר, עד החוף הירוק. אורך הקו 14 ק"מ, 116 נסיעות ביום (58 לכיוון).

קווים חדשים אלה יחליפו את הקוים: 3, 6, 11, 22, 23 ו – 27, כאשר הקוים החדשים כוללים את המסלול המקורי בתוספת מוקדים נוספים כגון תחנת הרכבת ספיר ובית החולים לניאדו.
"
שניים מהקווים החזקים בנתניה(3, 22) אמורים להיות מוחלפים
בקווים חדשים.

המספור התלת ספרתי תמוהה למדי.
טווח המספרים בין 1 ל 49 די מלא ויש כפילויות בו.
5X ו 6X פנויים אז למה לעשות שימוש במספור תלת ספרתי.
 
הן בכלל לא נראות לי צפופות מדי, נתניה ארוכה כמו ת"א - יפו

שלוש התחנות בנתניה נראות לכם צפופות מדי? ראש עיריית נתניה
סבורה שזה לא מספיק:
"
מדובר במפה תחבורתית חדשה של העיר הכוללת רה ארגון מערך הקווים הפנימיים בתחבורה הציבורית והתאמתו לתנופת הפיתוח שאפיינה בשנים האחרונות את העיר ולפיתוחה העתידי, מפה הכוללת גם את קידום הקמתה של תחנת רכבת חדשה ליד האוניברסיטה (המכללה האקדמית נתניה) ביוזמתה ובהנחייתה של ראש העיר, מרים פיירברג-איכר.
"
רפורמה בתחבורה הציבורית בעיר
ועוד מאותה כתבה:
"
התחבורה הציבורית בנתניה לקראת שינוי. הכנס שנערך נועד להציג את הצעד הראשון ברפורמה המתוכננת בנושא, צעד שיכנס לתוקפו כבר באפריל 2018.
במסגרת זו יוחלפו 6 קווי תחבורה קיימים קצרים וסיבוביים ב- 3 קווים בעלי מסלול יעיל וארוך יותר, הכוללים מוקדי תעסוקה, השכלה ובריאות הממוקמים בדרום העיר, מזרחה וצפונה ולמעשה יוסיפו הקווים החדשים כ-3,400 ק"מ מדי יום.

להלן פירוט הקוים החדשים:
קו 102: מעין התכלת, דרך רח' ויצמן, הרצל, א.ת. ק.אליעזר, נאות גנים, קריית רבין, קריית השרון, א.ת. ספיר, עד תחנת הרכבת ספיר. אורך הקו 17.3 ק"מ, 116 נסיעות ביום (58 לכיוון). תהיה חלופה נוספת לקו זה כל חצי שעה אשר תכנס לבית העלמין.
קו 103: מעין התכלת, דרך רח' טהון, בורוכוב, שמואל הנציב, ששת הימים, ויצמן, בנימין, בן צבי, קריית נורדאו, גשר השלום, א.ת. ספיר, עד תחנת הרכבת ספיר. אורך הקו 16.5 ק"מ, 242 נסיעות ביום (121 לכיוון).
קו 107: מהתחנה המרכזית, דרך א.ת .ק.אליעזר, נאות גנים, קריית רבין, קריית השרון, א.ת. ספיר, שד' שז"ר, עד החוף הירוק. אורך הקו 14 ק"מ, 116 נסיעות ביום (58 לכיוון).

קווים חדשים אלה יחליפו את הקוים: 3, 6, 11, 22, 23 ו – 27, כאשר הקוים החדשים כוללים את המסלול המקורי בתוספת מוקדים נוספים כגון תחנת הרכבת ספיר ובית החולים לניאדו.
"
הן בכלל לא נראות לי צפופות מדי, נתניה ארוכה כמו ת"א - יפו
ואת ת"א-יפו משרתות כיום 7 תחנות (כולל צומת חולון, וולפסון ובני ברק) ומתוכננות עוד שתיים (יצחק שדה וגלילות). הקו הזה יהיה מושלם בתור S-bahn, ואין בעיה שיהיו גם חמש תחנות בנתניה.
 

אורי404

New member
גם התחנה ליד מכללת נתניה תהיה קרובה

הן בכלל לא נראות לי צפופות מדי, נתניה ארוכה כמו ת"א - יפו
ואת ת"א-יפו משרתות כיום 7 תחנות (כולל צומת חולון, וולפסון ובני ברק) ומתוכננות עוד שתיים (יצחק שדה וגלילות). הקו הזה יהיה מושלם בתור S-bahn, ואין בעיה שיהיו גם חמש תחנות בנתניה.
גם התחנה ליד מכללת נתניה תהיה קרובה
צפויה להיות קרובה בהליכה לחלק מאזורי המגורים.
 

Bus Nerd

Active member
תחנת רכבת נוספת בנתניה רק תאריך את זמן הנסיעה בפרברית החוף

שלוש התחנות בנתניה נראות לכם צפופות מדי? ראש עיריית נתניה
סבורה שזה לא מספיק:
"
מדובר במפה תחבורתית חדשה של העיר הכוללת רה ארגון מערך הקווים הפנימיים בתחבורה הציבורית והתאמתו לתנופת הפיתוח שאפיינה בשנים האחרונות את העיר ולפיתוחה העתידי, מפה הכוללת גם את קידום הקמתה של תחנת רכבת חדשה ליד האוניברסיטה (המכללה האקדמית נתניה) ביוזמתה ובהנחייתה של ראש העיר, מרים פיירברג-איכר.
"
רפורמה בתחבורה הציבורית בעיר
ועוד מאותה כתבה:
"
התחבורה הציבורית בנתניה לקראת שינוי. הכנס שנערך נועד להציג את הצעד הראשון ברפורמה המתוכננת בנושא, צעד שיכנס לתוקפו כבר באפריל 2018.
במסגרת זו יוחלפו 6 קווי תחבורה קיימים קצרים וסיבוביים ב- 3 קווים בעלי מסלול יעיל וארוך יותר, הכוללים מוקדי תעסוקה, השכלה ובריאות הממוקמים בדרום העיר, מזרחה וצפונה ולמעשה יוסיפו הקווים החדשים כ-3,400 ק"מ מדי יום.

להלן פירוט הקוים החדשים:
קו 102: מעין התכלת, דרך רח' ויצמן, הרצל, א.ת. ק.אליעזר, נאות גנים, קריית רבין, קריית השרון, א.ת. ספיר, עד תחנת הרכבת ספיר. אורך הקו 17.3 ק"מ, 116 נסיעות ביום (58 לכיוון). תהיה חלופה נוספת לקו זה כל חצי שעה אשר תכנס לבית העלמין.
קו 103: מעין התכלת, דרך רח' טהון, בורוכוב, שמואל הנציב, ששת הימים, ויצמן, בנימין, בן צבי, קריית נורדאו, גשר השלום, א.ת. ספיר, עד תחנת הרכבת ספיר. אורך הקו 16.5 ק"מ, 242 נסיעות ביום (121 לכיוון).
קו 107: מהתחנה המרכזית, דרך א.ת .ק.אליעזר, נאות גנים, קריית רבין, קריית השרון, א.ת. ספיר, שד' שז"ר, עד החוף הירוק. אורך הקו 14 ק"מ, 116 נסיעות ביום (58 לכיוון).

קווים חדשים אלה יחליפו את הקוים: 3, 6, 11, 22, 23 ו – 27, כאשר הקוים החדשים כוללים את המסלול המקורי בתוספת מוקדים נוספים כגון תחנת הרכבת ספיר ובית החולים לניאדו.
"
תחנת רכבת נוספת בנתניה רק תאריך את זמן הנסיעה בפרברית החוף
שארוכה מספיק גם ככה. לדעתי זה צריך לקרות רק אחרי שיהיו 4 מסילות בחוף עם רכבות מהירות.
 
זה לא נורא להאריך את הנסיעה לחדרה ובנימינה בכמה דקות

תחנת רכבת נוספת בנתניה רק תאריך את זמן הנסיעה בפרברית החוף
שארוכה מספיק גם ככה. לדעתי זה צריך לקרות רק אחרי שיהיו 4 מסילות בחוף עם רכבות מהירות.
זה לא נורא להאריך את הנסיעה לחדרה ובנימינה בכמה דקות
אם זה אומר לתת שירות טוב יותר לאחת הערים הגדולות בארץ. חוץ מזה, ממילא יש רכבות ישירות בין ת״א לחדרה ובנימינה שלא עוצרות בנתניה.
 

אורי404

New member
תודה על הקישור מעניין. אולי דיברו על תכניות נוספות

שלוש התחנות בנתניה נראות לכם צפופות מדי? ראש עיריית נתניה
סבורה שזה לא מספיק:
"
מדובר במפה תחבורתית חדשה של העיר הכוללת רה ארגון מערך הקווים הפנימיים בתחבורה הציבורית והתאמתו לתנופת הפיתוח שאפיינה בשנים האחרונות את העיר ולפיתוחה העתידי, מפה הכוללת גם את קידום הקמתה של תחנת רכבת חדשה ליד האוניברסיטה (המכללה האקדמית נתניה) ביוזמתה ובהנחייתה של ראש העיר, מרים פיירברג-איכר.
"
רפורמה בתחבורה הציבורית בעיר
ועוד מאותה כתבה:
"
התחבורה הציבורית בנתניה לקראת שינוי. הכנס שנערך נועד להציג את הצעד הראשון ברפורמה המתוכננת בנושא, צעד שיכנס לתוקפו כבר באפריל 2018.
במסגרת זו יוחלפו 6 קווי תחבורה קיימים קצרים וסיבוביים ב- 3 קווים בעלי מסלול יעיל וארוך יותר, הכוללים מוקדי תעסוקה, השכלה ובריאות הממוקמים בדרום העיר, מזרחה וצפונה ולמעשה יוסיפו הקווים החדשים כ-3,400 ק"מ מדי יום.

להלן פירוט הקוים החדשים:
קו 102: מעין התכלת, דרך רח' ויצמן, הרצל, א.ת. ק.אליעזר, נאות גנים, קריית רבין, קריית השרון, א.ת. ספיר, עד תחנת הרכבת ספיר. אורך הקו 17.3 ק"מ, 116 נסיעות ביום (58 לכיוון). תהיה חלופה נוספת לקו זה כל חצי שעה אשר תכנס לבית העלמין.
קו 103: מעין התכלת, דרך רח' טהון, בורוכוב, שמואל הנציב, ששת הימים, ויצמן, בנימין, בן צבי, קריית נורדאו, גשר השלום, א.ת. ספיר, עד תחנת הרכבת ספיר. אורך הקו 16.5 ק"מ, 242 נסיעות ביום (121 לכיוון).
קו 107: מהתחנה המרכזית, דרך א.ת .ק.אליעזר, נאות גנים, קריית רבין, קריית השרון, א.ת. ספיר, שד' שז"ר, עד החוף הירוק. אורך הקו 14 ק"מ, 116 נסיעות ביום (58 לכיוון).

קווים חדשים אלה יחליפו את הקוים: 3, 6, 11, 22, 23 ו – 27, כאשר הקוים החדשים כוללים את המסלול המקורי בתוספת מוקדים נוספים כגון תחנת הרכבת ספיר ובית החולים לניאדו.
"
תודה על הקישור מעניין. אולי דיברו על תכניות נוספות
אם הגיעו נציגים מחברות האוטובוסים השונות (למשל "מטרופולין", שעתידה להפעיל את קווי נתניה-תל אביב או "קווים" המפעילה קווים אזוריים), יש גם אפשרות שדיברו בכנס על דברים נוספים. אולי על שינוי בקווי נתניה-תל אביב או מנתניה לאזורים אחרים.
 

elyagon

New member
כנס תחבורה בנתניה

תודה על הקישור מעניין. אולי דיברו על תכניות נוספות
אם הגיעו נציגים מחברות האוטובוסים השונות (למשל "מטרופולין", שעתידה להפעיל את קווי נתניה-תל אביב או "קווים" המפעילה קווים אזוריים), יש גם אפשרות שדיברו בכנס על דברים נוספים. אולי על שינוי בקווי נתניה-תל אביב או מנתניה לאזורים אחרים.
כנס תחבורה בנתניה
נעשית עבודת הכנה לכניסת המפעיל הבינעירוני החדש.
כרגע מטופלים באינטנסיביות הקוים העירוניים.
תחנת הרכבת באוניברסיטה היא משאלת לב של העיריה ששריינה לה מקום מתאים בתב"ע. נאמר שהרכבת תכפיל פי 3 את כמות המסילות מבנימינה להרצליה וזה יכול לאפשר בעתיד לדעתי יחד עם החשמול את הוספת התחנה הזו בלי הפריע לשירות הבינעירוני והפרברי הרגיל.
נציג נתיבי אילון לא הספיק לדבר אבל סיפר לי שהשלמת כביש 20 דרומה משפיים עד הרצליה תארך יותר משנה. כמו כן מתוכנת בניית נתיב מהיר דו כיווני (צפון-דרום ודרום-צפון) לאורך כביש 2 החל מכביש 57 ועד לכביש 5. מתחילים לתכנן אותו עכשיו וזה לא פשוט כי אין שם מרווחים גדולים וצריך לקחת מהשוליים וכו'
&nbsp
 
איזו הכפלה פי 3 של המסילות בין בנימינה להרצליה?

כנס תחבורה בנתניה
נעשית עבודת הכנה לכניסת המפעיל הבינעירוני החדש.
כרגע מטופלים באינטנסיביות הקוים העירוניים.
תחנת הרכבת באוניברסיטה היא משאלת לב של העיריה ששריינה לה מקום מתאים בתב"ע. נאמר שהרכבת תכפיל פי 3 את כמות המסילות מבנימינה להרצליה וזה יכול לאפשר בעתיד לדעתי יחד עם החשמול את הוספת התחנה הזו בלי הפריע לשירות הבינעירוני והפרברי הרגיל.
נציג נתיבי אילון לא הספיק לדבר אבל סיפר לי שהשלמת כביש 20 דרומה משפיים עד הרצליה תארך יותר משנה. כמו כן מתוכנת בניית נתיב מהיר דו כיווני (צפון-דרום ודרום-צפון) לאורך כביש 2 החל מכביש 57 ועד לכביש 5. מתחילים לתכנן אותו עכשיו וזה לא פשוט כי אין שם מרווחים גדולים וצריך לקחת מהשוליים וכו'
&nbsp
איזו הכפלה פי 3 של המסילות בין בנימינה להרצליה?
מה שמתוכנן זו הכפלה (ריבוע) של מסילות החוף בין לב המפרץ להרצליה ובטווח רחוק יותר שתי מסילות נוספות במנהרות בין שפיים לגנות/שפירים.
בנתניה יהיו ארבע מסילות, לא שש.

והנתיב המהיר מתוכנן בין פולג לשפיים בכביש 2 ובין שפיים לכביש 5 (ודרומה מכך) בכביש 20.
[URL]http://www.ayalonhw.co.il/pages/50.aspx[/URL]
 

elyagon

New member
זה מה שנאמר בכנס

איזו הכפלה פי 3 של המסילות בין בנימינה להרצליה?
מה שמתוכנן זו הכפלה (ריבוע) של מסילות החוף בין לב המפרץ להרצליה ובטווח רחוק יותר שתי מסילות נוספות במנהרות בין שפיים לגנות/שפירים.
בנתניה יהיו ארבע מסילות, לא שש.

והנתיב המהיר מתוכנן בין פולג לשפיים בכביש 2 ובין שפיים לכביש 5 (ודרומה מכך) בכביש 20.
[URL]http://www.ayalonhw.co.il/pages/50.aspx[/URL]
זה מה שנאמר בכנס
6 מסילות בנתניה
נתיב מהיר שמתחיל בכביש 57
שמעתי מצוין.
לא יודע מה נאמר או נכתב במקומות אחרים.
 

easylivin

New member
נשמע הזוי. אין צורך ביותר מ-4 מסילות צפונית להרצליה.

זה מה שנאמר בכנס
6 מסילות בנתניה
נתיב מהיר שמתחיל בכביש 57
שמעתי מצוין.
לא יודע מה נאמר או נכתב במקומות אחרים.
נשמע הזוי. אין צורך ביותר מ-4 מסילות צפונית להרצליה.
זוג מסילות פרבריות מחושמלות + זוג מהירות זה כל מה שצריך ומה שמתוכנן באמת. מסופקני שאותם דוברים בכנס יוכלו לתת הסבר הגיוני ל"צורך" ב-6 מסילות (באמת, אשכרה WTF?!)
 
יש תכנון לשש מסילות באיילון

נשמע הזוי. אין צורך ביותר מ-4 מסילות צפונית להרצליה.
זוג מסילות פרבריות מחושמלות + זוג מהירות זה כל מה שצריך ומה שמתוכנן באמת. מסופקני שאותם דוברים בכנס יוכלו לתת הסבר הגיוני ל"צורך" ב-6 מסילות (באמת, אשכרה WTF?!)
יש תכנון לשש מסילות באיילון
הרביעית המיוחלת ועוד 2 תת קרקעיות.
בזמנו שמעתי שנקודת הכניסה הצפונית לתת קרקעיות (זה מחלף רכבתי די רציני שדורש שטח) תהיה באזור רשפון. אולי יש החלטות להצפין את הכניסה עוד יותר כך שתכלול את נתניה, אני לא יודע.

היציאה של שתי התת קרקעיות אמורה להיות באזור שפירים (בפיצול של לוד ונתב"ג).
 
זה בדיוק מה שכתבתי

יש תכנון לשש מסילות באיילון
הרביעית המיוחלת ועוד 2 תת קרקעיות.
בזמנו שמעתי שנקודת הכניסה הצפונית לתת קרקעיות (זה מחלף רכבתי די רציני שדורש שטח) תהיה באזור רשפון. אולי יש החלטות להצפין את הכניסה עוד יותר כך שתכלול את נתניה, אני לא יודע.

היציאה של שתי התת קרקעיות אמורה להיות באזור שפירים (בפיצול של לוד ונתב"ג).
זה בדיוק מה שכתבתי
 

Ccyclist

Well-known member
את הטירוף של הקדשת המנהרות לבינעירוני יש לעצור.

יש תכנון לשש מסילות באיילון
הרביעית המיוחלת ועוד 2 תת קרקעיות.
בזמנו שמעתי שנקודת הכניסה הצפונית לתת קרקעיות (זה מחלף רכבתי די רציני שדורש שטח) תהיה באזור רשפון. אולי יש החלטות להצפין את הכניסה עוד יותר כך שתכלול את נתניה, אני לא יודע.

היציאה של שתי התת קרקעיות אמורה להיות באזור שפירים (בפיצול של לוד ונתב"ג).
את הטירוף של הקדשת המנהרות לבינעירוני יש לעצור.
כל הקטע של מינהור עירוני במערכות שאני מכיר הוא שניתן להגמיש את התוואי קצת וליצור מספר תחנות ביניים תת קרקעיות במקומות מרכזיים. להשתמש באמצעי הזה לתחנות בינעירוניות זה ביזבוז ההזדמנות ובכייה לדורות. הדגמתי בעבר שעיקול קל בין ההגנה לשלום יכול לאפשר תחנת רכבת פרברית בכיכר הבימה, או שתוואי מערבי יותר עם מסועים באורכים המקובלים בתחנות תחתית בעולם לתחנות האיילון יכול למתוח את הכיסוי של ציר האיילון מערבה - וזה לא יקרה עם תחנה בינעירונית או שתיים אלא עם מספר תחנות פרבריות. יש כאן הזדמנות שחבל להחמיץ.
 

alantan

New member
העלות של מנהור קטנה לאין ארוך מהעלות של תחנות תת-קרקעיות

את הטירוף של הקדשת המנהרות לבינעירוני יש לעצור.
כל הקטע של מינהור עירוני במערכות שאני מכיר הוא שניתן להגמיש את התוואי קצת וליצור מספר תחנות ביניים תת קרקעיות במקומות מרכזיים. להשתמש באמצעי הזה לתחנות בינעירוניות זה ביזבוז ההזדמנות ובכייה לדורות. הדגמתי בעבר שעיקול קל בין ההגנה לשלום יכול לאפשר תחנת רכבת פרברית בכיכר הבימה, או שתוואי מערבי יותר עם מסועים באורכים המקובלים בתחנות תחתית בעולם לתחנות האיילון יכול למתוח את הכיסוי של ציר האיילון מערבה - וזה לא יקרה עם תחנה בינעירונית או שתיים אלא עם מספר תחנות פרבריות. יש כאן הזדמנות שחבל להחמיץ.
העלות של מנהור קטנה לאין ארוך מהעלות של תחנות תת-קרקעיות
כך שאם מדובר בשתי תחנות תת-קרקעיות בינעירוניות לעומת ארבע-חמש פרבריות, מדובר בהבדל ניכר בעלויות.
 

Ccyclist

Well-known member
הכנסת הרכבת הפרברית לעיר תייתר את המטרו המתוכנן לאיילון.

העלות של מנהור קטנה לאין ארוך מהעלות של תחנות תת-קרקעיות
כך שאם מדובר בשתי תחנות תת-קרקעיות בינעירוניות לעומת ארבע-חמש פרבריות, מדובר בהבדל ניכר בעלויות.
הכנסת הרכבת הפרברית לעיר תייתר את המטרו המתוכנן לאיילון.
תחנות תת קרקעיות ממילא יבנו באזור כך שזה לא חיסכון משמעותי. מה שיחסך הוא הצורך לבנות שלוחות מטרו מאזורים שממילא יש בהם רכבת פרברית, ובמקרים שבהם האוריינטציה של הפרברית הפוכה לנדרש (רחובות) יהיה אפשר לחבר מסילות חדשות למערכת הפרברית הקיימת.
&nbsp
בחיי שאני לא מבין את הישראבלוף הזה. במערכות שאני מכיר באירופה (פריס, מדריד, ברצלונה, מילאנו) המנהרות החוצות שייכות לפרברית ומאפשרות תחנות מרובות בלב העיר. לעשות את ההיפך הגיוני בערך כמו מערכת רק"ל מרכזי ומטרו היקפי. אולי עדיף שהראש היהודי יפסיק להמציא פטנטים ויישם את מה שמקובל בעולם ?
 
לא ייבנו תחנות תת קרקעיות חדשות, אלא מפלסים תת קרקעיים

הכנסת הרכבת הפרברית לעיר תייתר את המטרו המתוכנן לאיילון.
תחנות תת קרקעיות ממילא יבנו באזור כך שזה לא חיסכון משמעותי. מה שיחסך הוא הצורך לבנות שלוחות מטרו מאזורים שממילא יש בהם רכבת פרברית, ובמקרים שבהם האוריינטציה של הפרברית הפוכה לנדרש (רחובות) יהיה אפשר לחבר מסילות חדשות למערכת הפרברית הקיימת.
&nbsp
בחיי שאני לא מבין את הישראבלוף הזה. במערכות שאני מכיר באירופה (פריס, מדריד, ברצלונה, מילאנו) המנהרות החוצות שייכות לפרברית ומאפשרות תחנות מרובות בלב העיר. לעשות את ההיפך הגיוני בערך כמו מערכת רק"ל מרכזי ומטרו היקפי. אולי עדיף שהראש היהודי יפסיק להמציא פטנטים ויישם את מה שמקובל בעולם ?
לא ייבנו תחנות תת קרקעיות חדשות, אלא מפלסים תת קרקעיים
לשתי תחנות קיימות.
ומכיוון ששתי התחנות הללו ישמשו גם כתחנות מעבר מרכבות פרבריות לבינעירוניות ולהיפך (כפי שהן משמשות כיום), יש חשיבות לכך שלא יהיה מרחק גדול בין הרציפים הבינעירוניים לרציפים הפרבריים.
אם כבר ליישם את מה שאתה מציע, יותר נכון ליישם זאת בקו המטרו הצהוב המתוכנן ולהסיט אותו מערבה, ולא את המנהרות המתוכננות של הרכבת הכבדה.
 

Ccyclist

Well-known member
שני רציפים תת קרקעיים ומערכת מעברים ומדרגות זו תחנה.

לא ייבנו תחנות תת קרקעיות חדשות, אלא מפלסים תת קרקעיים
לשתי תחנות קיימות.
ומכיוון ששתי התחנות הללו ישמשו גם כתחנות מעבר מרכבות פרבריות לבינעירוניות ולהיפך (כפי שהן משמשות כיום), יש חשיבות לכך שלא יהיה מרחק גדול בין הרציפים הבינעירוניים לרציפים הפרבריים.
אם כבר ליישם את מה שאתה מציע, יותר נכון ליישם זאת בקו המטרו הצהוב המתוכנן ולהסיט אותו מערבה, ולא את המנהרות המתוכננות של הרכבת הכבדה.
שני רציפים תת קרקעיים ומערכת מעברים ומדרגות זו תחנה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה