שלומות לכולם

Dave18

New member
שלומות לכולם ../images/Emo105.gif../images/Emo105.gif../images/Emo105.gif

קוראים לי דוד ואני בן 18. בפברואר הקרוב אני מתעתד להתחיל בשירות הלאומי כפרמדיק במגן דוד אדום, ככל הנראה באזור מגדל העמק. [ידוע לי שבד"כ מתחילים בספטמבר... אולם מצאו לי סידור] והייתי מעוניין לשאול שאלה, האם ישנם הבדלים בזכויות הניתנות למשרת, אם הוא החליט לשרת רק שנה אחת ולא שירות מלא?! הכוונה בהבדלים- אינה מבחינת התקציב [הצד הפיננסי והמלגות], אלא מבחינת הזכויות האזרחיות הניתנות. האם יש הבדל?!
 

M o n a L i s a

New member
הייי דוד! ../images/Emo13.gif

החוק של חיילים משוחררים תקף גם על עושי שנה לאומית לשנה אחת (12 חודשים)ולכן אני חושבת שהזכויות האזרחיות זהות. אבל אני לא בטוחה, אולי מישהו מהפורום יוכל לעזור... =
 

Dave18

New member
תודה רבה לובה, אבל....

אני עדיין הייתי מעוניין להיות בטוח במאת האחוזים. ניסיתי לברר זאת במזכירות העמותה "שלומית", אולם קיבלתי מהם שברי הברות, שלא כל כך עזרו לי. אז אני אשמח מאוד אם מישהי / מישהו מכם יכול לענות לי על השאלה- עם תשובה ודאית.....
 

amiak

New member
מה שהסבירו לי (בחוברת שיש לי במשרד)

הוא שאחרי שנה אחת אין את כל ההטבות שיש למי שעושה לפחות 21 חודש. אחרי שירות של 21 חודש יש זכות לעבודה מועדפת, וגם סיוע נוסף להשלמת בגרויות. המענק באופן טבעי גדול יותר, מכיוון שהוא על יותר חודשי שירות.
 
בהחלט לא.הזכויות שונות.

אם עושים שנה אחת מקבלים חצי מההטבות כלומר], חצי מענק, חצי פיקדון, חצי מהניקוד שמורידים למי ששירת שנתיים במס הכנסה ומי שמשרת שנה גם לא זכאי לעבודה מועדפת. לכן העדיפות היא לשרת שנתיים בן בצבא והן בש"ל.
 
ברוך הבא.....ואם אני לא טועה

(ואני כמעט בטוחה שלא) אתה מתחיל אולי שירות לאומי בתור חובש! ולא פארמדיק במד"א. חומד, פארמדיק צריך ללמוד לפחות שנה לפני שהוא נקרא ככה. ולמיטב ידיעתי אכן ישנם הבדלים בין שירות של שנה לשנתיים, מי שעושה שירות לאומי של שנתיים נחשב כמו חייל- הזכויות שלו משתווים לחיילים בשירות מלא. שיהיה לך המון בהצלחה
 

basket case

New member
זכויות..

מי שעושה שנתיים - יש לו בדיוק אותן זכויות כמו חייל. מי שעושה שנה - חצי מהזכויות.
 

ricardo18

New member
אתה מתכוון לחובש ולא לפראמדיק.

הזכויות הן תלויות בצורה לינארית בזמן השירות, ולכן שירות של שנתיים ייתן לך זכויות של חיילת משוחררת, ושל שנה - חצי ממנו. איך הגעת לשירות לאומי? אני אגב, חובש במד"א חיפה.
 

basket case

New member
אתה מדבר אליי??

אותי לא גייסו לצבא, ולכן החלטתי לעשות שירות לאומי.
 
בוודאי שיש הבדל.

אם עושים שנה אחת מקבלים חצי מההטבות כלומר], חצי מענק, חצי פיקדון, חצי מהניקוד שמורידים למי ששירת שנתיים במס הכנסה ומי שמשרת שנה גם לא זכאי לעבודה מועדפת. לכן העדיפות היא לשרת שנתיים בן בצבא והן בש"ל. נראה לך הגיוני שתקבל אותו הדבר שמקבל מי שעושה שנתיים?
 
למעלה