שלום

שלום

יש לי חבר שאני חושב שהוא סובל מתסמונת טוראט.. יש לו התכווציות בעיניים, ממצמץ המון, בלי שליטה, פוזל גם בלי שליטה, מדבר אל עמודים, מזיז חפצים, נוגע עם הזרת ברצפה כל כמה דקות.. האם אלה סימנים של טוראט?
 
שלום יוסי../images/Emo24.gif אבל למה דפוק../images/Emo35.gif

שאלה קטנה לי אליך? בתור חבר שלו האם ה"טיקים" מפריעים לך? ולו?
 
לי אישית הטיקים לא מפריעים

אבל נראה לי שלו זה מפריע מאוד.. כי כל פעם שיש לו טיק או עיוות, הוא מכסה את פניו עם הידיים כדי שאף אחד לא ישים לב, אבל בכל זאת שמים לב.. נראה לי שהוא דיי מבואס מכל הקטע..
 
אולי תכניס אותו לפורום הזה...

אצלנו מי שלא עושה טיקים מרגיש ש"משהו לא בסדר איתו" ! אתה מדבר איתו על זה? או שלא נעים לך?
 
לא נעים לי לדבר איתו

אני שואל אותו לפעמים למה הוא עושה את זה והוא מתחמק אולי הוא בעצמו לא הלך לרופא להבדק אבל קשה לי להאמין איך עושים לזה בדיקה בכלל? כדי שזה יהיה יחשב כטוראט "רשמי" ? מצטער על חוסר ההבנה
 
יכול להיות ש...

הוא נבוך כששואלים אותו, בגלל שהוא בעצמו לא יודע מה יש לו. גם אני הייתי בסרט הזה שנים רבות... 20 שנה בכלל לא ידעתי מה יש לי, ואפילו לא ידעתי שיש עוד אנשים עם אותה הבעיה... ויש עוד רבים כמוני (וכנראה כמוהו), שמעבירים שנים רבות מבלי לדעת... (מאוד לא נעים ללכת ולשאול רופאים, כי זה דיי מביך לתאר לאחרים את ה"צורך לעשות טיקים"). אולי פשוט תגיד לו, שביררת עבורו כיוון שהוא חשוב לך,ושנראה לך שזה טוראט. תתאר לו את מה שאתה יודע על טוראט, ותן לו את הכתובת של האתר, שייכנס ויתרשם בעצמו. אל תרגיש מבוכה או אי-נעימות לפנות אליו ולהגיד לו את זה, כי יכול להיות שזה ישנה לו את החיים... ואני בטוחה שבסופו של דבר הוא יודה לך.
 
כן אבל אצלו זה קצת יותר מסובך

יש לו מין קטע של "אני תמיד צודק".. וגם במקרה שלו יש תסמינים של טורט, אבל יש גם אצלו דברים בסגנון של "אם אני לא אכבה את האור 17 פעמים לפני שאני יוצא מהחדר, אני לא אהיה שלם עם זה".. אז יוצא שהוא הולך ברחוב, ופתאום מתכופף ונוגע עם הזרת של היד ברצפה, או שהוא עושה הולך, חוזר אחורה (בעיקר אם יש עמודים), ואז חוזר ללכת רגיל.. זה נראה כאילו הוא חוזר לדבר עם העמוד.. כמה שזה נשמע מצחיק, זה דיי מוזר.. אני אדבר איתו ואשאל אותו, אבל האם אלה נראים לכם תסמינים של טוראט? או סתם בעיה נפשית? או שטוראט בכלל זאת בעיה נפשית?? תודה
 
OCD טורדנות כפייתית תיכנס לפורום

ותמצא שם תשובות יותר ממצות.
 
למעלה