שלום

  • פותח הנושא chipi
  • פורסם בתאריך

Boojie

New member
בהחלט יש לי בעייה עם הדעה הזו.

הבעייה שלי היא מאד פשוטה - דעה מהסוג "על המדינה למנוע מנשים לקחת סיכונים" היא דעה שחותרת תחת עצם אושיות הדמוקרטיה והחירות בחברה שלנו, ואת זה אני לא יכולה לקבל. לקבוע בחוק גיוס שוויוני לשירות קרבי, ולנסות לשכנע נשים להימנע מזה? בסדר. לתמוך במניעת האפשרות לגיוס קרבי לנשים בחוק? לחלוטין לא.
 

aaa123

Member
לא מסכים שהדעה חותרת תחת עצם

אושיות הדמוקרטיה. הזכות להחליט לקחת סיכון מוגבלת בחברה שלנו. יש חוק שמונע ממני לנסוע לרמאללה ,ואני לא חושב שקיום החוק הוא דבר אנטי דמוקרטי. הטענה של chipi היתה שהסיכון של נשים בשירות קרבי גדול יותר ,ולכן צריך למנוע מהן אפשרות זאת. אני לא מסכים עם דעתה אבל מותר לה להביע את דעתה. אני לא חושב שלעשות דה לגיטימציה לאנשים אחרים היא דרך לשכנע בייחוד שהדעה הזאת היא לא דעה של מיעוט מבוטל באוכלוסיה. הנימוק הרלבנטי הוא להראות שהסיכון העיקרי בנפילה בשבי אינו אונס ,ושבכלל אין כמעט הבדל בגודל הסכנה שגבר חושף את עצמו ,וגודל הסכנה שאישה חושפת את עצמה.גם את וגם אני הסברנו נקודה זאת וזה מספיק לדעתי. אין צורך להמשיך ולעשות דה לגיטימציה לchipi.
 

סאטיר

New member
אינני חושב שנעשתה איזו

דה-לגיטימציה של הכותבת. כן הותקפה דעתה בחריפות, וזה לגיטימי בהחלט. במלים אחרות - מנקודה מסויימת בדיון, כשהובן שהיא איננה הדמות המיתולוגית ששמה "ינשוף הבארים" מייד הדיון נסוב אל דעתה ולא אליה. זה הבדל מהותי.
 

aaa123

Member
היתה התקפה אישית על הכותבת גם

אחרי שהובהר שהיא לא ינשוף הבארים. דברים בנוסח "מי את (כותבת ההודעה למעלה) שתחליטי אם סכנה זו או אחרת מספיקה כדי לעצור את קידומן של נשים?" נשמעים לי כמו "מי את שבכלל תביעי דעה" ,ואפשר להתנגד לדעה בלי לדבר ככה.
 

Boojie

New member
אתה ממש טועה.

"מי את שתחליטי" ו"מי את שתביעי דעה" הן שתי שאלות שונות לחלוטין. השאלה הראשונה לגיטימית ורלוונטית לחלוטין. לא צ´יפי ולא אף אדם אחר רשאי להחליט החלטות מעין אלו עבור אדם בוגר וריבוני. לעומת זאת, להביע דעה זה עניין אחר לגמרי.
 
אורי, אין כאן לא דה-לגיטימציה

ולא נעליים...נכנסה כותבת בהתרסה שובניסטית מגמתית ומתסיסה ומי שלא רוצה להמצא בדיאלוג חריף לא צריכה להתחיל דיאלוג חריף. היא קבלה לגיטימציה מלאה בעצם קיום הדיאלוג מולה. ויש התייחסות מלאה לדעותיה - אין כאן הסכם כתוב או בלתי כתוב של הסכמה מעודנת של כולם עם כולם כך שגם אי הסכמה עניינית היא התייחסות לגיטימית.
 

aaa123

Member
גם אני לא הסכמתי איתה והביקורת

שלי לא היתה על העובדה שלא הסכימו עם דעותיה אלא על המשפט "מי את שתחליטי..." שנשמע לי כהתקפה אישית. לבוג´י ברור שלכותבת אין סמכות להחליט בשביל אחרים כך שהמשפט מי את שתחליטי נשמע לי כביקורת על הבעת הדעה ולא כביקורת על הדעה. עוד הערה לבוג´י היא שאני לא חשבתי על הנהג שדיברתי על חגירת חגורת בטיחות אלא על האדם שיושב לידו שמסכן רק את עצמו במקרה של אי חגירת חגורת בטיחות.
 

Boojie

New member
ממש לא נכון.

אני לא מצויה בצורה מושלמת בחוקים שמונעים מאיתנו לנסוע לרמאללה, אבל חוק כזה בהחלט מוצדק. למה? כי מי שנוסע לרמאללה ומסתכן שם מסכן את כל המדינה. אם יהרגו אותו שם, המדינה תהיה מחויבת להגיב. אם יקחו אותו בשבי, המדינה תהיה מחויבת לנקוט צעדים להחזיר אותו. בקצרה, טיול לארץ אויב לא מסכן רק אותך, אלא את כל המדינה. וזו כבר בחירה שלמדינה יש זכות להתערב בה. לעומת זאת, אף אחד לא אוסר עליך לעשות באנג´י, לדאות בגלשון, או לטייל במאה-שערים עם חצאית מיני.
 

aaa123

Member
אני גם חייב לחגור חגורת בטיחות

כאשר אני יושב במכונית האם גם לזה יש הצדקה לדעתך? כמו כן לפי ההגיון שלך אפשר לטעון שאם את מטיילת במאה שערים עם חצאית מיני אז את מסכנת לא רק את עצמך אלא את כל המדינה כי אחרי שיתקפו אותך המדינה תצטרך לממן לך טיפול רפואי ולעצור את אלו שתקפו אותך ,וזה יעלה למדינה כסף. החלטתי לא להתייחס לנושא של רמאללה למרות שיש לי מה להגיד כי אני לא רוצה לערב פוליטיקה בדיון.
 

Boojie

New member
קודם כל כן, אתה מסכן גם אחרים.

חגורת בטיחות מגדילה את הסיכויים שבמקרה של תאונה לא תאבד את השליטה ברכב. מתוקף היותך הנהג, שליטתך ברכב חשובה מאד לבטיחותם של אחרים. יש מצבים שהמדינה לא יכולה להרשות לעצמה התערבות בסיכון גם אם הוא עולה לה ביוקר, כי נכנסים לעניין עקרונות אחרים בעייתיים לא פחות, כמו זכותו של כל אזרח לטייל בגבולות מדינתו ללא הפרעה וללא אפליה. מעבר לכל זה, בהתערבות בזכותה של אשה להסתכן יש בעייה חמורה בהרבה, והיא התערבות סלקטיבית. אם המדינה תתערב בזכותם של כל אזרחיה להסתכן, עוד איכשהו אקבל את זה. אבל כשההתערבות היא רק לגבי פלח אוכלוסיה אחת (יהודים, ערבים, דתיים, חילוניים, נשים, גברים, לא משנה), זו כבר מהווה בעייה חמורה ביותר.
 

aaa123

Member
ההנחה שלך שאני הנהג מוטעית

כאשר אמרתי שאני חייב לחגור חגורת בטיחות שאני יושב במכונית התכוונתי שאני לא הנהג. אילו הייתי מתכוון למצב שאני הנהג הייתי משתמש במילה נוהג ולא במילה יושב.
 

אורלי_ל

New member
אם אתה הנוסע ואתה לא חוגר

אז מי שמקבל את הקנס זה הנהג, כי הוא אחראי לבטחונך.
 

aaa123

Member
אני זוכר שגם הנהג(ת) וגם אני אבל

אפשר לתקן אותי אם אני טועה. אפילו בהנחה שאני לא צריך לשלם את הקנס החוק למעשה אוסר עלי לסכן את עצמי בלבד(מצב של מותר לי לסכן את עצמי אבל מישהיא אחרת תשלם את המחיר על זה הוא למעשה מצב שאסור לי לסכן את עצמי במקרה שאני רוצה רק לסכן את עצמי ולא לפגוע באחרות) המלים אחרות ומישהיא כוללות גם אחרים ומישהוא בקטע האחרון.
 

אורלי_ל

New member
הנקודה היא שהנהג חייב להתעקש

שתחגור ואסור לו להסיע אותך בלי זה (זכותו). בכל מקרה כמו שבוג´י אמרה החוק הזה מחייב את כולם וצ´יפי אומרת שהמדינה יכולה להחליט עבור נשים בגלל שהן נשים אם לסכן את עצמן בשירות קרבי.
 

אמיר.

New member
קצת גולש...

אבל השאלה לגבי חובותיה של המדינה כלפי אזרחיה, לא ממש קשורה. אני חושב שהמדינה חייבת לשמור על אזרחיה מפני נזק (גם אם הם מעונינים בו). במידת האפשר כמובן...
 

אמיר.

New member
שלום וברכה..

אל תבהלי מכולן כאן.... אני מניח שגם בעלך מנשק את הילדים וגם את מחנכת אותם... רוח דבריך מובנת, אם גם לא מוסכמת... הכי חשוב זה שיש אהבה וחום בבית - בין בני הזוג ובינכם ובין הילדים...
 
מנסיוני, יש גם גברים ונשים אחרים

ממה שאת מתארת. אני נוטה לסלוד מהכללות. אבא שלי הוא אדם חם ומעניק וזה שעד היום אני פונה אליו עם עניינים אישיים ואמא שלי היא זאת שיותר עניינית ויותר עסקית ולא זאת שאליה באים בשביל קוצ´י מוצ´י. גם אם יש נטיות טבעיות של מין זה או אחר (וזה נתון לויכוח - האם הנטיה היא אכן ביולוגית מולדת או תוצאה של חינוך רב שנים?) לכיוון זה או אחר, יש כל כך הרבה יוצאים מהכלל, שלבוא בהכללה כל כך גורפת זה לא לעניין.
 
היי, צ´יפי. התגעגתי אלייך + שאלה:

מה בעצם המהות של ההודעה שלך? ברור שסטטיסטית לכל מין יש משהו שהוא מוכשר בו... אבל מה זה משנה, אם ברגע שנכנסים לרמת הפרט, כל אחד מוכשר בדברים אחרים? נניח למשל לצורך הדוגמא שאת מוכשרת בלחנך ובללמד - ושבעלך מוכשר בגידול ילדים, בלטפל ובלנשק את הפצעים ולנגב את הדמעות... אז במקרה כזה במשפחה שלך זה יהיה בדיוק להיפך מהמצב ה"סטטיסטי" שאת מתארת... לא??? שלך באהבה בן
 
צ´יפי, חנה וכל האחרים, מאחר שאני

עוקבת בענין אחר הדיון, המחשבות שלי הן כאלה: חנה, האם לא נראה לך שהגישה שלך למחוק הודעות לפני שיש למשתתפי הפורום אפשרות לראותן, יש בה פטרנליסטיות-צנזוריאלית? אולי תאפשרי להודעות להופיע ותוסיפי את דעתך מתחתן+הצעה להתעלם אם הן אכן מתגרות? גם הפנייה הראשונה שלך לצ´יפי נראתה לי לא לענין - תוקפנית ושופטת. לצ´יפי, החלוקה הפנימית הביתית, שאשה יודעת לעשות כך וגבר יודע אחרת, היא חלוקה מלאכותית. גברים שמטפלים בתינוקות מלידתם ולהאה, מוכיחים יכולת ליטוף נישוק חיבוק ונחמה לא פחות מנשים, בתנאי (!!!) שיש להם לגיטימציה - פנימית או חיצונית - לנהוג כך ותנאי נוסף, שהם עצמם נושקו ולוטפו בילדותם, או, למדו לעשות זאת במסגרת תהליכי תיקון עצמי. גם נשים, יודעות לנהל את עצמן בעולם העבודה, קריירה, מנהיגות והתקדמות, אם למדו לעשות זאת וקבלו לכך לגיטימציה כנ"ל.
 
שלוש הערות רלוונטיות לאורין....

1. לא מחקתי כלום בפתיל הזה כך שלא לגמרי ברורה לי הביקורת 2. פנייתי לצ´יפי לא פחות "תוקפנית ושופטת" מפנייתה לפורום ו-מה לעשות - עדיין יש לי דיעה גם אם לא תמיד היא דיעה נחמדה ואוורירית במיוחד. 3. לא נראה לך שלומר לכן "להתעלם" מהודעה - נניח שלך או של כל גולשת אחרת - רק כי אינני מסכימה איתה - זה אפילו יותר "פטרנליסטי-צנזוריאלי" ופוגע בפומבי בכותבים מאשר מחיקה של מה שלא עומד בכללי הפורום ? סתם שאלה... בלי קשר למקרה הנוכחי - אנחנו גם מוחקות כשמוצאות לנכון וגם מגיבות בחריפות כשמוצאות לנכון וזה מה שמאפשר את השיח כאן ברוחו ובאינטנסיביות ובמגוון הדיעות שעולות בו. זה לא חדש לאף כותבת וגולשת מגולשות הפורום. חנה
 
למעלה