שלום

שלום

נאמר לי שסטאלין היה לא סתם גרוזיני... אלה יהודי, זה נכון? ששמו הוא ג'וזף קקהשבילי?
 

s o m e o n e19

New member
ממש לא יהודי

זה באמת היה שמו אבל הוא לא היה יהודי. נוצרי קתולי, אם אינני טועה. הוא נשלח גם ללמוד בבי"ס קתולי ואמו תמיד רצתה שהוא יהיה כומר.
 

הולמס 30

New member
זה לא היה שמו

השם היה ג'וגשווילי ולא כפי שנכתב. שווילי הוא סיומת מקובלת לשמות בגרוזיה, בין אם הם יהודים ובין אם לא. הוא אכן היה תלמיד כמורה וכונה בנעוריו "קובה". את השם סטאלין (איש הפלדה) בחר לעצמו בשלב מאוחר יותר, כמו מהפכנים אחרים (לנין = איליאנוב, ברונשטיין = טרוצקי)
 
למעלה