שלום,

mati88

New member
שלום,

אני בת 16, ואני רוצה להתחיל ללמוד יוגה. הבעיה העיקרית היא שלאחר קריאה קצרה בפורום גילתי שיש כל מיני סוגים של יוגה, מה שדי מרתיע אותי כי אני לא מבינה בזה שום דבר. אז רציתי לדעת כמה דברים: מה ההבדל בין שיטות היוגה מבחינת ההשפעה שלהם, התרגילים וכו'? האם בתור מתחילה אני צריכה לבחור את שיטת היוגה? האם בכל מקום מלמדים כל שיטה? אני גרה ברמת ישי (ישוב קטן, ליד טבעון עם זה עוזר) שבעמק יזרעאל. תוכלו להמליץ לי על מקום ללמוד בו או מורה ללמוד איתו? (ראיתי את רשימת המורים שבמאמרים אבל רציתי לדעת אם תוכלו להמליץ לי על מישהו ספציפי שהתרשמתם ממנו לטובה) ושאלה אחרונה וטכנית: מה תווך המחירים בדרך כלל לשיעור יוגה, כמה זמן הוא אורך וכמה פעמים בשבוע בדרך כלל יש שיעור? מקווה שתעזרו לי ושלא יאשתי אתכם עם כמות השאלות, מתי.
 

יוגי בר

New member
יוגה למתחילים

היי מתי, וברוך בואך לפורום אז ככה: זה ממש מצויין שאת בעניין יוגה. והנה כמה המלצות לפתיחה: 1. איזו יוגה? שיטת היוגה שאת הולכת ללמוד ולתרגל נקראת: האת'הא יוגה. זו יוגה שיש בה מימד "גופני" לאמור- תרגול אסנות- תנוחות. ליוגה זו יש המון סגנונות והמון גישות של מורים שונים. את כמובן, צריכה לבדוק למה את מתחברת יותר. 2. היכן מתחילים? ההמלצה שלי היא ללכת למרכז יוגה וללמוד קורס יוגה מסודר למתחילים. זה הכי טוב, כי זה מכניס אותך לעניין עם בסיס נכון לתרגול. אבל, כמו שאומרים זה לא תמיד זה מסתדר. 3. זמן שיעור שיעור יוגה אורך בדרך כלל כ-שעה ומחצה עד שעתיים. תכיפות התרגול מותניית בך. ההמלצה: התחילי בפעם אחת לשבוע. תרגישי שזה בסדר תגבירי את הקצב. 4. המחיר טווח המחיר נע מ- בין 40 - 50 ש"ח לשיעור (יש כמובן, מחירים יותר גבוהים ויותר נמוכים) 5. נשתדל אנו יודעים שאת ברמת ישי נשתדל למצוא לך מורה באזור ו/או קרוב סבלנות והכל יסתדר. בהצלחה. בברכה ואהבה יוגי בר
 

mati88

New member
קודם כל, המון תודה ../images/Emo13.gif

הכנסת לי קצת סדר בדברים. אז שאלות: אמרת שמומלץ לי ללכת לקורס יוגה למתחילים- אבל אם אני אלך לשיעורים למתחילים אני לא אקבל את אותו בסיס? מה ההבדל בעצם? לא הצלחתי להבין איך בעצם היוגה תורמת להרגעת הנפש (ניסיתי לקרוא במאמרים, אבל המונחים בילבלו אותי) ואיך, אם זה בעצם ספורט שנוגד מאמץ (?) היוגה מחטבת ומחזקת שרירים? ושאלה אחרונה (להפעם): בעקבות מאמץ יתר של הגידים הפנימיים בברכיים (בעקבות ספורט), הייתה לי שם דלקת חריפה מאוד (הגעתי למצב שאני לא יכולה לעמוד), והיום, חצי שנה אחרי, עדיין במצבים של לחץ על הברכיים הן כואבות מאוד. אז השאלה היא בעצם אם יש אפשרות שיוגה תזיק במקום להועיל, גם באימון נכון? (או במילים אחרות מה מידת הלחץ של היוגה על הברכיים?) שוב תודה, מתי.
 

Nill D

New member
את מוזמנת

את מוזמנת לנסות שיעור יוגה אצלי בקיבוץ הסוללים דברי איתי לפני כן, מינה גורדון 052-8571504
 

mati88

New member
שלום מינה,

לצערי, מהיותי בת 16 (כלומר ללא רישיון) אפילו קיבוץ הסוללים הוא רחוק מדי, כרגע בכל אופן. במידה ואני אצליח לחשוב על פיתרון, אצור איתך קשר. תודה, מתי.
 

יוגי בר

New member
תפסיקי לחשוב עם הראש תרגישי עם הלב

היי מתי אז ככה: 1. סדר בסדר יוגה זה לא ספורט. שוב- מה לעשות? כי כל עקרון התרגול היוגי שונה. שונה בתכלית מספורט. בעוד שבספורט התנועה קודמת לנשימה דהיינו: התנועות קצרות ומהירות בלי דגש על הנשימה ביוגה זה ההפך הגמור. הדגש הוא על נשימה עמוקה ולאחריה תנועה ארוכה וחלקה. כשתעשי את זה תגלי ותרגישי את ההבדל. 2. נזק הספורט כבר הזיק לך. יוגה בהדרכה נכונה יכולה רק להועיל. 3. המיתוס השריר נבנה ומתחטב לא בדרך של מאמץ יתר ועומס מיותר שבהם הוא נמתח נקרע וניזוק אלא בדרך שבה הוא מתארך בהדרגתיות ויכול לשאת -כמעט- כל עומס- בלי להנזק. 4. הלימוד כדי להתחיל מתחילים מהתחלה. נקודה. עדיף לעשות את זה בקורס מסודר במרכז יוגה מסודר. ויש לזה יתרונות עצומים. מסורת של תרגול והדרכה בת עשרות שנים ויכולת להכיר וללמד כל תלמיד באיזי ובקצב הנכון. אם כי במקרה שלך אני נכון להמליץ על מורה פרטי ושיעור יחידני הכולל גם טיפול תרפוטי. יוגה תרפיה. כי קודם כל את זקוקה לשיקום יסודי של הברכיים בדרך היוגית. אחר כך- הכל פתוח. לכשתעשי שיעור כזה תביני את המושג לחץ בדרך אחרת. 5. תתייחסי לכותרת תנסי להפנים אותה ותגלי עולם חדש. השכל- מה לעשות? מוגבל ולעיתים קרובות מטעה ומבלבל אותך. הלב באם תתכווני ותעבדי איתו נכון. תמיד ינחה אותך נכון. בהצלחה. בברכה ואהבה יוגי בר
 

mati88

New member
שוב תודה על התשובות.

אז דבר ראשון, אני מתארת לעצמי שאולי קצת קשה לך להבין את החששות שלי (שבעקבותיהן באות כל השאלות), אבל הטראומה שיש לי בגלל שהעמסתי על עצמי, כמו שמסתבר, הרבה יותר מידי, גדולה מאוד. חשוב לי להדגיש שהעומס, כלומר הנזק, *לא* בא בעקבות נסיון להיות בכושר או משהו כזה, אלא מתוך אהבה לאותו סוג ספורט ותו לא. חבל שלא ידעתי לעצור את עצמי גם כשהגוף שלח לי את "סימני המצוקה" בהתחלה. ברור לי שהיוגה רק תועיל, ובנוסף אני מתארת לעצמי שהיא תוכל לעזור לי לשפר את היציבה שלי שנפגעה בעקבות האירוע עם הברכיים, אבל שוב, אני שואלת ליתר ביטחון. בקשר ליוגה תרפיה- אמנם אני לא יודעת מה זה אומר בדיוק, אבל לשמחתי אני מעריכה שאני לא זקוקה לזה עכשיו, בגלל שהמצב של הברכיים שלי די טוב (יחסית לאיך שהיו), והבעיות מתחילות רק אם העומס עליהן גדול (תיק כבד, ריצות ארוכות או ירידה/עליה ממושכת במדרגות), או במקרים של חילופי מזג אויר קיצוניים (כמו בתקופה הזאת). תודה ובכל מקרה אשמח לשמוע עוד על הנושא. ושוב, אני חייבת לחזור למה שאמרתי בהתחלה- אם כמה שאני רוצה אני פשוט לא מצליחה להרשות לעצמי להשתחרר מהמחשבה וה"הגיון" בכל מה שקשור לבריאות ולספורט, זאת לאחר שעשיתי את מה שאהבתי ושהאמנתי שנכון לעשות ונפגעתי מאוד. אני מתארת לעצמי שעם הזמן אני אשתחרר מהטראומה ומההיפוכונדריות הקלה שאחזה בי מאז, אבל עד אז- אני צריכה עצות ממי שיש לו ניסיון. שוב המון תודה, אשמח לשמוע כל מה שיש לך להעיר ולהאיר, מתי.
 
למעלה