שלום!!!

מצב
הנושא נעול.

כרום

New member
וגם...

היציאה מאיילון צפון ביוספטל נחסמה
עקב הצפות מי גשם שהיו נשטפים מהיציאות בנתיבי איילון לאורך הירידות של דוב הז ויוספטל. העבודות שם אמורות למנוע את ההצפות ע"י הנחת תשתיות למוביל המרכזי בנתיבי איילון קישור לכתבה: http://www.holoni.co.il/index.php?option=content&task=view&id=486&Itemid=2
וגם...
חלמאות,חלמאות,חלמאות... http://www.holoni.co.il/index.php?option=content&task=view&id=392&Itemid=2
 

stratomaximus

New member
ועכשיו בקשר לכתבה

ועכשיו בקשר לכתבה
קודם כל נראה לי יש טעות בכתבה, כי רשמו שתחנה תוקם גם בקוממיות\משה דיין, והרי לא מתוככנת שם שום תחנה. בקשר לתחנת יוספטל, בתור תושב נאות רחל בחולון, שהיא שכונה הצמודה לתחנת יוספטל, אני באמת לא מבין היכן ימצאו חניה האנשים שיגיעו לתחנה, אם יש שעות ביממה שבהם אפילו אנחנו, התושבים, מתקשים למצוא חניה. מה יהיה? בקשר לתחנות תחבורה ציבורית לעומת זאת, אני לא רואה כל בעיה. בצד הדרומי של רח' יוספטל, יש תחנת אוטובוס כ- 20 מטר מהתחנה, מ- 2 הצדדים (כלומר מי שיצא מהתחנה יוכל ללכת לכל כיוון שירצה, ויש לו תחנת אוטובוס דקה ממנו). בנוגע לצד הצפוני של יוספטל, מול התחנה: כשבנו את הגשר של המחלף, בנו 4 נתיבים לכל כיוון. בפועל, השימוש על הגשר עצמו הוא רק ב- 3 נתיבים כמו ביתר הרחוב, והנתיב הימני ריק מכלי רכב רוב שעות היממה (מי ירצה לפנות לנתיב שיסגר לו שניה אחרי שהוא יוצא מתחום הגשר ונכנס לבת-ים), זה מה שהופך את הנתיב המיותר למקום אידיאלי לתחנת מוניות\אוטובוס. כמו כן, הצומת של רח' אילת ויוספטל בחולון, שנמצא 50 מטר מהתחנה, הוא אחד מהצמתים היותר מלאים בתח"צ בעיר חולון, ועוברים בו קווי אוטובוס רבים, וכך גם לגבי רחוב מבצע סיני בבת-ים, שנמצא גם 50 מטר מהתחנה, רק לכיוון השני. זאת אומרת לגבי תח"צ, התנאים הם אופטימליים, ופה אני לא מסכים עם כותב הכתבה. מבחינת חנייה בוולפסון, יש מגרש חניה ענק מול בית החולים. לדעתי הוא יוכל לשמש גם עבור התחנה. כמו כן יש את החניון של קניון וולפסון.
 
בתוכנית המקורית תוכננה תחנה

ועכשיו בקשר לכתבה
קודם כל נראה לי יש טעות בכתבה, כי רשמו שתחנה תוקם גם בקוממיות\משה דיין, והרי לא מתוככנת שם שום תחנה. בקשר לתחנת יוספטל, בתור תושב נאות רחל בחולון, שהיא שכונה הצמודה לתחנת יוספטל, אני באמת לא מבין היכן ימצאו חניה האנשים שיגיעו לתחנה, אם יש שעות ביממה שבהם אפילו אנחנו, התושבים, מתקשים למצוא חניה. מה יהיה? בקשר לתחנות תחבורה ציבורית לעומת זאת, אני לא רואה כל בעיה. בצד הדרומי של רח' יוספטל, יש תחנת אוטובוס כ- 20 מטר מהתחנה, מ- 2 הצדדים (כלומר מי שיצא מהתחנה יוכל ללכת לכל כיוון שירצה, ויש לו תחנת אוטובוס דקה ממנו). בנוגע לצד הצפוני של יוספטל, מול התחנה: כשבנו את הגשר של המחלף, בנו 4 נתיבים לכל כיוון. בפועל, השימוש על הגשר עצמו הוא רק ב- 3 נתיבים כמו ביתר הרחוב, והנתיב הימני ריק מכלי רכב רוב שעות היממה (מי ירצה לפנות לנתיב שיסגר לו שניה אחרי שהוא יוצא מתחום הגשר ונכנס לבת-ים), זה מה שהופך את הנתיב המיותר למקום אידיאלי לתחנת מוניות\אוטובוס. כמו כן, הצומת של רח' אילת ויוספטל בחולון, שנמצא 50 מטר מהתחנה, הוא אחד מהצמתים היותר מלאים בתח"צ בעיר חולון, ועוברים בו קווי אוטובוס רבים, וכך גם לגבי רחוב מבצע סיני בבת-ים, שנמצא גם 50 מטר מהתחנה, רק לכיוון השני. זאת אומרת לגבי תח"צ, התנאים הם אופטימליים, ופה אני לא מסכים עם כותב הכתבה. מבחינת חנייה בוולפסון, יש מגרש חניה ענק מול בית החולים. לדעתי הוא יוכל לשמש גם עבור התחנה. כמו כן יש את החניון של קניון וולפסון.
בתוכנית המקורית תוכננה תחנה
בקוממיות וגם תחנה במכללות אבל דחו את ביצועם עד להודעה חדשה. בנתיים יבנו רק את יוספטל, צומת חולון, ראשל"צ מערב,וולפסון.
 

stratomaximus

New member
לדעתי תחנה בקוממיות מיותרת

בתוכנית המקורית תוכננה תחנה
בקוממיות וגם תחנה במכללות אבל דחו את ביצועם עד להודעה חדשה. בנתיים יבנו רק את יוספטל, צומת חולון, ראשל"צ מערב,וולפסון.
לדעתי תחנה בקוממיות מיותרת
זה יהיה בלתי נסבל אם הרכבת תעצור כל קילומטר, התוצאה תהיה שהיא תהיה איטית יותר מאוטובוס. וגם מבחינת קהל יעד, תחנת קוממיות תשרת רק את תושבי ג'סי כהן, קרית מיכה, קרית רבין וקרית בן גוריון בחולון (נו כמובן גם את מוזיאון אגד =) ) מצד בת-ים התחנה הזאת תהיה בעייתית, כי היא תשרת בעיקר את אזור התעשיה, ועדיין תהיה רחוקה ממנו ותצריך שימוש באוטובוס. כתוצאה מכך כמות התושבים שישתמשו בה יהיה נמוך בהרבה מתחנות יוספטל ו-וולפסון, כי השכונות שצמודות לתחנה מצד דרום העיר חולון הן שכונות מבוססות יחסית (חוץ מג'סי כהן), ומעטים האנשים שיוותרו על רכבם הפרטי לטובת הרכבת. משהו שאני חייב לציין... חניה גדולה במיוחד סמוך לתחנת ראשל"צ מערב היא משהו שדרוש לה כאוויר לנשימה... כי יש בה שלל חסרונות נגישות: היא נמצאת בשטח ריק יחסית של העיר מבניינים, ואפילו די רחוק ללכת אליה ברגל מאזור התעשיה החדש של ראשון, שלא לדבר כבר על שכונות המגורים. מצד שני, התחבורה הציבורית באזור הזה פשוט לא קיימת!... הקו היחיד (!) שעובר ברחוב משה דיין סמוך לתחנה הוא קו 21 שכידוע, עובד רק בקיץ... ומטרתו להביא את הראשלצ"ים לחוף הים שלהם. ככה שעם בניית התחנה, הדבר הראשון שצריכה אגד לעשות הוא לחנוך לפחות 3 קווים חדשים לתחנה: אחד ממערב ראשון, ושניים מהמרכז. כמובן אפשרי להפעיל את קו 21 בתדירות סבירה כל השנה, כי המסלול שלו די נוח. ומה זה בכלל תחנת המכללות? איפה היא אמורה להיות ממוקמת?
 
לגבי ראשון לציון מערב- משה דיין

לדעתי תחנה בקוממיות מיותרת
זה יהיה בלתי נסבל אם הרכבת תעצור כל קילומטר, התוצאה תהיה שהיא תהיה איטית יותר מאוטובוס. וגם מבחינת קהל יעד, תחנת קוממיות תשרת רק את תושבי ג'סי כהן, קרית מיכה, קרית רבין וקרית בן גוריון בחולון (נו כמובן גם את מוזיאון אגד =) ) מצד בת-ים התחנה הזאת תהיה בעייתית, כי היא תשרת בעיקר את אזור התעשיה, ועדיין תהיה רחוקה ממנו ותצריך שימוש באוטובוס. כתוצאה מכך כמות התושבים שישתמשו בה יהיה נמוך בהרבה מתחנות יוספטל ו-וולפסון, כי השכונות שצמודות לתחנה מצד דרום העיר חולון הן שכונות מבוססות יחסית (חוץ מג'סי כהן), ומעטים האנשים שיוותרו על רכבם הפרטי לטובת הרכבת. משהו שאני חייב לציין... חניה גדולה במיוחד סמוך לתחנת ראשל"צ מערב היא משהו שדרוש לה כאוויר לנשימה... כי יש בה שלל חסרונות נגישות: היא נמצאת בשטח ריק יחסית של העיר מבניינים, ואפילו די רחוק ללכת אליה ברגל מאזור התעשיה החדש של ראשון, שלא לדבר כבר על שכונות המגורים. מצד שני, התחבורה הציבורית באזור הזה פשוט לא קיימת!... הקו היחיד (!) שעובר ברחוב משה דיין סמוך לתחנה הוא קו 21 שכידוע, עובד רק בקיץ... ומטרתו להביא את הראשלצ"ים לחוף הים שלהם. ככה שעם בניית התחנה, הדבר הראשון שצריכה אגד לעשות הוא לחנוך לפחות 3 קווים חדשים לתחנה: אחד ממערב ראשון, ושניים מהמרכז. כמובן אפשרי להפעיל את קו 21 בתדירות סבירה כל השנה, כי המסלול שלו די נוח. ומה זה בכלל תחנת המכללות? איפה היא אמורה להיות ממוקמת?
לגבי ראשון לציון מערב- משה דיין
כעקרון המרחק מהחנייה של מתחם חצי חינם עד לכניסה לתחנה הוא 400 מטרים (שזה לא מעט) ויש צורך לחצות את רמפת הירידה לאילון צפון.. לגבי אוטובוסים- ניתן להוסיף למגוון הקווים שנוסעים במשה דיין ופונים ימינה ללשנסקי- לגרום להם להמשיך ישר עד לתחנה- ליצור אפשרות לפנית פרסה ולחזור חזר למסלול המקורי.. כנ"ל גם בכיון השני... מבחינת תוספת הזמן- זה יוסיף בין דקה1 ל- 2 בלבד. ולגבי תחנת המכללות- זו אחת התחנות שתוכננה לקום בקו שהיה אמור להכנס לתוך ראשון לציון מערב..
 

stratomaximus

New member
400 מטרים בשביל חניה של תחנת רכבת

לגבי ראשון לציון מערב- משה דיין
כעקרון המרחק מהחנייה של מתחם חצי חינם עד לכניסה לתחנה הוא 400 מטרים (שזה לא מעט) ויש צורך לחצות את רמפת הירידה לאילון צפון.. לגבי אוטובוסים- ניתן להוסיף למגוון הקווים שנוסעים במשה דיין ופונים ימינה ללשנסקי- לגרום להם להמשיך ישר עד לתחנה- ליצור אפשרות לפנית פרסה ולחזור חזר למסלול המקורי.. כנ"ל גם בכיון השני... מבחינת תוספת הזמן- זה יוסיף בין דקה1 ל- 2 בלבד. ולגבי תחנת המכללות- זו אחת התחנות שתוכננה לקום בקו שהיה אמור להכנס לתוך ראשון לציון מערב..
400 מטרים בשביל חניה של תחנת רכבת
זה הרבה מאוד... ואפשר לבנות חניה הרבה יותר קרובה.... יש הרבה שטחים פנויים בסביבת התחנה. מה גם שהחניה של חצי חינם עמוסה ברוב שעות היום, בגלל הפופולאריות של המגה-מרקט הזה... ואם תתווספנה שם מכוניות של אנשים המעוניינים להגיע לתחנה, זה יגרום לחוסר רציני במקומות חניה. בנוגע לפיתרון להפנות לשם את הקווים שנוסעים במשה דיין, זה באמת יכול להיות יעיל, אם יבנו שם לולאה רחבה מספיק, כדי שהאוטובוס (ובהנחה שזה גם מפרקית) יוכל להסתובב ללא בעיות מיותרות. זה ישים לדעתי, כי גשר משה דיין מספיק רחב. עם זאת צריך יהיה לתת יותר זמן לרמזורים במשה דיין לכיוון שמאלה לרחוב לישנסקי.. כדי לא לגרום לעיכובים מיותרים של האוטובוסים שיסעו מראשון צפונה דרך התחנה.
 

קובי לו

New member
תתפלא לדעת שהמון אנשים מבוססים

לדעתי תחנה בקוממיות מיותרת
זה יהיה בלתי נסבל אם הרכבת תעצור כל קילומטר, התוצאה תהיה שהיא תהיה איטית יותר מאוטובוס. וגם מבחינת קהל יעד, תחנת קוממיות תשרת רק את תושבי ג'סי כהן, קרית מיכה, קרית רבין וקרית בן גוריון בחולון (נו כמובן גם את מוזיאון אגד =) ) מצד בת-ים התחנה הזאת תהיה בעייתית, כי היא תשרת בעיקר את אזור התעשיה, ועדיין תהיה רחוקה ממנו ותצריך שימוש באוטובוס. כתוצאה מכך כמות התושבים שישתמשו בה יהיה נמוך בהרבה מתחנות יוספטל ו-וולפסון, כי השכונות שצמודות לתחנה מצד דרום העיר חולון הן שכונות מבוססות יחסית (חוץ מג'סי כהן), ומעטים האנשים שיוותרו על רכבם הפרטי לטובת הרכבת. משהו שאני חייב לציין... חניה גדולה במיוחד סמוך לתחנת ראשל"צ מערב היא משהו שדרוש לה כאוויר לנשימה... כי יש בה שלל חסרונות נגישות: היא נמצאת בשטח ריק יחסית של העיר מבניינים, ואפילו די רחוק ללכת אליה ברגל מאזור התעשיה החדש של ראשון, שלא לדבר כבר על שכונות המגורים. מצד שני, התחבורה הציבורית באזור הזה פשוט לא קיימת!... הקו היחיד (!) שעובר ברחוב משה דיין סמוך לתחנה הוא קו 21 שכידוע, עובד רק בקיץ... ומטרתו להביא את הראשלצ"ים לחוף הים שלהם. ככה שעם בניית התחנה, הדבר הראשון שצריכה אגד לעשות הוא לחנוך לפחות 3 קווים חדשים לתחנה: אחד ממערב ראשון, ושניים מהמרכז. כמובן אפשרי להפעיל את קו 21 בתדירות סבירה כל השנה, כי המסלול שלו די נוח. ומה זה בכלל תחנת המכללות? איפה היא אמורה להיות ממוקמת?
תתפלא לדעת שהמון אנשים מבוססים
אפילו בחלקם מבוססים מאוד משתמשים מדי יום, בתור יוממים, ברכבת ישראל. אחד מהם, כדוגמא, הוא עו"ד יורם שפטל מקיסריה שיש לו כמה מכוניות ואחת מהן היא פורשה בוקסטר. הוא מגיע עם הפיג'ו שלו לתחנת הרכבת בקיסריה פרדס חנה ומשם ממשיך למשרד שלו במתחם הבורסה. אישית יצא לי לראות אותו ברכבת מעל 7 פעמים ב-10 השנים האחרונות. הוא אפילו התראיין על כך בטלויזיה. אברי גלעד, אני לא אשכח זאת לעולם, אמר לו : "יש לך פורשה ואתה בא ברכבת ?!?". שפטל ענה לו : "לפורשה ולסוסיתא יש את אותן פקקי תנועה בדרך". כמו כן אישית אני מכיר עוד כמה מהנדסים, עורכי דין וכלכלנים מאזור חדרה ונתניה הנוסעים יום יום ברכבת לת"א. כמובן שלכולם יש רכב פרטי, ועוד משהו לא רע בכלל, אבל בגלל הפקקים והגודש בכביש הם מעדיפים לא לנהוג לעבודתם. ככה אפשר או לנמנם, או לקרוא את "ישראלי" או לעבוד על המחשב הנייד ולנצל את חצי השעה של הנסיעה לכל כוון. תחנת הרכבת של בית יהושע וגם של בנימינה מלאות במכוניות חדישות של נוסעים הלוקחים את הרכבת לת"א (וחלקם גם לחיפה או באר שבע). ככה שתופתע לשמוע, יהיו לא מעט אנשים מבוססים מחולון שאם התחנה תהיה במרחק של עד 12 דקות הליכה (אפילו אולי עד 15 דקות ברגל) והיעד שלהם גם כן צמוד לתחנת רכבת (מגדלי עזריאלי, מתחם הבורסה, אזוה"ת הרצליה פיתוח, אוניברסיטת ת"א) שיעדיפו לעשות את הדרך ברכבת.
 

stratomaximus

New member
הארת את עיני בצורה מסויימת

תתפלא לדעת שהמון אנשים מבוססים
אפילו בחלקם מבוססים מאוד משתמשים מדי יום, בתור יוממים, ברכבת ישראל. אחד מהם, כדוגמא, הוא עו"ד יורם שפטל מקיסריה שיש לו כמה מכוניות ואחת מהן היא פורשה בוקסטר. הוא מגיע עם הפיג'ו שלו לתחנת הרכבת בקיסריה פרדס חנה ומשם ממשיך למשרד שלו במתחם הבורסה. אישית יצא לי לראות אותו ברכבת מעל 7 פעמים ב-10 השנים האחרונות. הוא אפילו התראיין על כך בטלויזיה. אברי גלעד, אני לא אשכח זאת לעולם, אמר לו : "יש לך פורשה ואתה בא ברכבת ?!?". שפטל ענה לו : "לפורשה ולסוסיתא יש את אותן פקקי תנועה בדרך". כמו כן אישית אני מכיר עוד כמה מהנדסים, עורכי דין וכלכלנים מאזור חדרה ונתניה הנוסעים יום יום ברכבת לת"א. כמובן שלכולם יש רכב פרטי, ועוד משהו לא רע בכלל, אבל בגלל הפקקים והגודש בכביש הם מעדיפים לא לנהוג לעבודתם. ככה אפשר או לנמנם, או לקרוא את "ישראלי" או לעבוד על המחשב הנייד ולנצל את חצי השעה של הנסיעה לכל כוון. תחנת הרכבת של בית יהושע וגם של בנימינה מלאות במכוניות חדישות של נוסעים הלוקחים את הרכבת לת"א (וחלקם גם לחיפה או באר שבע). ככה שתופתע לשמוע, יהיו לא מעט אנשים מבוססים מחולון שאם התחנה תהיה במרחק של עד 12 דקות הליכה (אפילו אולי עד 15 דקות ברגל) והיעד שלהם גם כן צמוד לתחנת רכבת (מגדלי עזריאלי, מתחם הבורסה, אזוה"ת הרצליה פיתוח, אוניברסיטת ת"א) שיעדיפו לעשות את הדרך ברכבת.
הארת את עיני בצורה מסויימת
תודה באמת הייתה לי תפישה מותעית לגבי רוב הדברים שציינת
 
אני חושב שלא צריך שם חנייה...

אני חושב שלא צריך שם חנייה...
באמצע איילון להקים מגרש חנייה זה החלם האמיתי... יש הרבה תח"צ שיגיע לאיזור וזה מספיק אין צורך במקום אורבני צפוף כזה להוסיךף מגרש חנייה אז שגם מנהל התחנה יגיע באוטובוס לא יקרה לו כלום תאמינו לי.
 
באמת שעשו כאן פיל מ זבוב..

באמת שעשו כאן פיל מ זבוב..
גם תחנת ההגנה ותחנת השלום בת"א הן ללא חניה, וכמות המשתמשים בהן הרבה יותר גדולה מכמות שהולכת להיות ביוספטל או בוולפסון.. וכמו שכבר נכתב כאן, התחבורה הציבורית הקיימת בסמוך לתחנה נותנת מענה לא רע לעתידים להשתמש בשרותי הרכבת, גם מבלי לעשות שום שינוים.. כמו כן, חשוב לצין שהמיקום של תחנת יוספטל במיוחד, מקנה לה פוטנציאל לכמויות נוסעים גבוהות.. (אין עוד תחנת רכבת כזו בארץ, שמוקפת בשכונות מגורים כה רבות שמהן ניתן ללכת ברגל עד לתחנה)
 

amit1270

New member
תחנות ההגנה והשלום בכלל לא דומות

באמת שעשו כאן פיל מ זבוב..
גם תחנת ההגנה ותחנת השלום בת"א הן ללא חניה, וכמות המשתמשים בהן הרבה יותר גדולה מכמות שהולכת להיות ביוספטל או בוולפסון.. וכמו שכבר נכתב כאן, התחבורה הציבורית הקיימת בסמוך לתחנה נותנת מענה לא רע לעתידים להשתמש בשרותי הרכבת, גם מבלי לעשות שום שינוים.. כמו כן, חשוב לצין שהמיקום של תחנת יוספטל במיוחד, מקנה לה פוטנציאל לכמויות נוסעים גבוהות.. (אין עוד תחנת רכבת כזו בארץ, שמוקפת בשכונות מגורים כה רבות שמהן ניתן ללכת ברגל עד לתחנה)
תחנות ההגנה והשלום בכלל לא דומות
באופיין לתחנות חולון העתידיות. לא שאני בעד או נגד חניון גדול (אין לי דעה בנושא), אבל חשוב להבחין בין תחנות "יעד" ליוממות (כל תחנות תל אביב) לבין תחנות "מוצא" (כל התחנות הפרבריות מסביב). בתחנות המוצא יש הצדקה (מבחינת הרכבת) להקים חניוני חנה-וסע.
 

stratomaximus

New member
מצד אחד תכנון, מצד שני המציאות

באמת שעשו כאן פיל מ זבוב..
גם תחנת ההגנה ותחנת השלום בת"א הן ללא חניה, וכמות המשתמשים בהן הרבה יותר גדולה מכמות שהולכת להיות ביוספטל או בוולפסון.. וכמו שכבר נכתב כאן, התחבורה הציבורית הקיימת בסמוך לתחנה נותנת מענה לא רע לעתידים להשתמש בשרותי הרכבת, גם מבלי לעשות שום שינוים.. כמו כן, חשוב לצין שהמיקום של תחנת יוספטל במיוחד, מקנה לה פוטנציאל לכמויות נוסעים גבוהות.. (אין עוד תחנת רכבת כזו בארץ, שמוקפת בשכונות מגורים כה רבות שמהן ניתן ללכת ברגל עד לתחנה)
מצד אחד תכנון, מצד שני המציאות
אני לא מאמין שאנשים הרגילים כל חייהם לאוטו פרטי יעברו כל כך מהר לתח"צ כדי להגיע לתחנה. הרבה יותר קל בשבילהם יהיה לדחוס את האוטו שלהם באחד מהרחובות הסמוכים (לפעמים בהפרעה למכוניות אחרות), מאשר להתחיל לחפש קו שיוביל אותם ליעדם. ככה זה התפישה פה, וצריך לעבוד קשה כדי לשנות אותה.
 

stratomaximus

New member
../images/Emo51.gif

היציאה מאיילון צפון ביוספטל נחסמה
עקב הצפות מי גשם שהיו נשטפים מהיציאות בנתיבי איילון לאורך הירידות של דוב הז ויוספטל. העבודות שם אמורות למנוע את ההצפות ע"י הנחת תשתיות למוביל המרכזי בנתיבי איילון קישור לכתבה: http://www.holoni.co.il/index.php?option=content&task=view&id=486&Itemid=2
 

amit1270

New member
תודה רבה לכרום על הדיווח המצולם,

שלום!!!
היום הלכתי לצלם בקו הרכבת ראשל"צ מערב הנה התמונות:
תודה רבה לכרום על הדיווח המצולם,
לדניאל בוכמן על ההסברים מאירי העיניים ולטומי על התמונות היפות שניצל"ש כאן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה