שלום!!!

מצב
הנושא נעול.

stratomaximus

New member
גנבת לי את ההצגה P=

שלום!!!
היום הלכתי לצלם בקו הרכבת ראשל"צ מערב הנה התמונות:
גנבת לי את ההצגה P=
אני גר 5 דקות הליכה מתחנת יוספטל, ובדיוק מחר התכוונתי ללכת לעשות שם כמה תמונות. וגם אני לא ממש מבין את העובדה, למה יוספטל היא התחנה היחידה שנבנית במרץ ויסיימו אותה בקרוב, בעוד בתחנת וולפסון בנו רק את הרציפים, והיא נמצאת כבר כמעט שנתיים באותו מצב בדיוק. את תחנות ראשל"צ מערב וצומת חולון עוד לא התחילו לבנות בכלל, כי לא סיימו את עבודות התשתית \ העתקת גשרים, מה שלא יקרה כל כך מהר. המדרגות שבונים מול תחנת יוספטל אלה מדרגות חירום כמו ברוב התחנות הבנויות לאורך ציר האיילון. ואת הסיבה למה חסמו את היציאה מאיילון דרום לכיוון יוספטל ועושים שם עבודות תשתית כבר הרבה חודשים, גם אני לא כל כך מבין. מישהו פה יודע למה?
 
הסברים

גנבת לי את ההצגה P=
אני גר 5 דקות הליכה מתחנת יוספטל, ובדיוק מחר התכוונתי ללכת לעשות שם כמה תמונות. וגם אני לא ממש מבין את העובדה, למה יוספטל היא התחנה היחידה שנבנית במרץ ויסיימו אותה בקרוב, בעוד בתחנת וולפסון בנו רק את הרציפים, והיא נמצאת כבר כמעט שנתיים באותו מצב בדיוק. את תחנות ראשל"צ מערב וצומת חולון עוד לא התחילו לבנות בכלל, כי לא סיימו את עבודות התשתית \ העתקת גשרים, מה שלא יקרה כל כך מהר. המדרגות שבונים מול תחנת יוספטל אלה מדרגות חירום כמו ברוב התחנות הבנויות לאורך ציר האיילון. ואת הסיבה למה חסמו את היציאה מאיילון דרום לכיוון יוספטל ועושים שם עבודות תשתית כבר הרבה חודשים, גם אני לא כל כך מבין. מישהו פה יודע למה?
הסברים
את הביצוע של תחנת וולפסון חילקו ל 2 שלבים (שלב א ושלב ב), ובינתיים בוצע רק שלב א.. אני מקווה שנזכה לראות את תחילת הביצוע של שלב ב בקרוב.. את תחנת רשל"צ מערב כן התחילו לבנות לפני מספר חודשים, ואף העלתי לפורום שרשור תמונות של אתר התחנה לפני 3 חודשים בערך.. (האמת שתכננתי לקפוץ לשם גם היום כדי לתעד את ההתקדמות, אבל לא יצא לי..) לגבי צומת חולון- יצא לי לדבר עם אחד המהנדסים באתר, ו ממה שהבנתי ממנו, ישנה הכנה לתחנה בצומת חולון.. אם אתה שואל אותי- נראה שלא יקימו את התחנה.. ולגבי מועד הסיום הביצוע של הגשרים- קצב העבודה בשטח הוא לא רע בכלל וממה שנראה כרגע- אם לא יהיו הפתעות, הגשרים יושלמו כמתוכנן עד מאי 08, שזה עוד שנה וקצת.. הקטע היחיד ש"מאיים" על השלמת הקו לרשל"צ מערב הוא מנהרת בית הבילוים שטרם התחילו לעבוד עליו (מדובר בקטע של 500 מטר בערך..) אם לא יתחילו לעבוד על הקטע הנל עד לתחילת 08, זה עלול לגרום לעיכוב בפתיחת הקו לרשל"צ מערב.. מצרף תמונה של היסודות של הרציפים של תחנת משה דיין ברשל"צ.. כך זה נראה בדצמבר.. (מאז היתה התקדמות בבניה ו הוצב מנוף באתר..) מקווה להביא תמונות עדכניות יותר בקרוב..|
 
תמונה נוספת

הסברים
את הביצוע של תחנת וולפסון חילקו ל 2 שלבים (שלב א ושלב ב), ובינתיים בוצע רק שלב א.. אני מקווה שנזכה לראות את תחילת הביצוע של שלב ב בקרוב.. את תחנת רשל"צ מערב כן התחילו לבנות לפני מספר חודשים, ואף העלתי לפורום שרשור תמונות של אתר התחנה לפני 3 חודשים בערך.. (האמת שתכננתי לקפוץ לשם גם היום כדי לתעד את ההתקדמות, אבל לא יצא לי..) לגבי צומת חולון- יצא לי לדבר עם אחד המהנדסים באתר, ו ממה שהבנתי ממנו, ישנה הכנה לתחנה בצומת חולון.. אם אתה שואל אותי- נראה שלא יקימו את התחנה.. ולגבי מועד הסיום הביצוע של הגשרים- קצב העבודה בשטח הוא לא רע בכלל וממה שנראה כרגע- אם לא יהיו הפתעות, הגשרים יושלמו כמתוכנן עד מאי 08, שזה עוד שנה וקצת.. הקטע היחיד ש"מאיים" על השלמת הקו לרשל"צ מערב הוא מנהרת בית הבילוים שטרם התחילו לעבוד עליו (מדובר בקטע של 500 מטר בערך..) אם לא יתחילו לעבוד על הקטע הנל עד לתחילת 08, זה עלול לגרום לעיכוב בפתיחת הקו לרשל"צ מערב.. מצרף תמונה של היסודות של הרציפים של תחנת משה דיין ברשל"צ.. כך זה נראה בדצמבר.. (מאז היתה התקדמות בבניה ו הוצב מנוף באתר..) מקווה להביא תמונות עדכניות יותר בקרוב..|
תמונה נוספת
 

stratomaximus

New member
לדעתי התחנה בצומת חולון קצת בעייתית

תמונה נוספת
לדעתי התחנה בצומת חולון קצת בעייתית
אני לא רואה אפשרות שהיא תצדיק את בנייתה לפי כמות הנוסעים הצפויים בה. הקהל העיקרי שהיא תשרת אלה חיילים, אשר יגיעו לשם ברכבת מאזורים שונים ויחליפו שם לאחד מהקווים לצריפין או לבסיסים אחרים, אבל מצד שני, רוב החיילים מהצפון שכרגע משתמשים בקווים אלה, יורדים בתחנת "תל אביב-ההגנה" ולוקחים אוטובוס מתמח"ת. לא נראה לי שהם ישנו הרגל זה עם פתיחת התחנה, כי כנראה לא יהיה קו ישיר מהצפון לראשל"צ מערב, אלא צריך יהיה להחליף רכבות בתל אביב. מה שאומר, שקהל היעד נותרו רק תושבי שכונת נווה עופר וקרית שלום בתל אביב, ואני לא בטוח שרבים מהם ישתמשו בקו. תושבי חולון, שמעוניינים להמשיך צפונה, לא יטרחו להגיע לצומת חולון בשביל כך, כי התחנה מרוחקת בערך קילומטר מבנייני המגורים, והגעה אליה לרוב דורשת אמצעי תחבורה נוסף (כמובן, אולי מישהו ירצה לעשות ג'וגינג מרענן של בוקר לאורך שד' לוי אשכול). ומי מהחולונים ירצה לעמוד 20 דקות בפקקים בקוגל ושד' לוי אשכול כדי להגיע לתחנה, כשהרבה יותר מהיר כבר להגיע לתחנות האחרות שיהיו בעיר, וולפסון ויוספטל. (מה גם שלא שמעתי עד כה שמתכוונים לבנות חניה מיוחדת בצומת חולון בשביל התחנה). ככה שגם בבוקר התחנה הזאת אפקטיבית רק לכיוון דרום, ולא לכיוון צפון. אם אתה שואל אותי, עדיף לוותר עליה, ולהשקיע יותר בהסדרת התחנה בוולפסון ומגרשי חניה בשבילה, כי זו תחנה שנמצאת בצומת דרכים חשוב, ומשרתת 3 ערים. בקשר למנהרת בית הבילויים (עוד חלמאות של המדינה, כי יכלו לבצע את המנהרה עוד בתחילת שנות ה- 90, כשבנו את הקטע הזה של "איילון דרום", וידעו שמתישהו תהיה שם רכבת. אם היו עושים את זה אז, זה היה עולה פי כמה פחות..), ראיתי באתר של נתיבי איילון שהם שמו את הפרוייקט כבר תחת הקטיגוריה "פרוייקטים בביצוע", ככה שזה נותן תקווה שיחלו בביצוע בקרוב. נראה שבאמת לא ראיתי שהתחילו לבנות את תחנת ראשל"צ מערב, כי לא הייתי באזור הזה מזמן. עד לפני חצי שנה הייתי עובד בתוך מרכז בר-און (שנמצא ברקע של התמונה הראשונה שהעלית), והייתי עוקב אחרי הפרוייקט לעתים קרובות. משהו שעוד מעלה לי תהיות רבות, זה איך יקראו לתחנות של יוספטל ו- וולפסון, כי הרי הן נמצאות בשטח גבולי בין ערים, ללא שיפוט של עיר זו או אחרת. כמובן שלתחנת וולפסון ניתן לקרוא באופן אופטימלי "תל-אביב-חולון וולפסון" וליוספטל "חולון-בת ים יוספטל", אבל אני בספק שישתמשו בשמות ארוכים כאלה, ויש חשש שיקפחו עיר זו או אחרת בקריאת שם התחנה.
 
מסכים איתך לגמרי לגבי אי-נחיצותה

לדעתי התחנה בצומת חולון קצת בעייתית
אני לא רואה אפשרות שהיא תצדיק את בנייתה לפי כמות הנוסעים הצפויים בה. הקהל העיקרי שהיא תשרת אלה חיילים, אשר יגיעו לשם ברכבת מאזורים שונים ויחליפו שם לאחד מהקווים לצריפין או לבסיסים אחרים, אבל מצד שני, רוב החיילים מהצפון שכרגע משתמשים בקווים אלה, יורדים בתחנת "תל אביב-ההגנה" ולוקחים אוטובוס מתמח"ת. לא נראה לי שהם ישנו הרגל זה עם פתיחת התחנה, כי כנראה לא יהיה קו ישיר מהצפון לראשל"צ מערב, אלא צריך יהיה להחליף רכבות בתל אביב. מה שאומר, שקהל היעד נותרו רק תושבי שכונת נווה עופר וקרית שלום בתל אביב, ואני לא בטוח שרבים מהם ישתמשו בקו. תושבי חולון, שמעוניינים להמשיך צפונה, לא יטרחו להגיע לצומת חולון בשביל כך, כי התחנה מרוחקת בערך קילומטר מבנייני המגורים, והגעה אליה לרוב דורשת אמצעי תחבורה נוסף (כמובן, אולי מישהו ירצה לעשות ג'וגינג מרענן של בוקר לאורך שד' לוי אשכול). ומי מהחולונים ירצה לעמוד 20 דקות בפקקים בקוגל ושד' לוי אשכול כדי להגיע לתחנה, כשהרבה יותר מהיר כבר להגיע לתחנות האחרות שיהיו בעיר, וולפסון ויוספטל. (מה גם שלא שמעתי עד כה שמתכוונים לבנות חניה מיוחדת בצומת חולון בשביל התחנה). ככה שגם בבוקר התחנה הזאת אפקטיבית רק לכיוון דרום, ולא לכיוון צפון. אם אתה שואל אותי, עדיף לוותר עליה, ולהשקיע יותר בהסדרת התחנה בוולפסון ומגרשי חניה בשבילה, כי זו תחנה שנמצאת בצומת דרכים חשוב, ומשרתת 3 ערים. בקשר למנהרת בית הבילויים (עוד חלמאות של המדינה, כי יכלו לבצע את המנהרה עוד בתחילת שנות ה- 90, כשבנו את הקטע הזה של "איילון דרום", וידעו שמתישהו תהיה שם רכבת. אם היו עושים את זה אז, זה היה עולה פי כמה פחות..), ראיתי באתר של נתיבי איילון שהם שמו את הפרוייקט כבר תחת הקטיגוריה "פרוייקטים בביצוע", ככה שזה נותן תקווה שיחלו בביצוע בקרוב. נראה שבאמת לא ראיתי שהתחילו לבנות את תחנת ראשל"צ מערב, כי לא הייתי באזור הזה מזמן. עד לפני חצי שנה הייתי עובד בתוך מרכז בר-און (שנמצא ברקע של התמונה הראשונה שהעלית), והייתי עוקב אחרי הפרוייקט לעתים קרובות. משהו שעוד מעלה לי תהיות רבות, זה איך יקראו לתחנות של יוספטל ו- וולפסון, כי הרי הן נמצאות בשטח גבולי בין ערים, ללא שיפוט של עיר זו או אחרת. כמובן שלתחנת וולפסון ניתן לקרוא באופן אופטימלי "תל-אביב-חולון וולפסון" וליוספטל "חולון-בת ים יוספטל", אבל אני בספק שישתמשו בשמות ארוכים כאלה, ויש חשש שיקפחו עיר זו או אחרת בקריאת שם התחנה.
מסכים איתך לגמרי לגבי אי-נחיצותה
של התחנה בצומת חולון, הרי בנוסף לכל, המרחק ממנה עד לוולפסון הוא ק"מ 1 בקושי. וגם מתחנת ההגנה המרחק די דומה. לגבי השמות- זו אכן שאלה מענינת (וולפסון בכלל ממוקמת בנקודת מפגש הגבולות של 4 ערים- ת"א, יפו, בת ים, חולון). נקווה שלא תיווצר מריבה בין העיריות על רקע בחירת השם.. ודווקא "חולון- בתים יוספטל" הוא שם אופטימלי לטעמי.. כבר יש תחנות עם שם כפול כמו "קיסריה- פרדס חנה" הוד השרון- כפר סבא (כיום הוד השרון)..
 

קובי לו

New member
רועי, רועי, לא יוּרי ! יפו היא

מסכים איתך לגמרי לגבי אי-נחיצותה
של התחנה בצומת חולון, הרי בנוסף לכל, המרחק ממנה עד לוולפסון הוא ק"מ 1 בקושי. וגם מתחנת ההגנה המרחק די דומה. לגבי השמות- זו אכן שאלה מענינת (וולפסון בכלל ממוקמת בנקודת מפגש הגבולות של 4 ערים- ת"א, יפו, בת ים, חולון). נקווה שלא תיווצר מריבה בין העיריות על רקע בחירת השם.. ודווקא "חולון- בתים יוספטל" הוא שם אופטימלי לטעמי.. כבר יש תחנות עם שם כפול כמו "קיסריה- פרדס חנה" הוד השרון- כפר סבא (כיום הוד השרון)..
רועי, רועי, לא יוּרי ! יפו היא
חלק מת"א. העיר, בשמה הרשמי והמלא נקראת תל-אביב-יפו. ככה שהתחנה היא אכן מפגש של שלוש ערים : ת"א (יפו), בת ים וחולון.
 
נכון שהן נחשבות כעיר אחת

רועי, רועי, לא יוּרי ! יפו היא
חלק מת"א. העיר, בשמה הרשמי והמלא נקראת תל-אביב-יפו. ככה שהתחנה היא אכן מפגש של שלוש ערים : ת"א (יפו), בת ים וחולון.
נכון שהן נחשבות כעיר אחת
אבל מבחינה גאוגרפית- הגבול הלא רשמי בין יפו לת"א הוא רחוב הינריך היינה שמתחיל ממחלף וולפסון, היכן שממוקמת התחנה..
 

stratomaximus

New member
עקרונית

נכון שהן נחשבות כעיר אחת
אבל מבחינה גאוגרפית- הגבול הלא רשמי בין יפו לת"א הוא רחוב הינריך היינה שמתחיל ממחלף וולפסון, היכן שממוקמת התחנה..
עקרונית
החשבתי את תל אביב ויפו כיחידה מוניציפלית אחת כשאמרתי "3 ערים", אבל אם לבחון אותם לפי צביון וכו', אז יפו באמת עיר נפרדת, ככה שאפשר להגיד שזה אפילו מפגש של 4 ערים (קצת לא מדוייק, השטח של מחלף וולפסון הוא בין תל אביב-יפו וחולון, כי השטח המוניציפלי של בת-ים מתחיל דרומה משם, אחרי שיפו ד' מסתיימת ומתחילה שכונת עמידר). ובאותה הזדמנות יש לי הצעה לגבי התחבורה לתחנת וולפסון - לקשור את קו 41 הלא כל כך יעיל לזמני הגעת הרכבת לוולפסון, והופה, הקו הופך להיות יעיל שבעתיים, כי הרי הוא עושה סיבובים בשכונות בתל אביב שמסביב לתחנה, ככה אפשר לשפר אותו. גם את קו 6 אפשר לקשור לזמני הגעת הרכבת, בשביל שימושם של תושבי צפון בת-ים. בכלל לדעתי צריך יהיה בעתיד לתגבר את התחבורה הציבורית שעוברת בקרבת התחנות, וולפסון בעיקר (הקוים שעוברים ביוספטל גם ככה בתדירות לא רעה), למשל לתגבר את קו 3, שיכול להיות לו יותר ביקוש בגלל המסלול הנוח שלו, שיחבר בין היתר את התחנה עם דב הוז, מרכז חולון, העירייה, ח- 300, וקרית שרת, והכל ללא עיקובים מיותרים וברחובות לא עמוסים במיוחד.
 

luckydude

Active member
כשיבנו את הקו הירוק תהיה הצדקה

מסכים איתך לגמרי לגבי אי-נחיצותה
של התחנה בצומת חולון, הרי בנוסף לכל, המרחק ממנה עד לוולפסון הוא ק"מ 1 בקושי. וגם מתחנת ההגנה המרחק די דומה. לגבי השמות- זו אכן שאלה מענינת (וולפסון בכלל ממוקמת בנקודת מפגש הגבולות של 4 ערים- ת"א, יפו, בת ים, חולון). נקווה שלא תיווצר מריבה בין העיריות על רקע בחירת השם.. ודווקא "חולון- בתים יוספטל" הוא שם אופטימלי לטעמי.. כבר יש תחנות עם שם כפול כמו "קיסריה- פרדס חנה" הוד השרון- כפר סבא (כיום הוד השרון)..
כשיבנו את הקו הירוק תהיה הצדקה
לתחנת רכבת "כבדה" שם.
 
הקו הירוק לא יבנה בעשור הקרוב

כשיבנו את הקו הירוק תהיה הצדקה
לתחנת רכבת "כבדה" שם.
הקו הירוק לא יבנה בעשור הקרוב
בהנחה שהקואליציה המכהנת תסיים את כהונתה ב2010 אם לפני הקואליציה תיפול אזי יהיו שרים חדשים ואולי תהליכים שתקועים ייצאו שוב לפועל.
 

amit1270

New member
עם החלק הדרומי של הקו דווקא אין

הקו הירוק לא יבנה בעשור הקרוב
בהנחה שהקואליציה המכהנת תסיים את כהונתה ב2010 אם לפני הקואליציה תיפול אזי יהיו שרים חדשים ואולי תהליכים שתקועים ייצאו שוב לפועל.
עם החלק הדרומי של הקו דווקא אין
בעיות מיוחדות, ואפשר להתחיל לבצע אותו בשנים הקרובות.
 
אפשר גם לסיים את כל המערך

עם החלק הדרומי של הקו דווקא אין
בעיות מיוחדות, ואפשר להתחיל לבצע אותו בשנים הקרובות.
אפשר גם לסיים את כל המערך
של הרכבות הקלות בתל אביב והסביבה תוך כמה שנים תוכניות יש למכביר השאלה אם רוצים ואם יש שר אוצר עם חזון ראש ממשלה תומך ושר תחבורה שמתעניין בתחבורה
 

stratomaximus

New member
הכל אפשר

אפשר גם לסיים את כל המערך
של הרכבות הקלות בתל אביב והסביבה תוך כמה שנים תוכניות יש למכביר השאלה אם רוצים ואם יש שר אוצר עם חזון ראש ממשלה תומך ושר תחבורה שמתעניין בתחבורה
הכל אפשר
אבל עם קברניטי המדינה שלנו עכשיו אני חושש שאפילו את הקו האדום לא יסיימו עד 2015. ולדעתי, עם המצב כיום, עדיף לחכות עם הקו הירוק עד שיפתח הקו האדום, כדי לבחון חסרונות ובעיות בשטח, ולא לחזור עליהן בבניית הקווים הבאים.
 

amit1270

New member
למה לחכות? לא חיכינו מספיק?

הכל אפשר
אבל עם קברניטי המדינה שלנו עכשיו אני חושש שאפילו את הקו האדום לא יסיימו עד 2015. ולדעתי, עם המצב כיום, עדיף לחכות עם הקו הירוק עד שיפתח הקו האדום, כדי לבחון חסרונות ובעיות בשטח, ולא לחזור עליהן בבניית הקווים הבאים.
למה לחכות? לא חיכינו מספיק?
 

stratomaximus

New member
הדעות חלוקות

למה לחכות? לא חיכינו מספיק?
הדעות חלוקות
מצד אחד באמת אולי עדיף לעשות את זה כמה שיותר מהר אבל מצד שני, פרוייקט כזה מבוצע לראשונה בארץ, ואין איתו בכלל ניסיון של התאמה לתנאי החיים של גוש-דן, ככה שאולי עדיף לבצע שלב אחר שלב, ולתקן כשלים שיקומו ולא לחזור עליהם בעתיד... למען הדורות הבאים (נשמע דמיוני משהו...)
 

amit1270

New member
הבעיות שייתקלו בהן בקו הירוק

הדעות חלוקות
מצד אחד באמת אולי עדיף לעשות את זה כמה שיותר מהר אבל מצד שני, פרוייקט כזה מבוצע לראשונה בארץ, ואין איתו בכלל ניסיון של התאמה לתנאי החיים של גוש-דן, ככה שאולי עדיף לבצע שלב אחר שלב, ולתקן כשלים שיקומו ולא לחזור עליהם בעתיד... למען הדורות הבאים (נשמע דמיוני משהו...)
הבעיות שייתקלו בהן בקו הירוק
(הקטע הדרומי) לא דומות לאלה של הקו האדום, אלא יותר לרכבת הקלה הירושלמית שתושלם זמן רב לפני כן. מה גם שאחד מתנאי המכרז הוא שיתוף חברה בינלאומית בעלת נסיון (ועם כל הכבוד, אנחנו לא כאלה מיוחדים), כך שבאמת אין טעם לחכות עם הקו הזה לדעתי. לגבי הקטע הצפוני השנוי במחלוקת - אני מקווה מאוד שחילוקי הדעות ייפתרו במהרה ושיתחילו לעבוד גם עליו.
 

Shark Alarm

New member
לגבי מנהרת בית הבילויים שרשמת../images/Emo26.gif

לדעתי התחנה בצומת חולון קצת בעייתית
אני לא רואה אפשרות שהיא תצדיק את בנייתה לפי כמות הנוסעים הצפויים בה. הקהל העיקרי שהיא תשרת אלה חיילים, אשר יגיעו לשם ברכבת מאזורים שונים ויחליפו שם לאחד מהקווים לצריפין או לבסיסים אחרים, אבל מצד שני, רוב החיילים מהצפון שכרגע משתמשים בקווים אלה, יורדים בתחנת "תל אביב-ההגנה" ולוקחים אוטובוס מתמח"ת. לא נראה לי שהם ישנו הרגל זה עם פתיחת התחנה, כי כנראה לא יהיה קו ישיר מהצפון לראשל"צ מערב, אלא צריך יהיה להחליף רכבות בתל אביב. מה שאומר, שקהל היעד נותרו רק תושבי שכונת נווה עופר וקרית שלום בתל אביב, ואני לא בטוח שרבים מהם ישתמשו בקו. תושבי חולון, שמעוניינים להמשיך צפונה, לא יטרחו להגיע לצומת חולון בשביל כך, כי התחנה מרוחקת בערך קילומטר מבנייני המגורים, והגעה אליה לרוב דורשת אמצעי תחבורה נוסף (כמובן, אולי מישהו ירצה לעשות ג'וגינג מרענן של בוקר לאורך שד' לוי אשכול). ומי מהחולונים ירצה לעמוד 20 דקות בפקקים בקוגל ושד' לוי אשכול כדי להגיע לתחנה, כשהרבה יותר מהיר כבר להגיע לתחנות האחרות שיהיו בעיר, וולפסון ויוספטל. (מה גם שלא שמעתי עד כה שמתכוונים לבנות חניה מיוחדת בצומת חולון בשביל התחנה). ככה שגם בבוקר התחנה הזאת אפקטיבית רק לכיוון דרום, ולא לכיוון צפון. אם אתה שואל אותי, עדיף לוותר עליה, ולהשקיע יותר בהסדרת התחנה בוולפסון ומגרשי חניה בשבילה, כי זו תחנה שנמצאת בצומת דרכים חשוב, ומשרתת 3 ערים. בקשר למנהרת בית הבילויים (עוד חלמאות של המדינה, כי יכלו לבצע את המנהרה עוד בתחילת שנות ה- 90, כשבנו את הקטע הזה של "איילון דרום", וידעו שמתישהו תהיה שם רכבת. אם היו עושים את זה אז, זה היה עולה פי כמה פחות..), ראיתי באתר של נתיבי איילון שהם שמו את הפרוייקט כבר תחת הקטיגוריה "פרוייקטים בביצוע", ככה שזה נותן תקווה שיחלו בביצוע בקרוב. נראה שבאמת לא ראיתי שהתחילו לבנות את תחנת ראשל"צ מערב, כי לא הייתי באזור הזה מזמן. עד לפני חצי שנה הייתי עובד בתוך מרכז בר-און (שנמצא ברקע של התמונה הראשונה שהעלית), והייתי עוקב אחרי הפרוייקט לעתים קרובות. משהו שעוד מעלה לי תהיות רבות, זה איך יקראו לתחנות של יוספטל ו- וולפסון, כי הרי הן נמצאות בשטח גבולי בין ערים, ללא שיפוט של עיר זו או אחרת. כמובן שלתחנת וולפסון ניתן לקרוא באופן אופטימלי "תל-אביב-חולון וולפסון" וליוספטל "חולון-בת ים יוספטל", אבל אני בספק שישתמשו בשמות ארוכים כאלה, ויש חשש שיקפחו עיר זו או אחרת בקריאת שם התחנה.
לגבי מנהרת בית הבילויים שרשמת

"בקשר למנהרת בית הבילויים (עוד חלמאות של המדינה, כי יכלו לבצע את המנהרה עוד בתחילת שנות ה- 90, כשבנו את הקטע הזה של "איילון דרום", וידעו שמתישהו תהיה שם רכבת. אם היו עושים את זה אז, זה היה עולה פי כמה פחות..), ראיתי באתר של נתיבי איילון שהם שמו את הפרוייקט כבר תחת הקטיגוריה "פרוייקטים בביצוע", ככה שזה נותן תקווה שיחלו בביצוע בקרוב." יכלו לבצע את כל הפרויקט הזה של הרכבת בלי כל הבלאגן שעושים שם עכשיו, אם מנכ"ל רכבת ישראל לא היה "ברוגז" עם מנכ"ל חברת נתיבי איילון...
 

stratomaximus

New member
הרבה דברים

לגבי מנהרת בית הבילויים שרשמת

"בקשר למנהרת בית הבילויים (עוד חלמאות של המדינה, כי יכלו לבצע את המנהרה עוד בתחילת שנות ה- 90, כשבנו את הקטע הזה של "איילון דרום", וידעו שמתישהו תהיה שם רכבת. אם היו עושים את זה אז, זה היה עולה פי כמה פחות..), ראיתי באתר של נתיבי איילון שהם שמו את הפרוייקט כבר תחת הקטיגוריה "פרוייקטים בביצוע", ככה שזה נותן תקווה שיחלו בביצוע בקרוב." יכלו לבצע את כל הפרויקט הזה של הרכבת בלי כל הבלאגן שעושים שם עכשיו, אם מנכ"ל רכבת ישראל לא היה "ברוגז" עם מנכ"ל חברת נתיבי איילון...
הרבה דברים
יכלו לעשות בצורה אפקטיבית הרבה יותר אם היו חושבים בזמן על הכל, והיו מתאמים את העבודה בין הגופים השונים. אפילו עכשיו החלמאות לא פוסקת... קח את צומת חולון למשל: בעוד עשר שנים (בעזרת השם) מתוכנן לעבור שם הקו הירוק של הרכבת הקלה. לאחר שיבנו את מערכת הגשרים החדשה של המחלף, לא ישאר תוואי פנוי לרק"ל בתחום הצומת, ולכן הפיתרון היחיד שהציעו הוא להעביר אותו במנהרה פשוטה יחסית תחת הגשרים, עד שד' לוי אשכול. עכשיו, נתיבי איילון יצאו לארג'ים בקטע הזה, וחשבו קדימה. אמרו "בואו נבנה את המנהרה עכשיו, מראש, לפני שנסיים את הגשרים, כדי לחסוך בבעיות ועלויות אחר כך". פנו למשרד האוצר: "צריכים תוספת תקציב 5 מיליון שקל לכריית המנהרה", וכמובן, משרד האוצר סירב להוסיף את התקציב הדרוש. עכשיו, מה ההשלכות לעתיד? כלכליות: לפי החישוב של נתיבי איילון, כריית המנהרה לאחר סיום המחלף תעלה למדינה לא 5 מיליון כפי שהיה בהתחלה, אלא 20 מיליון, אבל לא נראה שמישהו במשרד האוצר חושב 10 שנה קדימה, ככה זה כשמנסים לתכנן במדינה את יום המחר, אבל על המחרתיים לא חושבים. טכניות: כריית מנהרה תחת מחלף בגודל של "צומת חולון" (כשיושלם), זה לא מבצע הנדסי פשוט, וזה כרוך בפתיחת אתר בנייה, ושיבושי תנועה וחפירות וכו'... בסרט הזה כבר היינו.
 

כרום

New member
היציאה מאיילון צפון ביוספטל נחסמה

גנבת לי את ההצגה P=
אני גר 5 דקות הליכה מתחנת יוספטל, ובדיוק מחר התכוונתי ללכת לעשות שם כמה תמונות. וגם אני לא ממש מבין את העובדה, למה יוספטל היא התחנה היחידה שנבנית במרץ ויסיימו אותה בקרוב, בעוד בתחנת וולפסון בנו רק את הרציפים, והיא נמצאת כבר כמעט שנתיים באותו מצב בדיוק. את תחנות ראשל"צ מערב וצומת חולון עוד לא התחילו לבנות בכלל, כי לא סיימו את עבודות התשתית \ העתקת גשרים, מה שלא יקרה כל כך מהר. המדרגות שבונים מול תחנת יוספטל אלה מדרגות חירום כמו ברוב התחנות הבנויות לאורך ציר האיילון. ואת הסיבה למה חסמו את היציאה מאיילון דרום לכיוון יוספטל ועושים שם עבודות תשתית כבר הרבה חודשים, גם אני לא כל כך מבין. מישהו פה יודע למה?
היציאה מאיילון צפון ביוספטל נחסמה
עקב הצפות מי גשם שהיו נשטפים מהיציאות בנתיבי איילון לאורך הירידות של דוב הז ויוספטל. העבודות שם אמורות למנוע את ההצפות ע"י הנחת תשתיות למוביל המרכזי בנתיבי איילון קישור לכתבה: http://www.holoni.co.il/index.php?option=content&task=view&id=486&Itemid=2
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה