זהו!! שיהיה סופ"ש נעים לכולנו...
זהו!! שיהיה סופ"ש נעים לכולנו...תמונה -18-
הקירות (העמודים) האחרונים של הגשר - צפון
זהו!! שיהיה סופ"ש נעים לכולנו...תמונה -18-
הקירות (העמודים) האחרונים של הגשר - צפון
גנבת לי את ההצגה P=שלום!!!
היום הלכתי לצלם בקו הרכבת ראשל"צ מערב הנה התמונות:
הסבריםגנבת לי את ההצגה P=
אני גר 5 דקות הליכה מתחנת יוספטל, ובדיוק מחר התכוונתי ללכת לעשות שם כמה תמונות. וגם אני לא ממש מבין את העובדה, למה יוספטל היא התחנה היחידה שנבנית במרץ ויסיימו אותה בקרוב, בעוד בתחנת וולפסון בנו רק את הרציפים, והיא נמצאת כבר כמעט שנתיים באותו מצב בדיוק. את תחנות ראשל"צ מערב וצומת חולון עוד לא התחילו לבנות בכלל, כי לא סיימו את עבודות התשתית \ העתקת גשרים, מה שלא יקרה כל כך מהר. המדרגות שבונים מול תחנת יוספטל אלה מדרגות חירום כמו ברוב התחנות הבנויות לאורך ציר האיילון. ואת הסיבה למה חסמו את היציאה מאיילון דרום לכיוון יוספטל ועושים שם עבודות תשתית כבר הרבה חודשים, גם אני לא כל כך מבין. מישהו פה יודע למה?
תמונה נוספתהסברים
את הביצוע של תחנת וולפסון חילקו ל 2 שלבים (שלב א ושלב ב), ובינתיים בוצע רק שלב א.. אני מקווה שנזכה לראות את תחילת הביצוע של שלב ב בקרוב.. את תחנת רשל"צ מערב כן התחילו לבנות לפני מספר חודשים, ואף העלתי לפורום שרשור תמונות של אתר התחנה לפני 3 חודשים בערך.. (האמת שתכננתי לקפוץ לשם גם היום כדי לתעד את ההתקדמות, אבל לא יצא לי..) לגבי צומת חולון- יצא לי לדבר עם אחד המהנדסים באתר, ו ממה שהבנתי ממנו, ישנה הכנה לתחנה בצומת חולון.. אם אתה שואל אותי- נראה שלא יקימו את התחנה.. ולגבי מועד הסיום הביצוע של הגשרים- קצב העבודה בשטח הוא לא רע בכלל וממה שנראה כרגע- אם לא יהיו הפתעות, הגשרים יושלמו כמתוכנן עד מאי 08, שזה עוד שנה וקצת.. הקטע היחיד ש"מאיים" על השלמת הקו לרשל"צ מערב הוא מנהרת בית הבילוים שטרם התחילו לעבוד עליו (מדובר בקטע של 500 מטר בערך..) אם לא יתחילו לעבוד על הקטע הנל עד לתחילת 08, זה עלול לגרום לעיכוב בפתיחת הקו לרשל"צ מערב.. מצרף תמונה של היסודות של הרציפים של תחנת משה דיין ברשל"צ.. כך זה נראה בדצמבר.. (מאז היתה התקדמות בבניה ו הוצב מנוף באתר..) מקווה להביא תמונות עדכניות יותר בקרוב..|
לדעתי התחנה בצומת חולון קצת בעייתיתתמונה נוספת
מסכים איתך לגמרי לגבי אי-נחיצותהלדעתי התחנה בצומת חולון קצת בעייתית
אני לא רואה אפשרות שהיא תצדיק את בנייתה לפי כמות הנוסעים הצפויים בה. הקהל העיקרי שהיא תשרת אלה חיילים, אשר יגיעו לשם ברכבת מאזורים שונים ויחליפו שם לאחד מהקווים לצריפין או לבסיסים אחרים, אבל מצד שני, רוב החיילים מהצפון שכרגע משתמשים בקווים אלה, יורדים בתחנת "תל אביב-ההגנה" ולוקחים אוטובוס מתמח"ת. לא נראה לי שהם ישנו הרגל זה עם פתיחת התחנה, כי כנראה לא יהיה קו ישיר מהצפון לראשל"צ מערב, אלא צריך יהיה להחליף רכבות בתל אביב. מה שאומר, שקהל היעד נותרו רק תושבי שכונת נווה עופר וקרית שלום בתל אביב, ואני לא בטוח שרבים מהם ישתמשו בקו. תושבי חולון, שמעוניינים להמשיך צפונה, לא יטרחו להגיע לצומת חולון בשביל כך, כי התחנה מרוחקת בערך קילומטר מבנייני המגורים, והגעה אליה לרוב דורשת אמצעי תחבורה נוסף (כמובן, אולי מישהו ירצה לעשות ג'וגינג מרענן של בוקר לאורך שד' לוי אשכול). ומי מהחולונים ירצה לעמוד 20 דקות בפקקים בקוגל ושד' לוי אשכול כדי להגיע לתחנה, כשהרבה יותר מהיר כבר להגיע לתחנות האחרות שיהיו בעיר, וולפסון ויוספטל. (מה גם שלא שמעתי עד כה שמתכוונים לבנות חניה מיוחדת בצומת חולון בשביל התחנה). ככה שגם בבוקר התחנה הזאת אפקטיבית רק לכיוון דרום, ולא לכיוון צפון. אם אתה שואל אותי, עדיף לוותר עליה, ולהשקיע יותר בהסדרת התחנה בוולפסון ומגרשי חניה בשבילה, כי זו תחנה שנמצאת בצומת דרכים חשוב, ומשרתת 3 ערים. בקשר למנהרת בית הבילויים (עוד חלמאות של המדינה, כי יכלו לבצע את המנהרה עוד בתחילת שנות ה- 90, כשבנו את הקטע הזה של "איילון דרום", וידעו שמתישהו תהיה שם רכבת. אם היו עושים את זה אז, זה היה עולה פי כמה פחות..), ראיתי באתר של נתיבי איילון שהם שמו את הפרוייקט כבר תחת הקטיגוריה "פרוייקטים בביצוע", ככה שזה נותן תקווה שיחלו בביצוע בקרוב. נראה שבאמת לא ראיתי שהתחילו לבנות את תחנת ראשל"צ מערב, כי לא הייתי באזור הזה מזמן. עד לפני חצי שנה הייתי עובד בתוך מרכז בר-און (שנמצא ברקע של התמונה הראשונה שהעלית), והייתי עוקב אחרי הפרוייקט לעתים קרובות. משהו שעוד מעלה לי תהיות רבות, זה איך יקראו לתחנות של יוספטל ו- וולפסון, כי הרי הן נמצאות בשטח גבולי בין ערים, ללא שיפוט של עיר זו או אחרת. כמובן שלתחנת וולפסון ניתן לקרוא באופן אופטימלי "תל-אביב-חולון וולפסון" וליוספטל "חולון-בת ים יוספטל", אבל אני בספק שישתמשו בשמות ארוכים כאלה, ויש חשש שיקפחו עיר זו או אחרת בקריאת שם התחנה.
רועי, רועי, לא יוּרי ! יפו היאמסכים איתך לגמרי לגבי אי-נחיצותה
של התחנה בצומת חולון, הרי בנוסף לכל, המרחק ממנה עד לוולפסון הוא ק"מ 1 בקושי. וגם מתחנת ההגנה המרחק די דומה. לגבי השמות- זו אכן שאלה מענינת (וולפסון בכלל ממוקמת בנקודת מפגש הגבולות של 4 ערים- ת"א, יפו, בת ים, חולון). נקווה שלא תיווצר מריבה בין העיריות על רקע בחירת השם.. ודווקא "חולון- בתים יוספטל" הוא שם אופטימלי לטעמי.. כבר יש תחנות עם שם כפול כמו "קיסריה- פרדס חנה" הוד השרון- כפר סבא (כיום הוד השרון)..
נכון שהן נחשבות כעיר אחתרועי, רועי, לא יוּרי ! יפו היא
חלק מת"א. העיר, בשמה הרשמי והמלא נקראת תל-אביב-יפו. ככה שהתחנה היא אכן מפגש של שלוש ערים : ת"א (יפו), בת ים וחולון.
עקרוניתנכון שהן נחשבות כעיר אחת
אבל מבחינה גאוגרפית- הגבול הלא רשמי בין יפו לת"א הוא רחוב הינריך היינה שמתחיל ממחלף וולפסון, היכן שממוקמת התחנה..
כשיבנו את הקו הירוק תהיה הצדקהמסכים איתך לגמרי לגבי אי-נחיצותה
של התחנה בצומת חולון, הרי בנוסף לכל, המרחק ממנה עד לוולפסון הוא ק"מ 1 בקושי. וגם מתחנת ההגנה המרחק די דומה. לגבי השמות- זו אכן שאלה מענינת (וולפסון בכלל ממוקמת בנקודת מפגש הגבולות של 4 ערים- ת"א, יפו, בת ים, חולון). נקווה שלא תיווצר מריבה בין העיריות על רקע בחירת השם.. ודווקא "חולון- בתים יוספטל" הוא שם אופטימלי לטעמי.. כבר יש תחנות עם שם כפול כמו "קיסריה- פרדס חנה" הוד השרון- כפר סבא (כיום הוד השרון)..
הקו הירוק לא יבנה בעשור הקרובכשיבנו את הקו הירוק תהיה הצדקה
לתחנת רכבת "כבדה" שם.
עם החלק הדרומי של הקו דווקא איןהקו הירוק לא יבנה בעשור הקרוב
בהנחה שהקואליציה המכהנת תסיים את כהונתה ב2010 אם לפני הקואליציה תיפול אזי יהיו שרים חדשים ואולי תהליכים שתקועים ייצאו שוב לפועל.
אפשר גם לסיים את כל המערךעם החלק הדרומי של הקו דווקא אין
בעיות מיוחדות, ואפשר להתחיל לבצע אותו בשנים הקרובות.
הכל אפשראפשר גם לסיים את כל המערך
של הרכבות הקלות בתל אביב והסביבה תוך כמה שנים תוכניות יש למכביר השאלה אם רוצים ואם יש שר אוצר עם חזון ראש ממשלה תומך ושר תחבורה שמתעניין בתחבורה
למה לחכות? לא חיכינו מספיק?הכל אפשר
אבל עם קברניטי המדינה שלנו עכשיו אני חושש שאפילו את הקו האדום לא יסיימו עד 2015. ולדעתי, עם המצב כיום, עדיף לחכות עם הקו הירוק עד שיפתח הקו האדום, כדי לבחון חסרונות ובעיות בשטח, ולא לחזור עליהן בבניית הקווים הבאים.
הדעות חלוקותלמה לחכות? לא חיכינו מספיק?
הבעיות שייתקלו בהן בקו הירוקהדעות חלוקות
מצד אחד באמת אולי עדיף לעשות את זה כמה שיותר מהר אבל מצד שני, פרוייקט כזה מבוצע לראשונה בארץ, ואין איתו בכלל ניסיון של התאמה לתנאי החיים של גוש-דן, ככה שאולי עדיף לבצע שלב אחר שלב, ולתקן כשלים שיקומו ולא לחזור עליהם בעתיד... למען הדורות הבאים (נשמע דמיוני משהו...)
לגבי מנהרת בית הבילויים שרשמתלדעתי התחנה בצומת חולון קצת בעייתית
אני לא רואה אפשרות שהיא תצדיק את בנייתה לפי כמות הנוסעים הצפויים בה. הקהל העיקרי שהיא תשרת אלה חיילים, אשר יגיעו לשם ברכבת מאזורים שונים ויחליפו שם לאחד מהקווים לצריפין או לבסיסים אחרים, אבל מצד שני, רוב החיילים מהצפון שכרגע משתמשים בקווים אלה, יורדים בתחנת "תל אביב-ההגנה" ולוקחים אוטובוס מתמח"ת. לא נראה לי שהם ישנו הרגל זה עם פתיחת התחנה, כי כנראה לא יהיה קו ישיר מהצפון לראשל"צ מערב, אלא צריך יהיה להחליף רכבות בתל אביב. מה שאומר, שקהל היעד נותרו רק תושבי שכונת נווה עופר וקרית שלום בתל אביב, ואני לא בטוח שרבים מהם ישתמשו בקו. תושבי חולון, שמעוניינים להמשיך צפונה, לא יטרחו להגיע לצומת חולון בשביל כך, כי התחנה מרוחקת בערך קילומטר מבנייני המגורים, והגעה אליה לרוב דורשת אמצעי תחבורה נוסף (כמובן, אולי מישהו ירצה לעשות ג'וגינג מרענן של בוקר לאורך שד' לוי אשכול). ומי מהחולונים ירצה לעמוד 20 דקות בפקקים בקוגל ושד' לוי אשכול כדי להגיע לתחנה, כשהרבה יותר מהיר כבר להגיע לתחנות האחרות שיהיו בעיר, וולפסון ויוספטל. (מה גם שלא שמעתי עד כה שמתכוונים לבנות חניה מיוחדת בצומת חולון בשביל התחנה). ככה שגם בבוקר התחנה הזאת אפקטיבית רק לכיוון דרום, ולא לכיוון צפון. אם אתה שואל אותי, עדיף לוותר עליה, ולהשקיע יותר בהסדרת התחנה בוולפסון ומגרשי חניה בשבילה, כי זו תחנה שנמצאת בצומת דרכים חשוב, ומשרתת 3 ערים. בקשר למנהרת בית הבילויים (עוד חלמאות של המדינה, כי יכלו לבצע את המנהרה עוד בתחילת שנות ה- 90, כשבנו את הקטע הזה של "איילון דרום", וידעו שמתישהו תהיה שם רכבת. אם היו עושים את זה אז, זה היה עולה פי כמה פחות..), ראיתי באתר של נתיבי איילון שהם שמו את הפרוייקט כבר תחת הקטיגוריה "פרוייקטים בביצוע", ככה שזה נותן תקווה שיחלו בביצוע בקרוב. נראה שבאמת לא ראיתי שהתחילו לבנות את תחנת ראשל"צ מערב, כי לא הייתי באזור הזה מזמן. עד לפני חצי שנה הייתי עובד בתוך מרכז בר-און (שנמצא ברקע של התמונה הראשונה שהעלית), והייתי עוקב אחרי הפרוייקט לעתים קרובות. משהו שעוד מעלה לי תהיות רבות, זה איך יקראו לתחנות של יוספטל ו- וולפסון, כי הרי הן נמצאות בשטח גבולי בין ערים, ללא שיפוט של עיר זו או אחרת. כמובן שלתחנת וולפסון ניתן לקרוא באופן אופטימלי "תל-אביב-חולון וולפסון" וליוספטל "חולון-בת ים יוספטל", אבל אני בספק שישתמשו בשמות ארוכים כאלה, ויש חשש שיקפחו עיר זו או אחרת בקריאת שם התחנה.
הרבה דבריםלגבי מנהרת בית הבילויים שרשמת
"בקשר למנהרת בית הבילויים (עוד חלמאות של המדינה, כי יכלו לבצע את המנהרה עוד בתחילת שנות ה- 90, כשבנו את הקטע הזה של "איילון דרום", וידעו שמתישהו תהיה שם רכבת. אם היו עושים את זה אז, זה היה עולה פי כמה פחות..), ראיתי באתר של נתיבי איילון שהם שמו את הפרוייקט כבר תחת הקטיגוריה "פרוייקטים בביצוע", ככה שזה נותן תקווה שיחלו בביצוע בקרוב." יכלו לבצע את כל הפרויקט הזה של הרכבת בלי כל הבלאגן שעושים שם עכשיו, אם מנכ"ל רכבת ישראל לא היה "ברוגז" עם מנכ"ל חברת נתיבי איילון...
היציאה מאיילון צפון ביוספטל נחסמהגנבת לי את ההצגה P=
אני גר 5 דקות הליכה מתחנת יוספטל, ובדיוק מחר התכוונתי ללכת לעשות שם כמה תמונות. וגם אני לא ממש מבין את העובדה, למה יוספטל היא התחנה היחידה שנבנית במרץ ויסיימו אותה בקרוב, בעוד בתחנת וולפסון בנו רק את הרציפים, והיא נמצאת כבר כמעט שנתיים באותו מצב בדיוק. את תחנות ראשל"צ מערב וצומת חולון עוד לא התחילו לבנות בכלל, כי לא סיימו את עבודות התשתית \ העתקת גשרים, מה שלא יקרה כל כך מהר. המדרגות שבונים מול תחנת יוספטל אלה מדרגות חירום כמו ברוב התחנות הבנויות לאורך ציר האיילון. ואת הסיבה למה חסמו את היציאה מאיילון דרום לכיוון יוספטל ועושים שם עבודות תשתית כבר הרבה חודשים, גם אני לא כל כך מבין. מישהו פה יודע למה?
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.