שלום

אני לומד קולנוע ישראלי ובהתחלה ראינו בין הסרטים את סאלח שבתי. חלמתי שאני יושב לבד בספסל בתל אביב ליד התחנה המרכזית, ומוצא על הספסל תיקים קטנים. סאלח שבתי ואשתו באים, לוקחים את התיקים ואומרים לי שכל יום הם הולכים עד תל אביב, שמים את התיקים ועוזבים אותם שם ואחר כך חוזרים מהבית לתל אביב לקחת אותם. הם הולכים ואני מרחם עליהם והולך לחפש אותם בארץ. השוטרים מאשימים אותי ואת אבי שגנבנו את התיקים, ואנחנו מתחבאים. הורגים את אבי, ואני נשאר לבד ומכבה את הרדיו. כשאני יורד אני שומע שהרדיו פתאום פועל על דעת עצמו ואני נורא נבהל כי זה משהו לא טבעי. אני יוצא מהבית ומגיע לעולם שבו מכשירים פועלים על דעת עצמם.
 

אלישבע777

Well-known member
אני לומד קולנוע ישראלי ובהתחלה ראינו בין הסרטים את סאלח שבתי. חלמתי שאני יושב לבד בספסל בתל אביב ליד התחנה המרכזית, ומוצא על הספסל תיקים קטנים. סאלח שבתי ואשתו באים, לוקחים את התיקים ואומרים לי שכל יום הם הולכים עד תל אביב, שמים את התיקים ועוזבים אותם שם ואחר כך חוזרים מהבית לתל אביב לקחת אותם. הם הולכים ואני מרחם עליהם והולך לחפש אותם בארץ. השוטרים מאשימים אותי ואת אבי שגנבנו את התיקים, ואנחנו מתחבאים. הורגים את אבי, ואני נשאר לבד ומכבה את הרדיו. כשאני יורד אני שומע שהרדיו פתאום פועל על דעת עצמו ואני נורא נבהל כי זה משהו לא טבעי. אני יוצא מהבית ומגיע לעולם שבו מכשירים פועלים על דעת עצמם.
שלום פילוסוף, אתה מכיר את הכללים. כדי לפרש אני צריכה רקע רלבנטי לחלום. ראה בפתח הפורום מה הן הדרישות. כמו כן חשוב לי מה מערכת היחסים היום ובעבר עם אביך המופיע בחלום כיום ובעבר.
 
נתתי קצת רקע: אני לומד קולנוע ישראלי ובהתחלה ראינו בין הסרטים את סאלח שבתי. זה יכול להתקשר גם למכשירים החשמליים הפועלים על דעת עצמם. בצעירותי היו לי מריבות קשות ולא ברורות עם הוריי, כשעזבתי את הבית נהיו לי יחסים טובים מאד עם אימא ועכשיו התת מודע שלי מבין כנראה שצריך לחזק את הקשר עם אבא לפני שהוריי ימותו ולכן התחלתי להתקשר גם אליו, אבל בערב כדי לא להפריע לו בעבודה במעבדה.
 

אלישבע777

Well-known member
שלום פילוסוף רוחני.
חילקתי את החלום לשניים והעתקתי כל חלק בעריכה משלי. הפרוש ארוך אני ממליצה להעתיק לוורד ולהדפיס אותו ולקרוא אותו בעיון כמה פעמים. החלום מדהים ביותר והיה קשה לפרוש מרוב סמלים.

חלק א' התיקים של סלח שבתי ואשתו

חלמתי שאני יושב לבד בספסל בתל אביב ליד התחנה המרכזית, ומוצא על הספסל תיקים קטנים. סאלח שבתי ואשתו באים, לוקחים את התיקים ואומרים לי שכל יום הם הולכים עד תל אביב, שמים את התיקים ועוזבים אותם שם ואחר כך חוזרים מהבית לתל אביב לקחת אותם.

פרוש חלק א

אתה מוצא תיקים על הספסל ליד התחנה המרכזית והסתבר לך שהם של סלח שבתי ואשתו. סלח שבתי ואשתו הם הוריך. הם השאירו תיקים בתחנה המרכזית. אתה האדם המרכזי בחייהם או תחנת חייהם עוגן חייהם, או אולי אתה התחינה ( תפילה או תקווה) שלהם. התיקים שהם השאירו לך, רק אתה יודע מה הם ומה בתוכם. הייתי מפרשת שהריטואל הזה בחלום – ההורים הולכים לתל אביב שמים את התיקים וחוזרים לקחת אותם, מראה שיש להם משימה יום יומית עלומה. החלום אומר לך, שהתיקים הללו אתה צריך לפתוח אותם ולראות מה יש בהם ומה עליך לעשות במה שאתה מוצא בהם. אבל אתה – לא מעורב בכל הריטואל הזה. אתה לא עושה כלום. אתה מוצא את התיקים ולא מתעניין לא בזוג סלח שבתי ואשתו ( שמסמלים את הוריך) ולא בתיקים. אתה יושב על הספסל, הם מספרים לך סיפור ואתה לא מגיב. אינך שם. אינך מעלה על דעתך שהתיקים מיועדים לך ועליך לפתוח אותם ולגלות מה הם השאירו לך. נראה שבחלק הזה של החלום, אתה אינך בשל עדיין לטיפול בתוכנם של התיקים הללו. יתכן שהם מכילים חומר רגיש. החלום מראה לך שיש לך נושאים לברור (עם עצמך או עם הוריך) ואתה בעצם אינך מתעניין בהם (בנושאים הללו). לפי החלום הוריך עושים איזה שהוא מאמץ להגיע אליך עד תל אביב ברגל ואתה נשאר לשבת כאילו כלום. לא מגיב, לא מביע רגש, לא מתעניין. אתה ניצב ( סטטיסט) בסצנה קולנועית שכאילו אינה נוגעת אליך.


חלק בארועים סוערים במהלך החיפוש אחר סלח שבתי

1. הם הולכים ואני מרחם עליהם והולך לחפש אותם בארץ.
2. השוטרים מאשימים אותי ואת אבי שגנבנו את התיקים, ואנחנו מתחבאים.
3. הורגים את אבי,
4. ואני נשאר לבד ומכבה את הרדיו.
5. כשאני יורד אני שומע שהרדיו פתאום פועל על דעת עצמו ואני נורא נבהל כי זה משהו לא טבעי.
6. אני יוצא מהבית ומגיע לעולם שבו מכשירים פועלים על דעת עצמם.

פרוש חלק ב':

אם חלק א' היה נינוח ואפילו מנותק משהו מרגשות או מהאירוע חלק ב' הוא כמעט חלום בפני עצמו, רצוף אירועים מחרדים, בזה אחר זה ללא רגע מנוחה. כל משפט הוא אירוע חדש ומבהיל מקודמו!

משפט ראשון : אתה מרחם על הזוג סלח שבתי ואשתו ופתאום אתה הולך לחפש אותם ברחבי הארץ! בחלק ב' אתה מתפייס בליבך עם הוריך ומרחם עליהם ומחפש אותם. אתה מרגיש רגש אליהם ( הם מבוגרים ויתכן שלא יחיו שנים רבות) את חש אולי נקיפות מצפון ביחס אליהם. אולי זיכרונות העבר והקשר איתם בילדות היה טעון ולא היה חלק "ועשית להם בעיות" ועתה אתה מרחם עליהם. זוג קשישים קשי יום כמו סלח שבתי (שחייו היו קשים מאוד בזמן חבלי הקליטה שלו בארץ הזרה אליה הגיע. גם הוריך היו מן הסתם הורים שהיו להם חבלי קליטה איתך בילדותך)

משפט שני: השוטרים שצצו פתאום חושדים בך ובאביך שגנבתם תיקים ואתם נמלטים. אתם נחשבים לעבריינים לפתע. בחלום אתה ואביך באותו צד של המתרס (אתם נחשבים כגנבים בטעות, אתם נמלטים יחד) אבל בעצם פרט לעניין זה, אין ביניכם קשר או יחס. איש מכם אינו דואג לשני ואינו מגן על השני.

לחלק הזה יש מספר אפשרויות פרוש ( מקווה שפרוש אחד נכון לפחות, אפשר כמה): א. הקשר עם אביך טעון שיפור והמצב ביניכם ירדוף אותך עוד הלאה ויהיה קשה להימלט ממנו. ב. אתם באותו צד וכדי להצליח בשאיפותיכם או במטרותיכם, עליכם לדאוג זה לזה. ג. שניכם נרדפים על ידי אויבים אמיתיים או סמויים (זיכרונות עבר, זיכרונות אישיים) ד. שניכם נרדפים במציאות או באופן פנימי, בגלל טעות של מישהו אחר או של שניכם, אולי היו טעויות במערכת היחסים ביניכם.

זו אינה פעם ראשונה שהמשטרה מופיעה בחלומך! בעבר ( אוקט.19) חלמת חלום על אימך והיא מביאה שוטרת שתחקור אותך, אך השוטרת מתעלמת מהאמת ואפשר לומר שהיא מטה את החקירה או מזייפת אותה.

משפט שלישי: הורגים את אביך. מי הורג/הורגים? זה נעלם מהחלום. אולי אתה בעצמך? הרג אב על ידי בן זו טרגדיה יוונית קדומה ( אדיפוס המלך של סופוקלס) ואתה כשחקן תיאטרון , בוודאי מכיר אותה. טרגדיה של טעויות. גם בחלום אביך נהרג בטעות. יש לי מספר אפשרויות פרוש מקווה שאחת מהן לפחות מתאימה : א. אתה מרגיש שאתה הורג את אביך שלא במדיד אלא בגלל הטעויות שלך כלפיו . ב. אביך נהרג כי הוא התייחס אליך לא יפה, בטעות ולכן אתה רוצה למחוק אותו מחייך ולהישאר לבד (אינך מתאבל על מותו הפתאומי!) ג. אנשים אחרים ( "השוטרים"), הורגים אותו בטעות או אולי אפילו בכוונה (כי בחלום הוא נרדף כ- "גנב תיקים") : בוסים/ עובדים/מעסיקים/שכנים.

משפט רביעי - אתה נשאר לבד ומכבה את הרדיו. אתה עד להרג אביך ונשאר לבד ואתה לא המום, לא מתאבל, לא קורא לעזרה לא בורח. אין כאן שום רגשות ואפילו לא הפתעה. פתאום יש לך רדיו ואתה מכבה אותו. הרדיו או גלי רדיו, מעבירים ידיעות למקומות רחוקים עד קצווי תבל. אתה לא רוצה שהדבר יתפרסם. אתה רוצה להשתיק פרסום ולשמור סוד. עדיף לא לדעת מדוע אבא מת ומי בדיוק הרג אותו. זה יישאר בתוך אחד התיקים שעל הספסל. אולי פעם תגלה את הסוד הזה, אם תפתח את התיק ואת הרדיו הפנימי. החלום אומר שיש לך חשש מפרסום, מגילוי, מלשון הרע. חשוב לך להיות בסדר, חשוב לך לשמור על שמך הטוב. לא טוב להיקלע לשערוריות שמקורן בטעות.

משפט חמישי: אתה יורד! מהיכן ולאן? אבל ברור שזו ירידה שאינה מרוממת נפש. זו ירידת כוחות הנפש ואולי גם כוחות הגוף. כשאתה יורד, הרדיו נדלק מעצמו באופן מסתורי ואתה - נבהל!!. הרדיו משדר את מה שאינך רוצה לשמוע או אינך רוצה שישמעו. גם כאן יש מוטיב של רצון לשקט ולשמירת סוד וצנעת הפרט. הרדיו אולי זה אתה בעצמך? אולי מישהו אחר?) משדר בעל כורחך ואתה סוף סוף מראה איזה שהוא רגש. רגש של בהלה. משהו לא טבעי לך. לא טבעי לך לגלות סוד, להיחשף לציבור או לעולם. ידוע לי שאתה שחקן. המשחק הוא כמובן הסתרה כל שהיא. במשחק משחקים שחקנים שיודעים לחקות אחרים. השחקנים אינם משחקים את עצמם כמובן. (זה קשור לחלום אחר שכבר פרשתי בעבר). מצד אחד השחקנים מגלמים דמויות אחרות ומצד שני הם מתפרסמים ברדיו ובשאר אמצעי התקשורת. הם עצמם נעשים ידועים וידוענים ומצד שני סובלים מחשיפת יתר. הרדיו שנדלק בפתאומיות, מצביע על כיוון של (חשש מ-) חשיפת יתר שאין לך שליטה עליה.

משפט שישי: אחרי שירדת (קודם) לאן שהוא, עכשיו אתה פתאום בבית!! במקום מוכר. במקום בטוח. אין כאן שום מקום לבהלה. אבל למרות זאת אתה לא נשאר בבית, במקום הבטוח הזה. המקום המוגן פיזית ומחשיפה. אתה עוזב את הבית? למה? זה לא ברור בחלום. עזיבת הבית אינה מפחידה אותך אבל אתה מגיע לעולם אחר- לעולם רובוטי, עתידני. לעולם בו מכשירים פועלים על דעת עצמם. עולם של מכשירים ללא רגשות אבל של מחשבות ורצונות, יש להם דעה והם יכולים לפעול. לא ידעתי מה המשפט הזה אומר. רק אתה תוכל להבין אותו בעצמך. האם אתה תהפוך למכשיר בידי אחרים ? או אולי אתה תמיד תוכל לפעול על דעת עצמך ולעולם לא תהיה מכשיר בידי אחרים? אולי אתה משתוקק להגיע לעולם בו אין רגשות כמו עולם המכשירים, אבל יש רצונות ואפשר לפעול אם רוצים, ללא חשיפת רגשות או סודות?

הרבה סמלים יש בחלומך המדהים ואפילו פנטסטי ! מקווה שקלעתי. אם לא – אולי תוכל לפרש בעצמך עכשיו טוב ממני. אני מבקשת לכתוב לי חוות דעת, מה היה נכון ומה לא. אני לומדת מזה כיצד לפרש. שיהיה כל טוב ולילה שקט.
 
תודה, הפירוש מעניין ולמדתי ממנו דברים, אבל יש לי כמה הערות משיגות: כשסאלח ואשתו השאירו לי את התיקים ושמעתי מהם את סיפורם, כבר אז התחלתי לרחם עליהם אבל לא הספקתי להגיב כי הלכו. לכן מיד אחרי שהלכו התחלתי לחפש אותם בכל הארץ כדי לעזור להם להשתחרר מהמצוקה המוזרה. לא ניסיתי לדעת מה יש בתיקים, לא היה עניין בזה בחלום. המטרה הייתה להחזיר את התיקים לבעליהם ולהציע להם לא ללכת להשאירם שוב ושוב בתל אביב. אני ואבי וככל שאני זוכר כל משפחתי הקרובה הואשמנו בגניבת התיקים, אני ואבי הסתתרנו כשבאו שוטרים ואני אף עזרתי לאבי להסתתר ויעצתי לו להסתתר. זה היה בחדר כביכול שלי בתוך בית. השוטרים הרגו את אבי והלכו, ואני עליתי לקומה העליונה בבית וכיביתי את הרדיו. אחר כך חזרתי לקומה התחתונה והרדיו התחיל פתאום לפעול, וזה הפחיד אותי מאוד. ברחתי מהבית והגעתי למעין עולם קטן שבו כל האנשים (בעיקר נערים עם פנים סבוניים ומעוותים) רגילים למכשירים שפועלים על דעת עצמם.
 

אלישבע777

Well-known member
תודה, הפירוש מעניין ולמדתי ממנו דברים, אבל יש לי כמה הערות משיגות: כשסאלח ואשתו השאירו לי את התיקים ושמעתי מהם את סיפורם, כבר אז התחלתי לרחם עליהם אבל לא הספקתי להגיב כי הלכו. לכן מיד אחרי שהלכו התחלתי לחפש אותם בכל הארץ כדי לעזור להם להשתחרר מהמצוקה המוזרה. לא ניסיתי לדעת מה יש בתיקים, לא היה עניין בזה בחלום. המטרה הייתה להחזיר את התיקים לבעליהם ולהציע להם לא ללכת להשאירם שוב ושוב בתל אביב. אני ואבי וככל שאני זוכר כל משפחתי הקרובה הואשמנו בגניבת התיקים, אני ואבי הסתתרנו כשבאו שוטרים ואני אף עזרתי לאבי להסתתר ויעצתי לו להסתתר. זה היה בחדר כביכול שלי בתוך בית. השוטרים הרגו את אבי והלכו, ואני עליתי לקומה העליונה בבית וכיביתי את הרדיו. אחר כך חזרתי לקומה התחתונה והרדיו התחיל פתאום לפעול, וזה הפחיד אותי מאוד. ברחתי מהבית והגעתי למעין עולם קטן שבו כל האנשים (בעיקר נערים עם פנים סבוניים ומעוותים) רגילים למכשירים שפועלים על דעת עצמם.

שלום פילוסוף,
א. אני מפרשת את החלום לפי הגרסה הראשונה שאתה כותב, זו הגרסה הכי קרובה בזמן לחלום והיא משקפת הכי טוב מה אתה זוכר מהחלום, הניסוח מאוד חשוב כי הוא משקף את תרגום התמונות לשפת אנוש ואת האסוציאציות שלך בתרגום הזה וחשוב שזה יהיה הכי קרוב לזמן החלום. כדי לא לשנות גרסה ואחר כך לבקש תיקון פרוש, עצתי היא – כתוב את החלום מוקדם ככל האפשר בכתב ידך לעצמך ומייד תעלה אותו ל- וורד, תעשה הגהה ותיקונים מהר ככל האפשר (כי החלום עלול להשתנות או להישכח עם הזמן) ואחר כך תעתיק לפורום. ככה אקבל גרסה נכונה ויחידה, בלי צורך לשנות אותה בהמשך.

כמו כן אתה יכול לכתוב ישר בפורום ולבצע בפורום, עריכה מספר פעמים, עד שהגרסה שלך סופית ומשביעה את רצונך. זה גם יחסוך לי עבודת עריכה של החלום, כי כתבת אותו בזרם התודעה וגם בנוסף מסתבר – שלא כתבת פרטים חשובים כמו "נערים עם פנים סבוניים מעוותים" "עזרתי ואף יעצתי לאבי להסתתר" וכדומה.

ב. אם בחלום חסר משהו כמו רגשות, או פעולות מסויימות, זה אומר הרבה, כפי שאם יש רגשות בחלום או פעולות כל שהן, גם זה אומר הרבה. מה שחסר ומה שישנו רלבנטי מאוד וגם האופן שאתה ניסחת גם הוא חשוב ורלבנטי.

לעניין הערתך – אם בחלום לא הצצת בתוך התיקים זה רלבנטי, משום שבמציאות – אדם שמוצא תיק ורוצה להחזיר אותו, דבר ראשון מציץ בתוכו. (למעשה אתה בכלל לא התבוננת בתיקים הללו, רק ראית אותם. הם לא סיקרנו אותך). ועובדה זו מאוד רלבנטית לפרוש החלום. (כדאי לך לנסות לחשוב למה לא רצית לדעת מה יש בהם).

זכותך לקבל מה שנראה לך נכון ולדחות את מה שלא נכון. אני מציעה לך, לכתוב לעצמך את הפרוש הנכון לחלום, כפי שאתה חושב. החלומות שלנו הם מסר מעצמנו לעצמנו ויש להם חשיבות להבנת עניינים בלתי פתורים, לטווח קצר. לטווח ארוך, צריך לראות רצף חלומות מתקופות שונות. אצלך ראיתי חלומות מדהימים ביותר - כמו סצנות מסרטים, שהם נדירים בפורום. יתכן שיש להם חשיבות בחייך. כדאי לך להדפיס את הפרשנויות ולהוסיף לעצמך הערות, אולי תמצא בזה עניין במשך הזמן, וגילויים עצמיים.

מכל מקום אני מודה לך על התגובה המהירה שלך! כל טוב וחג שמח ושקט.
 
שלום. כתבתי את החלום לפי הסדר הכרונולוגי שלו. כשמצאתי את התיקים דאגתי לבעליהם בגלל פעולתם המטריחה והמיותרת של הבאתם. כתבתי בפירוש שריחמתי עליהם ולכן הלכתי לחפש אותם בארץ. לא הסתכלתי בהם אולי כדי להיות מנומס ולא לחטט בחפצי אחרים. אני לא לגמרי בטוח שיעצתי לאבי להסתתר, אבל אני זוכר שהיינו ביחד בחדר ובאו לחפש אותנו, ושאחד מאתנו הסתתר או שנינו הסתתרנו. החלום מושפע גם מכך שאני לקראת סיום לימודי קולנוע ישראלי, ואכן הלילה חלמתי משהו על כמה סרטים שעליי לראות ללימודים.
 

אלישבע777

Well-known member
שלום. כתבתי את החלום לפי הסדר הכרונולוגי שלו. כשמצאתי את התיקים דאגתי לבעליהם בגלל פעולתם המטריחה והמיותרת של הבאתם. כתבתי בפירוש שריחמתי עליהם ולכן הלכתי לחפש אותם בארץ. לא הסתכלתי בהם אולי כדי להיות מנומס ולא לחטט בחפצי אחרים. אני לא לגמרי בטוח שיעצתי לאבי להסתתר, אבל אני זוכר שהיינו ביחד בחדר ובאו לחפש אותנו, ושאחד מאתנו הסתתר או שנינו הסתתרנו. החלום מושפע גם מכך שאני לקראת סיום לימודי קולנוע ישראלי, ואכן הלילה חלמתי משהו על כמה סרטים שעליי לראות ללימודים.
למה לנו להתווכח ולהסביר ועוד ועוד? כתבתי לך את עצתי במכתב הקודם. אתה צריך להקל עלי את מלאכת הפרוש, שהיא די קשה ואני מקדישה לה זמן ומחשבה ( בהתנדבות) בכך שתסביר הכל בגרסה הראשונה. איני יכולה עכשו לפרש את החלום עם תוספות מאוחרות, אבל כפי שאמרתי - אתה יכול. אנא בעתיד כתוב בפורום אך ורק גרסה סופית. כמובן שאתה יכול לפנות לאנשים נוספים בפורום זה, או לאתרים אחרים , לבקש פרוש נוסף או אחר.
אכן עצם העובדה שחלמת על דמויות מהסרט שראית במסגרת לימודיך, זה מראה את הצורך לתת תמיד רקע טוב, כמו שנתת בחלומך. יתכן בהחלט שיש דימיון בין אביך ובין סלאח שבתי ( עולה חדש קשה יום, מתרבות שונה), שנאבק בביורוקרטיה
( בתמימות אבל גם בחוכמה ובהומור) וניצח - הפוך על הפוך. רק אתה יכול למצוא קווי דימיון אם יש כאלה.
אינך צריך להוסיף כאן את דעתך, זו רק תוספת שלי - להראות כמה חשוב הרקע.

כל טוב וחג שמח!
 
למעלה