שלום

DaKakashi

New member
שלום

ראיתי את הפורום הזה כבר לפני כמה חודשים. יש לי כל כך הרבה מה להגיד, אבל הזמן קצר ואני מרגישה שזה לא יהיה נכון. אני בת 18. את ישוע קיבלתי בתור המושיע שלי לפני כארבע שנים. אני בת לאם יהודיה ואב נוצרי לשעבר. אני אומרת לשעבר כי ישוע מעולם לא קרא לנו כך. הגויים היו אלה שהחלו לקרוא למאמינים בישוע כך, ולדעתי זה לא היה נכון מצדינו לאמץ את השם. ישוע לימד אותי כל כך הרבה תוך זמן כל כך קצר. מעולם לא הייתי בכנסיה\ קהילה, למרות שתמיד רציתי. הכל קיבלתי מישוע, ולדעתי זה אירוני שהפעם הראשונה שבה יצא לי להיות בקהילה, זה היה לפני כמה שבועות, בחו"ל, כדי ללמד. אני קוראת כאן, ואני רואה איך האחים שלנו מתנהגים, ומרגישה עצב. עצב על זה ששכחנו אותו. ואני לא מדברת על הלא מאמינים, אלא עלינו, ועלינו בלבד. אנחנו כל כך שקועים בעולם ובצרותיו, שאנחנו שוכחים את ישוע המשיח, שאוהב אותנו כל כך עד שהוא הקריב את עצמו למעננו. מתי בפעם האחרונה ביליתם איתו זמן לבד? מתי בפעם האחרונה הלכנו לטייל בטבע והבנו שכל אבן, כל עץ, כל ציפור נמצאת במקומה כי ישוע שם אותה שם, כי ישוע רצה שנשמח בניסים הקטנים שהוא נותן לנו כל יום? מתי בפעם האחרונה הצלחנו להספיק לעלות על אוטובוס, והבנו שזה נס קטן מישוע בכבודו ובעצמו? ולא רק זה, אנחנו גם השתמשנו בתורה ובברית החדשה כדי להצדיק כל דבר, כל תיאוריה, אבל ישוע אמר שהמילה הורגת, ושהוא השאיר לנו את רוח הקודש כדי שתוביל אותנו לאמת. אבל מתי בפעם האחרונה התפללנו לפני שקבענו משהו? האויב היה יכול לרמות כל אחד מאיתנו, והוא יכול היה לגרום לנו לחשוב שמשהוא הוא אמיתי כשהוא לא, ולהיפך. אם יש לכם חלום, אם קראתם משהו, אם אח אמר לכם משהו תתפללו, לא משנה אם אתם בטוחים בתשובה. חוץ מזה, לא נפסיד מזה כלום :p שימו לב לעוד משהו מעניין- זוכרים שמתי אמר שמלכות השמים היא כמו עשר עלמות, חמש חכמות וחמש טיפשות? אני שומעת שהרבה מדברים על זה, ועל זה שאנחנו צריכים שיהיה לנו מספיק שמן, אבל אנחנו שכחנו משהו חשוב, משהו קריטי- כתוב באיזשהו שלב, בגלל שהחתן מאחר, כולן נרדמות! והחתן כל כך קרוב, זה עניין של כמה שנים, בין אם אנחנו רוצים להאמין בכך, ובין אם לא. ולכן, אנחנו צריכים להתעורר בכל מה שקשור לביאתו. לחשוב- האם אנחנו באמת טהורים? מה מידת השקר בחיים שלנו? עד כמה אנחנו קרובים לאדון? כמה אנחנו מוכנים לקבל מילה שלו, גם אם היא לא מוצאת חן בעינינו? ואני רוצה לגלות לכם עוד משהו, שכשאני הבנתי אותו, הבנתי שישוע הוא המשיח היהודי באמת ובתמים- זוכרים שישוע אמר שהוא לא בא להפר את התורה והנביאים, אלא לקיים אותם? אם תשימו לב, כל מה שישוע לימד, התייחס לתורה! ולא רק זה, הוא מילא וקיים את כל הנבואות על המשיח שהופיעו בתנ"ך בנוסף, הוא גם קיים את כל המצוות הקשורות להקרבת קורבנות- ארכיאולוג בשם רון וויאט גילה לפני כעשרים שנה את מיקומו של ארון הברית. נחשו איפה? בדיוק מתחת למקום שבו ישוע נצלב. ואני מזכירה לכם שאחרי שהוא מת, האדמה רעדה, ונפתח פתח לרגלי הצלב, ושחייל רומאי דקר את ישוע בצלעות, וכך הדם שלו נשפך בדיוק אל ארון הברית, כפי שהכוהן הגדול היה נכנס ביום כיפור אל קודש הקודשים ושם דם כדי לכפר על החטאים של עם ישראל... מבריק, לא? יש עוד כל כך הרבה דברים, כל כך הרבה הוכחות, העניין הוא שאין לי איתי כאן ברית חדשה >< למעוניינים, הנה עוד המון מידע על ארון הברית- http://www.wyattarchaeology.com/ark.htm אני רק רוצה להבהיר שלא באתי בשביל להתנשא, ובהחלט לא באתי כדי להאשים, וגם לא הכרזתי שום דבר רע עלינו (בסגנון אנחנו ככה וככה), כי אני מאמינה שלטוב ולרע, למילה שלנו כמאמינים יש הרבה מאוד כוח, ולכן אנחנו צריכים להיזהר במה שאנחנו אומרים. ואני לא יודעת אם אני אחזור לקרוא או להגיב כאן, רק רציתי לשתף את זה איתכם, כי אני מרגישה שישוע רצה שאני אעשה את זה. אני פשוט לא אוהבת שמכניסים פילוסופיה לכל דבר ודנים על דברים ברורים מאליהם >< אז אם ישוע ידריך, אני אחזור, ובשמחה. שלום עליכם, בשם ישוע המשיח.
 
ברוכים הבאים Dakakashi ../images/Emo24.gif

תודה על הדברים שכתבת. אני שמח לראות שהאדון נגע בך ושבגיל צעיר את בוחרת בו להיות לך לאדון ולמלך. נשמח אם תשובי לכתוב ולהגיב.
 

ד ר א ל

New member
הבהרה לגבי דברים שנאמרו בצ'ט על ידי

שלום לך, ולחברי הפורום. אני משרשר לך את הבהרה שאני רוצה לכתוב. נראה לי מתאים לאור חלק מהדברים שכתבת. (והערה יותר עניינית לדבריך בסוף). בעבר התבטאתי מספר פעמים בצ'ט לגבי עניין האמונה וטענתי שסביר מאד להניח שאין אף אדם בפורום, ובכלל באינטרנט שאפשר להגיד עליו מאמין. ואני חש שעלי להבהיר את כוונתי (למרות ניסיון לתת דוגמאות מכתבי הקודש). עלתה בי מחשבה שהעניין נסוב על תפיסות שונות של המילה "מאמין". רוב האנשים מתייחסים לאדם מאמין, כאדם שמאמין בספרי הקודש (במקרה של פורום זה - התנ"ך והברית החדשה). ולמשל אפשר לתארו כאדם שמאמין בבקיעת ים-סוף, דוגמה למעשה המוגדר כעל-טבעי, אינו אפשרי, וכו'. ואילו אנשים שאינם מאמינים דוחים את סיפורי המקרא, ושאר ספרי הקודש. ולמעשה אינם מאמינים "בו" ומדברים על בריאה על ידי בני-אדם, על פי דעתם, של מה שמכונה אלהים. אני לעומת זאת מתייחס למאמין-של-אמת כמשהו מיוחד במינו. מאמין של אמת אם יעלה על רצונו לבקוע ים, אותו ים יבקע, אם נתייחס לדוגמא המקראית שהבאתי ממקודם. ולמעשה רצונו הוא רצון-חופשי-מוחלט, וכל מה שיחפוץ יתגשם במלואו. אפשר להגיד שאני הלכתי קצת רחוק מדי. ויש אנשי אמונה שעדיין לא הגיעו לאמונת האמת. אפשר וזה נכון. אך כאשר מתייחסים למושג, ואינו "אמת" האם המושג הזה מתקיים כמשמעו? לדוגמה - טוהר. אם בטוהר יש פגם, האם אפשר להגיד שהוא טהור? אם אינו טוהר-מוחלט, הוא בחזקת טוהר? הרי אינו זך כולו ויש משהו מפריע. וכך גם כאשר מדברים על אהבה, או אמונה ושאר מושגים מקבילים. אהבת-אמת זוכה לה מאמין האמת. שהוא טהור באופן מוחלט. כל עוד לא זכה האדם לטוהר מוחלט והוא מאמין של אמת - אינו אוהב של אמת. ואהבה כמו שצויין בכתובים היא אלהים.. או יותר נכון "אלהים הוא אהבה" מופיע פעמיים באיגרת יוחנן, אם אני לא טועה. אז יש מאמינים על-תנאי.. ויש אוהבים על-תנאי, ויש טהורים על-תנאי.. ויש מאמינים, אוהבים וטהורים של אמת. הזכרת את משל העלמות החכמות מבשורה על-פי מתי פרק 25, פסוקים 1-12. קראתי סיפור קצר, המבוסס על אותו סיפור-משל על אותן עלמות ומנורות השמן. שמאיר באור האהבה באופן שמרחיב את הלב. מלך ושמו אהבה, שלמה קאלו, הוצאת דע"ת, יפו, 1993. ובו עשרה סיפורים. וכמו שמבהיר המחבר בדברי-פתיחה: שורשיהם האיתנים של הסיפורים המוגשים בזה נעוצים בסיפורי-המשל המוזכרים בספריי הברית-החדשה. אף-על-פי-כן, שונים הם סיפורים אלה ונבדלים מאותם סיפורי-משל ייחודיים, כפי שהעץ שונה הוא ונבדל משורשיו, התומכים בו ומעניקים לו את רום-קומתו וכוח חיותו. לא עוד בסיפורי-משל המדובר ולא באמצעי איור והמחשה. ובמובן זה, ניתן לומר, עומדים הסיפורים ברשות עצמם. מגמתם - להטעים, חזור והטעם, את זכותו הלא ניתנת לערעור של האדם לדבוק באביו שבשמיים, שאהבה הוא, ובכך לבטל את הגזרה המרה של מי שבשוגג רחק ממנו, ממקור מעיינה הזכים של האהבה.
 
רק אנשים שלא מכירים את הבשורה

שלא מכירים את ישוע, ולא מבינים, מה ישוע המשיח עשה למענם על הצלב, יכולים לכתוב דברים כאלה. כתבת: "אהבת-אמת זוכה לה מאמין האמת. שהוא טהור באופן מוחלט." רק ישוע המשיח היה טהור מוחלט. יוחנן כותב באיגרתו: "אִם נֹאמַר שֶׁאֵין בָּנוּ חֵטְא, מַתְעִים אָנוּ אֶת עַצְמֵנוּ וְהָאֱמֶת אֵינֶנָּה בָּנוּ." (הראשונה ליוחנן א': 8) דבריך נוגדים את דבר ה'. אני מכיר לא מעט אנשים שגולשים באינטרנט, ואלוהים פעל דרכם באותות ובמופתים - הקימו מתים, גרשו שדים וריפאו חולים, וממשיכים לעשות חיל למען מלכות האלוהים. אדם שנושע, אדם שמסר את חייו לישוע המשיח - קיבל טיהור מלא, אהבת אלוהים הוצקה לתוך ליבו, והוא מוצדק לפני אלוהים באמונה. מדוע אנחנו שומעים על הרבה אנשים שנושעו ולעתים עדיין מתנהגים כאילו הם לא נושעו? כיוון ששכלם עדיין לא התחדש - הם לא בילו מספיק זמן לרגלי האדון, לא אפשרו לדבר ה' בזמן שהם קראו בו לעבוד בלבם ולא הגו בו בדבר. שפיטה וביקורתיות, תמיד הייתה ותהייה נחלתם של אלו שנמצאים בחוץ, של אלו שלא קופצים למים, שלא נכנסים לאמונה, ולא מתחברים עם שאר חברי הקהילה. הרוח של המאמין נושעה- האדם המאמין נולד מחדש והוא בריאה חדשה. חרף כל מה שאתה או אחרים יגידו - דבר ה' הוא הקובע ולא בני-אדם השבח לאל.
 

ד ר א ל

New member
שלום יעקב, לפני כמה זמן הגבתי לך והסתפקתי

באמירה שלא תבין. כנראה שלא זכיתי לבשורה שאתה זכית לה, ולאמונה שאתה זכית לה. גם לא חושב שאני רוצה להגיע לבשורה ולאמונה שזכית להם. לא חושב שיש בהם משהו אמיתי. אפשר לנפנף בשמו של ישוע מנצרת המון - ולא להיות חלק מקהלו. כמו שאני חושב על הקהילה הכותבת פה. ואבהיר מה כוונתי. קהלו של ישוע בזמן שהיה בחיים - היו תלמידיו הקרובים. הם היו בעלי הבשורה ובעלי האמונה. כיום יש לישוע מנצרת אנשים שהולכים בעקבותיו. אבל משום מה לא נראה לי שהם נמצאים בקהילות המשיחיות. יתכן ויש כמה. ובטח שהם לא מתרשמים מכל מיני מעשי ניסים שנעשים על הבמות. ולא ממהרים לפתוח פיהם. ולא מייחסים לעצמם בשורות ואמונות. אני לא רוצה להתנצח. שנטיח מטענים שלילים אחד בשני. הבעתי את הרגשתי. שאיני שייך לקהילה המשיחית ולתפיסתה. והבעתי את דעתי שתפיסת הקהילה המשיחית לא בהכרח הולכת בקנה אחד עם דברי ישוע. בכל מקרה איני כותב הרבה כאן. אולי לטובה.
 
דיברת איתי פעם בארבע עיניים?

או התכתבת איתי פעם בדרך כלשי - לב אל לב שאתה יכול להגיד לי שלבשורה שבפי ולאמונה שבלבי אין משהו אמיתי? שמעת בכלל את הבשורה שבפי? ראית פעם את האמונה שבליבי? האם קראת את הברית החדשה?
 

ד ר א ל

New member
מספיק לקרוא את התגובות שלך פה בשביל לראות

שאינך שונה כלל מרבני י שראל בגישה שלהם (שבטוחים שהגיעו אל האמת ורק הם יודעים אותה. וכל מי שחושב אחרת? לא שייך). ואם אגיד שוב ושוב את דעתי זה יעזור? אתה תישאר בטוח בלידתך החדשה. ובאמת שהגעת אליה. שאינה אמת כלל. וזה למה? אתה מסתמך על כתבי הקודש ואינך מבין דבר וחצי דבר מכתבי הקודש (התנ"ך והברית החדשה). אה.. אני קצת שחצן שאני קובע זאת מבלי להכיר אותך, הלא כן? אבל יש לי דיעה נחרצת - מי שקובע שהוא מבין את כתבי הקודש בקוראם? יהיר הוא שחצן וכסיל. ובנקודה זו אני מתכוון גם לחכמי ישראל לדורותיהם כמו חכמי הנצרות. מי כן הבין? מי שזכה לחשוף את ישוע בליבו. ומודע הוא לעצמו. לכך שאין הבדל בינו לבין ישוע מנצרת. ויש כאלה לאורך ההיסטוריה - מעטים שבמעטים. אז אני קובע ששנינו שחצנים וכסילים - כי אנחנו פה מתווכחים באופן לא חכם כלל. ושנינו לא הגענו אל האמת, לאלהים. ופה אני מתכוון לעצור את הויכוח הקטן.
 
חבל שאתה בוחר לחרוץ דינים כל-כך מהר

אני כן זכיתי לחשוף את לבי לישוע(דבר שמתרחש כל יום וכל היום), וברוחי אין כל הבדל בין ישוע לביני, כיוון שהוא שוכן בי, ואני בו. אני יודע שהגעתי אל האמת. ישוע הוא האמת. ומצאתי אותו - או יותר נכון - הוא מצא אותי.
 
אני מאוד מצטערת לשמוע שכך אתה מרגיש

יש כל מיני משיחיים ואני בטוחה כי יש ביניהם יש גם מאמינים אמיתיים, כפי שיש גם בכנסייה שלי (הקתולית) וכפי שיש גם בכנסייה האורטודוקסית ובכנסיות טובות רבות אחרות. אסור להתייאש! אני מציעה לך להתפלל הרבה, כך תחוש קרוב לאדוננו ישוע-המשיח, אמונתך תתחזק וכך תוכל גם לעודד את האמונה בקרב אחיך. בכל מקרה, אתפלל עבורך שתמצא את הכנסייה שבה תוכל להתקרב אל אדוננו.
 

ד ר א ל

New member
שלום פרפר

אולי כתבת זאת בידיעה שאני משיחי שלא מוצא את מקומו ולא כך הדבר. איני משיחי. ואיני הולך לכנסיות מכל סוג ודת. אולי הניסיון שלי להסביר את עניין האמונה, ומהו מאמין של אמת. לא יוצא מגדר ניסיון אווילי. בעיקר כאשר עלה ספרון בשם המאמין לאינטרנט והוא נגיש לכל מי שירצה לקרוא. ולמה אני מביא את הקישור לאותו ספרון? כי הבנתי מיהו מאמין מקורה באותו ספרון ובספריו האחרים של המחבר. ואמונתי שישוע המשיח הוא אלהים שלבש גוף בשר להושיענו - משם מקורה. אז עדיף קריאה בספרו של מאמין אמת מאשר קשקושי אדם שלא בקיא, ורק מעביר משמיעה (קריאה), ולא התנסה בכך (הכוונה לעצמי).
 
שוב האדם במרכז

ועם כל הרוחניות, שלמה איבד את המשמעות האמיתית של הבשורה, ואם הוא לא מאמין שישוע הוא בן האלוהים שירד מהשמים ולבש בשר בכדי לשאת את חטאינו עליו, ושרק בחסדו ניתנת לנו מידת האמונה שבה אנחנו יכולים להיצדק לפני אלוהים, ובכך להתחבר איתו - הוא לא מאמין אמיתי, והוא יכול לכתוב על המאמין האמתי עד קץ הימים - הדבר לא יושיע אותו ולא ישנה אותו. שלמה קאלו הוא למעשה גורו, שאסף לו תלמידים שעובדים - אותו או אולי יותר נכון את דרכו, ומקבלים את תפיסת עולמו, כאמת. כמו כן שלמה שם בקערה אחת את ישוע ותורות מהמזרח- דבר שהוא כפירה בכל עיקרי האמונה המשיחית, כיוון שתורות אלו טוענים שהבריאה היא אלוהים, וסוגדי הבודהה למיניהם אינם מאמינים במשהו שהוא מעבר לעצמם, ושהם פשוט צריכים להיעלם בתוך כל היש. בעוד שבאמונה המשיחית לאדם יש משמעות ישנו ייעוד ויש לו אני אמתי שמחובר עם אלוהים ובאמונת ישוע הוא הופך לאחד ולא לאפס. ההבדל בין תפיסת עולמו של שלמה קאלו, לבין העולם המשיחי, היא ששלמה קאלו שם את האדם במרכז - האדם נשאר למעשה במרכז ולא זז משם. באמונה המשיחית האדם מפנה את מקומו לישוע המשיח, וישוע הוא מרכז חייו, המשיחי מוסר את גופו קרבן חי קדוש ורצוי לאלוהים וכך הוא עובד אותו עבודה אמיתית שבלב.
 

nrmlsr

New member
תשובה ל- ד ר א ל

באִגֶּרֶת שָׁאוּל הָרִאשׁוֹנָה אֶל הַקּוֹרִינְתִּים בפֶּרֶק יג' כתוב: 1 אִם בִּלְשׁוֹנוֹת בְּנֵי אָדָם וּמַלְאָכִים אֲדַבֵּר וְאֵין בִּי אַהֲבָה, הֲרֵינִי כִּנְחֹשֶׁת הוֹמָה אוֹ כִּמְצִלְתַּיִם רוֹעֲשִׁים. 2 אִם תִּהְיֶה לִי מַתַּת הַנְּבוּאָה וְאֵדַע כָּל הַסּוֹדוֹת וְאַשִֹיג כָּל הַדַּעַת; וְאִם תִּהְיֶה בִּי כָּל הָאֱמוּנָה עַד לְהַעְתִּיק הָרִים מִמְּקוֹמָם, וְאֵין בִּי אַהֲבָה, הֲרֵינִי כְּאַיִן וּכְאֶפֶס. 3 אִם אֲחַלֵּק אֶת כָּל רְכוּשִׁי לִצְדָקָה וְגַם אֶתֵּן אֶת גּוּפִי לִשְׂרֵפָה וְאֵין בִּי אַהֲבָה - לֹא יוֹעִיל לִי דָּבָר. 4 הָאַהֲבָה סַבְלָנִית וּנְדִיבָה; הָאַהֲבָה אֵינָהּ מְקַנֵּאת; הָאַהֲבָה לֹא תִּתְפָּאֵר וְלֹא תִּתְנַשֵֹא; 5 הִיא לֹא תִּנְהַג בְּגַסּוּת, לֹא תִּדְרֹשׁ טוֹבַת עַצְמָהּ, לֹא תִּרְגַּז וְלֹא תַּחֲשֹׁב רָעָה. 6 הָאַהֲבָה לֹא תִּשְׂמַח בָּעַוְלָה, כִּי בָּאֱמֶת שִׂמְחָתָהּ. 7 הִיא תְּכַסֶּה עַל הַכֹּל, תַּאֲמִין בַּכֹּל, תְּקַוֶּה לַכֹּל וְתִסְבֹּל אֶת הַכֹּל. 8 הָאַהֲבָה לֹא תִּמּוֹט לְעוֹלָם, אַךְ נְבוּאוֹת תִּבָּטַלְנָה, לְשׁוֹנוֹת תֶּחְדַּלְנָה, דַּעַת תִּבָּטֵל; 9 כִּי חֶלְקִית הִיא יְדִיעָתֵנוּ וּבְאֹרַח חֶלְקִי מִתְנַבְּאִים אָנוּ, 10 אַךְ בְּבוֹא הַמֻּשְׁלָם יְבֻטַּל הַחֶלְקִי. 11 בִּהְיוֹתִי יֶלֶד דִּבַּרְתִּי כְּיֶלֶד, הֵבַנְתִּי כְּיֶלֶד, חָשַׁבְתִּי כְּיֶלֶד. כְּשֶׁהָיִיתִי לְאִישׁ שַׂמְתִּי קֵץ לְדִבְרֵי הַיַּלְדוּת. 12 עַכְשָׁו רוֹאִים אָנוּ בְּמַרְאָה, בִּמְעֻרְפָּל, אֲבָל אָז - פָּנִים אֶל פָּנִים. עַכְשָׁו יְדִיעָתִי חֶלְקִית, אֲבָל אָז אַכִּיר כְּדֶרֶךְ שֶׁגַּם אֲנִי מֻכָּר. 13 אַךְ כָּעֵת עוֹמְדוֹת שָׁלֹשׁ אֵלֶּה: אֱמוּנָה, תִּקְוָה, אַהֲבָה; וְהַגְּדוֹלָה שֶׁבָּהֶן - אַהֲבָה.
 

ד ר א ל

New member
פרק יג' באיגרת הראשונה לקורינתים

ניתן לי לקריאה בפגישתי הראשונה או אחת הראשונות עם מר שלמה קאלו. האמת שאני מתקשה להבין מדוע זה נכתב כתשובה לדברי. אולי אפשר הבהרה
 

nrmlsr

New member
תשובה

גם אם האדם יוכל לבצע אותות גדולים אם אין בו אהבה סימן שאלוהים איננו המרכז בחייו של האדם. אדם שחשובים לו יותר הניסים והאותות הגדולים יותר מאשר דבר אלוהים,חסד אלוהים ואהבת אלוהים הוא אכן אותו אדם שמתואר בבשורה במשל כ:"מצלתיים רועשים". אמונה ללא אהבה כי כמו ספר ללא מילים. מעשים שנובעים מכך שהאדם הוא המרכז אינם מעשים המייצגים את האלוהים אלא את גאוות האדם בעצמו. מעשים הנובעים מאהבה ויריאת אלוהים הם מעשים המייצגים את אלוהים ולכן מעשים ללא אהבה אמיתית על פי האיגרת אינם שווים דבר. האדם יכול להיות מרפא על-טבעי מצויין אך אם אין בו את אהבת אלוהים ודבר אלוהים והאלוהים עצמו איננו מרכז חייו אז גם אם האדם יוכל לבצע אותות גדולים אם רצון אלוהים איננו העיקר בחייו כל מעשיו היו לשווא. אנשים לא יכולים לבצע ניסים בגלל כמה סיבות עקריות: 1.שהם בוטחים יותר בעצמם מאשר באלוהים ולכן הם אינם יכולים לבצע ניסים גדולים שנובעים ממניע של אהבה. 2.בגלל שיש אנשים ששמים את עצמם במרכז וגם את גאוותם במרכז. ויש עוד סיבות. אגב תלמידיו של ישוע לא הצליחו לגרש שדים בגלל גאווה ששכנה בתוכם ואילו היו מנסים לגרש שדים מתוך אמונה שלמה באלוהים ומתוך מניע של אהבה ולא מניע של גאווה אז הם היו מצליחים בגירוש השדים ואז ישוע לא היה צריך לבוא ולבצע את העבודה השחורה הזאת במקומם אך הוא עשה זאת למרות הכל מתוך מניע של אהבה ובטחון באביו שבשמים אשר שלחו אל העולם.
 

ד ר א ל

New member
שכחת את הסיבה העיקרית

כמצויין באיגרת יוחנן הראשונה פרק ד' - אלהים הוא אהבה. וכל עוד בני אדם אנו - לא נאהב. וכאשר נהפוך בני-אלהים, רק אז נאהב. בני-אלהים ואלהים, אחד הם. אנשים מנפנפים בכתבי הקודש, ולא תופסים שהבנתם את אותם כתבי קודש מעוותת. אין הם מבינים דבר. משול הדבר לאדם שמרכיב על אפו משקפיים מלוכלכות שלא מתאימות לו, והוא קורא והמשקפים מעוותות ראייתו והוא קורא לא נכון. קודם כל על האדם להסיר את הלכלוך על המשקפים. והכוונה לטהר את ליבו. כאשר טהר-ליבו של האדם מושלם? אז הוא יקלוט את התורה. אז הוא והתורה חד הם. רק לפני שעה קראתי במקרה בספר ששמו להתחיל הכל מחדש - מדבריו של המורה . את השיחה הראשונה ששמה אהבה. והקראתי את הפיסקה הראשונה למישהו. אז אני מביא את הפיסקה הראשונה כלשונה. "אין באהבה חוקים, אין תורות, אין כללים מגבילים או מנחים. אם באהבה חוקים, תורות, כללים - אין זו אהבה. טבעה של אהבה הוא - האושר השלם; אושר שמנסים למסגרו אינו אושר. אושר הוא אורו החי של אלהים המתעלה על הכל, הרווה כל ואינו נוגע בדבר. הספרים שמנסים להסביר אושר זה נוחלים כישלון חרוץ. גם מילים אלו אינן יוצאות מגדר ניסיון חבוט, נידון מראש לכישלון, להסבירו. ואף-על-פי-כן - מנסים להסבירו, שכן, כולם נכספים לו, כולם חשים בקיומו אם כי רחוקים ממנו ולעיתים - רחוקים מאד. חוקים, תורות כללים - מרחיקים מן האושר ומוסיפים ומרחיקים ממנו."
 
ועל זה נאמר בראשונה ליוחנן

אֲהוּבַי, אַל תַּאֲמִינוּ לְכָל רוּחַ, כִּי אִם בַּחֲנוּ אֶת הָרוּחוֹת אִם מֵאֱלֹהִים הֵן, כִּי נְבִיאֵי שֶׁקֶר רַבִּים יָצְאוּ לָעוֹלָם. בָּזֶה תַּכִּירוּ אֶת רוּחַ אֱלֹהִים: כָּל רוּחַ הַמּוֹדָה כִּי יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ בָּא בִּלְבוּשׁ בָּשָׂר, מֵאֱלֹהִים הִיא; וְכָל רוּחַ אֲשֶׁר אֵינֶנָּה מוֹדָה בְּיֵשׁוּעַ לֹא מֵאֱלֹהִים הִיא. זוֹהִי רוּחַ צוֹרֵר הַמָּשִׁיחַ אֲשֶׁר שְׁמַעְתֶּם כִּי תָּבוֹא, וּכְבָר כָּעֵת הִיא בָּעוֹלָם. אַתֶּם, יְלָדַי, מֵאֱלֹהִים אַתֶּם, וְנִצַּחְתֶּם אוֹתָם, שֶׁכֵּן הוּא אֲשֶׁר בָּכֶם גָּדוֹל מִזֶּה אֲשֶׁר בָּעוֹלָם. הֵם מִן הָעוֹלָם; לָכֵן הֵם מְדַבְּרִים דְּבָרִים הַנּוֹבְעִים מִן הָעוֹלָם וְהָעוֹלָם שׁוֹמֵעַ לָהֶם. אֲנַחְנוּ מֵאֱלֹהִים. הַיּוֹדֵעַ אֶת אֱלֹהִים שׁוֹמֵעַ לָנוּ; מִי שֶׁאֵינוֹ מֵאֱלֹהִים אֵינֶנּוּ שׁוֹמֵעַ לָנוּ. מִתּוֹךְ כָּךְ מַכִּירִים אָנוּ אֶת רוּחַ הָאֱמֶת וְאֶת רוּחַ הַתּוֹעָה.
 
תודה שענית לי

כמה הבהרות: שלמה קאלו - כבודו במקומו מונח, אך הוא בפירוש לא משיחי ולא כל שכן קתולי / אורטודוקסי וכו'. הנ"ל אמנם קרוב, קרוב מאוד אפילו, אך הוא מעוות את האמונה, בדיוק כפי שעושים זאת "עדי יהוה" וה"מורמונים". גם הם "קרובים", אך יותר נכון - מעוותים. אגב, הוא ביקר בזמנו לפני שנים רבות בכנסייה הקתולית דוברת העברית ביפו ודיבר ארוכות עם כהן הדת שהיה שם, ואף הושפע ממנו רבות, אך מכאן, ועד היותו קתולי (או אפילו משיחי), הדרך ארוכה מאוד מאוד מאוד... הוא רוצה לעשות דברים "לבד" וב"דרכו". ואכן, הוא שם את עצמו במרכז, ולא את אדוננו ישוע.
 
וצדק מאוד יעקב כאשר כתב:

אכן צדק מאוד יעקב כאשר כתב במסר שלו (אשר חלק ממנו מובא להלן): ההבדל בין תפיסת עולמו של שלמה קאלו, לבין העולם המשיחי, היא ששלמה קאלו שם את האדם במרכז - האדם נשאר למעשה במרכז ולא זז משם. באמונה המשיחית האדם מפנה את מקומו לישוע המשיח, וישוע הוא מרכז חייו, המשיחי מוסר את גופו קרבן חי קדוש ורצוי לאלוהים וכך הוא עובד אותו עבודה אמיתית שבלב.
 
אמונה

היא בטחון בממשות הדברים שאינם נראים. לכל אדם שנולד מחדש ניתנה מידה של אמונה - אותה האמונה שהייתה לישוע המשיח עצמו, כל אדם שנולד מחדש קיבל טיהור וסליחת חטאים - והוא מוצדק על סמך האמונה בישוע המשיח לפני אלוהים. אהבת אלוהים הוצקה לתוך ליבו של כל מי שנולד מחדש. ברוחו של האדם המאמין הוא מושלם - הוא בריאה חדשה- אך שכלו ברגע שהוא נולד מחדש טרם עבר התחדשות שנעשית ע"י קריאה, שינון והגות בדבר ה'. אתה מחפש את המאמין האולטימטיבי - זאת מחשבה יפה, אך היא מרחיקה אותך מהפשטות של הבשורה. רק ישוע היה מושלם, טהור, מלא באמונה וללא חטא. כל שאר בני האדם כולל אלו המאמינים בשמו, יש בהם חטא. ההבדל אצל אלו שנושעו, שיש להם את הבחירה והיכולת להתגבר על החטא, באמצעות האמונה ובכוח רוח הקודש. גם משה שאלוהים השתמש בו ועשה דרכו ניסים אדירים, כמו פתיחת ים סוף הורדת המן מהשמים והוצאת המים מהסלע וכו', חטא לה', ולכן גם לא יכל להיכנס אל הארץ המובטחת.
 
למעלה