שלום

The Reuty

New member
שלום../images/Emo140.gif

אני שואלת את השאלה על הכלב של אחותי, שנמצא בבית הורי. לפני כמה זמן לכלב היו פצעים בכל הגוף, פצעים שיוצא מהם דם, ז"א העור היה חשוף. לקחנו לוטרינר והוא טען שזו תגובת אלרגיה לפרעושים, למרות שקיבל טיפול נגד פרעושים והיה עם קולר לקרציות. הוא נתן לכלב סטרואידים, שגרמו לו להשתנה מרובה (הבנתי שזו אחת התופעות..), וטען שזה לא יחזור על עצמו. עבר חודש, ושוב יש לכלב את הפצעים האלו בכל הגוף, הוא עבר תספורת, והתגלו לנו עוד ועוד פצעים. מה ניתן לעשות? האם הוטרינר צדק באבחון? לקחת לוטרינר אחר? (אני אישית לא סומכת על הוטרינר הזה בעקבות המון מקרים שקרו..) מה כדאי לדרוש שהוטרינר יעשה, אילו בדיקות? תודה על המענה!
 
לא מצב פשוט בכלל

אם תסתכלי קצת בדפי הפורום, תראי ש 80% מהשאלות הן על נושא עור. טוב אולי אני מגזים, אבל הרבה מאד. הבעיה היא שמחלות עור הן מאד לא פשוטות לפתרון, ויכולות מאד לתסכל. בנוסף, לפעמים הדרך היחידה לאבחן היא ע"י תגובה לטיפול, ולוקח הרבה זמן ויש צורך בהתמדה כדי להוכיח אם זה כן או לא מחלה מסויימת. אלרגיה לפרעושים היא מחלה נפוצה מאד באמת. מחלת העור הכי נפוצה בבעלי חיים. בעל חיים מאד אלרגי יגיב לעקיצה של פרעוש אחד במקום כלשהו בגוף בתגובה של כל העור, בעיקר בחלק הגוף האחורי (בכלבים) למשך עד 3 שבועות. זה אומר שכדי להוכיח שזה לא זה, הכלב צריך להיות מטופל פיקס פיקס פיקס נגד פרעושים לתקופה של כחודשיים. עכשיו תגידי את - זה המצב? פיקס זה אומר פרונטליין או אדוונטאג' כל 3 שבועות, לא 3 ימים לפני ולא 3 ימים אחרי חפיפה, ושאכן בכל התקופה הזאת אין זכר לפרעוש עליו. כמובן שיש עוד אבחנות אפשריות. וכמובן שאני לא יכול לעזור ממש עם זה מעל דפי האינטרנט. אבל זה העקרון המנחה. ואגב - אם את כ"כ לא בוטחת בוטרינר שלך - למה את עוד הולכת אליו?
 

The Reuty

New member
תודה על התשובה!

אני אתחיל מהסוף.. המשפחה שלי הולכת לוטרינר הזה, כי חוץ ממנו יש רק עוד וטרינר אחד, וכמה שאני לא סומכת על הוטרינר "שלי", על הוטרינר השני אני בכלל לא סומכת, הוא לא יודע לתפור פצע פתוח בכלל...(בין היתר) דבר שלישי, הכלב כן נקי מפרעושים והוא היה מטופל בטיפות הלאו למשך כל חודש(לפי הוראות הוטרינר). ז"א למשך 4 חודשים הוא קיבל אמפולה לצואר ולא היה לו אפילו פרעוש אחד, אבל עדיין היו לו פצעים. גם קולר קנינו לו, אבלך בגלל הפצעים הורדנו לו (היה כתוב בהוראות להוריד במידה ויש פצעים על הגוף, פצעים פתוחים ומדממים). זה גם היה לו בעבר הבעיה הזו, רק שהיא הייתה פחותה, ז"אט פחות פצעים, פחות גירודים. אתה חושב שטיפול עם סטרואידים בבעיה כזו זה הפיתרון!?
 
לפעמים זה הפתרון

אם מדובר באלרגיות ולא מגיעים לפתרון אחר. עם זה, זה לא אומר שלא צריך לחפש פתרון אחר. וזה לא אומר שלא צריך להמשיך באבחון. זה יכול להיות גם דברים אחרים כמו טפילי עור, וגם אלרגיות אחרות, כמו אלרגיה למזון או atopy - אלרגיה לדברים נשאפים. איפה את גרה?
 

The Reuty

New member
הכלב מתגורר בעפולה

אנחנו לא ניידים, לכן הוא הולך עדיין לאותו וטרינר בלית ברירה..
 

bonita30

New member
להשתדל להימנע מסטרואידים

שכביכול עושים נפלאות אבל מזיקים במקביל (טוב כפיתרון זמני או למקרה חירום או כשממש שום דבר אחר לא מועיל) בזמנו מישהי המליצה בפורום כלבים על שמפו מיוחד שעזר לכלבה שלה במקביל ניתן גם לתת כדורי ויטמינים כדי לחזק את המערכת החיסונית ואולי אף שמן באוכל של "אקסמריד" לעור מגורה תנסו לעשות הכל כדי למצוא פיתרון שלא כולל את הסטרואידים תפני במסר ל"רעות של הכלבים" והיא תוכל לעזור לך בבירור שם השמפו או שתנסי לעשות חיפוש הודעה בפורום בהצלחה
 

ניל´´י

New member
נסי לתת לכלב כפית של טחינה גולמית

אחת ליום... זה עושה נפלאות לבעיות עור... האם ניתן גם צפורל??
 
למעלה