שלום
יש לי שאלה אליכם

שלום ../images/Emo140.gif יש לי שאלה אליכם

למרות שאני בד"כ לא כותבת כאן אלא רק שואבת מכם מידע. השאלה שלי מאוד רחוקה מהדיאטה שבה אני נמצאת ובכל זאת- בפלאפליות למיניהן מוכרים לעיתים גם מיני ירקות (חצילים, כרובית, בצל, תפוא"ד וכיוב') עטופים במאין בצק פריך וצהבהב. מטגנים את זה בשמן עמוק וזה נראה ומרגיש מ-ש-מ-י-ן בטירוף. אבל זה פשוט טעייייייים. מישהו מכיר? ראיתי עכשיו אצל אילת לטוביץ מתכון לטבעות בצל ואני בטוח אנסה את זה אבל במה שאני מתכוונת יש גם כורכום בטח ואני לא בטוחה שזה אותו דבר.
 

bali

New member
מנהל
זה בעקרון אותו דבר

אפשר להוסיף לבלילה הזו שבה טובלים את הירקות גם תבלינים שאוהבים כמו כורכום, כמון, פלפל שחור טחון (כי גרוס יהיה גס מדיי לדעתי) וכל מה שאת אוהבת.
 
מתכון ומייד עוד אחד

1 ק"ג תפוחי אדמה 1 כוס קמח לבן 2 שקיות אבקת אפייה מלח, לפי הטעם מים, לפי הצורך שמן לטיגון עמוק כורכום לצבע 1. מערבבים קמח, אבקת אפייה ומלח. מוסיפים מים עד ליצירת בלילה סמיכה. מניחים בטמפרטורת החדר לשעתיים. 2. קולפים תפוחי אדמה ופורסים לפרוסות דקות מאוד. 3. טובלים את פרוסות תפוחי האדמה בבלילה. מוציאים ומנערים. מטגנים בשמן חם, תוך כדי ערבוב, עד שהפרוסות תופחות ומזהיבות. 4. מוציאים מהשמן החם בכף מחוררת ומספיגים על נייר סופג. אוכלים חם מאוד.
 
מתכון ומייד עוד אחד

3 בצלים גדולים פרוסים - מופרדים לטבעות 1/2 1 כוסות כוס "רווין" או "לרוויה" 1/3 כוס קמח 1/2 כפית אבקת קארי/כורכום כף רוטב סויה 1/2 כוס קמח - לציפוי שמן לטיגון עמוק וכך עושים: 1. בקערה גדולה מערבבים היטב את כל חומרי הבלילה: רוויון, קמח, קארי וסויה - לתערובת אחידה. 2. זורקים פנימה את טבעות הבצל ומערבבים היטב, כך שכל הבצלים שורים בבלילה. מכניסים למקרר לשעה. 3. בסיר מחממים שמן לטיגון עמוק ומכינים בצד כלי עם קמח. 4. נוטלים טבעת בצל מהבלילה, מקמחים אותה קלות וזורקים לשמן. מטגנים כ-10 דקות. שימו לב לא לטגן יותר מדי טבעות בנגלה אחת. מוצאים מהשמן לקערה מרופדת בנייר סופג. אוכלים מהר - פן לא יישאר.
 
מתכון של חיים כהן ומייד עוד אחד

החומרים לבלילה: 2 כוסות קמח רגיל ½ 1 כוסות קורנפלור (עמילן תירס) 2 כפיות אבקת סודה לשתיה 2 כפות חומץ 1 כף מלח 3 כפות שמן מי קרח (עדיף סודה) לירקות: קישואים, חצילים, גזר, בטטות, שעועית ירוקה דקה, שעועית טורקית, פרחי ברוקולי קטנים, פרחי כרובית קטנים, פטריות יער, במיה, אספרגוס חלוט מעט לרוטב: 2 כפות מירין (יין אורז מתוק) 1 כף רוטב סויה ½ כוס דאשי (רוטב דגים) מוכן ½ כף סוכר אופן ההכנה הרוטב: מרתיחים את המירין, הסויה, הדאשי והסוכר במשך דקה ומסירים מהאש. מניחים להתקרר הבלילה: שמים בקערה את הקמח, הקורנפלור, הסודה לשתייה, המלח והשמן. מערבבים היטב במטרפה ומוסיפים מי קרח עד שמתקבלת בלילה במרקם קצת יותר סמיך משמנת מתוקה, ועדיין יש בה מעט גושים. הירקות: קולפים ומנקים את הירקות לפי הצורך, ופורסים למקלות. הטיגון: מחממים שמן לטיגון עמוק (לחום של 200 מעלות, אם יש מדחום. אם אין סיר טיגון עמוק אפשר להשתמש בווק או במחבת - צריך רק שמן נקי בגובה של 7 סנטימטרים). טובלים בכל פעם מעט ירקות בבלילה ומנערים מבלילה עודפת. מכניסים לשמן החם ומטגנים עד שהבלילה קצת זהובה ופריכה. הופכים את הירקות מדי פעם. מוציאים אותם בעזרת כף מחוררת ומנערים משמן עודף. מניחים על מגבות נייר ואוכלים מהר ככל האפשר.
 
מתכון מסעדת אודיאון

בצק בירה: 330 מ"ל בירה 15 גר' שמרים טריים 125 גר' קמח לבן כפית סוכר מערבבים את הבירה יחד עם השמרים והסוכר ומניחים במקום חמים למספר דקות. בעזרת מטרפה טורפים את הקמח, ובצק הבירה מוכן. בלילה נהדרת לטיגון דגים, ירקות ואפילו Mars Bar.
 
וואוו, תודה ../images/Emo24.gif

עכשיו אני צריכה להחליט מה לנסות. נראה לי שאני אתחיל פשוט לסםור את הנקודות של שומרי משקל ולפי זה אחליט
 
למעלה