שלום של אמיצים

שלום של אמיצים

אני אשמח אם משהו יסביר לי בקצרה מה הכוונה בביטוי הזה, ולפי מה שהבנתי עד עכשיו הוא נאמר על ידי סאדאת או מנהיג ערבי אחר... אשמח לשמוע את הפירוש ואולי גם מקורות... תודה ומקווה שזה הפורום המתאים
 

hillelg

New member
מחיפוש באינטרטנט

עלה שיש המייחסים אותו לעראפת, ויש המייחסים אותו לחאפז אל-אסד ("נשיא סוריה חאפז אל-אסאד ביטא זאת בסיסמה "שלום של אמיצים" (סלאם אל-שג'עאן)); אך ציטוט מלא מצאתי דווקא בדבריו של יצחק רבין: "אני יודע כי גם מלוא הערכתה של אמריקה הגדולה נתונה לך, זו אמריקה המסייעת לאמיצים העושים שלום של אמיצים…". יהיה אשר יהיה מקורו של הביטוי, נראה שכוונתו היא לומר שהחתימה על ההסכם מהווה מעשה של אומץ - כמו טיפוס על הר גבוה, או פסיעה לעבר קווי האש, על מנת להשיג תוצאה מבורכת מקווה. לאמור, נטילת סיכון (אם של המנהיג, ההולך בניגוד להלך-הרוח של עמו, או של העם כולו, המסכן את עצמו הלכה למעשה) למען מטרות נעלות. המתנגדים להסכם באותו זמן, ראו אף הם את המצב כך, אך השתמשו בביטוי שלילי: 'משחק בקזינו'; שוב, קיימת כאן השקעה גבוהה וסיכון גדול, בתקווה להשיג רווח גדול עוד יותר. שימי לב, שיש כאן תיאור של אותו דבר עצמו, כאן בנימה חיובית וכאן בנימה שלילית. מי 'צדק'? ימים הגידו, אני חושב. אבל זו אך דעתי, כמובן.
 

hillelg

New member
../images/Emo92.gif

אגב, שאלות כאלה (הכרוכות, נגיד, בחיפוש באינטרנט או בידע היסטורי), ניתן להפנות לפורום 'שאלה קטנה'.
 
אבל אז איך *אנחנו* נדע?

[החטא חושבת רק על עצמה]
גם ממני.
 

Idan91

New member
"קוקי",

חצי המפורום הזה כבר משתתף בפשיטה על "שאלה קטנה", לא יזיק גם לך.
 
תגיד משהו ../images/Emo20.gif

מדבריך משתמע, שהאינתיפאדה השניה היא תולדה של הסכם אוסלו. מה, אם כן, הוליד את מאורעות תר"ף-תרפ"א ? הקמת ההסתדרות (תר"ף) ? הקמת קופת חולים (תרע"א) ?
 

השולמית

New member
כלומר- תמיד הערבים ילחמו נגדנו?

עם כיבוש או בלי כיבוש, עם אוסלו או בלי אוסלו: תמיד יהיו מאורעות ואינתיפדות?
 
את ודאי יודעת למי ניתנה הנבואה ../images/Emo20.gif

אבל לא התכוונתי לנבא, התכוונתי להצביע על דפוס מציאת האשמים בכל צרה ופגע.
 

hillelg

New member
כמו שהצביע ידידנו יום

לא כל שני מאורעות עקיבים קשורים בקשר של סיבה ותוצאה. במקרה שלנו עלינו להסתמך על השכל הישר, וד"ל ואכמ"ל בפורום תרבות עברית ולא היסטוריה/פוליטיקה.
 
למעלה