שלום שלום לכולם!!

מצב
הנושא נעול.

א ו ר ח 1

New member
שלום שלום לכולם!!

שלום שלום לכולם!!
אני מזהיר אתכם זה הולך להיות ארוך
לפני כיומיים חזרתי מהונגריה (כן, כן אנשים נוסעים גם לשם) ועליי לציין שמערך הרכבות שם מעולה !!!! שנחתתי בשדה - התעופה הבינלאומי בבודפשט (ד"א השדה - תעופה בכלל לא משהו! ובכלל לשדה - תעופה בינלאומי ועוד משופץ זו בושה שאין שם אפילו מזגן!! ,אבל אהבתי את המסכים שם של הטיסות הם מגניבים כאלו , הם כמו השעונים של השדה-תעופה בן-גוריון רק שכול הלוח ככה ושהטיסה, נגיד, טסה אז הכול מתחלף כזה וכל הכרטיסיות מתחלפות מהר, מהר.....) שיצאתי ממנו כבר עמדו מולי טונות של מוניות ושירות מיניבוסים של שדה-התעופה שמוביל אותך לכל המלונות בפשט. עלינו על אחת (טיול עם המשפחה) ונסענו! לכל אורך הדרך היו מסילות רכבת מצדידינו, פעם 2 מסילות פעם רק אחת. אני חושב שאלו היו מסילות מסע כי הם הובילו לכל מניי מפעלים כאלו (שבפרברי העיר בודפשט) וגם ה"תחנות" היו בלי שום דבר מיוחד, רציף כזה מאספלט שיש לו מספיק מקום למשאיות כדאי שייעמיסו עליהן כל מניי חומרים שונים. לא ראיתי אף רכבת נוסעת שם אז אני לא יכול להיות בטוח. ככול שהגענו יותר קרוב לבודפשט (השדה-תעופה קצת מרוחק מהעיר עצמה) המסילות התפצלו לכל מניי מקומות ובמקומם תפסו המון!! של מסילות ברזל אחרות זה היה נראה כמו ג´ונגל שלם!!! איזה 7,8 מסילות בצד אחד של הכביש!! אבל הם גם נעלמו יותר שהתקרבנו לעיר. עצרנו במלון שלנו וישר שירדתי מהמיני-בוס ראיתי חשמלית! צהובה-לבנה כזאת "2" היה כתוב עליה. היו 2 מסילות לחשמלית ואיזה 4 רכבות בקו "2" (שעצר גם ליד המלון שהיינו בו) התחלנו לטייל בעיר (רציתי לסוע על חשמלית אבל אמרו לי שלא כדאי כי כשהם היו פה פעם שעברה קייסו אותם בחשמלית, אז אמרתי בסדר, לא ניסע בחשמלית) בגענו למרכז העיר ורצינו לסוע לאיזו כיכר אחת "כיכר הגיבורים". הם רצו לקחת מונית אבל אמרתי להם שעדיף לקחת את ה "מטרו" כי יש תחנה ממש ליידנו ויש תחנה שעוצרת ממש לייד הכיכר. אז ירדנו ל"מטרו" הקו הצהוב (יש 3קווים, צהוב [הכי קרוב לקרקע] אדום [קצת יותר עמוק] וכחול [שזה כלל עמוק מאוד!! מאוד!!]) הרכבת התחתית שם עובדת על זה שקונים כרטיסים ורודים כאלו (אם הסורק שלי ייאפשר אני אסרוק אחד ואפרסם אותו פה) ויש שם מכונה שמנקבת אותם וכתובת עליהם תאריך ושעה, וכתוב מאחורי הכרטיס כי הוא טוב רק לחצי שעה של "הסתובבויות" בין התחנות השונות במטרו. כמובן שהגענו והכול היה טוב ויפה והוחלט יום אחרי לעזוב את בודפשט ולסוע לאיזשהי עיר (השם ארוך, אני לא סתם יבלבל לכם ת´מוח) ולכל אורך הדרך היו 2 מסילות - ברזל בצד הדרך, כי גם הרכבת מגיעה לעיר שקוראים לה דברצן., לא חשוב. אחרי שחזרנו מהעיר ,אחרי הרבה ימים, נסענו שוב חזרה לבודפשט, כי הטיסה שלנו הייתה באותו ערב. אז הלכנו לצד השני של בודפשט (בודה) ועלינו שם על רכבל כזה, רכבל קומות קראתי לו, אני לא יודע בדיוק איך אתם קוראים לו זה רכבל כזה שיש 3 קומות בו והוא מטפס על ההר...אחרי שטיילנו בבודה החלטנו שנוסעים לקניון בבודפשט, חיש-מהר ירדנו למטרו הכחול ונסענו במהירות לקניון אחרי הסתובבות נסענו חזרה לשדה-תעופה והופ הביתה! ~סיכום - שלי~ כל תחבורה הציבורית שם ממונת ע"י חברה אחת!!(אני לא זוכר את השם אני יודע רק שזה מתחיל ב M וככה גם כתוב על כל התחנות של האוטובוס, חשמלית, רכבת ומטרו שלהם) הכרטיסים זולים והרכבות מגיעות כמעט לכל מקום!! בקיצור להונגריה יש מערכת רכבות טובה לדעתי. ~~מצטער על האורך, אם אני יצליח לסרוק תמונות אני ייעלה אותם לפה!~~ ביי!
 

איליה.

New member
בודפשט.

שלום שלום לכולם!!
אני מזהיר אתכם זה הולך להיות ארוך
לפני כיומיים חזרתי מהונגריה (כן, כן אנשים נוסעים גם לשם) ועליי לציין שמערך הרכבות שם מעולה !!!! שנחתתי בשדה - התעופה הבינלאומי בבודפשט (ד"א השדה - תעופה בכלל לא משהו! ובכלל לשדה - תעופה בינלאומי ועוד משופץ זו בושה שאין שם אפילו מזגן!! ,אבל אהבתי את המסכים שם של הטיסות הם מגניבים כאלו , הם כמו השעונים של השדה-תעופה בן-גוריון רק שכול הלוח ככה ושהטיסה, נגיד, טסה אז הכול מתחלף כזה וכל הכרטיסיות מתחלפות מהר, מהר.....) שיצאתי ממנו כבר עמדו מולי טונות של מוניות ושירות מיניבוסים של שדה-התעופה שמוביל אותך לכל המלונות בפשט. עלינו על אחת (טיול עם המשפחה) ונסענו! לכל אורך הדרך היו מסילות רכבת מצדידינו, פעם 2 מסילות פעם רק אחת. אני חושב שאלו היו מסילות מסע כי הם הובילו לכל מניי מפעלים כאלו (שבפרברי העיר בודפשט) וגם ה"תחנות" היו בלי שום דבר מיוחד, רציף כזה מאספלט שיש לו מספיק מקום למשאיות כדאי שייעמיסו עליהן כל מניי חומרים שונים. לא ראיתי אף רכבת נוסעת שם אז אני לא יכול להיות בטוח. ככול שהגענו יותר קרוב לבודפשט (השדה-תעופה קצת מרוחק מהעיר עצמה) המסילות התפצלו לכל מניי מקומות ובמקומם תפסו המון!! של מסילות ברזל אחרות זה היה נראה כמו ג´ונגל שלם!!! איזה 7,8 מסילות בצד אחד של הכביש!! אבל הם גם נעלמו יותר שהתקרבנו לעיר. עצרנו במלון שלנו וישר שירדתי מהמיני-בוס ראיתי חשמלית! צהובה-לבנה כזאת "2" היה כתוב עליה. היו 2 מסילות לחשמלית ואיזה 4 רכבות בקו "2" (שעצר גם ליד המלון שהיינו בו) התחלנו לטייל בעיר (רציתי לסוע על חשמלית אבל אמרו לי שלא כדאי כי כשהם היו פה פעם שעברה קייסו אותם בחשמלית, אז אמרתי בסדר, לא ניסע בחשמלית) בגענו למרכז העיר ורצינו לסוע לאיזו כיכר אחת "כיכר הגיבורים". הם רצו לקחת מונית אבל אמרתי להם שעדיף לקחת את ה "מטרו" כי יש תחנה ממש ליידנו ויש תחנה שעוצרת ממש לייד הכיכר. אז ירדנו ל"מטרו" הקו הצהוב (יש 3קווים, צהוב [הכי קרוב לקרקע] אדום [קצת יותר עמוק] וכחול [שזה כלל עמוק מאוד!! מאוד!!]) הרכבת התחתית שם עובדת על זה שקונים כרטיסים ורודים כאלו (אם הסורק שלי ייאפשר אני אסרוק אחד ואפרסם אותו פה) ויש שם מכונה שמנקבת אותם וכתובת עליהם תאריך ושעה, וכתוב מאחורי הכרטיס כי הוא טוב רק לחצי שעה של "הסתובבויות" בין התחנות השונות במטרו. כמובן שהגענו והכול היה טוב ויפה והוחלט יום אחרי לעזוב את בודפשט ולסוע לאיזשהי עיר (השם ארוך, אני לא סתם יבלבל לכם ת´מוח) ולכל אורך הדרך היו 2 מסילות - ברזל בצד הדרך, כי גם הרכבת מגיעה לעיר שקוראים לה דברצן., לא חשוב. אחרי שחזרנו מהעיר ,אחרי הרבה ימים, נסענו שוב חזרה לבודפשט, כי הטיסה שלנו הייתה באותו ערב. אז הלכנו לצד השני של בודפשט (בודה) ועלינו שם על רכבל כזה, רכבל קומות קראתי לו, אני לא יודע בדיוק איך אתם קוראים לו זה רכבל כזה שיש 3 קומות בו והוא מטפס על ההר...אחרי שטיילנו בבודה החלטנו שנוסעים לקניון בבודפשט, חיש-מהר ירדנו למטרו הכחול ונסענו במהירות לקניון אחרי הסתובבות נסענו חזרה לשדה-תעופה והופ הביתה! ~סיכום - שלי~ כל תחבורה הציבורית שם ממונת ע"י חברה אחת!!(אני לא זוכר את השם אני יודע רק שזה מתחיל ב M וככה גם כתוב על כל התחנות של האוטובוס, חשמלית, רכבת ומטרו שלהם) הכרטיסים זולים והרכבות מגיעות כמעט לכל מקום!! בקיצור להונגריה יש מערכת רכבות טובה לדעתי. ~~מצטער על האורך, אם אני יצליח לסרוק תמונות אני ייעלה אותם לפה!~~ ביי!
בודפשט.
בקשר למסילה שראית בדרך משדה התעופה - זאת מסילה של רכסת נוסעים. זה שהתחנות נראו כמו רציפים עלובים - זה בגלל שכל התחנות הקטנות במזרח אירופה נראות כך. במקום שבו המסילה התפצלה להרבה מסילות - זאת התחנה הגדולה Kőbánya Kispest, שהיא במקרה גם תחנת קצה של הקו הכחול של הרכבת התחתית. הייתי בתחנה הזאת, עשו אותה מאד ידידותית למשתמש בקני-מידה הונגריים. יש בבודה רכבל? אתה בטוח? אני לא זוכר רכבל בבודה, וגם בדקתי עכשיו במפה ולא מצאתי שום דבר. משהו מעניין בקשר לקו הצהוב של הרכבת התחתית. הרכבת התחתית בבודפשט היתה השניה באירופה אחרי לונדון, פתחו את הקו הזה ב-1896, במאה ה-19!!! בתקופה ההיא עוד לא ידעו לבנות רכבת תחתית בשיטה הנוכחית, אלא השיטה היתה לחפור, להעביר את המסילה ואז לכסות. הקו עובר מתחת לשדרה הראשית של העיר, Andrássy út. הקו נמצא בעומק של מטרים ספורים מתחת לכביש, למעשה הכביש עובר על שכבת בטון דקה שמפרידה בינו לבין הרכבת. כשמסתכלים לתוך פתחי האוורור מלמעלה, רואים את הרכבת עוברת ממש מתחתיך. מה שהכי מדהים בזה - הכניסה לתחנות היא מהמדרכה והרציפים הם צדדיים, כאשר הכניסה לכל רציף היא ממדרכה אחרת, ואין שום מעבר תת-קרקעי מרציף לרציף! העומק הוא כל כך קטן, שצריך לרדת רק כמה מדרגות מהמדרכה - ואתה כבר ברציף. וכשנוסעים ברכבת ועוברים באחת מהתחנות האלה, רואים את האור שבחוץ. את שני הקווים האחרים בנו בתקופה הקומוניסטית, ולכן הם בנויים לפי הדגם הרוסי - קווים עמוקים יותר ותחנות מפוארות יותר. יש לי גם כמה תמונות מבודפשט - אוטובוסים, טרוליבוסים, חשמליות ורכבות, אז אם מישהו מעוניין, אני יכול לסרוק!
 

פבלוס

New member
זה לא רכבל זה רכבלית..

בודפשט.
בקשר למסילה שראית בדרך משדה התעופה - זאת מסילה של רכסת נוסעים. זה שהתחנות נראו כמו רציפים עלובים - זה בגלל שכל התחנות הקטנות במזרח אירופה נראות כך. במקום שבו המסילה התפצלה להרבה מסילות - זאת התחנה הגדולה Kőbánya Kispest, שהיא במקרה גם תחנת קצה של הקו הכחול של הרכבת התחתית. הייתי בתחנה הזאת, עשו אותה מאד ידידותית למשתמש בקני-מידה הונגריים. יש בבודה רכבל? אתה בטוח? אני לא זוכר רכבל בבודה, וגם בדקתי עכשיו במפה ולא מצאתי שום דבר. משהו מעניין בקשר לקו הצהוב של הרכבת התחתית. הרכבת התחתית בבודפשט היתה השניה באירופה אחרי לונדון, פתחו את הקו הזה ב-1896, במאה ה-19!!! בתקופה ההיא עוד לא ידעו לבנות רכבת תחתית בשיטה הנוכחית, אלא השיטה היתה לחפור, להעביר את המסילה ואז לכסות. הקו עובר מתחת לשדרה הראשית של העיר, Andrássy út. הקו נמצא בעומק של מטרים ספורים מתחת לכביש, למעשה הכביש עובר על שכבת בטון דקה שמפרידה בינו לבין הרכבת. כשמסתכלים לתוך פתחי האוורור מלמעלה, רואים את הרכבת עוברת ממש מתחתיך. מה שהכי מדהים בזה - הכניסה לתחנות היא מהמדרכה והרציפים הם צדדיים, כאשר הכניסה לכל רציף היא ממדרכה אחרת, ואין שום מעבר תת-קרקעי מרציף לרציף! העומק הוא כל כך קטן, שצריך לרדת רק כמה מדרגות מהמדרכה - ואתה כבר ברציף. וכשנוסעים ברכבת ועוברים באחת מהתחנות האלה, רואים את האור שבחוץ. את שני הקווים האחרים בנו בתקופה הקומוניסטית, ולכן הם בנויים לפי הדגם הרוסי - קווים עמוקים יותר ותחנות מפוארות יותר. יש לי גם כמה תמונות מבודפשט - אוטובוסים, טרוליבוסים, חשמליות ורכבות, אז אם מישהו מעוניין, אני יכול לסרוק!
זה לא רכבל זה רכבלית..
לפני כמה זמן כתבתי כאן הודעה והבאתי כמה תמונות שצילמתי בספרד תמונה אחת הייתה קרון שנוסע במעלה הר. חן, הציעה לקרוא ךסוג זה של קרונות בשם רכבלית, והיזכיר שגם בעצם הכרמלית בחיפה היא רכבלית. אני שולח תמונה.... יום טוב, פבלו
 

איליה.

New member
רגע, אבל הרכבת הזאת בבודפשט לא

זה לא רכבל זה רכבלית..
לפני כמה זמן כתבתי כאן הודעה והבאתי כמה תמונות שצילמתי בספרד תמונה אחת הייתה קרון שנוסע במעלה הר. חן, הציעה לקרוא ךסוג זה של קרונות בשם רכבלית, והיזכיר שגם בעצם הכרמלית בחיפה היא רכבלית. אני שולח תמונה.... יום טוב, פבלו
רגע, אבל הרכבת הזאת בבודפשט לא
מונעת ע"י כבלים אם אני זוכר נכון! בסך הכל יש פס עם בליטות באמצע המסילה, והרכבת נוסעת עליו. זה לא כמו הכרמלית שמונעת ע"י כבל. במלה "רכבלית" יש את היסוד "כבל", וזה לא נכון לקרוא כך לכלי תחבורה שאין לו שום כבל.
 

א ו ר ח 1

New member
לגבי הרכבל, זה לא בדיוק

רגע, אבל הרכבת הזאת בבודפשט לא
מונעת ע"י כבלים אם אני זוכר נכון! בסך הכל יש פס עם בליטות באמצע המסילה, והרכבת נוסעת עליו. זה לא כמו הכרמלית שמונעת ע"י כבל. במלה "רכבלית" יש את היסוד "כבל", וזה לא נכון לקרוא כך לכלי תחבורה שאין לו שום כבל.
לגבי הרכבל, זה לא בדיוק
רכבל, אני טעיתי במילה זו מן מסילה כזאת , שעולה במעלי ההר שם, בבודה ומביאה אותך לארמון שם. היא ממוקמת לייד איזשהו גשר, לא גשר עליזבת , זה בטוח. אני לא זוכר לייד איזה גשר, אבל איזשהו גשר, יש לי פה את הכרטיס (שרציתי לסרוק לכם אותו, יש שם תמונה אבל הסורק לא מאפשר [סורק ישן]) וקוראים לזה: (אני יינסה לדייק כמה שאפשר בשם) Budavari Siklo menetjegy
 

איליה.

New member
אה, נכון, עכשיו מצאתי את זה במפה!

לגבי הרכבל, זה לא בדיוק
רכבל, אני טעיתי במילה זו מן מסילה כזאת , שעולה במעלי ההר שם, בבודה ומביאה אותך לארמון שם. היא ממוקמת לייד איזשהו גשר, לא גשר עליזבת , זה בטוח. אני לא זוכר לייד איזה גשר, אבל איזשהו גשר, יש לי פה את הכרטיס (שרציתי לסרוק לכם אותו, יש שם תמונה אבל הסורק לא מאפשר [סורק ישן]) וקוראים לזה: (אני יינסה לדייק כמה שאפשר בשם) Budavari Siklo menetjegy
אה, נכון, עכשיו מצאתי את זה במפה!
זה ליד הגשר התלוי, Széchenyi Lánchíd. מה שחשבתי שפבלו התכוון אליו זה משהו אחר, סליחה.
 

איליה.

New member
שים לב.

איך עשית את הפסיקים מעל לאותיות?
שים לב.
תעבור לאנגלית (Alt+Shift), תלחץ על Alt, בלי לעזוב את ה-Alt תכתוב 0233 במקשי הספרות שמימין, ואז תעזוב את ה-Alt. אחר כך תנסה אותו דבר עם 0225. כל מספר בין 0224 ל-0255 יתן אות אחרת.
 

איליה.

New member
מה שחשבתי שפבלו התכוון אליו

שים לב.
תעבור לאנגלית (Alt+Shift), תלחץ על Alt, בלי לעזוב את ה-Alt תכתוב 0233 במקשי הספרות שמימין, ואז תעזוב את ה-Alt. אחר כך תנסה אותו דבר עם 0225. כל מספר בין 0224 ל-0255 יתן אות אחרת.
מה שחשבתי שפבלו התכוון אליו
עבדתי חצי שעה על לסרוק את התמונה הזאת, אבל כנראה שיש לי סורק ממש דפוק, כי הוא לא מצליח להגיע לרזולוציה הנכונה. במקור רואים את זה הרבה יותר טוב, אבל גם פה, בפינה הקרובה של התמונה, אפשר לראות את הפס האמצעי שנראה כמו גלגל שיניים. זה לא הרכבל של בודה, זה קו אחר שגם הוא נמצא על הגדה המערבית של הדנובה בבודפשט ומוביל לאחת השכונות שעל הגבעות שם.
 

א ו ר ח 1

New member
ניסיון

שים לב.
תעבור לאנגלית (Alt+Shift), תלחץ על Alt, בלי לעזוב את ה-Alt תכתוב 0233 במקשי הספרות שמימין, ואז תעזוב את ה-Alt. אחר כך תנסה אותו דבר עם 0225. כל מספר בין 0224 ל-0255 יתן אות אחרת.
ניסיון
éÿà איזה כיף!!! ~~~תודה!~~~
 

איליה.

New member
הנה הרכבל שדיברת עליו.

לגבי הרכבל, זה לא בדיוק
רכבל, אני טעיתי במילה זו מן מסילה כזאת , שעולה במעלי ההר שם, בבודה ומביאה אותך לארמון שם. היא ממוקמת לייד איזשהו גשר, לא גשר עליזבת , זה בטוח. אני לא זוכר לייד איזה גשר, אבל איזשהו גשר, יש לי פה את הכרטיס (שרציתי לסרוק לכם אותו, יש שם תמונה אבל הסורק לא מאפשר [סורק ישן]) וקוראים לזה: (אני יינסה לדייק כמה שאפשר בשם) Budavari Siklo menetjegy
הנה הרכבל שדיברת עליו.
הוא מונע ע"י כבלים לפי אותו רעיון כמו הכרמלית, רק שהוא מאד קצר ותפקידו לאפשר לתיירים לעלות לטירת Budavár. בחלק העליון של התמונה רואים חלק מנהר הדנובה.
 

א ו ר ח 1

New member
או! בדיוק זה!!!

הנה הרכבל שדיברת עליו.
הוא מונע ע"י כבלים לפי אותו רעיון כמו הכרמלית, רק שהוא מאד קצר ותפקידו לאפשר לתיירים לעלות לטירת Budavár. בחלק העליון של התמונה רואים חלק מנהר הדנובה.
או! בדיוק זה!!!
זה בדיוק מה שנסעתי על.... הנסיעה בו בערך דקה-שתיים ועולה 450 פורינט = 9 שקל בערך... לסטודנטים/ילדים הכניסה פחות (אם אני זוכר...) ולפנסיונרים הכניסה חינם (אני חושב..., הרבה דברים מהתחבורה שלהם ובכלל כל הדברים ה´ציבוריים´ לפנסיונרים זה חינם....) מצורפת בזאת תמונה של הרכבל/רכבת שעולה במעלי בודה (הסורק שלי לא משהו, אז אל תתלוננו, זה מה שיש
)
 

א ו ר ח 1

New member
אגב, זו התמונה על הכרטיס

או! בדיוק זה!!!
זה בדיוק מה שנסעתי על.... הנסיעה בו בערך דקה-שתיים ועולה 450 פורינט = 9 שקל בערך... לסטודנטים/ילדים הכניסה פחות (אם אני זוכר...) ולפנסיונרים הכניסה חינם (אני חושב..., הרבה דברים מהתחבורה שלהם ובכלל כל הדברים ה´ציבוריים´ לפנסיונרים זה חינם....) מצורפת בזאת תמונה של הרכבל/רכבת שעולה במעלי בודה (הסורק שלי לא משהו, אז אל תתלוננו, זה מה שיש
)
אגב, זו התמונה על הכרטיס
 

פבלוס

New member
נו... אז צדקתי. רק ש לנו לא היו

הנה הרכבל שדיברת עליו.
הוא מונע ע"י כבלים לפי אותו רעיון כמו הכרמלית, רק שהוא מאד קצר ותפקידו לאפשר לתיירים לעלות לטירת Budavár. בחלק העליון של התמונה רואים חלק מנהר הדנובה.
נו... אז צדקתי. רק ש לנו לא היו
שלוש קומות כדי שהמושב יהיה ישר. לנו נתנו לנסוע עם הגב למטה והרגליים למעלה (כמעת)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה