שלום , שאלה..

שלום , שאלה..../images/Emo140.gif

אני בתפריט עלייה כבר די הרבה זמן...הייתי במצב של אנורקסיה די קשה , התחלתי לעלות לפני חצי שנה מ-22 קילו , ועכשיו אני בסביבות 34. אני צריכה להגיע ל47-8. הבעיה היא , שאני כבר די הרבה זמן על תפריט של 2000 קלוריות והפסקתי לעלות מזה. ממש קשה לי להוסיף אוכל , גם ככה אני די מפוצצת רוב הזמן... ורציתי לדעת אם יכול להיות שזה מצב חולף ,כי עד כמה שידוע לי 2000 קלוריות בהחלט אמורות להעלות אותי במשקל. יכול להיות שזה רק עניין של שבוע-שבועיים של תקיעות? אה ,ואני לא מבצעת שום פעילות גופנית , חוץ מהליכה של שעה מידי פעם (יותר בשביל העיכול ולמניעת עצירויות מאשר בשביל הספורט עצמו) וזה לא אמור להשפיע ממש , עד כמה שידוע לי.
 
קודם כל

כל הכבוד לך שעלית מ22 קילו ל34!! אני מתארת לעצמי שזה היה קשה בדיוק כמו בשבילי לרדת 15 קילו שאני נאבקת עליהם בטירוף וכל פעם עולה ויורדת קצת. אולי תנסי במקום לאכול "הרבה" יחסית, לאכול דברים יותר עתירי קלוריות? אני לא יודעת מה התפריט שלך, אבל 100 גרם אגוזים זה לא הרבה מבחינם כמות, ויכול לספק לך כבר 600 קלוריות. ובכלל, אותם אגוזים אפויים בתנור עם שמן זית? הגעת לכמעט אלף בקלות. זה יכול לפתור לך את ההרגשה שאת מפוצצת רוב הזמן, כי זה לא נעים. אני יכולה לספר לך מהדיאטה שלי שיש לי שבועות לא מעטים של תקיעות למרות שאני אמורה לרדת לפי מספר הקלוריות שאני אוכלת, שזה מבאס לגמרי, אבל בסופו של דבר אם מתמידים מה שצריך לרדת יורד. אין בזה קסמים וזה לא משחק- את אוכלת פחות, את יורדת, את אוכלת יותר- את עולה. בהצלחה!
 

gray star

New member
אוקיי, גם אני הייתי במצב כזה, ומנסיוני:

א. כדאי לך לעשות את זה עם תזונאית להפרעות אכילה, ולא לבד. מרכז הנוטרים למשל זה מקיף וזה גם טיפול פסיכולוגי. ב. בשלב כלשהו כשאוכלים אותה כמות מפסיקים לעלות והמשקל נשאר, לכן את צריכה לעלות, וזה ע"י אכילה מספר רב של פעמים ביום. שמעת על אנשור פלוס? זה תוסף מזון במשקה בטעמים: שוקו/וניל/תות/קפה- 350 קלוריות, אם קשה לך לאכול אולי כדאי שתכניסי את זה בתור עוד ארוחת ביניים(זה גם מה שאני עשיתי, זה מומלץ ובריא). אם עדיין אין עלייה (עלייה צריכה להיות בין חצי קילו לקילו בשבוע) תוסיפי עוד אנשור פלוס, כי בכל מקרה את תצטרכי להגיע למשקל יעד הזה גם אם תקזזי באוכל, תצטרכי להוסיף אותו בהמשך, מנסיון. ואני ממליצה לעשות פחות הליכות (לי היה אסור בכלל והייתי צריכה לנסוע לכל מקום, התזונאית פשוט אסרה), ככה תקדמי את המטרה מהר יותר. לפי המרפאה הבי אמ איי שצריך להגיע אליו זה 19.5-20. אצל כל אדם זה שונה, זאת לא עובדה ש-2000 צריכות להעלות אותך... אל תחפשי תירוץ ללהכניס לגוף פחות קלוריות, ואני מתנצלת אם זה נשמע מעצבן, אני מכירה את זה סופר מקרוב...
 
ממש לא,

אני באמת אשמח לקבל קצת מהחשיבה האנורקסית, כי החשיבה שלי היא ההיפך בדיוק. אני לא אוכל להגיע למצב אנורקסיה אף פעם, אבל אולי זה יאזן אצלי משהו.
 

gray star

New member
תגובה

חשיבה אנורקסית זה דבר חולה, זה אובססיה, את כל הזמן חושבת על אוכל. את לא רואה את כל התמונה אלא את החלק שאת בוחרת. אני משערת שמה שאת מתכוונת זה להיות מודעת למה שאת אוכלת, שמשהו ידרבן אותך לאכול לפי הסדר, שאני מקווה, התזונאית אומרת לך.
 

EFRATY10

New member
גם אני חושבת המון על אוכל.ויצאו עכשיו

שוקולדים חדשים של עלית שאני מתה לטעום,וכל פעם שאני בסופר אני אומרת לעצמי:"עד שהורדת 6 ק"ג, ולא קונה את זה". אבל אני מניחה שמתישהו אשבר ואקנה.
 
חחחח תודה ,אבל...

תראי , קצת הצחקת אותי..כי...הייתי במליון טיפולים בערך , הגעתי לתל השומר לפני שנה וחצי עם 18 קילו , אני כבר מנוסה בזה. אני מכירה את כל התפריטי עלייה האלה בע"פ , רובם מגיעים לבערך 3000 קלוריות וגורמות לך להרגיש הכי איכס בעולם. בכל מקרה...גם את האנשור אני מכירה מקרוב , ואחרי שכמעט שנה אנשור פלוס היה התזונה כמעט היחידה שלי (בכמויות אסטרונומיות...) ברגע שאני מסתכלת עליו אני מקבלת בחילה באופן מיידי. אני יודעת לאיזה בי אמ איי אני צריכה להגיע...בי אמ איי 19 בשביל הגובה שלי זה בערך 47 וחצי קילו. אני לא ממש מתאימה לטיפול אצל דיאטנית כרגע , הייתי אצל יותר מידי. למען האמת , אין לי כוח לזה. אני חושבת שהתקדמתי מאוד לבד , ואני מקווה להמשיך ככה...השאלה שלי בסך הכל הייתה אם זה אפשרי שאלה בסך הכל שבוע-שבועיים של תקיעות זמנית , ושזה ישתנה.
 

inbalie

New member
נסי גם לגוון באוכל

גם לאכול סוגים שונים של מזונות חשוב מאוד בכל דיאטה שהיא,ככה שהגוף לא יתרגל.
 
תשובה

ראשית כל הכבוד לך על השיפור היפה בהתנהלות שלך . את ללא ספק צועדת נכון קדימה. מאד קשה ע"ס הסיפור שלך לייעץ לך .אני בטוחה שאת בקשר עם איש מקצוע ,ואם במקרה לא אנא פני לאיש מקצוע בתחום התזונה ,דיאטנית שעוסקת בתחום הזה של הפרעות אכילה ויש לה ניסיון רב בטיפול מסוג זה. בודאי קיימים נתונים נוספים חשובים שיש לקחת אותם בחשבון ולדעת אותם ע"מ לעזור לך .
 
למעלה