שלום! רציתי לשתף...

שבינקה

New member
שלום! רציתי לשתף...

למדתי בירושלים (לא באקדמיה) ולא נהניתי.השבוע, באמצע הסמסטר, עזבתי למרות שהם נורא התחננו שאשאר. היתה התמקדות ביותר מדי הוראה, והמורות והאוירה לא היו טובות. המורה שלי לפסנתר פשוט הצעידה אותי אחורה במקום קדימה. בקיצור-עזבתי. מחר אני הולכת לפגוש מורה אחרת לפסנתר ואני אנגן לה: פרליוד ופוגה של באך במי מז'ור חלק שלישי של סונטת טמפסט של בטהובן וואלס של שופן 34 מספר 1 ושבוע הבא אני הולכת לראות שיעור ג'אז לדוגמא בימהא,דיזנגוף.אני אשלב ג'אז פעם ראשונה בחיי עם לימודי קלאסי, וזה בהשפעת הפורום ! (כמעט לכולם פה יש נסיון עם ג'אז) לי אין שום נסיון עם ג'אז חוץ מכמה שיעורי מפוחית לפני שנים...אני די מתרגשת! תאוריה יש לי מספיק וכל שאר התחומים- הרמוניה, תולדות וכו' לא בוער לי... רק הנגינה ,הביצוע המעשי והאינטרפטציה חשובים לי, וכמה שיותר. העקר, עכשיו כשעזבתי, הבנתי כמה לא נהניתי ואני הרבה יותר משוחררת עכשיו. תלמדו ממני: אם קשה לכם משהו, אל תהססו להפסיק! אל תנסו להיות גיבורים! תשימו פס ותהנו מהחיים! לא צריך לסבול! מה אתם אומרים? היה לכם כזה נסיון? והאם יש לכם עוד רעיונות איך להתפתח במוזיקה בצורה פרטית באיזור תל אביב (הרכבים וכו)?
 

nirte

New member
שיהיה לך הרבה בהצלחה!

אם כי לא הבנתי איפה בדיוק למדת...
 
וואי בהצלחה!

קודם כל, סחטיין על הבחירה של טמפסט!!!
אפשר להגיד שזו היצירה הרצינית הראשונה שלי, ועד עכשיו זו היצירה האהובה עלי ביותר של בטהובן, פשוט מדהימה (במיוחד החלק השלישי, למרות שגם החלק הראשון). ג'אז זה כיף, גם אני רוצה מתישהו ללמוד את זה מסודר. אני מאלתר מדי פעם לפי הכרות עם הז'אנר, אבל אף פעם לא למדתי את זה כמו שצריך. אשמח אם תרשמי חוויות אחרי זה מהשיעור.. ואני לא כל כך מסכים איתך בקשר למה שאמרת, שאם משהו קשה צריך להפסיק. אם מרגישים שמשהו לא נכון, נוגד את האופי והאידיאלים שלך, צריך להפסיק. אבל לפעמים צריך גם לעשות דברים קשים בשביל עצמך/ אחרים.
 

שבינקה

New member
תודה על העידוד!

ניר, המאמץ שם פשוט לא הצדיק את עצמו, אבל במקרים אחרים אתה צודק. תחי הטמפסט!
 

שבינקה

New member
אממ

היא מורה בבר אילן ורמתה מעולה מעל לכל ספק. היא מאד נחמדה וענינית, והיא אמרה לי שאם אני רוצה להמשיך בזה בתור מקצוע עלי להיות מקצועית יותר מבחינת הבעה ומנח- יד.לא רק מבחינת קריאת תוים. היא בחרה לי סונטה אופוס 14 מספר 1 של בטהובן ופרליוד ופוגה מספר 12 בפה מינור מאת באך. זאת בנוסף לצ'רני. לפניה למדתי 3 שנים באנגליה אצל מורה יוגוסלבית אומנית ורחפנית. עוד לא נתקלתי במישהו בארץ עם מגע זהב כזה על הפסנתר. זה נתן לי המון הן מבחינת נפש של אומן והן מבחינת עבודה על יצירות.כל שיעור אצלה היה חויה, אבל עכשיו המעבר קשה. אני צריכה לרדת לקרקע עד לטכניקה הבסיסית. מה המסקנה? מאד חשוב להחליף מורה כל מספר שנים גם אם היא טובה, כי אולי היא לא מכסה/ מתמקדת בהכל, או שהיא כבר התרגלה לצליל וכו'. לכל מורה יש גישה משלה ודברים שחשובים לה אישית. וחשוב להכיר כמה שיותר שיטות ודרכי ביצוע.
 
מה למדת אצל המורה ההיא?

ואני כבר בערך 6 שנים רק עם עצמי, ואני חייב להגיד שאני ממש מתחיל להמאס מעצמי
אולי גם אני צריך לקחת מורה או משהו בהזדמנות (וגם ללמוד קצת ג'אז מסודר בדרך). ואיך זה לבלות 3 שנים באנגליה?
עוד לא יצא לי להיות שם.
 

שבינקה

New member
ניגנתי את

לה קמפנלה,טמפסט,תחריטים של דביוסי,חלק ראשון מסונטין של ראול,פטתית של בטהובן,באך,שופן,הינדמית-פוקסטרוט מה טוב לנדוד אך טוב יותר לחזור...
 

Emily N

New member
../images/Emo13.gif

יצירות מצוינות!! שיהיהלך המון בהצלחה עם מורה חדשה ובכלל..:]! קשר עם מורה כ''כ חשוב, ואם את הרגשת עכשיו קליק עם מורה חדשה זה יקדם אותך מאוד לגביי להחליף כול כמה שנים את צודקת אבל לדעתי זה בכול זאת תלוי במורה
 

Evi Virus

New member
../images/Emo45.gif

[לגבי הקטע האחרון :)] אם משהו קשה לי, אבל אני רוצה לנסות להצליח בו, אני לא אפסיק באמצע... אחר כך, כשאצליח בו - אני אשמח שלא הפסקתי, כי זה גם מראה משהו על כוח רצון, יכולות ונחישות. בטוח שתהיי יותר גאה בעצמך על זה שלבסוף הצלחת, מאשר על זה שהפסקת כי התקשית.
 
למעלה